lk2 Inlagd April 20, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 20, 2016 Jag matar in resten av bilderna från Harry´s. Min första tallrik, fantastiskt gott. Jag skall se om jag lyckas få med resten av bilderna. Min andra tallrik. Irish Coffe med sugrör. Klar för avfärd till Dias födelsedagsparty. The End. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd April 20, 2016 Dela Inlagd April 20, 2016 Härliga bilder! Saknar det lite men nästa år är jag på plats och intar en avvaktande position! [emoji482] Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd April 20, 2016 Dela Inlagd April 20, 2016 Nästa år har även jag tänkt uppleva min första Songkran . Har aldrig varit nere vid denna period förut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd April 20, 2016 Dela Inlagd April 20, 2016 Nästa år har även jag tänkt uppleva min första Songkran [emoji4] . Har aldrig varit nere vid denna period förut. Oftast galna Pattis för mig och jag brukar se till o anlända kvällen 16nde för annars blir det bara för mycket. Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 20, 2016 Dela Inlagd April 20, 2016 3 timmar sedan, skrev gst: Nästa år har även jag tänkt uppleva min första Songkran . Har aldrig varit nere vid denna period förut. Var glad för det Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 26, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 26, 2016 Dagen har gått i lättjans tecken, men på något vis känns det ändå som det varit mycket att stå i. Frukost med några goa MPRare. Ägg och Anjouvis, vad kan bli mera svenskt än detta, och ja. drycken Chang givetvis när endast det bästa är gott nog. Efter att ungdomarna lämnat blev det för min del en välbehövlig middagsvila, och vid uppvaknandet tog tempen som var ca. 36 C. Utsikten. Efter en snabbkoll i kalendern blev det soi 35 Sai sam. Flaggan hänger alltid på plats vid Pastorns recidense. MPRare redan på plats i sakristian. Elden, skärselden som någon skrev är redan på gång. Och nu, nu skall Entrecoten på. Telefon conversation kunde inte hindra detta från att ta plats. Då så, Entrecoten ( enligt Pastorn ) är på grillen. Persiljesmör hade Pastorn idag gjort i ordning för att anrättningen verkligen skulle få en prick over iet. Helt OK vin enligt dagen sommelier, Pastorn himself. Lägg märke till lillfingret. Godbitarna. Min tallrik. Andra laddningen. Jag tror minsann att en del av damsällskapet blev på fyllan.?? Efterrätten. Och efter detta fick Thailändska kocklandslaget en liten paus för att avnjuta lokala delikatsser. Skål. Vin avnjöts ju givetvis till måltiden, även om bilden kommer lite sent. Bilderna verkar hamna i o ordning nu så lika bra att jag slutar här och nu. THE END. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 26, 2016 Dela Inlagd April 26, 2016 Världsklass. Och det känns som en fantastisk ära att man fick avnjuta detta live. Sista bilden måste ha smygtagits under bordsbönen väl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2016 15 timmar sedan, skrev rolba: Sista bilden måste ha smygtagits under bordsbönen väl? Helt riktigt, jag glömde omnämna att det var under bordsbönen som den bilden tog. I dag genomled jag ett riktigt svettbad, begav mig hemifrån vid kl. 09.30 Tempen. Koh Larn syns inte. Ned till beachen via sexan. Inte så mycket aktiviteter på sexan vid den tidpunkten. Strandpromenaden nästan övergiven, kan ha varit för varmt. Men stranden mellan sexan och Twin Palm var fylld med kineser. Bussarna gick i skytteltrafik. Nedanför Klangen. Några solande faranger. Soi 8. Fick bli ett matstopp på Sailor. Först en Blue Lady. Och som vanligt, en GB idag med potatissallad. Ganska tomt på Sailor för ovanlighetens skull. Promenad upp till soi Cheap Charlie och endast lite strökunder hos Micky´s. Pussy Bar, tomt. Hur kan man sälja Chang billigare än Seven? Nästa stopp, mittemot LK. Valet blev enkelt när jag tittade över gatan. Det fick bli en motosai hem. Något varmare vid hemhomsten strax efter kl. 12.00 Och nu kan man skymta Koh Larn. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 Som sagt mycket kineser där. Noterades när jag åkte förbi tidigare i veckan. Annars som du nämner är det lungt med folk. Ursäkta om jag gjorde ett inlägg [emoji4] Tack för promenad uppdateringarna. Uppskattas! Tapatalkat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2016 1 minut sedan, skrev Nilsson68: Som sagt mycket kineser där. Noterades när jag åkte förbi tidigare i veckan. Annars som du nämner är det lungt med folk. Ursäkta om jag gjorde ett inlägg Tack för promenad uppdateringarna. Uppskattas! Tapatalkat Ingen orsak att be om ursäkt. Du är välkommen att skriva och uppdatera i tråden när helst andan faller på. Bara trevligt att någon annan än jag skriver och publicerar. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger LKPG Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 Härligt lill_kurre, hade en väldigt trevlig sittning hos pastorn senast Birger LKPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Maj 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 3, 2016 Noterade häromdagen att det kommer att öppnas ett nytt cafe´och bageri snett emot entre´n till mitt tillhåll. Man kan väl knappast hoppas på Malaxlimpa, men några goda bakverk kommer nog att slinka ned där. Då så, till vädret som är bra, riktigt bra för att vara tydlig. Tempen vid 8 tiden. Och sikten riktigt bra. Svag vind. Dags för frukost. Länge sedan jag avnjöt frukost på LK. Jag frågade i kassan varför inte priset sänks över lågsäsongen för andra året i rad. Hon upplyste mig om att priset nästa år kommer att höjas till over 200 THB. Inte överbefolkat direkt. Snyggt upplägg. Rktigt dåligt med bakverk. Nog kunde man förvänta sig lite mera, speciellt om man jämför med Casa Pascal. MPRare vartän man går. Han hade redan kommit fram till kaffe. Jag var ju egentligen inte så hungrig så det blev endast detta, varav kycklingen och pork lion lämnades nästan orört. Fläskfile´brukade finnas men icke idag. Mycket fin toa, och "riktiga handdukar". Capuchino och några av de få bakverk som fanns. Dat var fan så mycket bättre förr. Bacon och ägg är jag ingen favorit av så det hoppade jag över. Efter detta stod det fotvård på shemat, så iväg till Svarte Petters Saloon. Priserna rusade även här i höjden för ett tag sedan. Här en som virkar en mössa, tar två dagar i anspråk. Min personliga fotvårdare. Och här kommer Svarte Petter iklädd en riktigt snygg natt dress med stjärnor på. Jag fick även en släng av sleven,,, ursäkta kvasten. Min personliga hår stylist, jag väntar dock några veckor till med hårsvallet. Det må ju ändå vara lite måtta på utgifterna. Svarte Petter påbörjar sin egen styling. Big C, nästa anhalt men inga foton därifrån. Däremot passade jag på att köpa rulltobak i en liten shop utanför. Här kommer damen med två dussin påsar. Även lite shots fanns för den som ville ha. 10 THB per shot. Jag nöjde mig med en Lipovitan. Skogstobak Taa Meow, 5 THB per påse. Hela förpackningen räcker för mig en månad. Tempen vid hemkomsten hade stigit en aning. Men det blir sällan eller aldrig over 35 C på balkongen, kanske för att det alltid fläktar lite. Och sikten fortfarande bra, det blir återigen en fin dag. Eftersom LK inte behagade mig med någon sockerkaka i morse fick det bli två rejäla skivor vid hemkomsten. Varsågod nästa att avge en rapport från var som helst. Ja även från Bastuträsk skulle det vara trevligt med ett bildreportage. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kennakanon Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 Förjävla trevligt att följa dina reportage........