Jump to content
IGNORERAD

Rödskjortor lovar att inte störa regeringsmöte i Chiang Mai

MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Rödskjortorna – eller United Front for Democracy – har lovat att inte störa det mobila regeringssammanträde som ska hållas i Chiang Mai på måndag och tisdag, detta sade en lokal ledare på söndagen.
Pichit Tamoon sade att rödskjortor från både Chiang Mai och andra delar av norra Thailand inte kommer störa mötet eftersom de vill ge regeringen möjligheten att lösa landets politiska och ekonomiska problem i enlighet med den plan som det Nationella Rådet för Fred och Ordning har tagit fram.
Chiang Mais rödskjortor vill bara se val och att folket återfår makten, sade han.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/politics/606196/udd-won-t-disrupt-chiang-mai-cabinet

post-8073-0-03147200-1435548441.jpg

Dela på andra sajter

Intressant att se om dom håller vad dom lovar.

Jag tror nog att de börjar inse att de har blivit grundlurade tidigare och att skapa motsättningar med våld och allt vad det för med sig inte är någon demokratisk väg att gå. Att de på detta sätt erbjuder och skapar opinion för ett val ökar förmodlign chanserna att snabbare få till ett val. Det ökar förmodligen också chanserna för de röda att få fler röster. Om detta också innebär att de röda kommer att bli ett mera demokratiskt parti som inte bara finns till för partiägaren återstår väl att se. Det är kanske det sista du syftar på!

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag tror nog att de börjar inse att de har blivit grundlurade tidigare och att skapa motsättningar med våld och allt vad det för med sig inte är någon demokratisk väg att gå. Att de på detta sätt erbjuder och skapar opinion för ett val ökar förmodlign chanserna att snabbare få till ett val. Det ökar förmodligen också chanserna för de röda att få fler röster. Om detta också innebär att de röda kommer att bli ett mera demokratiskt parti som inte bara finns till för partiägaren återstår väl att se. Det är kanske det sista du syftar på!

Jag skiter fullständigt i vilken färg dom har på skjortorna, men att alla partier får hålla sina pratstunder med väljarna tycker jag är självklart. Utan att nån annan lägger sig i, finns ju dom i Sverige åxå som ogillar SD och saboterar deras möten. Lika illa, även om jag inte är en SD sympatisör så tycker jag att dom får hållas. På samma sätt så hoppas jag att röda eller gula (eller vilken annan färg som helst) får framföra sina valmanifest utan att nån annan lägger sig i.

Provade diskutera politik med exet och det gick inte alls, politik och kungen är två saker som inte alls diskuterades. Det var liksom off limit att jag skulle kunna ha en åsikt eller få höra hennes. Allt annat (tja, jag fick inte vara i köket heller) gick bra. You are not Thai, you not understand. Tja, vad fan svarar man på sånt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Jag skiter fullständigt i vilken färg dom har på skjortorna, men att alla partier får hålla sina pratstunder med väljarna tycker jag är självklart. Utan att nån annan lägger sig i, finns ju dom i Sverige åxå som ogillar SD och saboterar deras möten. Lika illa, även om jag inte är en SD sympatisör så tycker jag att dom får hållas. På samma sätt så hoppas jag att röda eller gula (eller vilken annan färg som helst) får framföra sina valmanifest utan att nån annan lägger sig i.

Provade diskutera politik med exet och det gick inte alls, politik och kungen är två saker som inte alls diskuterades. Det var liksom off limit att jag skulle kunna ha en åsikt eller få höra hennes. Allt annat (tja, jag fick inte vara i köket heller) gick bra. You are not Thai, you not understand. Tja, vad fan svarar man på sånt.

Självklart för dig och mig, men det klimatet i Thailand har inte varit det som vi är vana vid i enligt oss normala sammanhang. 

Har även i Sverige varit med om att politiska diskutioner gjort trevliga sammankomster till otrevliga tillställningar där man bara önskat sig därifrån. 

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...