scorpio63 Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Hur länge sedan var det du reparerade B&O? Deras TV-apparater på 80-talet var rätt risiga med hållbarheten. Det vet jag av egen erfarenhet, då morsan och farsan hade tre stycken som brakade ihop. Det är 30 år sedan. B&O har för många år sedan rätt bra grejer, om än kanske onödigt dyra. Men att du hittar någonting i din digitala buttericks butik som kostar 1000:- och är bättre än B&O tvivlar jag starkt på. Du är bara snå...eh, ekonomisk. Det var några år sedan. ingen reparerar något längre nu, 1000 kr som är bättre an 3500kr, nej men nästan likvärdigt för 60 % billigare, och minsta störning förstör allt det som borde vara så bra. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Är det nån som är sorglig så är det väl du. Tillbringa så gott som alla fredag- och lördagskvällar framför datorn på ett thaiforum där medelåldern är väl över 60 år och ständigt påtala att du är en stekare med Conversedojor. Va fan, gubbarna här har inte en susning om vad Converse är, och i dom fall dom vet det så skiter dom fullständigt i någonting så banalt som ett par gympaskor. En Stekare sitter inte framför datorn på helgerna. En stekare är ute på en 50-fotare tillsammans med ett gäng blondiner, eller på en flight till New York, eller va fan som helst, men inte på ett thaiforum för män i övre medelåldern. Vem du än är, ge upp. Tönt är vad du är! Lycka till med vad du än vill i byn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Är det nån som är sorglig så är det väl du. Tillbringa så gott som alla fredag- och lördagskvällar framför datorn på ett thaiforum där medelåldern är väl över 60 år och ständigt påtala att du är en stekare med Conversedojor. Va fan, gubbarna här har inte en susning om vad Converse är, och i dom fall dom vet det så skiter dom fullständigt i någonting så banalt som ett par gympaskor. En Stekare sitter inte framför datorn på helgerna. En stekare är ute på en 50-fotare tillsammans med ett gäng blondiner, eller på en flight till New York, eller va fan som helst, men inte på ett thaiforum för män i övre medelåldern. 50-fotare? Vet du hur litet det är i stekarvärlden? Här har du en bild på polaren när han försöker steka i Stavanger. Oberg, ditt gamla fån. Du borde skaffa dig en snygg dam. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Är det nån som är sorglig så är det väl du. Tillbringa så gott som alla fredag- och lördagskvällar framför datorn på ett thaiforum där medelåldern är väl över 60 år och ständigt påtala att du är en stekare med Conversedojor. Va fan, gubbarna här har inte en susning om vad Converse är, och i dom fall dom vet det så skiter dom fullständigt i någonting så banalt som ett par gympaskor. En Stekare sitter inte framför datorn på helgerna. En stekare är ute på en 50-fotare tillsammans med ett gäng blondiner, eller på en flight till New York, eller va fan som helst, men inte på ett thaiforum för män i övre medelåldern. inte fan trodde jag att jag skulle je karma till oberg ,, men men Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 50-fotare? Vet du hur litet det är i stekarvärlden? Här har du en bild på polaren när han försöker steka i Stavanger. IMG_3332.jpg Oberg, ditt gamla fån. Du borde skaffa dig en snygg dam. jävla jolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Det var några år sedan. ingen reparerar något längre nu, 1000 kr som är bättre an 3500kr, nej men nästan likvärdigt för 60 % billigare, och minsta störning förstör allt det som borde vara så bra. Nu streamar jag personligen inte med BT. Men jag förmodar att inte du heller gör det. Du skulle inte märka skillnad på ljudet mellan BT eller Coax kabel. Jag har dock testat en massa BT-lösningar och till valfria anläggningar under 10.000:- så fungerar det utan problem. Men då har jag inga Teslaspolar heller i min närhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 50-fotare? Vet du hur litet det är i stekarvärlden? Här har du en bild på polaren när han försöker steka i Stavanger. IMG_3332.jpg Oberg, ditt gamla fån. Du borde skaffa dig en snygg dam. En rejäl ICA bonus kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oberg Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 inte fan trodde jag att jag skulle je karma till oberg ,, men men Hehe... Som 33.an hade sagt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Nu streamar jag personligen inte med BT. Men jag förmodar att inte du heller gör det. Du skulle inte märka skillnad på ljudet mellan BT eller Coax kabel. Jag har dock testat en massa BT-lösningar och till valfria anläggningar under 10.000:- så fungerar det utan problem. Men då har jag inga Teslaspolar heller i min närhet. ok, du gör det inte. Ändå är du inne och käftar. Nåja. jag lägger ner det här och önskar dig en trevlig midsommar i morgon. Min fru ropar efter mig till sängen nu. Godnatt. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 18, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 18, 2015 (ändrad) Jag brukar gå in på Big C s hemsida, för att få en hint om vad saker och ting kostar, sedan behöver man ju ej handla just där... Eftersom de får anses som en "lågpriskedja", har jag svårt att tro du hittar så mycket billigare produkter, dock bättre... Denna vill de ha 2000B för, vilket var prisklassen du efterfrågade. 8853279006349_3.jpg http://www.bigc.co.th/electronics-office/home-theater-audio/home-audio-theater.html Mvh. borje222 Riktig mycket grejor där för hyfsade priser. Brukar inte bry mig så mycket om specifikationer utan några sekunders lyssnande räcker för mig för att godkänna. Hittar alltså hyffsat för kring 2000 kommer och lämna skiten i Thailand så det är ju bara bra om det är billigt men låter ändock någorlunda. Ändrades Juni 19, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 19, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 19, 2015 (ändrad) Lite off topic kanske. 1980 köpte jag min första stereo maranz men högtalarna höll inte måttet enligt mina öron så det blev pioneers HBM-50 Inget papper där för allt ser nytt ut inte ens gummit har krakelerat och används som standard högtalare än idag, resten av anläggningen fungerade sådär ändo tills jag bar det till vinden och blev stulet. Har en harman gardon anläggning till tv för dyra pengar och tycker det är skräp med facit i hand idag. Basen har lagt av och en högtalare smäller till ibland ändock väger de kilo vilket skall bärga för kvalite. Blir rejäla gjutjärns grejor nästa gång. eller billigt och duger. Ändrades Juni 19, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 ok, du gör det inte. Ändå är du inne och käftar. Nåja. jag lägger ner det här och önskar dig en trevlig midsommar i morgon. Min fru ropar efter mig till sängen nu. Godnatt. Nej, jag använder inte BT till streaming. Jag har däremot provat en hel del streaming med BT. Det finns solklart bättre alternativ, men jag tippar på att gemene man inte hör någon skillnad på coax, BT, WiFi, AUX eller optisk koppling med några små sketna aktiva högtalare. I detta ämne så avhandlas det lågbudget anläggningar och då har det ingen betydelse om man använder sig av BT. Men det är klart. Är man gravt WT och mikrovågsugnen går 24/7 i vardagsrummet, så kanske man får otroliga störningar. Och bu ska vi inte glömma vad Kinaimporterade trådlösa telefoner kan ställa till med när man streamar med BT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 19, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 19, 2015 (ändrad) En skojig grej typiskt Thailand är att man har högtalade med 5-10000 watt. i min ungdom var liksom över 50 watt jättebra. numera om det inte sprängs på en millisekund så är det 5000w. Har jag fattat fel? Ändrades Juni 19, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Nej, jag använder inte BT till streaming. Jag har däremot provat en hel del streaming med BT. Det finns solklart bättre alternativ, men jag tippar på att gemene man inte hör någon skillnad på coax, BT, WiFi, AUX eller optisk koppling med några små sketna aktiva högtalare. I detta ämne så avhandlas det lågbudget anläggningar och då har det ingen betydelse om man använder sig av BT. Men det är klart. Är man gravt WT och mikrovågsugnen går 24/7 i vardagsrummet, så kanske man får otroliga störningar. Och bu ska vi inte glömma vad Kinaimporterade trådlösa telefoner kan ställa till med när man streamar med BT. Är det något Lapp-mode att ha micron i vardagsrummet? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Är det något Lapp-mode att ha micron i vardagsrummet? Nä, WT stuk där man gör varma mackor medans man käkar billig korv med Slotts ketchup och senap. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 19, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 19, 2015 heh vi har vifi losers Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juni 19, 2015 Dela Inlagd Juni 19, 2015 Exakt sådant jag är ute efter. Finns det batteridrift också på den? Inte nödvändigt när jag tänker efter. Kostar kring 4000bath men det är ju sony också. Kan tänka mig udda märke billigare. Nu vet jag åtminstone prisläget Om det är precis en sån du kan tänka dig men priset på hela 4000B avskräcker dig så borde du nog leta efter en transistorradio för typ 50sek på någon loppis, jag tror du skulle bli nöjd... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 20, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2015 (ändrad) Om det är precis en sån du kan tänka dig men priset på hela 4000B avskräcker dig så borde du nog leta efter en transistorradio för typ 50sek på någon loppis, jag tror du skulle bli nöjd... Lille gubben. Jag har varit i Thailand och vet att man kan fynda där. Ändrades Juni 20, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Sommarstugeradio Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 20, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2015 (ändrad) Sommarstugeradio Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk Kanske inte riktigt men sådant som duger för det är ju typ sommarstuga men i Thailand får man mer för pengarna. När vi väl flyttar dit så kanske det blir gjutjärnshögtalare eller så skiter jag i det med tanke på min hörsel idag.. Tror nog att jag hittar något roligt för en svenskt tusenlapp. Mer kommer jag inte och lägga ut på en sommarstuge grej Ändrades Juni 20, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Kanske inte riktigt men sådant som duger för det är ju typ sommarstuga men i Thailand får man mer för pengarna. När vi väl flyttar dit så kanske det blir gjutjärnshögtalare eller så skiter jag i det med tanke på min hörsel idag.. Tror nog att jag hittar något roligt för en svenskt tusenlapp. Mer kommer jag inte och lägga ut på en sommarstuge grej Saken är den att vissa saker står inte ens att uppbringa i Thailand. Väl-ljud är det inte gott om där, av den enkla anledningen att det kostar mer än 50 öre. Dessutom är elektronikpriser i Sverige väldigt konkurrenskraftiga trots 25% moms. Ett par bra hörlurar, billigare kommer du inte undan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juni 20, 2015 Dela Inlagd Juni 20, 2015 Lille gubben. Jag har varit i Thailand och vet att man kan fynda där. Men dåså, gå på marknaden och fynda så slipper du fråga efter tips här, du verkar ju redan veta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Har ju sett flera barer där om kopplat datorn till en stärkare och sen streamar dom från tex YT. Låter inte vidare bra, men högt i alla fall. Kan väl vara en idé... ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juni 21, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2015 (ändrad) Har ju sett flera barer där om kopplat datorn till en stärkare och sen streamar dom från tex YT. Låter inte vidare bra, men högt i alla fall. Kan väl vara en idé... Behöver inte låta högt då blir grannarna förgrymmare. Snarare en komplement till fågelsången. Sedan om det kommer besök och det skall låta så får det låta lite men inte så att polisen kommer . Blir nog Big C som föreslagits. tänker inte slösa för mycket tid på att leta. Soffan som vi måste skaffa blir värre. Den får kosta. Gissar att den landar på mellan 30-50 000bath men den kommer vi och ha kvar länge. Ändrades Juni 21, 2015 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Audio Pro T10, suveränt ljud, taskig blåtand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu