Jump to content
IGNORERAD

Skaffa Windows 10


UglyFarang

Recommended Posts

Ja inte lär man väl bli speciellt upphetsad som en lobotomerad sektmedlem inte :)

En Mac är som prozac för den hårt sargade windowssjälen:big_smile:

 

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    51

  • Nemo

    27

  • Tallviking

    26

  • audirs2

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fick inget att fungera så jag bestämde mig för att backa tillbaka till 8.1,efter en stund så kom startsidan där man loggar in upp och när jag gjorde det blev skärmjäveln helt svart.

Så jävla irriterad just nu...tror jag ska gå ner till torget och sparka bort koppen för några tiggare:559bdc3bb7475_pissedoff:

Sno koppen o köp dig en mac istället, garanterat låg puls av det köpet:big_smile:

Många datormasochister på forumet är det:waaaht:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte tiggarkopparna på Wieselgrensplatsen räcker så långt om det ska handlas Mac... Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte tiggarkopparna på Wieselgrensplatsen räcker så långt om det ska handlas Mac... Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Åja, räcker det till o köra Merca så räcker det nog till en Mac:big_smile:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

fy faaaaaaaaan för uppdateringar som går sett....inget ljud och nätverkskortet är försvunnet så inget internet. 

 

Inget internet här också, gick att fixa med att 'rulla bakåt' till äldre driver, mem då försvann en del av funktionerna på nedre 'balken'. 'Fönstret' bara med högerklick, Edge helt död (nog ingen förlust), 'handväskan' död,

vissa program, t.e.x. Skype gick bara att stänga av med task manager eller en restart (man vill ju vara ifred ibland). Ljud bara med högerklick och mixer, med mera. Allt verkar bero på konflikter på PCI-bussen på min låda.

Virusskannerns startup, Ad-aware, hade blivit begåvad med ett namntillägg 'nada' och var dessutom helt invalidiserad. Efter ett par dagars bökande med en låghalt W10 kör jag nu min gamla W7 pro.

 

Oscar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde ett nytt försök att ladda ner win10 och den här gången gick det bättre även om det hlet klart kommer ta en stund att vänja sig.

Det första som har stört mig är den nya webläsaren edge,innan hade jag alltid 6-7 stycken av dom sidor jag besökte mest som favoriter i flikar högst upp på sidan och kom dit på ett tryck...är det någon som har fått till det i den här nya?

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde ett nytt försök att ladda ner win10 och den här gången gick det bättre även om det hlet klart kommer ta en stund att vänja sig.

Det första som har stört mig är den nya webläsaren edge,innan hade jag alltid 6-7 stycken av dom sidor jag besökte mest som favoriter i flikar högst upp på sidan och kom dit på ett tryck...är det någon som har fått till det i den här nya?

I flikar? Du menar inte bokmärken?

Ställ in Edge på att fortsätta där du slutade istället så slipper du klicka upp sidorna igen, bara fortsätta där du slutade. Valet finns under inställningar.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Gjorde ett nytt försök att ladda ner win10 och den här gången gick det bättre även om det hlet klart kommer ta en stund att vänja sig.

Det första som har stört mig är den nya webläsaren edge,innan hade jag alltid 6-7 stycken av dom sidor jag besökte mest som favoriter i flikar högst upp på sidan och kom dit på ett tryck...är det någon som har fått till det i den här nya?

Lägg till dom som favvisar i favorite bar och gå in på settings och välja att visa favorite bar.

Svårt att förklara, men det går.

favorite_bar.thumb.png.5a5f240422f850aee

Jag lämnar inte FireFox så det funkar som vanligt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

I flikar? Du menar inte bokmärken?

Ställ in Edge på att fortsätta där du slutade istället så slipper du klicka upp sidorna igen, bara fortsätta där du slutade. Valet finns under inställningar.

I Explorer kunde man välja mellan favoriter eller fältet favoriter när man la till en sida...dom man la till i fältet favoriter låg synliga i list högst upp.

Jag vill ha min list tillbaka :-)

 

 

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg till dom som favvisar i favorite bar och gå in på settings och välja att visa favorite bar.

Svårt att förklara, men det går.

favorite_bar.thumb.png.5a5f240422f850aee

Jag lämnar inte FireFox så det funkar som vanligt.

Grymt,där var ju problemet löst..Tack så mycket.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

I Explorer kunde man välja mellan favoriter eller fältet favoriter när man la till en sida...dom man la till i fältet favoriter låg synliga i list högst upp.

