Jump to content
IGNORERAD

Media i Thailand blir tillsagd att inte göra ministrar upprörda


MPR Nyheter

Recommended Posts

Med dålig självinsikt menar jag att du är inte bättre än dom du kritiserar.

Med sakargument menar jag att du brukar ha för vana att kritisera hur man diskuterar framför vad man diskuterar.

Du får naturligtvis skriva skriva vad du vill. Men om du kritiserar andra så bör du inte vara förvånad om du blir granskad själv.

Dock bemöter du mig med oförstålse varför jag överhuvudtaget bemöter dig.

Ungefär som dina påståenden borde stå oemotsagda.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Exakt vad är det du vill säga emot? Säg gärna vad det är så kan jag kanske bemöta DET, istället för att du ska påstå hur jag känner mig, har svårt att se vad det tillför. Hur jag känner mig vet jag väl bäst själv.

 

Det enda jag är oförstående mot är VAD du bemöter? Om du har nåt emot det jag skriver, nämn gärna det så kanske jag kan förtydliga om det är nåt som är oklart.

 

Du skriver att jag är granskad? Exakt vad är det du granskar? Ge mig nåt att svara på så går det ju att komma framåt. Men att ge sig på hur jag ev känner har väl inget med diskussionen att göra.

 

Min ursprungspoäng är fortfarande att jag tycker man ska kunna kritisera saker för vad de är utan att det alltid ska bemötas med att nån annan har varit dum förr. Jag står fortfarande för det, MEN förstår om andra tycker annorlunda.

 

Jag kommer dock aldrig börja prata om din person och om dina känslor, jag tycker inte det har med diskussionen att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    12

  • janne_h

    10

  • turisten

    10

  • MaiChai

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Den frågan fick du svar på direkt!

Hej

Ja forumets s.k journalist är som vanligt nöjd med alla tänkbara inskränkningar juntan gör i pressfriheten.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

PR konsulter är förmodligen ett okänt begrepp i pangpangkretsar!

Hej

Dom borde kanske anlita samma PR byrå till detta som dom gjorde till sina populistiska beslut om gratis VM, gratis paraboler, gratis konserter och liknande.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Thaksin is not a option  :nono:

Hej

Inte för dig eftersom du redan har allt du behöver, men försök tänka dig in i dom fattigas situation, för dom är kanske inte en militärjunta och diktatur det bästa.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag förstår inte varför du citerar mig?

 

Man måste väl kunna kritisera nåt i nutid utan att det bemöts med att nån annan gjort nåt dumt nån gång, så därför får man inte kommentera det? Och det är precis det jag skriver och menar. Men om du har en annan åsikt så tycker vi olika, jag förstår dock inte varför du anstränger dig så mkt för att berätta det för mig.

 

För att göra det solklart så att ALLA förstår: kritik mot en sak betyder inte stöd för en annan. Svårare än så är det inte.

 

Sök låtsaskonflikter nån annanstans. Vad jag ser visar du inte på att nåt det jag skriver är fel. Är jag kanske på fel sida om "järngänget"-stängslet?

Hej

Du talar nog tyvärr för döva öron och vilket annat försvar skulle juntans fanclub och demokratins motståndare egentligen kunna ha, det kan inte vara lätt att försvara det som en enig omvärld fördömer liksom FN, HRW, Amnesty och pressfrihetsorganisationer och journalistförbund.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Inte för dig eftersom du redan har allt du behöver, men försök tänka dig in i dom fattigas situation, för dom är kanske inte en militärjunta och diktatur det bästa.

Mvh isan lover

I vår superröda by har han varit ett helgon som lovat stort men hållt tunt,där har de blivit upplysta om hans lurendrejeri.Nu vill de ha någon som håller vad han lovar(de har ju inte blivit miljonärer enl.löften)De flesta tycker om att allt rullar på utan oroligheter,militären ser till att det är lugnt.Att sen fattigdomen inte är den samma som förut beror ju på att fler och fler har insett att det går inte att leva på en risskörd om året,förr bytte man grejor och tjänster med varandra men det har försvunnit,många har jobb på annan ort och har på det sättet förbättrat sin ekonomi.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har inget emot att man jämnför juntan med Thaksin. Det som förvånar mig är att en del försvarar allt juntan gör med att det var värre förr.

Det länkas bilder,text och en massa gammalt skit hela tiden. Varför inte komma med konstruktiv kritik mot vad dom håller på med NU.

Det blir lite knepigt med att alltid försvara juntans handlingar med att det var värre förr men i samma andetag säga att att man egentligen inte

gillar militärjuntor.

