Jump to content
IGNORERAD

Skaffa Windows 10


UglyFarang

Recommended Posts

andersbangkok

Det är tydligen temp filer.

temp-file.thumb.JPG.38c6963425027ed35be6

Tack för svaret!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    51

  • Nemo

    27

  • Tallviking

    26

  • audirs2

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det någon annan som har problem med sd-kort läsare på 10:an? Min Apacer läsare hittas inte av Windows10, funkar i 8.1 och 7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med windows.old, skulle de försvinna efter ett tag? Var det en månad eller

55e8229f7f5ac_Skrmklipp_W_old.thumb.PNG.

Verkar som att min mapp är tom så det kan nog stämma med en månad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa sättet är för att ta bort gammalt OS är att följa denna guide. 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.446984/sa-rensar-du-harddisken-fran-onodiga-windows-filer

 

hf

Mja, bästa sättet är ju att göra en ren installation. Sen installera det du behöver allt eftersom. Finns mycket skit som följer med vid en uppgradering.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Mja, bästa sättet är ju att göra en ren installation. Sen installera det du behöver allt eftersom. Finns mycket skit som följer med vid en uppgradering.

Håller helt med. Så får väl ändra mitt inlägg till. 

Om man har uppgraderat sin gamla installation av Windows 7/8x och i ett senare skede vill rensa bort resterna av det gamla OS'et så är det bästa sättet att följa denna guide.  http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.446984/sa-rensar-du-harddisken-fran-onodiga-windows-filer 

hf

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ingen support längre från tillverkaren med uppdateringar, servicepackar etc och enbart kritiska säkerhetsrättningar är en bra anledning

Avsevärt bättre och säkrare produkt i botten på Windows 10 med nya funktioner och rättningar som kommer hela tiden är en annan bra anledning

Windows 10 är den enda version Microsoft kommer ha i framtiden och det skickas ut nya funktioner efter hand och inte i stora versionsbyten som man måste "installera/uppgradera" så som Win7 och Win8

Tallen 

 

Hur hanterar du och dina medarbetare den massiva datainsamling som Microsoft håller på med med hjälp av de patchar som finns inbyggda i windows 10 samt ett antal patchar som har släpps till Win8/win7

Vad jag förstår något som svenska myndigheter sitter i "krissamtal" nu och diskuterar hur man skall hantera för att inte riskera att oönskad information hamnar hos främmande makt.

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Såå, då är jag på jobb och har en kort break i semestern (därav ett inlägg)

Mitt korta uppehåll i semestern beror på att firman har bytt system och nån jävla RDS-lösning som inte fungerar om man har Mac.

Givetvis vägrar jag Windows hemma, så då får firman skicka mig till norge för att svara på ett mail. Eller det var faktiskt två mail, men det ena var (utgått på dato) och problemet/ presentationen var redan gjord.

Det billigaste hade nog varit att firman hade skickat mig till närmaste butik och hämtat en dator. Men dom räknade väl även med att dom hade fått betala milersättning när jag kör den till återvinningen dagen efter.

Två dagar på jobb kostar då firman ca 16k-17k, bara för att dom inte fixar så att saker fungerar på Mac. Nu blir det debiterat, men ändå. Att svara på ett mail för dessa summor känns korkat.

 

Windows suger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallen 

 

Hur hanterar du och dina medarbetare den massiva datainsamling som Microsoft håller på med med hjälp av de patchar som finns inbyggda i windows 10 samt ett antal patchar som har släpps till Win8/win7

Vad jag förstår något som svenska myndigheter sitter i "krissamtal" nu och diskuterar hur man skall hantera för att inte riskera att oönskad information hamnar hos främmande makt.

 

 

/Enis

Vi har idag inga planer på att införa Windows 10 så vi kan lugnt vänta på vad MSB och SAMFI-myndigheterna reder ut och kommer fram till

Dessutom är den information som är skyddsvärdig oftast i form av data i databaser och dokument och det är inte den typen av data som MS "samlar in"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallen 

 

Hur hanterar du och dina medarbetare den massiva datainsamling som Microsoft håller på med med hjälp av de patchar som finns inbyggda i windows 10 samt ett antal patchar som har släpps till Win8/win7

Vad jag förstår något som svenska myndigheter sitter i "krissamtal" nu och diskuterar hur man skall hantera för att inte riskera att oönskad information hamnar hos främmande makt.

 

 

/Enis

Stoppa Windows 10 från att spionera på dig – här är inställningar du ska göra

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634644/windows-10-spionera-installningar

folk vill inte att man spionerar på de för att de vill lägga upp allt om sig själva på facebook och vill att alla ska läsa hur lyckade / misslyckade / de är 

bli inte paranoida utan läs på vad är det för uppgifter som samlas och varför och hur kan man stänga av funktionerna

Jag fattar inte varför svenska paranoida medier gör sensation och skrämmer folk med halv sanningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl ett aber med nya webbläsaren

När man är inne på MPR och ska trycka på nya meddelanden i nedre vänstra hörnet. Då kommer det upp en blaffa som ger hela adressen på länken i fråga. Vilket gör det onödigt svårt att klicka på länken.

I övrigt fungerar den ok.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl ett aber med nya webbläsaren

När man är inne på MPR och ska trycka på nya meddelanden i nedre vänstra hörnet. Då kommer det upp en blaffa som ger hela adressen på länken i fråga. Vilket gör det onödigt svårt att klicka på länken.

Adblock funkar inte heller med den.  :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl ett aber med nya webbläsaren

När man är inne på MPR och ska trycka på nya meddelanden i nedre vänstra hörnet. Då kommer det upp en blaffa som ger hela adressen på länken i fråga. Vilket gör det onödigt svårt att klicka på länken.

I övrigt fungerar den ok.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Äntligen någon annan som reagerat på detta, grymt störigt.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Hur får man tillbaka alla spelen som fanns i W7?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev frason:

Vet inte vad för spel du menar, men kanske länken nedan är vad du söker efter?

https://winaero.com/blog/get-windows-7-games-for-windows-10/

Exakt detta!!

Stort tack!

Till och med jag lyckades att installera detta, helt suveränt i detta regniga j-la Thailand!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Exakt detta!!

Stort tack!

Till och med jag lyckades att installera detta, helt suveränt i detta regniga j-la Thailand!

Lysande, gott nytt!

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev frason:

Lysande, gott nytt!

Gott nytt på dej också!

Här i söder så tvivlar jag på att vi får se raketer......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev tillslut tvungen att köpa en j-a PC. ( Den förra jag köpte gav jag bort efter 20 minuter), mina mätinstrument är på Neandertalstadiet och kräver PC.

Men den här gången va jag smart, jag köpte den dyraste jag kunde hitta... (e ju lite snål åxå)

Men det där Windovs 10 går ju inte att förstå, så jäkla ologiskt och användarovänligt så det finns fan inte.

 

Det enda glädjande i den här historien är att det är jäkligt skönt sätta sej framför en Appleprodukt igen.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Odin:

Jag blev tillslut tvungen att köpa en j-a PC. ( Den förra jag köpte gav jag bort efter 20 minuter), mina mätinstrument är på Neandertalstadiet och kräver PC.

Men den här gången va jag smart, jag köpte den dyraste jag kunde hitta... (e ju lite snål åxå)

Men det där Windovs 10 går ju inte att förstå, så jäkla ologiskt och användarovänligt så det finns fan inte.

 

Det enda glädjande i den här historien är att det är jäkligt skönt sätta sej framför en Appleprodukt igen.

Bara för att du inte klarar av Windows 10 betyder det ju inte att det är skit och användarovänligt.

Jag kör W10 på mina privata maskiner och är nöjd med det och iPad air2 på jobbet som också funkar till det den är till för.

Men är man ovillig att lära sig nya saker så blir man klart begränsad.

 

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Broskan:

Men är man ovillig att lära sig nya saker så blir man klart begränsad.

Så är det, använder själv dagligen iPad Pro, MacOS, Windows 10, Linux samt Android.

Har inga problem med något av systemen.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Broskan:

Bara för att du inte klarar av Windows 10 betyder det ju inte att det är skit och användarovänligt.

Jag kör W10 på mina privata maskiner och är nöjd med det och iPad air2 på jobbet som också funkar till det den är till för.

Men är man ovillig att lära sig nya saker så blir man klart begränsad.

 

//Broskan

Visst kanske är det så, men helt ärligt jag tycker att W10 är ologiskt och jag klarar inte att använda det. Maybe lr. troligtvis skit bakom spakarna. Hur som inget för mej.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...