ös på kurre mvh kenna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 3, 2016 Dela Inlagd Maj 3, 2016 Trevligt värre. Kör du med Brasiliansk vaxning också [emoji1] Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 10, 2016 Dela Inlagd Maj 10, 2016 Behaglig temperatur efter morgonrundan idag. Hjälper säkert till lite att det dök upp ett moln här över diplomathöjden i Rawai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Maj 10, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 10, 2016 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev rolba: Behaglig temperatur efter morgonrundan idag. Hjälper säkert till lite att det dök upp ett moln här över diplomathöjden i Rawai. Det hade ju även utlovats mulet i Pattaya, men icke. Man kan inte lita på meteorologerna längre. Koh Larn, planerat sedan en tid tillbaka eftersom det fanns en lucka i almanackan av någon anledning. Hoppade på en grisbil som tog mig till WS. Vilka öden. Riktigt lugnt där vid 8 tiden. Jag promenerade hela vägen bort till piren för att riktigt få insupa atmosfären av WS. Lite eftersläckning kan jag tänka? Liken transporteras bort. Kineser i grupp på väg någonstans i den tidiga timmen. Och här ett monument som stått stilla nu ett antal år. Och den obligatoriska bilden. Monumentet från andra sidan. Framme vid piren. Och här ligger hon som skall segla oss till Koh Larn. Nu börjar det röra på sig. Hundar och ungar skall också med. Här en till som skall med, nämligen Pastorn. Fullt med kineser på fartyget, ja förutom Pastorn och jag då. Där lämnar vi världens bästa stad. Störst kör först, bara att hålla undan för den lilla. Och här ser vi Tawaen beach. Det formligen kryllade av kineser redan efter kl. 9. Ett dike hade bildats en bit ifrån strandlinjen, har jag aldrig sett förut. Pastorn gjorde en antydan att det kanske var anlagt för något visst ändamål? Vi boardade helt enkelt en grisbil och drog till en beach som Pastorn rekommenderade. Här passerade vi en soptipp. 4 Nu har vi nått målet för dagens havsbad. Men först frukost. Bordsbön. Omelett fylld med grisfärs, och givetvis ris. Bara ett fåtal meter ned till beachen. Ser riktigt tomt ut, vilket passar oss bra. Pastorn var ivrig att komma i saltvattnet så ingen tid spilldes där inte. Dags för en rökpaus nu. Ändrades Maj 10, 2016 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Maj 10, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 10, 2016 Jag fortsätter här och nu med resten av bilderna. Som sagt riktigt lugnt än så länge. Pastorn är ivrig att komma i plurret och själv får jag agera badvakt. Jag kastar ett getöga på förmodligen ett hotel som satsat på solenergi. Och en enligt mitt tycke snygg byggnad. Därute, nere till vänster i bild tror jag mig se Pastorn. Då så var det klart. Och nu vidtog middagsvilan. Jag sov riktigt gott, men vaknade så smått till liv av en riktigt fin kvinnoröst. Jag slängde mig på kameran och brände av några shots. Jag bad henne ta på sig solglasögonen för att riktigt komma till sin fulla rätt, på bild. Och Pastorn sov vidare utan reaktion fast jag förde samtal med damen som visade sig vara på två dagars semester på ön. Och nu dök det upp en dam från Sibirien av alla ställen, några shots blev det även där. Nu ville damen vid min vänstra sida ut och bada med sin son eller om det var pojkvän. Jag ville inte fråga. Hon överlät sin rygga i mitt förvar och jag upplyste henne att vi nog sitter kvar en halv eller kanske en hel timme. Jag måste se väldigt ärlig ut eftersom en vilt främmande människa överlåter detta på mitt ansvar. På väg upp til nästa grisbil passerade vi ett första hjälp ställe. Här en bild av personalen. Eftersom grisbilarna inte avgår före de har 10 pers. så avstod vi. Och det kostade endast 10 THB mera med motosai. Här gjorde Pastorns ekipage en omkörning. Han lägger nästan ikull hojen genom kurvan, fort skall det gå. Vi närmar oss Naa Baan hamnen. Och i fjärran ser man Pattaya. Dags för mat. Pastorn som inte intog någon föda på sista stället gick in för en ABF. Först in kom toasten. Jag tog stekt ris med kyckling, vilket ju inte var någon höjdare. Här en bild av Pastorns arättning. Kaffet serverades idag märkväl efter maten. Korven som blev kvar rynkade byrackan utanför på nosen åt. Inte konstigt, Pastorn ville ju inte ens sätta gaffeln i korvbitarna. Bildbeviset. Riktigt god och välkyld risdryck serverades på sista haket före båten. Pastorn måste ha sig lite litteratur på vägen hem. Tempen vid hemkomsten kl. 16.00 Sällan eller aldrig att den stiger över 35. Men jävlar vad varmt det var nere på backen. Det var det hela från dagens excursion. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 10, 2016 Dela Inlagd Maj 10, 2016 Briljant skildring av heldags båtutflykt! Är det löjligt höga turistpriser på ön eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 10, 2016 Dela Inlagd Maj 10, 2016 11 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Briljant skildring av heldags båtutflykt! Är det löjligt höga turistpriser på ön eller? Nej för tusan. Min American breakfast gick på 180 battingar och en väl kyld Chang gick på 60 nere på beachen. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 11, 2016 Dela Inlagd Maj 11, 2016 Jag fortsätter här och nu med resten av bilderna. Som sagt riktigt lugnt än så länge. Pastorn är ivrig att komma i plurret och själv får jag agera badvakt. Jag kastar ett getöga på förmodligen ett hotel som satsat på solenergi. Och en enligt mitt tycke snygg byggnad. Därute, nere till vänster i bild tror jag mig se Pastorn. Då så var det klart. Och nu vidtog middagsvilan. Jag sov riktigt gott, men vaknade så smått till liv av en riktigt fin kvinnoröst. Jag slängde mig på kameran och brände av några shots. Jag bad henne ta på sig solglasögonen för att riktigt komma till sin fulla rätt, på bild. Och Pastorn sov vidare utan reaktion fast jag förde samtal med damen som visade sig vara på två dagars semester på ön. Och nu dök det upp en dam från Sibirien av alla ställen, några shots blev det även där. Nu ville damen vid min vänstra sida ut och bada med sin son eller om det var pojkvän. Jag ville inte fråga. Hon överlät sin rygga i mitt förvar och jag upplyste henne att vi nog sitter kvar en halv eller kanske en hel timme. Jag måste se väldigt ärlig ut eftersom en vilt främmande människa överlåter detta på mitt ansvar. På väg upp til nästa grisbil passerade vi ett första hjälp ställe. Här en bild av personalen. Eftersom grisbilarna inte avgår före de har 10 pers. så avstod vi. Och det kostade endast 10 THB mera med motosai. Här gjorde Pastorns ekipage en omkörning. Han lägger nästan ikull hojen genom kurvan, fort skall det gå. Vi närmar oss Naa Baan hamnen. Och i fjärran ser man Pattaya. Dags för mat. Pastorn som inte intog någon föda på sista stället gick in för en ABF. Först in kom toasten. Jag tog stekt ris med kyckling, vilket ju inte var någon höjdare. Här en bild av Pastorns arättning. Kaffet serverades idag märkväl efter maten. Korven som blev kvar rynkade byrackan utanför på nosen åt. Inte konstigt, Pastorn ville ju inte ens sätta gaffeln i korvbitarna. Bildbeviset. Riktigt god och välkyld risdryck serverades på sista haket före båten. Pastorn måste ha sig lite litteratur på vägen hem. Tempen vid hemkomsten kl. 16.00 Sällan eller aldrig att den stiger över 35. Men jävlar vad varmt det var nere på backen. Det var det hela från dagens excursion. Dina bilder och text samt pastorns andäktiga utseende är fantastiskt trevligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 11, 2016 Dela Inlagd Maj 11, 2016 Jag fortsätter här och nu med resten av bilderna. Som sagt riktigt lugnt än så länge. Pastorn är ivrig att komma i plurret och själv får jag agera badvakt. Jag kastar ett getöga på förmodligen ett hotel som satsat på solenergi. Och en enligt mitt tycke snygg byggnad. Därute, nere till vänster i bild tror jag mig se Pastorn. Då så var det klart. Och nu vidtog middagsvilan. Jag sov riktigt gott, men vaknade så smått till liv av en riktigt fin kvinnoröst. Jag slängde mig på kameran och brände av några shots. Jag bad henne ta på sig solglasögonen för att riktigt komma till sin fulla rätt, på bild. Och Pastorn sov vidare utan reaktion fast jag förde samtal med damen som visade sig vara på två dagars semester på ön. Och nu dök det upp en dam från Sibirien av alla ställen, några shots blev det även där. Nu ville damen vid min vänstra sida ut och bada med sin son eller om det var pojkvän. Jag ville inte fråga. Hon överlät sin rygga i mitt förvar och jag upplyste henne att vi nog sitter kvar en halv eller kanske en hel timme. Jag måste se väldigt ärlig ut eftersom en vilt främmande