Hej

Det blir inte bara svårt det är snarare helt omöjligt att försvara juntans agerande och samtidigt säga sig vara emot militärjuntan och diktatur.

Den enda anledningen till att en del lite vilsna men ändå förmodligen ganska normalbegåvade människor försöker sig på detta måste väl vara ett bakomliggande hat mot personen Thaksin, någon annan anledning kan inte jag komma på.

Hatar man någon tillräckligt mycket tänker man och agerar nog inte helt klart och kan kanske t.o.m hamna på samma sida som en militärjunta och säga sig föredra diktatur framför demokrati och fria val, försvara brott mot mänskliga rättigheter, försvara en indragen pressfrihet och hård censur o.s.v.

Ett försök ifrån min sida att förklara det här fenomenet men det är sannerligen inte lätt att förstå dessa människor och deras tankar gällande det här.

Lägger man sen till att det mesta faktiskt inte var värre utan bättre under Thaksins tid både enligt pressfrihetsindex, korruptionsindex, ekonomiskt och inte minst genomfördes under hans tid väldigt viktiga reformer som saknar efterföljare i senare regeringar och juntor så blir det hela än märkligare.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I vår superröda by har han varit ett helgon som lovat stort men hållt tunt,där har de blivit upplysta om hans lurendrejeri.Nu vill de ha någon som håller vad han lovar(de har ju inte blivit miljonärer enl.löften)De flesta tycker om att allt rullar på utan oroligheter,militären ser till att det är lugnt.Att sen fattigdomen inte är den samma som förut beror ju på att fler och fler har insett att det går inte att leva på en risskörd om året,förr bytte man grejor och tjänster med varandra men det har försvunnit,många har jobb på annan ort och har på det sättet förbättrat sin ekonomi.

Hej

Låter ju som om den röda politiken har påverkat även din by positivt, men du är ändå inte för att byborna ska få välja regering i ett fritt val eller?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du talar nog tyvärr för döva öron och vilket annat försvar skulle juntans fanclub och demokratins motståndare egentligen kunna ha, det kan inte vara lätt att försvara det som en enig omvärld fördömer liksom FN, HRW, Amnesty och pressfrihetsorganisationer och journalistförbund.

Mvh isan lover

Är du på riktigt,vilka är demokratimotståndare här?Vilka tillhör "juntans fanclub".I det tillstånd Thailand befann sig vid militärens ingripande var det tvunget att något gjordes,att det sedan blev militären som gjorde det var väl naturligt.När en regering så kapitalt missköter sitt jobb så ska den avlägsnas omedelbart och inte som du anser få sitt tiden ut(och skada ännu mer)Hur många är det som fördömt Shinawatras handlande?Du får svälja din besvikelse över att din idol blev avslöjad och hoppas landet sakta kan gå mot demokrati i framtiden men det är nog att hoppas för mycket.I din insnöade värld och med din syn på vad demokrati är nog loppet kört för dig.Försök att se framåt och hoppas det dyker upp någon ärlig politiker som kan leda landet utan att bara se till att fylla sina egna fickor ist.Kommunism är död,fatta det godsägarn

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Låter ju som om den röda politiken har påverkat även din by positivt, men du är ändå inte för att byborna ska få välja regering i ett fritt val eller?

Mvh isan lover

Är du dum på riktigt eller?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är du på riktigt,vilka är demokratimotståndare här?Vilka tillhör "juntans fanclub".I det tillstånd Thailand befann sig vid militärens ingripande var det tvunget att något gjordes,att det sedan blev militären som gjorde det var väl naturligt.När en regering så kapitalt missköter sitt jobb så ska den avlägsnas omedelbart och inte som du anser få sitt tiden ut(och skada ännu mer)Hur många är det som fördömt Shinawatras handlande?Du får svälja din besvikelse över att din idol blev avslöjad och hoppas landet sakta kan gå mot demokrati i framtiden men det är nog att hoppas för mycket.I din insnöade värld och med din syn på vad demokrati är nog loppet kört för dig.Försök att se framåt och hoppas det dyker upp någon ärlig politiker som kan leda landet utan att bara se till att fylla sina egna fickor ist.Kommunism är död,fatta det godsägarn

Hej

Det var ju Bangkok eliten, kuppmakarna och militären som låg bakom och var med och finansierade PDRC protesterna och utan dessa skulle ingen kupp ha "behövts" .

Inse att militären efter 20 talet kupper och kuppförsök inte alls har demokrati som mål, hade dom haft detta så hade demokratin varit både bättre och starkare för länge sedan, vid vilken kupp kommer demokratin är det den 25 eller krävs det över 50?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju Bangkok eliten, kuppmakarna och militären som låg bakom och var med och finansierade PDRC protesterna och utan dessa skulle ingen kupp ha "behövts"
Nu var det folk ur alla samhällsklasser som demonstrerade mot den misskötsel landet utsattes för.De rödas försök att få Thaksin tillbaka på banan förkastades av flertalet thaiare. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det folk ur alla samhällsklasser som demonstrerade mot den misskötsel landet utsattes för.De rödas försök att få Thaksin tillbaka på banan förkastades av flertalet thaiare.

Absolut, risfältsarbetare i vår by anordnade bussresor själva för sina surt förvärvade slantar.

De tyckte det var viktigt att åka och demonstrera mot Shinawatras mångåriga korruption.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt vad är det du vill säga emot? Säg gärna vad det är så kan jag kanske bemöta DET, istället för att du ska påstå hur jag känner mig, har svårt att se vad det tillför. Hur jag känner mig vet jag väl bäst själv.

 

Det enda jag är oförstående mot är VAD du bemöter? Om du har nåt emot det jag skriver, nämn gärna det så kanske jag kan förtydliga om det är nåt som är oklart.

 

Du skriver att jag är granskad? Exakt vad är det du granskar? Ge mig nåt att svara på så går det ju att komma framåt. Men att ge sig på hur jag ev känner har väl inget med diskussionen att göra.

 

Min ursprungspoäng är fortfarande att jag tycker man ska kunna kritisera saker för vad de är utan att det alltid ska bemötas med att nån annan har varit dum förr. Jag står fortfarande för det, MEN förstår om andra tycker annorlunda.

 

Jag kommer dock aldrig börja prata om din person och om dina känslor, jag tycker inte det har med diskussionen att göra.

 

Antingen ingen gör du dig dummare än vad du är? Eller så är det så att du har bristande förmåga att ta in vad andra skriver?

Huruvida så ser jag det ganska lönlösta att skriva mer i ämnet. Då du inte verkar vilja förstå nånting av det som skrivs.

Och är det, det andra alternativet så är det naturligtvis en förklaring till varför du gärna kritiserar hur det skrivs istället för vad som skrivs.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu var det folk ur alla samhällsklasser som demonstrerade mot den misskötsel landet utsattes för.De rödas försök att få Thaksin tillbaka på banan förkastades av flertalet thaiare.

Hej

Du vet mycket väl att protesterna kostade 25 miljoner baht om dagen och att det var Bangkok eliten och kuppmakarna som finansierade protesterna, att sedan vanligt folk lät sig föras bakom ljuset och medverkade till en militärkupp och diktatur är väl snarare tragiskt, du minns väl att PDRC ledarna med Suthep i spetsen firade kuppen iklädda militär uniformer samma dag den genomfördes, bilder på detta publicerades sedan i Bangkok Post.

Hade det som du förespeglar funnits en majoritet mot regeringen bland folket hade ju ingen kupp behövts alls, då hade det räckt med ett nyval för att byta regering, men nyvalet saboterade dom gula, PDRC och demokraterna genom att överfalla och misshandla både dom som jobbade i vallokalerna och dom som skulle rösta, så det är nog inte så många som du tror som verkligen ville byta regering, åtminstone trodde inte kuppmakarna det.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja forumets s.k journalist är som vanligt nöjd med alla tänkbara inskränkningar juntan gör i pressfriheten.

Mvh isan lover

 

Enligt reportrar utan gränser så har juntan förbättrat pressfriheten i Thailand, visserligen bara 1 placering jämfört med den tidigare regeringen men dock-knappast så att de minskat pressfriheten?

 

Läs själv, www.rsf.org

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom borde kanske anlita samma PR byrå till detta som dom gjorde till sina populistiska beslut om gratis VM, gratis paraboler, gratis konserter och liknande.

Mvh isan lover

 

När Thaksin gjorde liknande så hyllade du detta!

Vad är det som är fel på detta nu?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte varför du citerar mig?

 

Man måste väl kunna kritisera nåt i nutid utan att det bemöts med att nån annan gjort nåt dumt nån gång, så därför får man inte kommentera det? Och det är precis det jag skriver och menar. Men om du har en annan åsikt så tycker vi olika, jag förstår dock inte varför du anstränger dig så mkt för att berätta det för mig.

 

För att göra det solklart så att ALLA förstår: kritik mot en sak betyder inte stöd för en annan. Svårare än så är det inte.

 

Sök låtsaskonflikter nån annanstans. Vad jag ser visar du inte på att nåt det jag skriver är fel. Är jag kanske på fel sida om "järngänget"-stängslet?

 

 

 

frogfish skrev något genialt enkelt som de flesta borde fundera på...

 

Jag är kritisk mot Thaksinklanen och har varit så sedan WOD då det för första gången gick upp för mig vilken hänsynslös "sekt" det handlar om. Men för den sakens skull så betyder ju inte det att jag stödjer militärjuntan eller demokraterna. Men i vissas begränsade tankevärld är det ju så att stödjer man inte Shinawatraklanen helhjärtat så är man anti-demokrat, kuppälskare, fascist och käkar förmodligen fattiga Issan barn till frukost.

 

Jag deltog i en del pressevents med den nya regeringen 2011-2012 och i de fåtal fall där regeringschefen faktiskt deltog så fick man som utländsk journalist skriva under på att man inte skulle ställa några frågor-så vad är vitsen med en presskonferens då?

 

Det var ett slöseri med tid som bara syftade till att föda deras PR apparat.

 

De flesta thailändare-militärer eller politiker-som sitter på myndighetspositioner är "idi*ter" som vanligtvis inte alls är lämpade för uppgiften utan kommit dit med hjälp av släktskap, pengar eller kontakter.

 

Enligt RSF så ligger pressfriheten på samma nivå, plats 134 år 2015 mot plats 135 år 2014. Det tycker jag är förvånande, rent av sensationellt. Antingen var pressfriheten inte alls så god under den föregående regeringen som en del vill hävda och då har kanske militärens införande av en "Officiell" censur en positiv effekt. Jag hävdar inte att det är bra men det är iallafall inte sämre än tidigare. Samma sak 2006, når det fanns en officiell censur att förhålla sig till eller om man kunde förvänta sig att en maskerat gäng på motorcyklar skulle dyka upp på din arbetsplats om man skrev något som inte behagade regeringschefen.

 

Så om juntan enligt de oberoende mätningarna förbättrar pressfriheten-är det då automatiskt dåligt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget emot att man jämnför juntan med Thaksin. Det som förvånar mig är att en del försvarar allt juntan gör med att det var värre förr.

Det länkas bilder,text och en massa gammalt skit hela tiden. Varför inte komma med konstruktiv kritik mot vad dom håller på med NU.

Det blir lite knepigt med att alltid försvara juntans handlingar med att det var värre förr men i samma andetag säga att att man egentligen inte

gillar militärjuntor.

Skulle tro att du nog förstår om du tänker efter lite. Militärjuntor kritiseras väl generellt sett  huvudsakligen för saker som censur, brott mot mänskliga rättigheter etc. När nu denna militärjunta kritiseras för dessa saker och det faktiskt kan konstateras att kuppen i flera avseenden resulterat i en förbättring med avseende på t.ex mänskliga rättigheter och pressfrihet är väl detta ganska intressanta fakta värda att påpeka därmed går det väl knappast att komma undan jämförelser, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen inte bara den inhemska median som uppmärksammat detta:

"Thailands militärjunta kommer nästa vecka att hålla en kurs för inhemska och utländska journalister i hur man lämpligen ställer frågor till premiärminister Prayut Chan-O-Cha. Syftet uppges vara att "skapa förståelse" för varandra."

 

http://www.svd.se/minister-vill-styra-journalister

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

I vår superröda by har han varit ett helgon som lovat stort men hållt tunt,där har de blivit upplysta om hans lurendrejeri.Nu vill de ha någon som håller vad han lovar(de har ju inte blivit miljonärer enl.löften)De flesta tycker om att allt rullar på utan oroligheter,militären ser till atörr bt det är lugnt.Att sen fattigdomen inte är den samma som förut beror ju på att fler och fler har insett att det går inte att leva på en risskörd om året,fytte man grejor och tjänster med varandra men det har försvunnit,många har jobb på annan ort och har på det sättet förbättrat sin ekonomi.

 

​Konstig by  men där jag bor är denna företeelse fortfarande levande, skulle till och med hävda att den har utökats, jag brukar hävda att man byter pengar med varandra

 

​Varför detta frodas tror jag beror på att de som flyttat till annan ort inte är så givmilda längre till sina anhöriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen ingen gör du dig dummare än vad du är? Eller så är det så att du har bristande förmåga att ta in vad andra skriver?

Huruvida så ser jag det ganska lönlösta att skriva mer i ämnet. Då du inte verkar vilja förstå nånting av det som skrivs.

