hasseryd Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Ja det är ju mycket som kallas karaoke i Thailand. Dels fins det rätt flotta ställen (specielt i storstäder) där dom har vip room där det mesta kan hända. Så fins ju mer enkla ställen med en enkel bar utanför och sen kan man om andan faller på gå in och sjunga lite (fast enklare ställen har bara eller nästan bara thailåtar). Hur funkar det egentligen med damerna på dessa ställen, kan man köpa ut en brutta som i vanliga beers barer (barfine) eller. Det här gäller inte pattis där all inkl städerska ställer upp på lite rai rai. Vi satt och diskuteradedetta när vi några kompisar satt och drack några Chang i dylka ställe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 18, 2015 Dela Inlagd Juni 18, 2015 Vi har några stycken sådana ställen här i stan. Har varit där med Thaipolare flera ggr. Inget som jag direkt gillar. Man äter och dricker,bjuder tjejerna på drinkar. Här är det nästan bara tjejer från Burma som jobbar på dylika ställen. Vet inte om det går att lösa ut tjejerna men shorttime funkar om man vill ha det. Du får gå med tjejen till ett perverst snuskigt rum, en tunn madrass på golvet och en fläkt om du har tur. Här tar dom 2.000 Baht för sina tjänster. Och risken för HIV och andra konstigheter är garanterat stor. Thaisnubbarna pyntar gärna ett par tusenlappar extra för att få köra utan skydd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Personligen skulle jag undvika karaoke ställen, dels ovannämnda orsaker och vad jag läst så kan man bli ordentligt blåst på vissa ställen. Minns inte om nyheten om två man i Chiang Mai som hade halkat in på ett ställe o krävts 9 000 THB för ett par öl samt sällskap. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Jag har hört om vissa ställen i Bangkok att för tar dom betalt för tiden tjejerna sitter vid ditt bord och dricker en drink och pratar med dig, kanske därför notan blev dyr i Chiang Mai. 2 drinkar och sitta vid bordet och prata ex 2 timmar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Det var denna nyhet som jag syftade i tidigare inlägg. Australiensarna ska inledningsvis ha tagit en tuk-tuk som körde dem till en karaokebar. Där drack de 13 flaskor öl och satt med fem eskortflickor som sällskap. När de var klara så fick de en nota på 13,000 baht för dryck, mat och tjänster. Australiensarna vägrade betala och försökte få ner notan till endast 1,000 baht. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Personligen skulle jag undvika karaoke ställen, dels ovannämnda orsaker och vad jag läst så kan man bli ordentligt blåst på vissa ställen. Minns inte om nyheten om två man i Chiang Mai som hade halkat in på ett ställe o krävts 9 000 THB för ett par öl samt sällskap. Detta gäller de "flottare" ställena. De ställen jag har varit på (i Chiang Mai) har varit billiga, 70 Baht stor Chang. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Ja det är ju mycket som kallas karaoke i Thailand. Dels fins det rätt flotta ställen (specielt i storstäder) där dom har vip room där det mesta kan hända. Så fins ju mer enkla ställen med en enkel bar utanför och sen kan man om andan faller på gå in och sjunga lite (fast enklare ställen har bara eller nästan bara thailåtar). Hur funkar det egentligen med damerna på dessa ställen, kan man köpa ut en brutta som i vanliga beers barer (barfine) eller. Det här gäller inte pattis där all inkl städerska ställer upp på lite rai rai. Vi satt och diskuteradedetta när vi några kompisar satt och drack några Chang i dylka ställe. Jaså du är en sån som köper sex och av städerskor också. Fy skäms. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Här i Khao lak finns en hel drös av Karaoke barer , dom går det inte att ta fel på massor av blinkande blå röda gröna lampor. Billigt öl och Thai brännvin, stor öl 80-90 baht men bara thailändare som går dit och super och finner sig en kärring för några hundra baht, såg att det var nån som skrev 2000 baht. Har jag aldrig hört talas om att någon har betalt för dom gamla haggorna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Här i Khao lak finns en hel drös av Karaoke barer , dom går det inte att ta fel på massor av blinkande blå röda gröna lampor. Billigt öl och Thai brännvin, stor öl 80-90 baht men bara thailändare som går dit och super och finner sig en kärring för några hundra baht, såg att det var nån som skrev 2000 baht. Har jag aldrig hört talas om att någon har betalt för dom gamla haggorna.. Typ 1700-2000 här på ett karaoke/badhus, och det är första sortering. Har jag hört. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Typ 1700-2000 här på ett karaoke/badhus, och det är första sortering. Har jag hört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Typ 1700-2000 här på ett karaoke/badhus, och det är första sortering. Har jag hört. Karaoke med badhus!! Dom karaoke barerna jag har vart på är små bamboo hyddor, eller nått rum i ett hus, och där kostar dom inte mycket damerna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Karaoke med badhus!! Dom karaoke barerna jag har vart på är små bamboo hyddor, eller nått rum i ett hus, och där kostar dom inte mycket damerna I dessa 1000 o upp här uppe, hyfsat skapliga damer, men mest Khemer o Laos brudar. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 I dessa 1000 o upp här uppe, hyfsat skapliga damer, men mest Khemer o Laos brudar. Ja här är det Isaan kärringar och burmeser det handlar om Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Ja här är det Isaan kärringar och burmeser det handlar om Jo, men sånna är det ju här också av naturliga orsaker, inte så mycket Burmes då, men de finns. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Jo, men sånna är det ju här också av naturliga orsaker, inte så mycket Burmes då, men de finns. Är dom bra !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 Är dom bra !! Antagligen helt värdelösa. Burmeserna kan ju inte Thai så det blir svårt att dra en Thaisång i Karaoken He he he.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 21, 2015 Dela Inlagd Juni 21, 2015 (ändrad) Vi har några stycken sådana ställen här i stan. Har varit där med Thaipolare flera ggr. Inget som jag direkt gillar. Man äter och dricker,bjuder tjejerna på drinkar. Här är det nästan bara tjejer från Burma som jobbar på dylika ställen. Vet inte om det går att lösa ut tjejerna men shorttime funkar om man vill ha det. Du får gå med tjejen till ett perverst snuskigt rum, en tunn madrass på golvet och en fläkt om du har tur. Här tar dom 2.000 Baht för sina tjänster. Och risken för HIV och andra konstigheter är garanterat stor. Thaisnubbarna pyntar gärna ett par tusenlappar extra för att få köra utan skydd. Hej Ungefär så funkar det på många ställen ute på landet, men några 2000 handlar det nog inte om på landsbygden, Uppe i Isaan är det mest tjejer ifrån Laos som jobbar på dessa ställen och förutom sjukdomar gäller det nog att se upp för minderåriga också, rekommenderar inte utlänningar att köpa sex på dessa små lokala kararokebarer. Har följt med på såna här karaokebarer med släktingar till frugan ibland och dessa ställen tilltalar inte mig heller, jag lider med dom som tvingas sälja sex där i allt för unga år och till struntsummor, men polisen gör allt tillslag mot dessa ställen ibland och då tvingas dom flytta längre ifrån byn. Men tyvärr är ju ibland både polisen kunder och t.o.m ägare till dessa inrättningar, liksom militärer så ingen av dessa har väl egentligen något större intresse av att stoppa denna verksamhet. Som ensam utlänning och utan stor erfarenhet av Thailand rekommenderar jag ingen Svensk att tillbringa en blöt kväll eller natt ute bland risfälten i en sån här miljö, med tanke på att många av männen där är både beväpnade och fulla, kanske även påverkade av andra droger och detta i kombination med svartsjuka och fylla kan sluta våldsamt om man har otur. Mvh isan lover Ändrades Juni 21, 2015 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 22, 2015 Dela Inlagd Juni 22, 2015 Hej Ungefär så funkar det på många ställen ute på landet, men några 2000 handlar det nog inte om på landsbygden, Uppe i Isaan är det mest tjejer ifrån Laos som jobbar på dessa ställen och förutom sjukdomar gäller det nog att se upp för minderåriga också, rekommenderar inte utlänningar att köpa sex på dessa små lokala kararokebarer. Har följt med på såna här karaokebarer med släktingar till frugan ibland och dessa ställen tilltalar inte mig heller, jag lider med dom som tvingas sälja sex där i allt för unga år och till struntsummor, men polisen gör allt tillslag mot dessa ställen ibland och då tvingas dom flytta längre ifrån byn. Men tyvärr är ju ibland både polisen kunder och t.o.m ägare till dessa inrättningar, liksom militärer så ingen av dessa har väl egentligen något större intresse av att stoppa denna verksamhet. Som ensam utlänning och utan stor erfarenhet av Thailand rekommenderar jag ingen Svensk att tillbringa en blöt kväll eller natt ute bland risfälten i en sån här miljö, med tanke på att många av männen där är både beväpnade och fulla, kanske även påverkade av andra droger och detta i kombination med svartsjuka och fylla kan sluta våldsamt om man har otur. Mvh isan lover Ja det har du rätt i, ibland skjuts det hej vilt på dessa småbarer och flera gånger är det fallanger som har fått stryk där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 22, 2015 Dela Inlagd Juni 22, 2015 Antagligen helt värdelösa. Burmeserna kan ju inte Thai så det blir svårt att dra en Thaisång i Karaoken He he he.. Dom behöver väl inte sjunga på Thai, Burmeserna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 22, 2015 Dela Inlagd Juni 22, 2015 Jaså du är en sån som köper sex och av städerskor också. Fy skäms. Städerskorna vill väl dryga ut sin inte allt för feta lön och vem har inte gjort ett svartjobb på arbetstid. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 22, 2015 Dela Inlagd Juni 22, 2015 Dom behöver väl inte sjunga på Thai, Burmeserna Aha, ni diskuterar deras sångförmåga, trodde att det gällde nått annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 22, 2015 Dela Inlagd Juni 22, 2015 Hej Som jag ser det finns det ju flera olika typer av karaokebarer, allt ifrån den lyxiga varianten med loger och värdinnor samt högklassig service, till landsvägarnas små enkla karaokebarer där yrkeschaufförer och andra resande kan göra ett stopp för lite sång, whiskey och mat, ibland finns det även damer att tillgå, men dessa båda typer av barer är relativt ofarliga och lugna. Även i städerna finns det gott om små karaokebar där man både sjunger, dricker och inte sällan kan köpa sex, men även dessa är normalt rätt så lugna, tjejerna har små rum innanför baren som är deras hem under tiden dom jobbar där, på ett ställe i Hua Hin hade man en gigantiskt kar med vatten som gästerna tvättade sig runt med skopor, här var kunderna också mest poliser och militärer, vapnen hade dom med sig även in i tvättrummet och hängde på krokar, dom var väldigt förvånade och nyfikna på mig, men alla var trevliga. Dom betydligt farligare karaokebarerna är dom som ligger avsides och som inte skyltar så mycket med sin existens, jag kan ta ett exempel ifrån Petchabun där man några mil utanför staden har en karaokebar som ägs av en polis, baren ligger mitt ute bland risfälten i en skogsdunge, inga skyltar eller annat vägleder kunderna dit. Karaokemaskinen står ute under ett tak omgiven av lite bord och stolar, här serveras nästan bara sprit och öl, ca 20 tjejer jobbar där och bor i en långsmal barack med små rum i, några är Thai men dom flesta kommer ifrån Laos och Kambodja, här används normalt inte kondomer och ingen hälsokontroll finns. Många av gästerna är poliser, militärer och många har sina vapen med sig, men även risbönder är gäster, man kan köpa allt ifrån ecstasy till heroin här, även många av tjejerna är drogberoende, ibland har gästerna sin favorit tjej och när flera vill ha samma tjej spenderas det mycket pengar på drinkar och dricks, i en sån situation kan det hetta till och då är kombinationen av vapen, alkohol och droger ett problem. Som utlänning väcker man mycket uppmärksamhet på en sån här plats och det gäller att hålla tungan rätt i mun och inte stöta sig med någon, anledningen till att jag känner till just denna plats är min dåvarande notoriskt otrogne svärfar som numera är död i AiDS, han kände nog till alla ställen med tjejer i hela provinsen. Karaokebarer är nog något typiskt för Asiater och själv går jag hellre på en vanlig bar eller resturang i dagsljus eller normal belysning, men flera av frågans morbröder besöker gärna kararokebarer och ibland tvingas jag ställa upp på en tur till någon av dom. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 22, 2015 Dela Inlagd Juni 22, 2015 ibland tvingas jag ställa upp på en tur till någon av dom. Du har verkligen gett präktigheten ett ansikte. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 23, 2015 Dela Inlagd Juni 23, 2015 (ändrad) Du har verkligen gett präktigheten ett ansikte. Hej Förstår inte riktigt vad du menar? Jag har ingen som helst lust att besöka dessa inrättningar som en lyckligt gift familjefar, det är mest jobbigt att ägna en kväll åt att avspisa alla tjejer som gör närmanden, dom verkar ha svårt att förstå att alla män inte vill köpa sex. Jag brukar ta några öl eller groggar och kanske käka lite, men oftast är maten både sämre och dyrare på dessa ställen än vilken vanlig restaurang som helst, en del av dom lagar ingen mat alls utan skickar någon att köpa färdig mat på någon annan plats. Så därför tackar jag nästan alltid nej till att följa med på dessa utflykter när någon av morbröderna är full eller har tjänat en hacka, det lockar mig helt enkelt inte alls. Men ibland ber t.ex frugan eller någon av morbrödernas fruar mig följa med någon släkting och se till att denne kommer hem helskinnad och kanske kör jag bilen tillbaka om denne blir för full. Hade jag varit ungkarl eller varit den otrogna typen av man hade det kanske varit annorlunda, men som gift föredrar jag vanliga restauranger och barer i normal belysning som gästas av hela familjer. Mvh isan lover Ändrades Juni 23, 2015 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 23, 2015 Dela Inlagd Juni 23, 2015 (ändrad) Hej Förstår inte riktigt vad du menar? Jag har ingen som helst lust att besöka dessa inrättningar som en lyckligt gift familjefar, det är mest jobbigt att ägna en kväll åt att avspisa alla tjejer som gör närmanden, dom verkar ha svårt att förstå att alla män inte vill köpa sex. Jag brukar ta några öl eller groggar och kanske käka lite, men oftast är maten både sämre och dyrare på dessa ställen än vilken vanlig restaurang som helst, en del av dom lagar ingen mat alls utan skickar någon att köpa färdig mat på någon annan plats. Så därför tackar jag nästan alltid nej till att följa med på dessa utflykter när någon av morbröderna är full eller har tjänat en hacka, det lockar mig helt enkelt inte alls. Men ibland ber t.ex frugan eller någon av morbrödernas fruar mig följa med någon släkting och se till att denne kommer hem helskinnad och kanske kör jag bilen tillbaka om denne blir för full. Hade jag varit ungkarl eller varit den otrogna typen av man hade det kanske varit annorlunda, men som gift föredrar jag vanliga restauranger och barer i normal belysning som gästas av hela familjer. Mvh isan lover Faktum är, iaf i min by så är inte sex huvudgrejen på dessa ställen, damerna är mer till för att få kunderna att spendera mer. Vet faktiskt bara ett ställe av kanske 6-7 som direkt säljer en mysstund inkl korttidsrum på baksidan. Men generellt på alla är att blåsa kunderna på så mycket deg som bara går. Ändrades Juni 23, 2015 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu