Jump to content
IGNORERAD

Köp andelslägenhet i Pattaya och få 20-årsvisum


MPR Nyheter

Recommended Posts

Oregistrerad

Ingår verkligen att man kan flyga 1:a klass och betala för ekonomi? I sådant fall har jag större förståelse för de som blir medlemmar.
Ingår minst en resa grattis för två personer per år, vet en som har köpt Elite för länge sedan, ibland bjuder han nån till resan mellan Frankfurt - Bangkok med Thais first.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krille

    7

  • Nemo

    7

  • Khemmarat

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För det första så är det en hel del andra förmåner än bara visa, fast track på flygplatsen med "limo"-service ingår t.ex. Golfbanor etc.

För det andra behöver man ju knappast vara särskilt rik eller välavlönad för att fixa det.

100K battingar är ju knappast något att gnälla om om man vill slippa tjafsa med immigration + diverse förmåner.

Jag har det inte själv men hade jag som Nemo säger planerat att stanna länge i Thailand som singel så hade jag nog kunnat överväga det.

 

/ SatanG

 

Nu var det väl 2miljoner Baht + årsavgift och  inte 100K det var snack om

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu var det väl 2miljoner Baht + årsavgift och  inte 100K det var snack om

Finns en light version om 500 000 THB som gäller i fem år. (visa nästan 6 år om man anpassar sista inresan rätt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingår minst en resa grattis för två personer per år, vet en som har köpt Elite för länge sedan, ibland bjuder han nån till resan mellan Frankfurt - Bangkok med Thais first.

 

Kan det verkligen stämma? Det enda som framgår på deras hemsida är 5% rabatt på privatjet.

 

Ingår det minst en resa för två personer per år t ex Bangkok-Stockholm i Thais 1:a klass så är det ju mer intressant. Då framstår ju medlemsavgiften utslaget på 20 år som rätt billig :)

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det väl 2miljoner Baht + årsavgift och  inte 100K det var snack om

 

Vad jag minns fanns det olika nivåer på det, bl.a. ett femårskort som då såldes för 500k inklusive diverse förmåner, bl.a. fast track och 10-20 "limo"-körningar från/till flygplatsen.

Jag har inget behov av det, även om jag ibland tar en benz eller bmw 7an från/till flygplatsen.

Jag opponerade mig främst emot "Det kan knappast löna sig" och annat då det finns en del människor som skiter i 100k baht per år för att göra livet lite behagligare.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag minns fanns det olika nivåer på det, bl.a. ett femårskort som då såldes för 500k inklusive diverse förmåner, bl.a. fast track och 10-20 "limo"-körningar från/till flygplatsen.

Jag har inget behov av det, även om jag ibland tar en benz eller bmw 7an från/till flygplatsen.

Jag opponerade mig främst emot "Det kan knappast löna sig" och annat då det finns en del människor som skiter i 100k baht per år för att göra livet lite behagligare.

 

/ SatanG

 

Jo för 100k i året skulle nog även jag hoppa på , och fick en på det lite extra freebies så vore det enbart

extra extra. Men för 2millar cash så står jag över

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan det verkligen stämma?
Tror inte att Han ger bort en biljett för en tallrik Tom yum som han ville ha för det, om Han inte får biljetten gratis, han har den på två mille.
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag jobbade på TAT i Sthlm så kostade Elite visa lite mindre men det var ju inte direkt nån kö utanför dörren hehe

 

fick nog inte en enda fråga om skiten ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 milj Baht för 20 år och dessutom 20 000 Baht per år känns väl inte som något annat än just "trams"?

 

/Krille

 

 

Nja, enligt mina beräkningar blir kostnaden 120.000 bath/år och är det bara ett visum man är ute efter så är priset absurt ! En gissning från mig är att priset för att köpa ett årsvisum " under bordet " ligger någonstans mellan 20 - och 30.000.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag minns fanns det olika nivåer på det, bl.a. ett femårskort som då såldes för 500k inklusive diverse förmåner, bl.a. fast track och 10-20 "limo"-körningar från/till flygplatsen.

Jag har inget behov av det, även om jag ibland tar en benz eller bmw 7an från/till flygplatsen.

Jag opponerade mig främst emot "Det kan knappast löna sig" och annat då det finns en del människor som skiter i 100k baht per år för att göra livet lite behagligare.

 

/ SatanG

 

 

 

För 500 k får du dock inte alla förmåner utan i stort sett bara 5-årsvisa, limo till/från utrikes resor och fasttrack. Men skiter man i 100 k per år så är det naturligtvis lönlöst att fundera i termer "om det lönar sig".

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, enligt mina beräkningar blir kostnaden 120.000 bath/år och är det bara ett visum man är ute efter så är priset absurt ! En gissning från mig är att priset för att köpa ett årsvisum " under bordet " ligger någonstans mellan 20 - och 30.000.

 

Fritz..

Mellan 12000 - 40.000 per år för ett årsvisa under bordet enligt Chaiyaphums stenbordsexperter.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, enligt mina beräkningar blir kostnaden 120.000 bath/år och är det bara ett visum man är ute efter så är priset absurt ! En gissning från mig är att priset för att köpa ett årsvisum " under bordet " ligger någonstans mellan 20 - och 30.000.

 

Fritz..

 

 

Problemet med ett svartköpt visa är att det kan stå en dyrt, och att du kan aldrig vara 100 säker

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med ett svartköpt visa är att det kan stå en dyrt, och att du kan aldrig vara 100 säker

Jag rekommenderar absolut ingen att köpa ett visum under bordet men anser risken att åka dit är försumbar. Har man väl fått ett visum i passet så är det väl det som gäller. Vem skulle få för sig att börja rota i papper och kolla ifall visumet hamnat där på felaktiga grunder ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar absolut ingen att köpa ett visum under bordet men anser risken att åka dit är försumbar. Har man väl fått ett visum i passet så är det väl det som gäller. Vem skulle få för sig att börja rota i papper och kolla ifall visumet hamnat där på felaktiga grunder ?

 

Fritz..

 

Jag har förstått på dina inlägg här att det inte är något du skulle pyssla med, men med tanke på vad

som grävs i för tillfället så skulle inte jag känna mej trygg med ett sådant visa. Dom (juntan) verkar ta en sak i taget

och nu har det varit olaga land och andra korruptionshistorier så vilken dag som helst så står möjligen

immigration på agendan ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett Thailand Elite  inköpt 2007 ( insatsen var då 1000.000 bath, ingen årsavg. ) Livstids visum ( 5 år åt gången ) Fri golf (excl. caddyfee) på 17 banor runt om i Thailand.

Som golfare utnyttjar detta frekvent ca 60 - 80 ggr/år. nyttjar fria SPA 20 - 30 ggr/år. övriga förmåner ser jag som bonus.  Har försök att göra en efterkalkyl på "investeringen" och konstatera att detta var en av mina bästa investeringar jag gjort. Med nuvarande regler och förmåner är det tvivelaktigt om jag skulle göra en sådan investering. se vidare på   www.thailandelite.com

Rauken-roll

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett Thailand Elite  inköpt 2007 ( insatsen var då 1000.000 bath, ingen årsavg. ) Livstids visum ( 5 år åt gången ) Fri golf (excl. caddyfee) på 17 banor runt om i Thailand.

Som golfare utnyttjar detta frekvent ca 60 - 80 ggr/år. nyttjar fria SPA 20 - 30 ggr/år. övriga förmåner ser jag som bonus.  Har försök att göra en efterkalkyl på "investeringen" och konstatera att detta var en av mina bästa investeringar jag gjort. Med nuvarande regler och förmåner är det tvivelaktigt om jag skulle göra en sådan investering. se vidare på   www.thailandelite.com

 

Det är alltid så att dess tidigare du går in dess bättre villkor och med den kostnaden är det väl snudd på att du redan

har tagit in den enbart på golfen ?  eller kommer att göra det inom nåt år.   Så Grattis

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förstått på dina inlägg här att det inte är något du skulle pyssla med, men med tanke på vad

som grävs i för tillfället så skulle inte jag känna mej trygg med ett sådant visa. Dom (juntan) verkar ta en sak i taget

och nu har det varit olaga land och andra korruptionshistorier så vilken dag som helst så står möjligen

immigration på agendan ?

Finns rätt många har jag märkt som inte kan få ett årsvisa på korrekt sett, som bor i Thailand.

Vanligast av de jag mött är mot 70 år och från länder som USA, Tyskland och Australien samt boende i byar.

 

Orsaken är att deras pensioner från hemländerna är alldeles för låga.

Självklart är dom oroliga numera för att åka dit, men dom har väl inga alternativ för att få stanna.

Många har dessutom barn och hus.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Finns rätt många har jag märkt som inte kan få ett årsvisa på korrekt sett, som bor i Thailand.

Vanligast av de jag mött är mot 70 år och från länder som USA, Tyskland och Australien samt boende i byar.

 

Orsaken är att deras pensioner från hemländerna är alldeles för låga.

Självklart är dom oroliga numera för att åka dit, men dom har väl inga alternativ för att få stanna.

Många har dessutom barn och hus.

Finns det folk som har sämre pension än svenskar ????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det folk som har sämre pension än svenskar :huh:?

Ja.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det folk som har sämre pension än svenskar :huh:?

 

post-3404-0-79161000-1434125511.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Men i förhållande vad man får för sin pension är ju mer intressant

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens Tyskland, Norge och Finland finns med.

 

Märkligt

 

Tyskland tvåa på listan

och Norge såg ut så här 2013 ;

 

Genomsnittlig pension:  17 659 NOK/mån (ca 2 267 €)  (06/2013)  Pensionsutgifterna av BNP:  9,3 %  (2010)

 

 

 

 

http://www.etk.fi/en/service/norge/872/norge

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte ett faktum, utan bara min åsikt.

 

 

 

Helt klart gör var och en som den vill. Jag känner en som köpt en 5-års variant och han tycker det var kanon. Tycker själv att det skulle kunna vara ett smidigt alternativ. 

 

Sammanfattningsvis kan man väl konstatera att Thailand Elite inte passar för alla. Men för vissa kan det vara helt perfekt.

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Helt klart gör var och en som den vill. Jag känner en som köpt en 5-års variant och han tycker det var kanon. Tycker själv att det skulle kunna vara ett smidigt alternativ. 

 

Sammanfattningsvis kan man väl konstatera att Thailand Elite inte passar för alla. Medför vissa kan det vara helt perfekt.

Vettigt, har man så man klarar sig och inte vill flänga runt som ett skållat troll på div visaruns och annat så är det kanske vettigt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...