Och är det, det andra alternativet så är det naturligtvis en förklaring till varför du gärna kritiserar hur det skrivs istället för vad som skrivs.

Nu bygger du halmgubbar. Det jag ibland kommenterar är just det att folk inte kan hålla sig till ämnet utan ska jämföra vad med tidigare folk gjort istället för att diskutera nuvarande händelser. Det kan väl vara aktuellt ibland, men jag kan nog tycka att det görs lite ofta. Det är dock bara min åsikt..

 

Men du får gärna förklara vad det är du inte håller med om. Det måste väl vara mkt enklare om vi ska komma nån vart än att jag ska försöka gissa exakt vad det är du inte håller med om. Och varför går du på min person och undrar om jag är dum (eller gör mig dummare än jag är)? Det för väl inget framåt.

 

Jag diskuterar gärna om du förklarar vad du vill diskutera. Nåt allmänt om att jag borde förstå det annars gör jag mig dummare än jag är är svårt att svara på.

 

Jag har ingen beef med dig, men jag har svårt att förstå vad du menar. Det kanske beror på mig, men då kan du väl nedlåta dig till min nivå och förklara. Annars håller jag med dig om att det är lönlöst. Och nu är vi ju så mkt ot, så jag ber nästa ts om ursäkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag ibland kommenterar är just det att folk inte kan hålla sig till ämnet utan ska jämföra vad med tidigare folk gjort istället för att diskutera nuvarande händelser.

 

Nu är ju detta ett diskussionsforum. Och vad jag vänder mig mot är att du (huruvida du är medveten om det eller ej?) allt som oftast, försöker agera forumpolis och tala om för folk vad dom borde diskutera om eller inte.

Man kan naturligtvis tycka att äldre händelser är OT. Men då dessa händelser har verkat till att situationen är som den är idag. Så är ju dom händelserna sammanlänkade till dagens händelser. Och utifrån det perspektivet högst aktuella att diskutera utifrån vad som händer idag. (allra helst då det finns forummedlemmar som gör gällande att allt som T gjorde är bra och allt som juntan gör är dåligt)

 

Du har visat att du har svårt att ta till dig det jag skriver. Och jag skulle gissa? Att du har lika svårt att ta till dig vad andra skriver. Och därmed drar du troligen konsekvensen att diskutera tidigare regeringars agerande är OT.

Om du istället försökte analysera sambandet med gamla och nya händelser. Så kanske du skulle kunna förstå logiken i det istället för att komma med pekpinnar över saker som du inte tycks kunna greppa, eller anser vara fel att diskutera.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju detta ett diskussionsforum. Och vad jag vänder mig mot är att du (huruvida du är medveten om det eller ej?) allt som oftast, försöker agera forumpolis och tala om för folk vad dom borde diskutera om eller inte.

Man kan naturligtvis tycka att äldre händelser är OT. Men då dessa händelser har verkat till att situationen är som den är idag. Så är ju dom händelserna sammanlänkade till dagens händelser. Och utifrån det perspektivet högst aktuella att diskutera utifrån vad som händer idag. (allra helst då det finns forummedlemmar som gör gällande att allt som T gjorde är bra och allt som juntan gör är dåligt)

 

Du har visat att du har svårt att ta till dig det jag skriver. Och jag skulle gissa? Att du har lika svårt att ta till dig vad andra skriver. Och därmed drar du troligen konsekvensen att diskutera tidigare regeringars agerande är OT.

Om du istället försökte analysera sambandet med gamla och nya händelser. Så kanske du skulle kunna förstå logiken i det istället för att komma med pekpinnar över saker som du inte tycks kunna greppa, eller anser vara fel att diskutera.

Vem är det som är forumpolis nu?

 

Om det är jag som har svårt att ta till mig det du skriver eller om det är du som har svårt att förmedla saker i skrift ska vi väl låta vara osagt. Men men.

 

Jag förstår inte varför du håller en sån otrevlig ton. Men jag är nog, som du säger, för dum för att hålla en diskussion på din nivå, så jag tycker vi avslutar detta. Jag har inte skrivit ett ovänligt ord om dig, men blir bemött med bedömanden om min dumhetsnivå, mitt konsekvensdragande och min analysförmåga(bl a). För övrigt något som du inte vet ett dugg om. Utifrån denna postning kan du säkert bedöma ett par fler personliga saker hos mig (och givetvis förmedla på ditt eminenta vis).

 

Vill du fortsätta att tjafsa om det du nu gör så varsågod, men jag tycker nog vi borde bespara forumet detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...