människa överlåter detta på mitt ansvar. På väg upp til nästa grisbil passerade vi ett första hjälp ställe. Här en bild av personalen. Eftersom grisbilarna inte avgår före de har 10 pers. så avstod vi. Och det kostade endast 10 THB mera med motosai. Här gjorde Pastorns ekipage en omkörning. Han lägger nästan ikull hojen genom kurvan, fort skall det gå. Vi närmar oss Naa Baan hamnen. Och i fjärran ser man Pattaya. Dags för mat. Pastorn som inte intog någon föda på sista stället gick in för en ABF. Först in kom toasten. Jag tog stekt ris med kyckling, vilket ju inte var någon höjdare. Här en bild av Pastorns arättning. Kaffet serverades idag märkväl efter maten. Korven som blev kvar rynkade byrackan utanför på nosen åt. Inte konstigt, Pastorn ville ju inte ens sätta gaffeln i korvbitarna. Bildbeviset. Riktigt god och välkyld risdryck serverades på sista haket före båten. Pastorn måste ha sig lite litteratur på vägen hem. Tempen vid hemkomsten kl. 16.00 Sällan eller aldrig att den stiger över 35. Men jävlar vad varmt det var nere på backen. Det var det hela från dagens excursion. Dina bilder och text samt pastorns andäktiga utseende är fantastiskt trevligt att beskåda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Maj 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2016 Tänk vad lite det behövs för att en gammal gubbe skall lämna allt och rusa ut på balkongen, och bara njuta. Jag talar naturligtvis om ett välbehövligt regn. Jag hörde en svag åsk knall vid kl. 11.30 Jag blickar österut och tror minsann att Jive fick sin beskärda del. Västerut, Koh Larn ser ut att ha sol. Söderut. Tempen sjönk omedelbart till en riktigt behaglig nivå. Koh Larn såg ut att klara sig. Jag var nästan på väg att ge upp, bara några stänk på balkongräcket. Såg inte så värst blött ut nere på backen heller. Men då drog det tydligen in över Pastorns tillhåll, jag undrar om inte han också blev glad. Ja kanske så glad att han sprang ut och shamponerade och tvättade hårsvallet. Ytterligare en bild av tempen. Och där kan man bara skönja Hilton. Inget skyfall, men absolut mycket uppskattat av mig och kanske många andra. Och detta inom loppet av en timme. Nu är det som bortblåst. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 15, 2016 Dela Inlagd Maj 15, 2016 Här i södra delen av stan blev det en ordentlig skur på kanske 20 minuter. Hittade varken hårsvall eller schampo så jag höll mig inomhus Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 15, 2016 Dela Inlagd Maj 15, 2016 43 minuter sedan, skrev lill_kurre: Tänk vad lite det behövs för att en gammal gubbe skall lämna allt och rusa ut på balkongen, och bara njuta. Jag talar naturligtvis om ett välbehövligt regn. Jag hörde en svag åsk knall vid kl. 11.30 Jag blickar österut och tror minsann att Jive fick sin beskärda del. Västerut, Koh Larn ser ut att ha sol. Söderut. Tempen sjönk omedelbart till en riktigt behaglig nivå. Koh Larn såg ut att klara sig. Jag var nästan på väg att ge upp, bara några stänk på balkongräcket. Såg inte så värst blött ut nere på backen heller. Men då drog det tydligen in över Pastorns tillhåll, jag undrar om inte han också blev glad. Ja kanske så glad att han sprang ut och shamponerade och tvättade hårsvallet. Ytterligare en bild av tempen. Och där kan man bara skönja Hilton. Inget skyfall, men absolut mycket uppskattat av mig och kanske många andra. Och detta inom loppet av en timme. Nu är det som bortblåst. Jodå, först kom knallarna som fick elen att lägga av några minuter och se´n kom skvätten som man hade hoppats lite mer av. Några grader svalare blev det iaf. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 15, 2016 Dela Inlagd Maj 15, 2016 5 timmar sedan, skrev Fritz: Här i södra delen av stan blev det en ordentlig skur på kanske 20 minuter. Hittade varken hårsvall eller schampo så jag höll mig inomhus Fritz.. Schampo ska gå att finna på seven, har jag hört av en kompis. Hårsvall är en betydligt mer invecklad historia. Möjligen kan Lill_Kurre ha ett tips. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu