Jump to content
IGNORERAD

Skaffa Windows 10


UglyFarang

Recommended Posts

Vilka poplem människosläktet har nuförtiden! Tur man är en enkel svetsare bara, samma svetspinnar och metod sedan över 100 år sedan! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    51

  • Nemo

    27

  • Tallviking

    26

  • audirs2

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Innan jag uppdaterade till win10 så fick man upp mer alternativ när man högerklickade.

När jag var inne på en sida och ville googla på nåt så var det bara att markera,högerklicka och så kom sök med google upp som ett alternativ och sen öppnades sökningen i en ny flik.....går det att fixa på win10 också?

 

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Nått som är irriterande är att när man väljer wifi så duger det inte ned att dubbelklicka på det nätverk man vill ha, utan måste trycka på knappen "anslut" ??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan jag uppdaterade till win10 så fick man upp mer alternativ när man högerklickade.

När jag var inne på en sida och ville googla på nåt så var det bara att markera,högerklicka och så kom sök med google upp som ett alternativ och sen öppnades sökningen i en ny flik.....går det att fixa på win10 också?

 

Jag har windows 10 och den funktionen finns där för mig - utan att ha gjort några ändringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt,markera alla,kopiera och granska element är dom enda tre saker som dyker upp hos mig.

qdit:gäller nya webläsaren edge och inte gamla Explorer,där är allt som vanligt.

Ändrades av omarama

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte funkar från Thailand?  Skulle kunna pröva med VPN, men orkar inte ladda ner en sådan i dag. Har just blivit klar med renovering av en läckande toalettstol, det får räcka med arbete för i dag.

 

PS. Aset till toa-stol läcker likförbannat.

Ring ett proffs :)

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt,markera alla,kopiera och granska element är dom enda tre saker som dyker upp hos mig.

qdit:gäller nya webläsaren edge och inte gamla Explorer,där är allt som vanligt.

Tänkte inte på det, jag kör ju Chrome, har inte ens testat Edge, än..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag återställde datorn till  windows 7, 10:an skapade bara en massa skit på datorn som jag inte har ett dugg nytta av, typ edge o Crome å allt vad det heter med appar o dylikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerade Windows 10 häromdagen , det gick bra ,men jag fick en jävla massa skitreklam som dyker upp allt som oftast. plus en massa appar som jag kommer att använda och där är en app som hindrar mig från att starta om datorn??`?`?? kan man trycka F8 o återgå till windows 7 som jag hade innan detta skit?

 det gick bra ,men jag fick en jävla massa skitreklam som dyker upp allt som oftast

Det hände mig också. Gå in i kontrollpanelen, program och funktioner, ta bort misstänkta program. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att W10 fungerar oförskämt bra, har inte varit nått mer än just det med att ansluta till wifi som jag hakat upp mig på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vissa andra skriver här så går det inte att klipp ut eller kopiera för tex lägga in en video här på MPR!

Sedan gick det inte heller att kopiera alla favoriter från Chrome till cortana banana heller! Ja ja, thats life, but i got a wife! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna videon är bra för oss med foliehatt på. :)

 

FUD. Men bra för foliehattar. Undrar om alla OS X-användare gör samma sak då varenda knapptryckning där synkas till iCloud osv.. :D

 

Själv kör jag OS X/Windows/Linux och Android/iOS på mobilt. Som tur är utan foliehatt. ;)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring ett proffs :)

Funderade nästan på det.    :D    Det var den där gummiflärpen/ventilen som släpper ner vatten vid spolning som inte var tät. Letade efter en ny att ersätta med men det fanns bara med överfyllnadsröret inkluderat. Köpte det och monterade dit den (vilket helvete det var, en av bultarna som håller vattenbehållaren gick av vid demonteringen,fick åka runt bra länge innan jag hittade en ersättning), men den nya läckte även den, inte så mycket men ändå.

Ut igen och försökte hitta en annan/bättre modell, men det fanns bara som ett helt kit med inloppsventil flottör och hela skiten. Hade inget val så jag köpte den och monterade dit den. Då blev det tätt till slut,  :) naturligtvis gick det ju inte att returnera den första modellen jag köpte (TIT).   :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du baxnar för? 

Herr Chang baxnar för det mesta det inte står Apple på,lite av hans gimmick......nån hobby måste man ha.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang baxnar för det mesta det inte står Apple på,lite av hans gimmick......nån hobby måste man ha.

He he, herr Tjang har säkert Apple lakan osså! :big_smile::crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Vad är det du baxnar för? 

Han baxnar för att man faktiskt kan stänga av dessa saker i Windows . I IOS resp OS X samlar Apple in samma saker men där kan man inte stänga av det. 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade nästan på det.    [emoji3]    Det var den där gummiflärpen/ventilen som släpper ner vatten vid spolning som inte var tät. Letade efter en ny att ersätta med men det fanns bara med överfyllnadsröret inkluderat. Köpte det och monterade dit den (vilket helvete det var, en av bultarna som håller vattenbehållaren gick av vid demonteringen,fick åka runt bra länge innan jag hittade en ersättning), men den nya läckte även den, inte så mycket men ändå.

Ut igen och försökte hitta en annan/bättre modell, men det fanns bara som ett helt kit med inloppsventil flottör och hela skiten. Hade inget val så jag köpte den och monterade dit den. Då blev det tätt till slut,  [emoji4] naturligtvis gick det ju inte att returnera den första modellen jag köpte (TIT).   :rolleyes:

Ha ha...

Låter som om det varit enklare att byta wc. :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du baxnar för? 

Att så mycket i Windows 10 verkar vara opt-out snarare än opt-in. Typ som Apple skulle ha gjort om man haft Microsofts ambitioner att ha koll på användarna.

Han baxnar för att man faktiskt kan stänga av dessa saker i Windows . I IOS resp OS X samlar Apple in samma saker men där kan man inte stänga av det. 

hf

Skitsnack. Apple frågar efter installation om man vill slå på det och det andra. Microsoft frågar inte, och hoppas att de flesta användare inte självmant söker upp obskyra inställningar där man kan slå av eländet.

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Att så mycket i Windows 10 verkar vara opt-out snarare än opt-out. Typ som Apple skulle ha gjort om man haft Microsofts ambitioner att ha koll på användarna.

Skitsnack. Apple frågar efter installation om man vill slå på det och det andra. Microsoft frågar inte, och hoppas att de flesta användare inte självmant söker upp obskyra inställningar där man kan slå av eländet.

Herr Chang har talat.

Sluta svamla när du inte har koll. Du har inte installerat Windows 10.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan ju hf gärna berätta om beskäftiga email som kommer varje vecka till föräldrar om deras barns användande av datorn.

Sluta svamla när du inte har koll. Du har inte installerat Windows 10.

Jag har läst om det så det räcker och blir över.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...