Jump to content
IGNORERAD

Skaffa Windows 10


UglyFarang

Recommended Posts

Vet någon hur man bara skrivet ut ett markerat område i Microsoft Edge? I t ex Chrome kan man markera ett område och trycka på Ctrl+P och sedan bocka i att man endast vill skriva ut markerat område. Jag lyckas inte lösa detta genom att trycka Ctrl+P i Edge. Hittar inget val att bocka i markerat område!

Du kan ju annars köra Internet Explorer fortfarande. Den ligger kvar i datorn

Bara tryck på windows-tangenten och skriv "Internet Explorer" så dyker den upp och du kan starta den

Eller så kör du vidare med Chrome

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    51

  • Nemo

    27

  • Tallviking

    26

  • audirs2

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jordbromannen

Du kan ju annars köra Internet Explorer fortfarande. Den ligger kvar i datorn

Bara tryck på windows-tangenten och skriv "Internet Explorer" så dyker den upp och du kan starta den

Eller så kör du vidare med Chrome

Ja, det kan jag. Har även lagt gamla IE på nya startskärmen, men jag trodde Edge skulle vara modern och bra!? Borde det då inte få gå att markera ett område och som man kan få skriva ut. Precis som Chrome och gamla IE klarar galant? Eller har Edge någon annan smart utskriftsfunktion som hanterar detta utan att jag begriper?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen

Det går inte att göra direkt från Edge. Du måste kopiera det markerade till Word, och sedan skriva ut det.    :rolleyes:

Hurra för Edge och Win 10!  Verkar bara var skit än så länge med den nya uppgraderingen, som vanligt.........

Har Microsoft verkligen missat detta? Fast det är väl jag som är för omodern som ibland vill skriva ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan jag. Har även lagt gamla IE på nya startskärmen, men jag trodde Edge skulle vara modern och bra!? Borde det då inte få gå att markera ett område och som man kan få skriva ut. Precis som Chrome och gamla IE klarar galant? Eller har Edge någon annan smart utskriftsfunktion som hanterar detta utan att jag begriper?

Edge är en alldeles ny webläsare tänkt som en framtida ersättare för IE men långt ifrån färdigutvecklad

Om kunderna utrycker en vilja att ha en sådan funktion kanske den dyker upp i framtiden

IE och de andra har utvecklats under många år. Edge är nystartad från grunden och väldigt enkel och rudimentär idagsläget

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att göra direkt från Edge. Du måste kopiera det markerade till Word, och sedan skriva ut det.    :rolleyes:

Hurra för Edge och Win 10!  Verkar bara var skit än så länge med den nya uppgraderingen, som vanligt.........

Höj inte blodtrycket ännu mera på Changen nu! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för stenbordsexperter men för de händiga så kan det vara idé att kolla efter BIOS-uppdateringar. För min låda så utgavs ett nytt BIOS speciellt för Win10 den 2015/08/15.

Efter uppdateringen så har Win10 fungerat OK. Tidigare strul var bl.a. att vid windows uppdateringar interrnet blockerades (fix, roll back drivrutin), taskbaren nästan död (3 gånger

fått köra rutin i powershell för att fixa). OBS, om inga problen uppdatera inte BIOS, om problem uppdatera bara om du vet vad du gör.

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivit tvungen att använda en MS baserad dator nu ett tag, tyvärr måste jag säga, suger då man är van MAC.

Finns verkligen inget enklare sätt att i W10 än ta en prtsc än att ta med knappen och sen klistra in i tex paint??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivit tvungen att använda en MS baserad dator nu ett tag, tyvärr måste jag säga, suger då man är van MAC.

Finns verkligen inget enklare sätt att i W10 än ta en prtsc än att ta med knappen och sen klistra in i tex paint??

Du har ju skärmklippsverktyget som är gjort för just sådant jobb

har funnits i flera generationers Windows

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju skärmklippsverktyget som är gjort för just sådant jobb

har funnits i flera generationers Windows

Ok, hört talas om det, men inte brytt mig Win särskilt mycket sen XP(kanske fanns där också?)

Kortkommando till detta verktyg?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, hört talas om det, men inte brytt mig Win särskilt mycket sen XP(kanske fanns där också?)

Kortkommando till detta verktyg?

 

Tryck på windowstangenten och skriv "skärmklipp"

Samma gäller om du skall hitta andra program t.ex Word. Windowstangenten och skriv "word"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Den är det

Datorn fixar automatiskt till det igen via Windows egna drivrutiner när du startar om datorn och förhoppningsvis är problemet borta då

Funka perfekt! Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har nu uppgraderat till Win 10 från 8.1

I filstrukturen finns efter installationen en mapp "Windows.Old"

Kan jag bara ta bort hela den mappen? Antar att den avser den gamla installationen.

Om den kan tas bort, är det bara att markera hela mappen och ta bort den?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu uppgraderat till Win 10 från 8.1

I filstrukturen finns efter installationen en mapp "Windows.Old"

Kan jag bara ta bort hela den mappen? Antar att den avser den gamla installationen.

Om den kan tas bort, är det bara att markera hela mappen och ta bort den?

Nej, och ja. Men mest ja... http://www.tenforums.com/tutorials/2066-windows-old-folder-delete-windows-10-a.html

Finns väl minst 3 sätt, cleanup är väl enklast. Kika igenom mappen/mapparna så du inte har nåt oskattbart där.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nej, och ja. Men mest ja... http://www.tenforums.com/tutorials/2066-windows-old-folder-delete-windows-10-a.html

Finns väl minst 3 sätt, cleanup är väl enklast. Kika igenom mappen/mapparna så du inte har nåt oskattbart där.

Tack!! Funkade klockrent. Jag har all data på en NAS så det är bara systemfiler, OS etc. Sparade 19,2 Gb! Det är en del.

Hittade även en folder, $Windows.~BT direkt under c: Kan jag ta bort även den? 4.2gb.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!! Funkade klockrent. Jag har all data på en NAS så det är bara systemfiler, OS etc. Sparade 19,2 Gb! Det är en del.

Kul att det gick bra, ibland ligger det lite på skrivbordet eller länkar man vill spara. Mina programspråk har en onyttig ovana att gömma filer "nära" sin katalog dessutom. Men jag har ju bara en disk på bärbara så jag sparade undan allt innan jag installerade+raderade. SSDn är inte för stor för mig i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta min lathet, orkar inte leta igenom hela tråden, ni kanske har tagit upp det redan men:

Fick veta precis nu att om man installerar WIN10 så kan man inte installera program utan att dom ska godkännas via weben på nåt vis?
Alltså, om jag lånar min kompis Photoshop-CD som han har flera licenser till så måste jag betala min egen ändå?
Och crackade program går inte att köra heller.? 
man måste köpa alla mjukvaror i fortsättningen för att dom ska funka?

Stämmer detta?

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gällde den funktionen inte bara xbox-spel ?

Skickat från min Lumia 930 med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och crackade program går inte att köra heller.? 

man måste köpa alla mjukvaror i fortsättningen för att dom ska funka?

1.   Inga problem.   :)

2.   Nej, men "up to you".   :cool:

Link to comment
Dela på andra sajter

1.   Inga problem.   :)

2.   Nej, men "up to you".   :cool:

Ok. Nu sa ju du psis tvärsom som i svaren innan?
Och sen undrar folk varför jag ser förvirrad ut hela tin...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Nu sa ju du psis tvärsom som i svaren innan?Och sen undrar folk varför jag ser förvirrad ut hela tin...

Jag har inga köpta mjukvaror i min burk, har aldrig haft.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Kul att det gick bra, ibland ligger det lite på skrivbordet eller länkar man vill spara. Mina programspråk har en onyttig ovana att gömma filer "nära" sin katalog dessutom. Men jag har ju bara en disk på bärbara så jag sparade undan allt innan jag installerade+raderade. SSDn är inte för stor för mig i alla fall.

Det gick alldeles utmärkt!

Vad tror du om: Hittade även en folder, $Windows.~BT direkt under c: Kan jag ta bort även den? 4.2gb

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick alldeles utmärkt!

Vad tror du om: Hittade även en folder, $Windows.~BT direkt under c: Kan jag ta bort även den? 4.2gb

Det är tydligen temp filer.

temp-file.thumb.JPG.38c6963425027ed35be6

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...