lk2 Inlagd Juli 25, 2015 Dela Inlagd Juli 25, 2015 (ändrad) Eftersom det i den vanliga forumdelen mest består av gröna ägg och gnäll överhuvudtaget kör jag lite off topic som ju mina trådar alltid slutar med i alla fall. Vädret först, kl. 10.00 Och som vanligt, utsikten. Jag tog en promenad ned till beachen och började på soi 6, fd. Corner Bar där det nu kommit upp något som liknar ett tak. Lugnt på sexan och de som fanns ute för beskådning såg så uppse´ndeväckande ut så jag nästan skyndade mig igenom. Nere vid beach rd. händer det inte mycket med återfyllningen. Riktigt lugnt där också. Skyddsräcken skulle definitivt behövas här och där. Nedanför Klangen. Undrar om detta hjälper, för i dag var det verkligen glest på beachen. Free Wi-Fi kanske får lite fler att välja solstol hos denna uthyrare. Dags att svänga upp för soi 8. Baren på hörnan soi 8 hade lite strökunder, men klockan var ju knappt 11 Sailor måste man ju bara stanna till vid ett tag. En god drink, Blue Lady. Och hovmästarinnan, alltid lika glad när Kurre dyker upp. Hon tilltalar mig alltid med "teerak", undrar vad hon har i sikte? Domicil nästa stopp. Någon potatisanrättning, friterad och free of charge före det beställda kom in. Meatballs, men det liknade mera åt pannbiff. På den tyska menun stod det frikadellen skrivet så det var nog något mittemellan. Och till detta en gul potatissallad, ganska syrlig. Deras majonesesallad smakar faktiskt bättre. Ändrades Juli 25, 2015 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 25, 2015 Dela Inlagd Juli 25, 2015 Tack för rapporten Lill Kurre, alltid uppskattat för oss mindre morgonpigga att få se vad händer på stan före lunch. Smart drag av solstolsuthyraren med free wifi, det har jag inte sett innan. Bättre på stranden generellt sett nu också, med mindre parasoll. Sailor Inn, säga vad man vill, men prisvärt är det på både mat och dryck. Brukar bli en schnitzel där, kostnad 100 THB eller däromkring. Efter sol kommer regn dock, redan ikväll enligt vissa rapporter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 25, 2015 Dela Inlagd Juli 25, 2015 Många ställen gör sin potatissallader alldeles för syrliga för att falla mig i smaken.Schnitzeln på Sailor funkar alltid och man blir ju inte rånad vare sig på mat eller dryck.Jag har varit i Sverige i snart en månad nu. Längtar som fasen tillbaka till värmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juli 30, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juli 30, 2015 En liten vädernotis, med början kl. 08 i dag. Först tempen. Och sikten ganska bra. Eftersom The Cleaning Patrol var på väg så begav jag mig till Svarte Petters Saloon och på vägen dit passerade jag LK Royal Suites och det var nästan tomt där det serverades frukost buffe´. De har tydligen inte förstått att det är lågsäsong eftersom de kör med högsäsongspriser ännu. Och här en prisbild från Saloonen. Självaste Svarte Petter tog emot. Och min personliga fotvårdare. Här kör hon igång. Svarte Petter talar i tungor och skvätter vatten. Jag fick också en släng av kvasten. Pippi Långstrump, min personliga hårstylist. Svarte Petter ville vara med på en bild till, tycker det skulle ha varit på sin plats med en rakning före kanske. När jag var i krokarna blev det inköp av djungeltobak också. Taa Meow, två dussin. 420 gr. kostar 120 THB Easy R-Con bar nästa. Där avnjöts en mini frukost. 90 THB Up sliced. Fantastiskt gott och alldeles lagom mycket tidigt på dagen. Hemma var det som vanligt riktigt fint städat, skönt att slippa hålla på med sådana sysslor själv. Så jag vräkte mig helt enkelt ikull och tog en extra lång förmiddagsvila. Tempen vid kl. 15.30 Disigt, men jag tror inte det blir regn. Förresten det gör ju inget för det är ju snart läggdags. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 30, 2015 Dela Inlagd Juli 30, 2015 (ändrad) Inte fan kan man lite på datorn då, kollade i morse temp/väder och det skulle vara 31°C + regn (en skur mellan 12-15 på dan) i Jomtien. Vännen skulle på utflykt så jag kollade om hon behövde ta med paraflaxet. En skur till på kvällen runt 21 snåret. Var fan kom den bilden ifrån... Citering är som rysk roulette. Tja, den får vara kvar, tar jag bort den här så drar den väl från dagens bild åxå. Ändrades Juli 30, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 5, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2015 Då så, en uppdatering av vädret i Feskebyn och som vanligt är det fint väder. Tempen vid kl. 07.00 i morse kommer enligt bilden nedan. Och ganska bra sikt, ingen vind att tala om heller. Och nere på tempelområdet pågår det läggning av sten, detta måste ju undersökas. Undrar om det är där BMS håller till eftersom han inte synts till på MPR ? Ingen BMS här men det kanse var lunch för klockan var ca. 11.00 Moderna grejor för transport och lossning. På väg ut mot Klangen passerade jag några Mansions till riktigt bra priser. Förmodligen ingen badtunna på dessa? Ute på Klangen. Cablage, korsningen Klangen och soi Buakhao. Paddys ölstuga var nästan tom idag, kan det vara så att ölgubbarna har semester? Målet för dagens excursion var ju att ta del av vad som händer med beachen, men först en bild av morsdags förberedelserna som tydligen står för dörren. Blickar norrut från korsningen på Klangen och jag noterar att det tippats av några sandhögar. Något är definitivt på gång. Och trappan vid Klangen har fått rejält med sand inför turistinvasionen om några månader. En bild till av evenemanget som går av stapeln den 12e om jag minns rätt. Riktiga maskiner har tagits in eftersom det är onsdag. Jag förordade förut att det borde varit en gammal linmaskin med slängskopa, med fördel en Landsverk som kunde ha tagit material lite längre ut i vattnet. Men vackert så, de kanske grejar det ändå. Behovet av maskiner är som synes stort. Inte alls många soldyrka på beachen i dag. Och nu gör sig röksuget påmindt. Återkommer kanske snart med andra halvan av dagens excursion. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
koratbengt Inlagd Augusti 5, 2015 Dela Inlagd Augusti 5, 2015 tack för bra väderleksrapporter o goa bilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 5, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2015 Slut på rökpausen och nu skall jag försöka få med resten av bilder och svammel från dagens excursion. Strandpromenaden. Även trappan vid soi 8 har fått lite sand. Och här har man satt in en hjullastare. Delmålet, men i bottenvåningen. Central Festival. Men först en soft Ice Cream, det kändes så jävla varmt. Jag skulle ju onekligen behöva en riktig kamera så mycket bilder jag tar. Fina cameras fanns det, men jag skall nog cross checka på Tucom först. Servitrisen, nej expediten heter det roligen. Nästa anhalt, Brauhaus. Helt tomt i lokalen och detta vid kl. 13.00 Korv och stekt potatis, riktigt god stekt lök men jag saknar ju riktig senap. En av servitriserna bad att få vara med på bild. Och på Brauhaus skall man definitivt inte se upp, men håll gärna blicken nedåt för trappan ut är väldigt smal. Nästa anhalt, soi Cheap Charlie. Party på G, men för sent för mig. kl. 20.00 Riktigt lugnt på soi CC också. En Sang Som Soda slank ner. Här ett tilbud på en av barerna på soien mot Buakhao. Och en förfriskning blev det på Relax före hemfärden. Tomt där också. Och tempen vid hemkomsten, ganska behagligt. Kändes mycket varmare nere på backen. Och utsikten, helt OK. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger LKPG Inlagd Augusti 5, 2015 Dela Inlagd Augusti 5, 2015 Tack Lill_Kurre för rapporten , fan vad jag saknar pattis 87 dar kvar. Birger LKPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Augusti 5, 2015 Dela Inlagd Augusti 5, 2015 Instämmer med föregående. Alltid kul att man blir lite uppdaterad Tack Lill-kurre. Skickat från min SM-P905 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger LKPG Inlagd Augusti 11, 2015 Dela Inlagd Augusti 11, 2015 Är det inte dax snart för en rapport till oss som sucktar Birger LKPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 11, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2015 Är det inte dax snart för en rapport till oss som sucktar I morgon på Morsdag kommer en rapport om det inte regnar. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger LKPG Inlagd Augusti 11, 2015 Dela Inlagd Augusti 11, 2015 I morgon på Morsdag kommer en rapport om det inte regnar. Härligt lill_Kurre 78 dar kvar 5555 Birger LKPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 12, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2015 Är det inte dax snart för en rapport till oss som sucktar Då så, dags för dagens avhandlig om väder och vind bl.a. Men först en bild tillägnad Morsdag. Tempen vid kl. 07.00 Och som vanligt sikten, inte helt bra sikt men det fick duga för en lång bensträckare i dag. Jag går direkt till beachen nedanför Klangen, såå fint med lite blomster. Och se där, fastän det är onsdag så fick solstolarna stå kvar för att det är Morsdag. Lite skydd kanske för kommande floder? Rödljuset vid soi 9, lyste rött hela tiden för fotgängare. Inte så konstigt kanske. Pumparna står redo, denna nedanför Hilton. Beachen norrut. Och söderut. Trappan nedanför Hilton, verkar som de endast reparerat mellan Klangen och soi 9. Picknick folk har redan tagit plats. Och vad har vi här? Här skall det avnjutas chicken wings i massor i framtiden. Det har ju inte öppnat ännu, men jag fick dock en bild av interiören som jag ev. återkommer med efter rökpausen. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 12, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2015 Det står ju tydligt att det öppnas i august. Men tyvärr inget årtal, här kanske 64an kan komma med lite insider information? Det fanns en liten glipa i inhägnaden så jag fick en bild av interiören som ju vittnar om att det knappast blir några chicken wings i august detta år. Varmt som fan var det och jag tog mig till första Seven eller om det var Family för en Lipovitan. När jag satte mig utanför så dök denna damen upp och jag fick en intervju om livet på beach rd. Njiep nuförtiden är det tydligen. Hand bagen ser sliten ut, har nog passerat många THB igenom den troligen. Vidare upp genom soi 13/1 om jag minns rätt. Vyn ner mot beachen. Bordsdansbar. Nästa, nervösa vrak. Uppe vid second rd. Samma stuk på cablage överallt. Lek Hotel. Tilbud på frukost. Någon som kan ge en recession om frukosten? Kunde inte låta bli att svänga upp för soi Diana när jag ändå var i krokarna. Och här en bild på en helt folktom bar och detta vid kl. 12.30 ungefär. Mycket snygg skylt förresten. Hos Harrys var det några strökunder. Detta måste vara det bästa tilbudet i Pattaya, inkl. nästan allt om man läser lite noggrant. Snett over gatan från Harrys. Vad väntar ni på? Frukost billig även för icke gäster, tror jag skall pröva den någon dag. Nästa anhalt. Easy R-Con Bar soi Buakhao där min äldsta son vinkade in mig och jag fick idag bekräftat vad en MPRare sade om personalen i reception. De gillade tydligen Facebook bättre än att ta hand om kunderna. Kanske sista gången han bor där? Det blev lite vårrullar och en cola samt ett par pilsner som jag glömde att fota, men prisbilden kom jag ihåg. Taxi motosai hem och vid hemkomsten en bild av tempen. Sikten, lite disigt men har nu klarnat till normal sikt. Detta får bli dagens avhandlig och jag återkommer ev. inom en vecka. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 12, 2015 Dela Inlagd Augusti 12, 2015 Utförligt reportage. Tackar. Du gick ungefär samma runda som jag brukar gå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
koratbengt Inlagd Augusti 12, 2015 Dela Inlagd Augusti 12, 2015 gött mos!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger LKPG Inlagd Augusti 12, 2015 Dela Inlagd Augusti 12, 2015 Man tackar för en trevlig tur Tack Lill_Kurre Birger LKPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 12, 2015 Dela Inlagd Augusti 12, 2015 Det står ju tydligt att det öppnas i august. Men tyvärr inget årtal, här kanske 64an kan komma med lite insider information? Öppnar i oktober enligt deras hemsida Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 19, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Först tempen kl. 06.00 och utsikten. Riktigt fint väder, som vanligt. I dag testade jag frukost buffet på Sawasdee, soi Diana. Hotellet har 111 rum och var enligt personalen inte fullbelagt. Jag var på plats redan 07.45. Och frukosten var redan uppdukad. Vad mera kan man begära för 99 THB. Det skulle vara lite sill och gravlax då. Och lite bakverk till kaffet, nu fick det bli ett par toasts i stället. Thai Vodka, som visade sig vara Lao Khao och priset är per flaska. Vinet kanske kommer från MPRs lokala vinproducent? Och toaletten låg på parkeringen på baksidan för icke gäster. Jag var tydligen den första eftersom jag fick förtroendet att öppna. Ganska gott om plats. Två stycken för herrarna. Och schampoo flaska på handfatet om man vill tvätta håret. Det är ju dom små detaljerna som gör det har man hört. Inne i foajen hade det dukats upp med både vin och Thai Vodka. På vägen hem passerade jag mitt favorit apotek, Där utfördes i dag free of charge blodtrycks test och test av blodsocker. Blodtryckstestet gick inte att genomföra eftersom mina överarmar var för välväxta däremot blodtestet gick bra. Och i huset mittemot entre´n till mitt tillhåll har det renoverats nu i minst en månad. Och idag var byggherren själv på plats och jag fick veta att här skall bli ett SPA med alla nymodigheter. Öppnas om ca. 2 månader. Hoppas att det kommer finnas riktigt stora Jacuzzis där. Jag kommer att hänga på låset när det blir dags för öppning. Detta kommer att bli fint, med lite vinröda gardiner och röda lyktor i fönsterna. Tempen hade ökat en aning vid hemkomsten, men inte direkt så att det stör. Ganska behagligt faktiskt och svag vind. Snart dags för middagsvilan. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 19, 2015 Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Först tempen kl. 06.00 och utsikten. Riktigt fint väder, som vanligt. I dag testade jag frukost buffet på Sawasdee, soi Diana. Hotellet har 111 rum och var enligt personalen inte fullbelagt. Jag var på plats redan 07.45. Och frukosten var redan uppdukad. Vad mera kan man begära för 99 THB. Det skulle vara lite sill och gravlax då. Och lite bakverk till kaffet, nu fick det bli ett par toasts i stället. Thai Vodka, som visade sig vara Lao Khao och priset är per flaska. Vinet kanske kommer från MPRs lokala vinproducent? Och toaletten låg på parkeringen på baksidan för icke gäster. Jag var tydligen den första eftersom jag fick förtroendet att öppna. Ganska gott om plats. Två stycken för herrarna. Och schampoo flaska på handfatet om man vill tvätta håret. Det är ju dom små detaljerna som gör det har man hört. Inne i foajen hade det dukats upp med både vin och Thai Vodka. På vägen hem passerade jag mitt favorit apotek, Där utfördes i dag free of charge blodtrycks test och test av blodsocker. Blodtryckstestet gick inte att genomföra eftersom mina överarmar var för välväxta däremot blodtestet gick bra. Och i huset mittemot entre´n till mitt tillhåll har det renoverats nu i minst en månad. Och idag var byggherren själv på plats och jag fick veta att här skall bli ett SPA med alla nymodigheter. Öppnas om ca. 2 månader. Hoppas att det kommer finnas riktigt stora Jacuzzis där. Jag kommer att hänga på låset när det blir dags för öppning. Detta kommer att bli fint, med lite vinröda gardiner och röda lyktor i fönsterna. Tempen hade ökat en aning vid hemkomsten, men inte direkt så att det stör. Ganska behagligt faktiskt och svag vind. Snart dags för middagsvilan. Mycket trevliga och informativa reportage. Om du möjligen har tänkt att utvidga ditt upptäckarrevir, så fick jag ett tips häromdan om att News Café (eller vad det heter nuförtiden) på vägen ner till Jomtien har en väldigt bra lunchbuffé för 199 Thb, som erbjuds dagligen 12.00 - 16.00. Kanske värt en tur ner med bahttaxi. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Augusti 19, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Mycket trevliga och informativa reportage.Om du möjligen har tänkt att utvidga ditt upptäckarrevir, så fick jag ett tips häromdan om att News Café (eller vad det heter nuförtiden) på vägen ner till Jomtien har en väldigt bra lunchbuffé för 199 Thb, som erbjuds dagligen 12.00 - 16.00. Kanske värt en tur ner med bahttaxi.Tack för tipset Jive, det kommer absolut att testas vid tillfälle. Skall och förnya mitt uppehållstillstånd om ett par veckor så då skall jag nog försöka passa in ett besök. Kanske blir före också. Vet du om samma gäller lördag och söndagar? "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger LKPG Inlagd Augusti 19, 2015 Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Tackar ännu en gång Lill_Kurre för rapporten alltid lika trevligt. Birger LKPG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 19, 2015 Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Tack för tipset Jive, det kommer absolut att testas vid tillfälle. Skall och förnya mitt uppehållstillstånd om ett par veckor så då skall jag nog försöka passa in ett besök. Kanske blir före också. Vet du om samma gäller lördag och söndagar?Nä tyvärr. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 19, 2015 Dela Inlagd Augusti 19, 2015 Tack för tipset Jive, det kommer absolut att testas vid tillfälle. Skall och förnya mitt uppehållstillstånd om ett par veckor så då skall jag nog försöka passa in ett besök. Kanske blir före också. Vet du om samma gäller lördag och söndagar?Nä tyvärr.Enl hemsidan Lunch buffet12pm to 4pm everyday,eat as much as you like for199 baht.Coffee or tea is included Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu