Jump to content
IGNORERAD

Prayut lovar ett slut på Thailands människosmuggling


MPR Nyheter

Recommended Posts

Är du en röding? För jag tycker ditt inlägg är väldigt likt gnäll (på andras gnäll).. :good:

 

/En ofärgad åskådare

Du skall icke kritisera Bill o Bullgänget, dom kan klösa ögonen ur dig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    8

  • UglyFarang

    7

  • MaiChai

    6

  • Khun Ken

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GreenValley

Är du en röding? För jag tycker ditt inlägg är väldigt likt gnäll (på andras gnäll).. :good:

 

/En ofärgad åskådare

Et tu Brute?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du en röding? För jag tycker ditt inlägg är väldigt likt gnäll (på andras gnäll).. :good:

 

/En ofärgad åskådare

Jag är inte en röding,jag tycker det är bra att någon tar tag i och gör något åt människosmugglingen

men nu är man tydligen med i Bill o Bull gänget om man tycker så

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

:good:

Jag är inte en röding,jag tycker det är bra att någon tar tag i och gör något åt människosmugglingen

men nu är man tydligen med i Bill o Bull gänget om man tycker så

"Bill o Bull"? Det får du nog ta med de som uttrycker sig så. Kan inte minnas att jag uttryckt mig på det sättet.

 

Tyckte bara det var konstigt att gnälla över att andra gnäller. Men det kanske är vad som kallas autosatir :good:

 

Men det är bara att hoppas du har rätt och att de verkligen gör nåt åt människosmugglingen, och inte bara sysslar med damage control (dvs bränna första bästa målvakt) för att nån kom på dem. .

Link to comment
Dela på andra sajter

Et tu Brute?

Ser inte logiken i referensen. Du kanske kan säga vad du menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

 

Det är nog snarare media som har benämnt honom och militären som detta, det är kanske inte så konstigt eftersom den PR byrå han har anställt verkar vara rätt nöjda med detta, förmodligen gillar även diktatorn att framställas som en vit riddare istället för den uniformerade mördare och diktator som han i själva verket är.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Vilken PR-byrå har han anlitat?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Ser inte logiken i referensen. Du kanske kan säga vad du menar?

 

Detta ska ha sagts av Julius Caesar till Brutus när han såg Brutus bland sina banemän.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken PR-byrå har han anlitat?

På tal om PR byrå, tystnaden från Robert Amsterdam är total. Har han slutat att gå Thaksin´s och rödskjortornas ärenden?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

På tal om PR byrå, tystnaden från Robert Amsterdam är total. Har han slutat att gå Thaksin´s och rödskjortornas ärenden?

 

Antingen det eller så sitter han hemma på kammaren och planerar för återkomsten.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta ska ha sagts av Julius Caesar till Brutus när han såg Brutus bland sina banemän.

Det är jag på det klara med. Men vad har det med mig att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Är du en röding? För jag tycker ditt inlägg är väldigt likt gnäll (på andras gnäll).. :good:

 

/En ofärgad åskådare

 

 

 

 

 

GreenValley skriver det till dej när du skriver: "Är du en röding? För jag tycker ditt inlägg är väldigt likt gnäll (på andras gnäll)" till honom, med andra ord "Du också min Brutus"

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley skriver det till dej när du skriver: "Är du en röding? För jag tycker ditt inlägg är väldigt likt gnäll (på andras gnäll)" till honom, med andra ord "Du också min Brutus"

Jag hänger med på det som skrivs, jag förstår bara inte referensen mellan sveket mot den gamle Julius och det jag skrev. Men skit samma, den enda som vet vad han menade har ju inte svarat, så han kanske inte heller vet.

 

Livet kanske går vidare ändå :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Jag hänger med på det som skrivs, jag förstår bara inte referensen mellan sveket mot den gamle Julius och det jag skrev. Men skit samma, den enda som vet vad han menade har ju inte svarat, så han kanske inte heller vet.

 

Livet kanske går vidare ändå :good:

 

När du skrev: "Är du en röding? För jag tycker ditt inlägg är väldigt likt gnäll (på andras gnäll)" så med svaret: "Et tu Brute?" så bör han mena du också, sannolikt din kommentar om gnäll.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om PR byrå, tystnaden från Robert Amsterdam är total. Har han slutat att gå Thaksin´s och rödskjortornas ärenden?

 

Checken saknade väl täckning?

 

Dr T behöver inte Robert Amsterdams tjänster just utan spar de till ett senare läge-kanske till folkomröstningen om konstitutionen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

När du skrev: "Är du en röding? För jag tycker ditt inlägg är väldigt likt gnäll (på andras gnäll)" så med svaret: "Et tu Brute?" så bör han mena du också, sannolikt din kommentar om gnäll.

Jaja, vi får väl lämna det vid det. Det blir säkert bra. Men Brutus? Det var ju ingen komplimang.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Jaja, vi får väl lämna det vid det. Det blir säkert bra. Men Brutus? Det var ju ingen komplimang.

 

Korrekt, svårt att få det till en komplimang.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt, svårt att få det till en komplimang.

Jag har väl iofs blivit kallad värre saker, dock har jag de flesta gånger förstått varför. Men en del av livet ska väl vara ett mysterium :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja när man läser det så är det väl helt klart att "Big Daddy" slutat skicka checkar till både UDD och Mr Amsterdam-gäller att hushålla med pengarna när man inte har någon statskasssa att ösa ur längre...

 

Det går nog ingen nöd på Mr Amsterdam heller, det finns gott om kriminella runt om i världen som kan behöva anlita hans tjänster, Assad i Syrien till exempel...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja när man läser det så är det väl helt klart att "Big Daddy" slutat skicka checkar till både UDD och Mr Amsterdam-gäller att hushålla med pengarna när man inte har någon statskasssa att ösa ur längre...

 

Det går nog ingen nöd på Mr Amsterdam heller, det finns gott om kriminella runt om i världen som kan behöva anlita hans tjänster, Assad i Syrien till exempel...

Birds of one feather flocks together.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så länge han gång på gång visar att han gör det är han eoner mer för demokrati än dina svin till egoister som enbart ser makten som nyckel till personlig rikedom och folket som hans egna slavar

Hej

Han lurar nog inte så många, men redan troende är ju förstås i sjunde himmeln när en diktator uttalar sig och diktatur råder.

Men vare sig FN, HRW, Amnesty, Pressfrihetsorganisationer, journalistförbund eller den demokratiska omvärlden verkar inte vara lika imponerade och lättlurade som er.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilken PR-byrå har han anlitat?

Hej

Det kunde du läsa om strax efter det att juntan tillträdde, men minnet sviker väl igen?

Enligt media var det PR- byrån som låg bakom gratis VM, gratis paraboler och konserter, låter väl ganska troligt eller vad säger du?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han lurar nog inte så många, men redan troende är ju förstås i sjunde himmeln när en diktator uttalar sig och diktatur råder.

Men vare sig FN, HRW, Amnesty, Pressfrihetsorganisationer, journalistförbund eller den demokratiska omvärlden verkar inte vara lika imponerade och lättlurade som er.

Mvh isan lovet

 

Om någon skall undvika ordet "lättlurad" så är det du !!

 

There’s a move by the Pheu Thai government. One that is not motivated by democracy, but rather a power grab in the guise of democracy. It can only fool the gullible. That move is the expansion of family-controlled politics. Unfortunately, the gullible are in abundance. They are those who mistakenly believe Pheu Thai is synonymous with democracy, and any criticism of it would mean you are a fascist, elitist coup supporter who hates democracy

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/375094/there-s-a-cure-for-political-gullibility-it-wisdom-unfortunately-it-comes-at-a-high-price-self-awareness-says-voranai-vanijaka

 

Där har du en länk så du förstår att det jag påstår stämmer för du brukar respektera Voronai

 

Har du någon länk som stödjer ditt svammel ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han lurar nog inte så många, men redan troende är ju förstås i sjunde himmeln när en diktator uttalar sig och diktatur råder.

Men vare sig FN, HRW, Amnesty, Pressfrihetsorganisationer, journalistförbund eller den demokratiska omvärlden verkar inte vara lika imponerade och lättlurade som er.

Mvh isan lovet

Du kanske skulle kolla vad Amnesty, Pressfrihetsorganisationer som Fridom House pressindex ger för betyg för åren 2011, 2012 och 2013.

 

Då skulle du snabbt inte hänvisa till dessa någon fler gång.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du kanske skulle kolla vad Amnesty, Pressfrihetsorganisationer som Fridom House pressindex ger för betyg för åren 2011, 2012 och 2013.

 

Då skulle du snabbt inte hänvisa till dessa någon fler gång.

Hej

Du har rätt i att läget var betydligt bättre när TRT styrde Thailand i början av 2000 talet före kuppen 2006, men vad tror du juntan får för betyg?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...