Jump to content
IGNORERAD

Gulskjortor dömda att betala 600 miljoner till Airports of Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Som vanligt drabbas du av minnesförlust när det gäller brott begångna av gula och militärer, ett tips är att söka i aktuella länkar ifrån tiden för brottet, du var säkert aktiv i dessa trådar också även om du inte minns det längre.

Men jag tvivlar på att du har viljan till detta.

Mvh isan lover

Hur blev det med gisslantagandet? Lite minnesförlust på den punkten?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • turisten

    19

  • UglyFarang

    9

  • carpenter

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Som vanligt drabbas du av minnesförlust när det gäller brott begångna av gula och militärer, ett tips är att söka i aktuella länkar ifrån tiden för brottet, du var säkert aktiv i dessa trådar också även om du inte minns det längre.

Men jag tvivlar på att du har viljan till detta.

Mvh isan lover

 

Nu har jag sökt och presenterat en rad länkar som pekar på att du ljuger som vanligt

 

Nu är det upp till dig att BEVISA att du inte ljuger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Läser man artiklar från de stora mediakanalerna från ockupationen nämns enbart basebollträn, järnrör och pinnar hos demonstranterna

 

Enda riktigt farliga vapen som nämns är de bomber som kastades av röda anhängare mot de gula demonstranterna och orsakade ett antal skadade och en ung students död vid Don Muang

 

http://usatoday30.usatoday.com/travel/world/2008-11-25-thai-airport_N.htm

 

http://www.theguardian.com/world/2008/nov/26/peoples-alliance-for-democracy

 

http://www.spiegel.de/international/world/orderly-chaos-thai-protesters-refuse-to-clear-out-of-Bangkok-airport-a-592906.html

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7760592.stm

Hej

Du kan allt hitta medierapportering om andra och mer farliga vapen om du vill, men viljan finns nog inte.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du kan allt hitta medierapportering om andra och mer farliga vapen om du vill, men viljan finns nog inte.

Mvh isan lover

Jag bläddrade genom en lång rad artiklar och sökte avsiktligt efter "armed" i dom men fick inte upp annat än det jag nämner.

Upp till bevis nu din fega lögnare eller bevisa en gång för alla viken feg lögnaktig ynkrygg du är !!!!!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hej

Du kan allt hitta medierapportering om andra och mer farliga vapen om du vill, men viljan finns nog inte.

Mvh isan lover

Ibland skriver du vettiga saker och ibland fattar jag inte hur du tänker.

 

Lite oberoende länkar, inte "leta bland inlägg i MPR" skulle vara trevligt. Jag lägger oftast med länkar när jag påstår nåt eller så säger jag att det är min åsikt.

Ingen kritik sådär direkt, men bara nåt jag observerat nu ett tag. Kanske du har rätt, men lite mer på fötterna skulle vara kul att se.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket konstigt att aftonbladet missade att rapportera att de strandade svenska charterresenärerna satt fast mitt i ett beväpnat gisslandrama på flygplatsen? Det hade blivit rubriker det, o de brukar de gilla. Kanske IL missade att tipsa aftonbladet... Jag läste bara hur synd det var om dem som inte kom hem till skolan och vardagen o hemska tanke var tvungna att stanna i Bangkok, o på flygplatsen. Vilken miss av aftonbladet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns det säkert, det finns ju folk som försvarar vad som helst bara det utförs av ex.vis militären och straffrihet har dom väl fått för samtliga kupper, massakrer och andra brott dom har begått dom senaste 100 åren.

Mvh isan lover

Det finns ingen på MPR som försvarar vad som helst bara det utförs av ex.vis militären och straffrihet har dom väl fått för samtliga kupper, massakrer och andra brott dom har begått dom senaste 100 åren.

 

Däremot så finns det en medlem som försvarar polisen och ledande politiker i avrättningarna av tusentals oskyldiga under WOD.

En medlem som också vill ha en amnesti för korrupta politiker och eliten för deras brott mot det thailändska folket och thai-lagar.

 

Kan det vara han du tänker på i ditt inlägg?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det har inte någon större betydelse rent lagligt sett om vapen används eller ej, ibland uppnår man sitt mål bara genom att hota folk med dom, men det är ändå ett allvarligt brott att med vapen i hand göra intrång, ta gisslan, ockupera och stänga ned två flygplatser.

Den största anledningen till att ett blodbad undveks var med största sannolikhet att säkerhetspersonalen inte gjorde kraftigt motstånd samt att inga insatsstyrkor eller militär sattes in mot aktivisterna (terroristerna).

Mvh isan lover

 

Det är fantastiskt att du har mer insikt än vad som presenterats i media. Det verkar även som du anser dig ha tolkningsföreträde framför domstolar. Som har som primär uppgift att tolka lagen.

Ledarna har blivit dömda till fängelse.

Airport of Thailand har drivit civilmål mot ledarna och vunnit det. Medelst att dom blivit tilldömda att betala skadestånd på 600 miljoner. Självklart är det allvarligt. Och jag tror nog att domstolen vägt in frågan om eventuella vapen när man dömt dom till fängelse. Att dom sen har överklagat dessa domar är ju en laglig möjlighet som dom har inom lagens gränser.

Dock blir det lite konstigt i din framställan och inkonsekvent. Då dom röda 2010 som hade just dom vapen du räknade upp plus molotovcocktail och granater och en massa övriga vapen. Och detta finns dokumenterat.

I detta fall så anser du att dom ska gå fria.

 

Du förespråkade även maffia amnestin. Som naturligtvis även skulle omfatta dom gula ledarna för flygplasts ockupationen. Då spelar det tydligen ingen roll om hur grov "terrorismen" var?

 

Du ger verkligen ordet vindflöjel ett ansikte på nätet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:

 

Det finns ingen på MPR som försvarar vad som helst bara det utförs av ex.vis militären och straffrihet har dom väl fått för samtliga kupper, massakrer och andra brott dom har begått dom senaste 100 åren.

 

Däremot så finns det en medlem som försvarar polisen och ledande politiker i avrättningarna av tusentals oskyldiga under WOD.

En medlem som också vill ha en amnesti för korrupta politiker och eliten för deras brott mot det thailändska folket och thai-lagar.

 

Kan det vara han du tänker på i ditt inlägg?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Inte enligt polisen och flygplatspersonalen.

Men naturligtvis var dom obeväpnade enligt dig, för du förringar ju och försvarar alla typer av brott som gula aktivister och demokrater begår, men din trovärdighet i dessa frågor är ju nada.

Mvh isan lover

 

Till skillnad från dig så var jag ju på plats där 2008, bortsett från spärrarna vid infarten till flygplatsen där de satt upp taggtråd och fordonshinder så fanns där inte ett enda vapen att beskåda. Inga skott eller granater avlossades heller inifrån demonstranternas område.

 

Du kan ju gärna visa bilderna på de beväpnade från flygplatsockupationen så ska jag visa dig lite bilder på de som var beväpnade under rödskjortornas ockupation 2010.

 

Det går hur bra som helst att agera med civil olydnad och vara helt obeväpnad. Något dina polare kanske skulle fundera över?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle det fungera idag :huh:? :huh:??

 

Att det funkade 2008 berodde nog mest på att det var helt nytt och ett helt oväntat drag från Chamlong och PAD. En mycket liten krets visste vart de var på väg och vad som skulle ske och polisen blev helt överrumplad. Ryktena säger att de poliser som fanns vid flygplatsen erhöll finansiell kompensation för att "misslyckas" med att stoppa folkmassan.

 

Tror inte det skulle funka idag, både 2009, 2010 och 2013/2014 har militären direkt stationerat ett par kompanier soldater vid Suvvan så fort det samlats mer än 10 demonstranter någonstans i Bangkok området och tydligt deklarerat förallt och alla att flygplatsen är "Off-limits" för protester.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från dig så var jag ju på plats där 2008, bortsett från spärrarna vid infarten till flygplatsen där de satt upp taggtråd och fordonshinder så fanns där inte ett enda vapen att beskåda. Inga skott eller granater avlossades heller inifrån demonstranternas område.

 

Du kan ju gärna visa bilderna på de beväpnade från flygplatsockupationen så ska jag visa dig lite bilder på de som var beväpnade under rödskjortornas ockupation 2010.

 

Det går hur bra som helst att agera med civil olydnad och vara helt obeväpnad. Något dina polare kanske skulle fundera över?

Men dom som vaktade gisslan måste väl ändå ha varit beväpnade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom som vaktade gisslan måste väl ändå ha varit beväpnade?

Gisslan? Det var väl Lottie Knutsson's charter resenärer nere i källaren? Kan inte behövts mer vapen än yellow fanta o chicken cachewnuts för att hålla ordning på dem..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom som vaktade gisslan måste väl ändå ha varit beväpnade?

Sätt gisslan i businessloungen med fri mat så är rymningsrisken liten.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag bläddrade genom en lång rad artiklar och sökte avsiktligt efter "armed" i dom men fick inte upp annat än det jag nämner.

Upp till bevis nu din fega lögnare eller bevisa en gång för alla viken feg lögnaktig ynkrygg du är !!!!!!

Hej

Du hittade inte alls det jag frågade efter utan kom med länkar till försvar för din tidigare åsikt, dina sedvanliga personliga påhopp säger nog mer om dig själv än dom du spottar på.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du hittade inte alls det jag frågade efter utan kom med länkar till försvar för din tidigare åsikt, dina sedvanliga personliga påhopp säger nog mer om dig själv än dom du spottar på.

Mvh isan lover

Visa då själv länkarna som bevisar att de var beväpnade eller sluta hitta på en massa för att friförklara dina idoler från sina illdåd.Om demonstrtionen på Don Muang varit vapenfylld demostration så hade nog de rödas PR-apparat basunerat ut det.Nu har de gula blivit dömda i domstol så nu väntar iaf. jag på att de röda ska få stå till svars för sina dåd oxå,i demokratins namn,En stor skandal att de ansvariga får ministerposter som belöning för sin uppmaning att bränna ner sin egen huvudstad,horribelt.Att de sen oxå tycker det är rätt säger nog mer om dig än vad du själv inser.Om du nu vill vara en företrädare för de fattiga varför godkänner du att de röda använder dessa som kanonmat.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Du hittade inte alls det jag frågade efter utan kom med länkar till försvar för din tidigare åsikt, dina sedvanliga personliga påhopp säger nog mer om dig själv än dom du spottar på.

Mvh isan lover

Ja. Tänk vad märkligt att världspressen visar att jag har rätt.

Du fortsätter skjuta dig själv i foten och förstår det inte ens !!

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du hittade inte alls det jag frågade efter utan kom med länkar till försvar för din tidigare åsikt, dina sedvanliga personliga påhopp säger nog mer om dig själv än dom du spottar på.

Mvh isan lover

  Detta "personliga påhopp" är en i en väldigt lång rad av anklagelser från en hel rad av olika människor som anklagar dig för lögn. Anledningen till att du jämt och ständigt anklagas för lögn är dina uppenbara och ständigt återkommande lögner. Du har helt enkelt ett grundmurat rykte som lögnare baserat på din vana att själv fabricerar dom "fakta" du behöver i din argumentation. Ganska enkelt, eller hur? 

  Enbart i denna tråd har du hävdat att det tagits gisslan och att demonstranterna varit kraftigt beväpnade.Det är mycket möjligt att så har varit fallet. Såvitt jag vet har det aldrig rapporterats något om gisslan och vad beträffar vapen så har jag heller inte sett några uppgifter om detta. Om det nu skulle finnas uppgifter i media om diverse vapen eller gisslantagande så skulle du ju kunna bättra på ditt rykte genom att faktiskt delge oss information som kommer någon annanstans ifrån en din egen fantasi? Om inte får du nog helt enkelt finna dig i att dessa utsagor helt enkelt klassas som ytterligare ett par i den långa raden av lögner från din sida.  

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

Du hittade inte alls det jag frågade efter utan kom med länkar till försvar för din tidigare åsikt, dina sedvan personliga påhopp säger nog mer om dig själv än dom du spottar påliga.

Mvh isan lover

 

Snacka om att spotta i motvind.........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Inte enligt polisen och flygplatspersonalen.

Men naturligtvis var dom obeväpnade enligt dig, för du förringar ju och försvarar alla typer av brott som gula aktivister och demokrater begår, men din trovärdighet i dessa frågor är ju nada.

Mvh isan lover

Du skall nog inte ta ordet trovärdighet i din mun.
Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt vad tyst det blev om det där beväpnade gillandramat på flygplatsen från han IL, man börjar nästan tro att det inte har hänt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Självklart användes våld och diverse tillhyggen och vapen av dom gula när deras mobb forcerade kravallpolisens barriärer, det finns ingen fakta som tyder på motsatsen, och jag vidhåller att intrång, ockupation, gisslantagande och nedstängning av ett lands två största flygplatser i politiska syften är ett mycket allvarligt brott som borde bestraffas med annat än böter.

Sen ligger det naturligtvis i kuppvännernas och forumets gula supportrars intresse att framställa detta mycket grova brott så harmlöst och fredligt som möjligt och jag är inte heller förvånad över att dom tucker att böter är ett lämpligt straff för denna typ av brott.

Men själv kan jag inte komma på någon demokrati värd namnet där brott av denna typ endast skulle ge böter.

Jag gjorde själv några sökningar på några ord i ämnet i kombination med t.ex violence, terrorist, attack, armed, yellow mob, ockupation o.s.v och hittade både bilder och text som påvisade att vapen fanns bland dom gula vid flygplatsockupationerna, men en annan intressant sak som också dök upp vid dessa sökningar var att dom allra flesta verkade tro att kuppmakarna ifrån 2006 låg bakom och stödde den gula mobben.

Detta låter lite bekant och man ser där stora likheter med PDRC protesterna inför kuppen 2014 där exakt samma grupp uppges ligga bakom och även finansiera dom olagliga aktioner och beväpnade gula gatumobbar som härjade i Bangkok inför kuppen.

Ett tips för dom som vill läsa mer om spelet bakom kulisserna vid flyplatsockupationerna och PDRC protesterna är att söka information på Prachatai, Bangkok Pundit, Asian Correspondent, Bangkok Post och Thai Political Prisoners.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hej

 

<klipp>

 

Ett tips för dom som vill läsa mer om spelet bakom kulisserna vid flyplatsockupationerna och PDRC protesterna är att söka information på Prachatai, Bangkok Pundit, Asian Correspondent, Bangkok Post och Thai Political Prisoners.

Mvh isan lover

 

Haha, kul humor dom har;

 

http://www.prachatai.com/english/node/876

 

Men en tidigare

 

Artikeln är skriven i en skämtsam ton, och jag tror inte den skall tas på allvar heller.

 

Vet inte om nåt skall tas på allvar i Thailand ibland.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...