Jive Inlagd Augusti 19, 2015 Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Enl hemsidan Lunch buffet12pm to 4pm everyday,eat as much as you like for199 baht.Coffee or tea is includedOch enligt min tipsare så är det mycket att välja på och gott som fan. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 19, 2015 Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Lysande rapporter, högsta betyg godkänt!När får man reda på vad signaturen betyder? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 19, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Lysande rapporter, högsta betyg godkänt!När får man reda på vad signaturen betyder? Signaturen? Footern är skriven på mitt modersmål ( Meänkieli ) och är i princip omöjlig att översätta till något annat språk. Sorry. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
koratbengt Inlagd Augusti 19, 2015 Dela Inlagd Augusti 19, 2015 underbar tråd.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tj650 Inlagd Augusti 28, 2015 Dela Inlagd Augusti 28, 2015 En helt annan sorts skönhet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 4, 2015 Dela Inlagd Oktober 4, 2015 Tack för tipset Jive, det kommer absolut att testas vid tillfälle. Skall och förnya mitt uppehållstillstånd om ett par veckor så då skall jag nog försöka passa in ett besök. Kanske blir före också. Vet du om samma gäller lördag och söndagar? blev det ngt besök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Oktober 4, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 4, 2015 (ändrad) blev det ngt besök Om det var News Cafe & Grill som avses så besöktes det i början på sept. Mat tråden.. Hur kan du ha missat det. Riktigt god gräddstuvad Pytt i Panna. bl.a. Ändrades Oktober 4, 2015 av Sam sip sam "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 4, 2015 Dela Inlagd Oktober 4, 2015 Om det var News Cafe & Grill som avses så besöktes det i början på sept. Mat tråden.. Hur kan du ha missat det. Riktigt god gräddstuvad Pytt i Panna. bl.a. minnet minnet är inte som det ska vara ha ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Oktober 15, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2015 Jag börjar med gårdagskvällens solnedgång over Koh Larn. Och som vanligt, tempen i morse vid 08.30 när jag gav mig iväg på dagens excursion. Och utsikten. På väg ned till soi 6, inflyttningsklart. Fortfarande lågsäsongs priser. Detta granne till KTK. Soi 6, ovanligt lugnt men klockan var ju knappt 9. Lika bra att smyga igenom tidigt så man inte faller i frestelse. Stort projekt för att leda bort dagvattnet nedan för sexan. Jag hade inte tålamod att vänta, så det blev ingen skakning idag. Riktigt lugnt längs strandpromenaden idag. Tydligen något sport event på gång i helgen. Jag tror inte att jag kommer att delta i år. Och jag blev verkligen förvånad att de efter ovädret återställt beachen så pass bra, lite sämre dock söder om Klangen. Nästan inga människor i solstolarna. Söder om Klangen ser det lite halvfärdigt ut på sina ställen. Det får bli ytterligare ett inlägg från förmiddagen. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Oktober 15, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2015 Promenaden fortsätter söderut längs Beach rd. Pudeln har blivit badad. Delmålet, bygget av Hooters. Händer inte så mycket med grushögen. Mycket snack och lite verkstad, men vakten sade att det definitivt kommer att vara klart i december. ???? Soi Cheap Charlie, Micky´s hade några kunder. Funkar inte att skriva mellan inläggen, jag får skriva under i stället. Paddys har en filial på soi Buakhao. Stylade håret hos Svarte Petter i dag och min "personliga" ( Pippi Långstrump ) hår stylist var i Paris. Vilket elände, eftersom de vet att jag är kräsen så diskuterades det länge om vem som skulle få äran att styla mitt hårsvall. Svarte Petter hade inte tid på långa vägar, men det löste sig. Därefter blev det en lätt frukost. Jag får helt enkelt börja tänka på midjemåttet så att alla Chicken Wings och lutfisk skall rymmas i kistan i december. En till som ville vara med på bild. Vid hemkomsten ca. 11.30 hade tempen stigit något, och i skrivande stund är tempen 34 C. Dock ingen bild pga. lättja. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Oktober 30, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 30, 2015 Fullt upp idag, jag gjorde entre´ i badtunnan redan 08.30 och körde crawl en halvtimme. När promenaden sedan tog vid var tempen riktigt behaglig faktiskt. Koh Larn syntes inte riktigt men jag kunde ju ana var det låg. Klangen ned mot beachen, jag brukar alltid gå genom Tops där ACn går för fullt för att svalka mig lite. Nu fanns det inte tillstymmelse av gamla Tops inne. De som drivit små standen packar ihop. Undrar vad som komma skall här? Vad är det som händer, endast en kund i Paddys ölstuga. Jag såg för drygt en vecka sedan att Paddy har öppnat på soi Buakhao, kanske bättre där. Beach rd. nedanför Klangen. Blickar norrut och återfyllningen har gått bra. Trappan nedanför Klangen. Monumentet har fått konstgräs tror jag. Ingen aning vad som här förberedes. Inte överdrivet många människor. Också solstolarna gapar nästan tomma. Då beger jag mig söderut längs Beach rd. Återfyllning av tidigare skador repareras så långt söderut jag gick. Vad är nu detta? Obemannad. Lägg dina klagomål i brevlådan. Nedanför Hilton. Enkla trappsteg av sandsäckar. Här en trappa gjord i trä. Rökpaus. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Oktober 30, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 30, 2015 (ändrad) Forsättning. Oljetattuering på G. Och Hooters som ju var delmålet för dagen. Här händer det grejor. Mobilkran och stålkonstruktioner reses på plats. Enligt vakthavade så skall bygget bli i endast två våningar och vara färdigställt i december, oklart vilket datum. Här en som troligen är på väg till eller från anställningsintervju på ovan nämnda ställe. (lånad bild) soi 13, en som erbjöd sina tjänster. När jag tog några steg närmare så hörde jag hur skrovlig rösten var varvid personen gjorde en sk. förhandsvisning av behagen. Dessa bilder kommer i en annan tråd under dagen. Ett av många ställen som hade precis allt som kan tänkas på menyn. soi 13 Cablage på second rd. Väl framme vid Domicil fick det bli lunch. En ny servitris hos Domicil. Jag hade efter lunchen fått så pass mycket motion så det fick bli en Taxi motosai hem, jag var helt enkelt rädd att jag skulle få överkondition med efterföljande ADHD och allt vad det kan innebära. Vid hemkomsten togs tempen återigen. Och i skrivande stund ligger tempen på ca. 35 C Det var det hela från dagens excursion. Ändrades Oktober 30, 2015 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger LKPG Inlagd Oktober 30, 2015 Dela Inlagd Oktober 30, 2015 Tackar för en härlig promenad Vill ju inte åka ner precis. Birger LKPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 30, 2015 Dela Inlagd Oktober 30, 2015 Forsättning. Oljetattuering på G. Och Hooters som ju var delmålet för dagen. Här händer det grejor. Mobilkran och stålkonstruktioner reses på plats. Enligt vakthavade så skall bygget bli i endast två våningar och vara färdigställt i december, oklart vilket datum. Här en som troligen är på väg till eller från anställningsintervju på ovan nämnda ställe. (lånad bild) soi 13, en som erbjöd sina tjänster. När jag tog några steg närmare så hörde jag hur skrovlig rösten var varvid personen gjorde en sk. förhandsvisning av behagen. Dessa bilder kommer i en annan tråd under dagen. Ett av många ställen som hade precis allt som kan tänkas på menyn. soi 13 Cablage på second rd. Väl framme vid Domicil fick det bli lunch. En ny servitris hos Domicil. Jag hade efter lunchen fått så pass mycket motion så det fick bli en Taxi motosai hem, jag var helt enkelt rädd att jag skulle få överkondition med efterföljande ADHD och allt vad det kan innebära. Vid hemkomsten togs tempen återigen. Och i skrivande stund ligger tempen på ca. 35 C Det var det hela från dagens excursion. Superfina bilder (Jag kollar på jobbdatorn idag och inte min sletna telefon) men nästan skrämmande tunt med folk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Oktober 30, 2015 Dela Inlagd Oktober 30, 2015 Härlig rapport som vanligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Oktober 30, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 30, 2015 Tackar för en härlig promenad Vill ju inte åka ner precis. Superfina bilder (Jag kollar på jobbdatorn idag och inte min sletna telefon) men nästan skrämmande tunt med folk. Härlig rapport som vanligt Tack för komplimangerna, sådant ger inspiration till att fortsättningsvis bevaka "min kvadratkilometer" av Feskebyn. Och en bild av vad som kommer att öppnas inom kort next door. Skall bli intressant att utvärdera stället. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Oktober 30, 2015 Dela Inlagd Oktober 30, 2015 Världsklass Herr Promenad. ? Tack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sunshine11281 Inlagd November 8, 2015 Dela Inlagd November 8, 2015 Vilken underbar rapport på din promenad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 14, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2015 Först lite väder. Strax före solnedgången igår. Det blev inget badtunnebesök i morse, jag tyckte att morgonen var som upplagd för en längre promenad så jag gav mig iväg redan vid 07.30 Riktigt fina moln over Koh Larn. Munken har lite högläsning utanför fruktmarknaden på Klangen. Paddys ölstuga gapar tom, och ena skylten nedtagen. Undrar om han går all in på soi Buakhao? Direkt ned till beachen idag, ingen omväg via soi 6. Trappan nedanför Klangen. Det ser lite konstigt ut i sanden, kan det vara skyfallet i söndags som gjort påverkan? Sovmorgon. Damen städar. Denna pumpen har tillkommit vid soi 8 sedan sist jag gick här. Så kan det se ut när pumpen varit igång. I dag var kontoret för klagomål bemannat. En skeppare som jag känner sedan mina fiskeresor. Och en dam som blev riktigt glad när jag frågade om att få ta ett par bilder. Tidigt ute. Entreprenör kanske? Hilton. Pumpen nedanför Hilton. Vilket jävla tröstlöst jobb att flytta sand med hjälp av plastsäckar. Här har sanden hållits ganska intakt vid trappan, syd om Hilton. Sovmorgon här också. Han beklagar sig att det inte finns några kunder. Helt tomt, men klockan var ju inte mera än kanske nio. En samlad trupp med flaggbärare i spetsen. Jag tror jag pausar, blev plötsligt sugen på en pilsner som jag tyvärr får ta hissen ned för att införskaffa. Jag återkommer och då blir det lite bilder från Hooters nyetablering. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 14, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2015 Då så, pilsner införskaffad och då kommer fortsättningen från dagens lilla excursion. Försäljare av diverse. Bangkoktjej. Dessa två hade övernattat på beachen, synd för jag har ju en extra säng. Och inte kom jag mig för att lämna telefon nummer heller, för ev. nästa besök. Här en som också har sovmorgon. Där skulle man inte vilja ramla nedför trappan. Då så är jag framme vid Hooters. Betongplank till bjälklaget eller vad det nu kan heta. Riktigt jävla rörigt därinne. Det blir nog inga chicken wings där till Lucia. Det får bli KFC så länge. Enligt vakten är det två månader kvar, men jag börjar faktiskt tvivla. Några pallar golvklinkers redan på plats, hur är det egentligen med planeringen av ankommande material kan man undra. Det skall ju bara bli två våningar, men det måste väl ändå vara slöseri med dyrbar tomtmark. Jag misstänker att det kommer pelare längs kanterna av bygget för att sedan kunna överdäcka själva Hooters och bygga på höjden. Sedan vinklade jag upp för soi 13 där jag i morse inte såg till en enda entreprenör, eller kanske första passet pågick. Häftigt namn på en bar, måste vara en engelsman som ligger bakom detta. Table dancen hade heller inte kommit igång i morse. Nästa blev att jag vinklade upp för soi Honey, och där är det en strid om vilka som kan lägga sig lägst prismässigt. Detta måste väl ändå vara det billigaste rumspriset ( frukost inkluderad ) för tillfället och då skall det vara högsäsong. Även månadspriset verkar väl OK. Även nästa har frukost buffe´ för 100 THB, jag såg ett ställe som hade för 79 THB men då var det väl knappast buffe´. Jag valde idag ett ställe som jag tidigare käkat frukost på. Och sedan sista gången för ca. en månad sedan har de höjt till högsäsongspriser, förra gången var det 100 THB. Jag fuskade faktiskt lite idag och tog en Taxi motosai från Klangen så jag inte skulle få överkondition. Och vid 13 tiden drog ovädret in från sydost. Och tempen sjönk dramatiskt. Denna gången var det ett konstigt fenomen, norr om Klangen där jag bor kom det bara några droppar. Knappt så det syntes på balkongräcket. Men jag gissar att både Jive och Fritz fick sin beskärda del. Det var allt från dagens excursion. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 18, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2015 (ändrad) Eftersom badtunnan hemma idag var stängd för översyn fick det bli en promenad istället. Först tempen och sikten vid kl. 10.30 I dag öppnades portarna vid grannen. Jag kunde inte låta bli att ta en snabbtitt. En värdinna som hälsar välkommen. I dag marknadsfördes det produkter av olika slag, till Spa och Massage som senare kommer att öppnas. Vad är nu detta, jag är ju inte så intresserad av deras produkter, däremot ser jag fram emot en tvagning av ryggen. Lite tilltugg bjöds det också på. Drycker ser jag i bild, hur kunde jag missa dessa vid besöket. Ägaren och en verkställande som lovade att bjuda mig på första behandlingen eftersom jag marknadsför etablissemanget på MPR, 555555 Spa och Massage drar igång så fort de utbildat personal till detta. Sedan iväg mot soi 6, först en bild av målare in action. 3 för 100. Jag har ännu inte kommit underfund med varför bord och sittplatser är nedsänkta, och ingen personal på plats när jag passerar. soi 6. Som vanligt riktigt lugnt på förmiddagen. Här en som var på alerten vilket gjorde att jag ökade steglängden omedelbart. Ser inte ut att hända så mycket med diket nedanför 6an, men det går säkert framåt. Flytvästar. Strandpromenaden söderut var riktigt lugn i dag. Det har ännu inte reparerats så mycket en bit ifrån 6an. Onsdag idag och då finns inga stolar utplaserade. Rökpaus. Ändrades November 18, 2015 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 18, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2015 Fortsättning av dagens promenad. En bild av havet. Koh Larn i bakgrunden. Onsdag, solstolarna snyggt förpackade. Jag noterade att pumparna nu stod betydligt tätare än vid mitt förra besök. Vilken plåga det måste vara att lägga sig så där i solen för lite solbränna. Mot Klangen till ser sanden ut att ha hållits på plats. Hon ser målmedveten ut på något vis även om jag inte ser hennes miner. Undrar om hon vågade ta steget ned i vattnet? Trappan vid Klangen, nu återfyllt det som saknades förra veckan. Ganska många människor på beachen i dag. Jag orkade idag inte ta mig ända till Hooters, det får bli nästa vecka. Jag vinklade istället upp för soi 8. Baren på hörnet soi 8 var det inte direkt någon trängsel i. Sailor kan man ju inte gå förbi utan att göra ett besök. Det fick för artighetens skull bli en blomsterdrink, Blue Lady. Frukost har man ute reklam för, men personligen har jag tröttnat och dessutom funnit bättre alternativ. soi 8 var riktigt lugn idag, nästan på gränsen till tvärdött. Nästa stopp blev Smilers Bar för lunch. Nästan helt öde där också. Förutom en som hade krapula tror jag det heter. Ett par förresten som hade den åkomman. Jäger Shcnitzel fick det bli och till den en kall risdryck. På väg upp till Second rd. passerade jag ILE Bar som ju alltid brukar ha lite vrak sittandes där, men idag heldött. Taxi motosai fick även idag betjäna mig hem från Second rd. Och vid hemkomsten togs som vanligt tempen. Nu har ju tempen stigit ytterligare och ligger runt 35 C. Detta var allt från dagens excursion. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 18, 2015 Dela Inlagd November 18, 2015 Trevligt reportage som vanligt. Du får gärna förlägga promenaden ett par timmar senare någon dag och göra en mer utförlig rapport från sexan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd November 18, 2015 Dela Inlagd November 18, 2015 Mycket trevligt Kurre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 18, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2015 (ändrad) Trevligt reportage som vanligt. Du får gärna förlägga promenaden ett par timmar senare någon dag och göra en mer utförlig rapport från sexan Vi får väl se, ev. inkommande vecka så skall jag försöka få med både sexan och Hooters i samma redovisning. Oklart ännu vilken dag det finns tid för detta. Ändrades November 18, 2015 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu