Jump to content
IGNORERAD

Skaffa Windows 10


UglyFarang

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Har precis fått igång 10:an och det fungerar ungefär som en stor uppdatering bara, t.o.m inloggning på MPR i chrome var intakt så det verkar inte behövas göra några större ingrepp efter uppgraderingen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    51

  • Nemo

    27

  • Tallviking

    26

  • frason

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Knasen och Loikkari, vad hade ni för OS innan? Och kolla om BankID funkar åxå. Den verkar vara lite petig med det mesta.

Jag har ju en massa utvecklingsverktyg åxå som visual studio och eclipse som nog kan trilskas en del om det vill sig illa.

Tänkte ta hem den i alla fall, men väntar med att installera tills jag hör hur tonerna går bland utvecklarna på Flashback.

EDIT: Tja Visual studio borde ju fungera, annars har dom trampat riktigt i klaveret.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis fått igång 10:an och det fungerar ungefär som en stor uppdatering bara, t.o.m inloggning på MPR i chrome var intakt så det verkar inte behövas göra några större ingrepp efter uppgraderingen. 

Väntar fortfarande på min.  Menar du att man inte kan välja att göra en clean install när man får den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar riktigt bra, har uppdaterat 3 datorer och surfplattan nu. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar fortfarande på min.  Menar du att man inte kan välja att göra en clean install när man får den?

Du måste göra en uppgradering först, sen kan du göra en clean installation från USB/ISO.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan inte bedöma efter bara två timmars använding men all utrustning kring datoren funkar, Bank id fick jag ominstallera (Svenska handelsbanken kort med dosa) men det visste jag redan innan att det skulle behövas, sen var det bara dra ut sladdenfrån USB och stoppa tillbaka och kunde logga in på banken´s hemsida iallafall. Det skulle bli snabbare start men inte fan vet jag om det blev det? Men de har slopat ett klick vid starten kommer direkt till skrivbordet efter lösenordet. Alltid nåt ;-)

win10_dump1.thumb.jpg.883418d8866650b630

display.thumb.jpg.6347b97fa0430352b98642

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ähh, jag startade åxå en uppdatering. Står på 56% nu. Skiter det sig så har jag ju nåt att pyssla med i alla fall.

Är det det man kallar multiprocessor? 2 burkar, en som uppdateras och en jag kan fortsätta plåga er med. ;)

Våga vinn, eller friskt kopplat - hälften brunnet. Vill ju inte vara sämst på MPR i alla fall, 3a kan jag tåla.

Lite bilder av eländet.

Observera på en suddig bild att WiFin var avslagen en del av installationen. Lyser orange, den skall vara blå.

 

337.JPG

338.JPG

339.JPG

340.JPG

341.JPG

342.JPG

343.JPG

344.JPG

346.JPG

347.JPG

348.JPG

349.JPG

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu skall jag kolla vad som ställts till med. Men den verkar starta i alla fall.

 

351.JPG

352.JPG

353.JPG

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde via Dos eller?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Körde via Dos eller?

Nä, ett bios-hack som gör att den inte känner igen disken+krypterad hårdisk. Ser lite konstigt ut när man startar burken bara.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hur går Firefox på w10?

Verkar fungera, men LINE konversation på andra burken just nu.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Knasen och Loikkari, vad hade ni för OS innan? Och kolla om BankID funkar åxå. Den verkar vara lite petig med det mesta.

Jag har ju en massa utvecklingsverktyg åxå som visual studio och eclipse som nog kan trilskas en del om det vill sig illa.

Tänkte ta hem den i alla fall, men väntar med att installera tills jag hör hur tonerna går bland utvecklarna på Flashback.

EDIT: Tja Visual studio borde ju fungera, annars har dom trampat riktigt i klaveret.

Hade 8.1 så det gick riktigt fort att uppdatera. Använder endast mobilt bankid så det kan jag tyvärr inte kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Väntar fortfarande på min.  Menar du att man inte kan välja att göra en clean install när man får den?

Du måste göra en uppgradering först, sen kan du göra en clean installation från USB/ISO.

Ja precis som när man uppgraderar en smartphone bör man göra en återställning efter man hämtat hem det nya OS:et. Själv kommer jag dock vänta ett par dagar, orkar inte just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Testade just BankID, installera om programmet så funkar det mot skatteverket i alla fall. Utan så hittade den inte BankID även om jag startat den.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm. Jag väntar på min "reserverade" uppgradering. Någon som vet om/var man kan ladda ned den själv?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm. Jag väntar på min "reserverade" uppgradering. Någon som vet om/var man kan ladda ned den själv?

Är det inte bara att hoppa in under Windows update? Sent from my A0001 using Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bara att hoppa in under Windows update? Sent from my A0001 using Tapatalk

Samma besked där. Reserverad, vi meddelar dig när du kan installera.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har inte kollat, jag fick den så fort den släpptes. Men jag har ju ett MSDN konto åxå så jag har kunnat ladda utvecklarversionen ett bra tag. Gjorde det inte då jag inte vill beta testa mer åt pyttemjuk.

Men när jag såg att flera (2) på MPR gjort det och jag har flera burkar så tänkte jag, vafan... Verkar funka bra. LINE funkar faktiskt bättre nu, micken på headsetten funkar som den skall igen. Måste bara gräva igenom alla andra program åxå. Men det är nån djävel som stör mig på LINE hela tiden. Kallar mig tirak osv. Kärt problem dock.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte kollat, jag fick den så fort den släpptes. Men jag har ju ett MSDN konto åxå så jag har kunnat ladda utvecklarversionen ett bra tag. Gjorde det inte då jag inte vill beta testa mer åt pyttemjuk.

Men när jag såg att flera (2) på MPR gjort det och jag har flera burkar så tänkte jag, vafan... Verkar funka bra. LINE funkar faktiskt bättre nu, micken på headsetten funkar som den skall igen. Måste bara gräva igenom alla andra program åxå. Men det är nån djävel som stör mig på LINE hela tiden. Kallar mig tirak osv. Kärt problem dock.

Kanske har det att göra med att jag sitter i Thailand. Nåväl, bara att vänta helt enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har en legitim utgåva av Windows 8.1 men jag får inte den uppdatering som gör att man kan ladda ner W10.

När man läser Micrsoft felmeddelanden http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/install-latest-update-windows-8-1 så står det att jah inte har laddat ner KB2919355. Den uppdateringen finns inte i min filhistorik.

Det står även "If you don’t see KB 2919355 in the list of available updates, you might be missing one or more required updates. Follow the previous steps to check for updates, install all important updates, particularly KB 2919442, restart your PC, and then check for KB 2919355 again."

 

Jag har inte KB 2919442 heller men inte heller den finns i filhstoriken eller som valbar nedladdningsbar uppdatering.

Vad göra? Ska jag manuellt installera dessa uppdateringar? Kan dom redan finnas i min installation av Win 8.1?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hmmm. Jag väntar på min "reserverade" uppgradering. Någon som vet om/var man kan ladda ned den själv?

Jag klickade ikonen som var nere i balken (windows ikon) och den började ladda ner den. Väldigt simpelt och smärtfritt, som hela installationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag har en legitim utgåva av Windows 8.1 men jag får inte den uppdatering som gör att man kan ladda ner W10.

När man läser Micrsoft felmeddelanden http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/install-latest-update-windows-8-1 så står det att jah inte har laddat ner KB2919355. Den uppdateringen finns inte i min filhistorik.

Det står även "If you don’t see KB 2919355 in the list of available updates, you might be missing one or more required updates. Follow the previous steps to check for updates, install all important updates, particularly KB 2919442, restart your PC, and then check for KB 2919355 again."

 

Jag har inte KB 2919442 heller men inte heller den finns i filhstoriken eller som valbar nedladdningsbar uppdatering.

Vad göra? Ska jag manuellt installera dessa uppdateringar? Kan dom redan finnas i min installation av Win 8.1?

Harinte 8an så jag vet inte, men testa här https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42135

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...