Jump to content
IGNORERAD

Skaffa Windows 10


UglyFarang

Recommended Posts

kitungmakmak

Äter du småkakor när du sitter vid datörn? :big_smile:

Snarare så att jag äter allt där, och får kakor (inte cookies) i tangentbordet. Just nu är en smula under D och en under J. Men jag har ett nytt tangentbord i hallen, har bara inte idats skruva dit det ännu. Tar ju typ 5 minuter att göra, så jag är lite lat.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    51

  • Nemo

    27

  • Tallviking

    26

  • frason

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Funkar bäst här! :y6:

Japp inga klagomål!

Tack för länkarna om hur man stänger av "Fildelning", förresten.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hmm, provkör resten åxå.

Men nu har jag inte ens sovit mycket, kommer inte ihåg om jag har fel eller kompilatorn.

Blev en en const utan att jag ville det?

Fan, jag är för trött för att tänka.

SAM_3000.JPG

SAM_3001.JPG

SAM_3002.JPG

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, provkör resten åxå.

Men nu har jag inte ens sovit mycket, kommer inte ihåg om jag har fel eller kompilatorn.

Blev en en const utan att jag ville det?

Fan, jag är för trött för att tänka.

SAM_3000.JPG

SAM_3001.JPG

SAM_3002.JPG

Vilken jäkla "hacker"! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, provkör resten åxå.

Men nu har jag inte ens sovit mycket, kommer inte ihåg om jag har fel eller kompilatorn.

Blev en en const utan att jag ville det?

Fan, jag är för trött för att tänka.

 

 

 

Dra en microfiberduk över skärmen ett par gånger så funkar det nog. ;)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vilken jäkla "hacker"! :big_smile:

Håller på att beta av alla jämra program som jag har, kollar vilka som fungerar eller inte. Hitintills går allt bra - det är bara ljudkortet som inte vill göra som jag vill. Men den hade jag problem med i W7 åxå så felet sitter nog bakom tangentbordet. ;)

Allvarligaste var BankID som jag var tvungen att installera om innan den fungerade igen. Men sen funkade den klockrent. Office tog sig en funderare (en lite längre sån) innan den startade. Men nu klickar den igång på nolltid åxå.

Enda nackdelen jag hittat är synken till kameran som nu tar evigheter. Vet inte vad den gör, men fort går det inte. Sen är den så korkad så den [jäkla burken] drog in alla foton i datorn igen, så nu har jag dubletter av alla 2500 foton som fanns på kameran. Tja, så länge det fungerar så får jag vara nöjd.

Men den med VS är tydligen inte en bugg, det skall vara så. Har kollat K&R C boken men inte kommit på riktigt varför än. Men det kommer nog.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 Sen är den så korkad så den [jäkla burken] drog in alla foton i datorn igen, så nu har jag dubletter av alla 2500 foton som fanns på kameran. Tja, så länge det fungerar så får jag vara nöjd.

 

Är det inte bara "spök-kopior" från molnen, har för mig att winX gör så. Som i foton, de med klämma är inte i datorn utan i molnen men syns, eller var det tvärtom, Det skiljer i storlek iallafall i min datorn men de visar samma kataloger och filnamn i båda kataloger.

resurs_dump.thumb.jpg.287d37240ea367edaf

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Är det inte bara "spök-kopior" från molnen, har för mig att winX gör så. Som i foton, de med klämma är inte i datorn utan i molnen men syns, eller var det tvärtom, Det skiljer i storlek iallafall i min datorn men de visar samma kataloger och filnamn i båda kataloger.

resurs_dump.thumb.jpg.287d37240ea367edaf

Nä, dom ligger inte på OneDrive utan lokalt. Och klura ut vilka som är nya och dubbletter jämfört med dom andra orkar jag fan inte med. Så jag får leva med det.

Skall bli kul att se vad den gör när jag synkar med min externa backupdisk. Drar den över hela disken dit så blir jag lite sur.

Lite trassel hade jag räknat med så jag är inte alls förvånad. Jag tycker det gick ganska smärtfritt faktiskt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nä, dom ligger inte på OneDrive utan lokalt. Och klura ut vilka som är nya och dubbletter

Borde vara enkelt för dig att fixa vilka som sparas lokalt, Ett vink Välj i inställningar vilka som synkroniseras. Höger klicka över ikonen längst ner till höger.onedrive.thumb.jpg.4c603a413ae5e9a35d09e

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Men jag använder inte OneDrive öht. Så det går ju bort.

Fast finskt windows skulle vara kul, pratar ju bara mieänkieli så det skulle vara en utmaning.

Och nu kom den jäkla bilden med igen... nu tar jag bort den... Sen om den försvann från originalinlägget skiter jag i.

 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

 Då får Du skylla Dig sjäv,

Detta var ju fantastiskt, om jag inte använder onedrive så synkar kameran upp varenda foto igen. Vilket tog sin lilla tid.

Skulle jag använt onedrive så skulle burken alltså fattat att jag inte ville ha in 2500 bilder igen. Tillåt mig tvivla.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Detta var ju fantastiskt, om jag inte använder onedrive så synkar kameran upp varenda foto igen. Vilket tog sin lilla tid.

Skulle jag använt onedrive så skulle burken alltså fattat att jag inte ville ha in 2500 bilder igen. Tillåt mig tvivla.

Får du inte välja vad du vill göra med den flyttbara disken, i det här fallet kameran när du kopplar in den i datorn? Jag brukar få upp en meny där jag kan välja vad jag vill göra med filerna i den flyttbara disken.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Får du inte välja vad du vill göra med den flyttbara disken, i det här fallet kameran när du kopplar in den i datorn? Jag brukar få upp en meny där jag kan välja vad jag vill göra med filerna i den flyttbara disken.

Flyttbara disken har jag inte vågat koppla på ännu, utan det är bara kameran jag synkat. Då drog W10 över varenda jäkla foto igen.

Vill inte att det händer med den flyttbara 1TB disken då SSDn bara är på 250GB.  Lär ju bli ganska fullt om man säger så.

Men jag kan välja att inte synka kameran åxå, bara ta över dom filer jag vill ha. Det är nog mer att jag ville ha över alla nya foton till datorn åxå. Nu fick jag allla.

Men thats life, what can I do...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Flyttbara disken har jag inte vågat koppla på ännu, utan det är bara kameran jag synkat. Då drog W10 över varenda jäkla foto igen.

Vill inte att det händer med den flyttbara 1TB disken då SSDn bara är på 250GB.  Lär ju bli ganska fullt om man säger så.

Men jag kan välja att inte synka kameran åxå, bara ta över dom filer jag vill ha. Det är nog mer att jag ville ha över alla nya foton till datorn åxå. Nu fick jag allla.

Men thats life, what can I do...

Alltså den "flyttbara disken" är ju det som du kopplar in i datorn. Oavsett om det är en kamera eller en extern hårddisk så kallas det för flyttbar disk i Windows när du kopplar in den. Jag föreslår att när du kopplar in din externa hårddisk väljer alternativet "Öppna mappen för att vis filerna Utforskaren" och inte det första alternativet då du importerar hela innehållet till datorn. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på att beta av alla jämra program som jag har, kollar vilka som fungerar eller inte. Hitintills går allt bra - det är bara ljudkortet som inte vill göra som jag vill. Men den hade jag problem med i W7 åxå så felet sitter nog bakom tangentbordet. ;)

Allvarligaste var BankID som jag var tvungen att installera om innan den fungerade igen. Men sen funkade den klockrent. Office tog sig en funderare (en lite längre sån) innan den startade. Men nu klickar den igång på nolltid åxå.

Enda nackdelen jag hittat är synken till kameran som nu tar evigheter. Vet inte vad den gör, men fort går det inte. Sen är den så korkad så den [jäkla burken] drog in alla foton i datorn igen, så nu har jag dubletter av alla 2500 foton som fanns på kameran. Tja, så länge det fungerar så får jag vara nöjd.

Men den med VS är tydligen inte en bugg, det skall vara så. Har kollat K&R C boken men inte kommit på riktigt varför än. Men det kommer nog.

Jag hade oxå problem med ljudet på u-tube, ända tills jag såg att ljud reglaget var draget till vänster, asså avstäng! :big_smile:

Sedan är jag säker på att någon Äpple "fanstast" har buggat din W10, säger inga namn, men han kan komme från Götlaborg! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag hade oxå problem med ljudet på u-tube, ända tills jag såg att ljud reglaget var draget till vänster, asså avstäng! :big_smile:

Sedan är jag säker på att någon Äpple "fanstast" har buggat din W10, säger inga namn, men han kan komme från Götlaborg! :big_smile:

Skylla på HC är nog en bra strategi, men jag anar att problemet sitter 50 cm bakom min skärm. Men en av dom minst svettiga uppdateringar jag gjort, kanske för att jag just hade installerat W7an så burken var ganska ren.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

fy faaaaaaaaan för uppdateringar som går sett....inget ljud och nätverkskortet är försvunnet så inget internet. 

 

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

fy faaaaaaaaan för uppdateringar som går sett....inget ljud och nätverkskortet är försvunnet så inget internet. 

 

Fick inget att fungera så jag bestämde mig för att backa tillbaka till 8.1,efter en stund så kom startsidan där man loggar in upp och när jag gjorde det blev skärmjäveln helt svart.

Så jävla irriterad just nu...tror jag ska gå ner till torget och sparka bort koppen för några tiggare:559bdc3bb7475_pissedoff:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

@Omarama   

Sno koppen o köp dig en mac istället, garanterat låg puls av det köpet:big_smile:

Många datormasochister på forumet är det:waaaht:

 

Edit..Citat kom ej med:rap:

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fick inget att fungera så jag bestämde mig för att backa tillbaka till 8.1,efter en stund så kom startsidan där man loggar in upp och när jag gjorde det blev skärmjäveln helt svart.

Så jävla irriterad just nu...tror jag ska gå ner till torget och sparka bort koppen för några tiggare:559bdc3bb7475_pissedoff:

Starta i felsäkert läge och gör en återställning så borde det fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Sno koppen o köp dig en mac istället, garanterat låg puls av det köpet:big_smile:

Många datormasochister på forumet är det:waaaht:

Ja inte lär man väl bli speciellt upphetsad som en lobotomerad sektmedlem inte :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Upptäckte att man har en månads tid att gå tilbaka till 8.1 ->inställningar->Uppdate och säkerhet -> återställning

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...