Jag vill ha min list tillbaka :-)

 

 

Går säkert om du kikar på  vad @kitungmakmak skrev. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerade 10:an i morse utan problem, snabb nedladdning (15min)    :)  installationen tog oxå 15 min. Vad som inte är bra är att uppdateringar går bara automatiskt, går inte att välja om eller vilka man vill ha nerladdade.   :wacko:

Edge verkar vara rätt snabb, men går inte att köra med Adblock.  :wacko:   Saknas en massa inställningar som man hade på ie11.

Får väl prova nån vecka och se hur det verkar, som det känns nu första timmarna så lutar det nog åt att gå tillbaks till 7:an eller 8:an.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Explorer kunde man välja mellan favoriter eller fältet favoriter när man la till en sida...dom man la till i fältet favoriter låg synliga i list högst upp.

Jag vill ha min list tillbaka :-)

 

 

Det finns i edge med, surfa in på sidan du vill ha med och tryck på stjärnan å får du en drop-list där du väljer antingen "fältet favoriter",

"favoriter" eller skapa "ny mapp"

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur får man till favoriterna att bara visas som ikoner utan text?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

W10 är nog på rätt väg tycker jag, går som fan på firman, skall snart ladde ner till hemdatörn också!

 

 

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg till dom som favvisar i favorite bar och gå in på settings och välja att visa favorite bar.

Svårt att förklara, men det går.

Går det att få bort den här driten?

Capture.thumb.JPG.37e4429e26fe3a37239c76

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Går det att få bort den här driten?

Capture.thumb.JPG.37e4429e26fe3a37239c76

Under startknappen? Jadå, min ser ut såhär

ganska_rent.thumb.png.f4b9bc5dcfdde0e833

Lite W7 känsla. Hur jag gjorde kommer jag faktiskt inte ihåg... Men det går, om det nu var där du hade problemet med att det dyker upp lite oönskat material. 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Under startknappen? Jadå, min ser ut såhär

ganska_rent.thumb.png.f4b9bc5dcfdde0e833

Lite W7 känsla. Hur jag gjorde kommer jag faktiskt inte ihåg... Men det går, om det nu var där du hade problemet med att det dyker upp lite oönskat material. 

Jag tänkte på edge, men att bli av med det på skrivbordet vore ju ännu bättre. Återkom ifall du kommer ihåg hur du gjorde.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart i helvete hittar man programmen typ word. På start menyn ligger ju bara massa skit som jag inte använder

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart i helvete hittar man programmen typ word. På start menyn ligger ju bara massa skit som jag inte använder

Klicka på "Alla Appar" längst ner på startmenyn och bläddra ner till Antingen "microsoft office" eller "Word"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag tänkte på edge, men att bli av med det på skrivbordet vore ju ännu bättre. Återkom ifall du kommer ihåg hur du gjorde.   :)

För edge (som jag inte använder) så gissar jag på att gå in under dom tre ... (punkterna) och välj settings, blank tabbed page. Stäng ner edge, starta upp igen och välj customize (på startsidan), där skall det gå att välja en tom sida igen. Utan nåt tjafs. Nu sviker minnet lite, men tror jag gjorde nåt sånt i alla fall.

Måste använda edge ibland, för alla sidor gillar inte FireFox.

 

För startmenyn så har jag för mig (inte säker) att ag högerklickade på bilderna och valde att unpinna eller undocka dom från startmenyn.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

För edge (som jag inte använder) så gissar jag på att gå in under dom tre ... (punkterna) och välj settings, blank tabbed page. Stäng ner edge, starta upp igen och väl customize, där skall det gå att välja en tom sida igen. Utan nåt tjafs. Nu sviker minnet lite, men tror jag gjorde nåt sånt i alla fall.

Måste använda edge ibland, för alla sidor gillar inte FireFox.

Ändra startsida till t.ex. Google genom att ändra så här under de tre prickarna

 

startsida.JPG

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Klicka på "Alla Appar" längst ner på startmenyn och bläddra ner till Antingen "microsoft office" eller "Word"

Ja se där. Jag tyckte jag hade kollat där redan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klicka på "Alla Appar" längst ner på startmenyn och bläddra ner till Antingen "microsoft office" eller "Word"

Eller skriv bara "word" när du tryck på startknappen, räcker att skriva "w" så filtreras det. Du kan sedan trycka höger musknapp för lite mer val, typ lägg till på startmenyn mm.
//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...