Jump to content
IGNORERAD

gifta sig med thai


soi covboy

Recommended Posts

Ursäkta om jag verkar tjatig men så här skriver Skatteverket själva angående registrering i Sverige av ett giftermål gjort utomlands.

" Om ni har blivit vigda inför en utländsk vigselförrättare ska ni vända er till Skatteverket för att få äktenskapet registrerat i folkbokföringen. Ni ska då ha med er ett vigselbevis. Det ska vara i original eller bestyrkt kopia. "

http://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/svarpavanligafragor/hindersprovningochvigsel/faqhindersprovning/viskagiftaossutomlandsochdarfinnsingensvenskvigselforrattarevadgallerda.5.18e1b10334ebe8bc8000118593.html

Fritz..

Och skatteverket kan man lita på i alla väder ???? Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 127
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • bob

    7

  • carpenter

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och skatteverket kan man lita på i alla väder :huh:?

Har du andra erfarenheter angående folkbokföring?

 

Berätta gärna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och skatteverket kan man lita på i alla väder :huh:?

Eftersom det sen den 1.a okt 2011 är just Skatteverket som har ansvar för äktenskapsregistret i Sverige. Kan man inte lita på deras uppgifter så vet jag banne mig inte vem man ska lita på. Har du nåt bättre förslag så kläm fram det.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag verkar tjatig men så här skriver Skatteverket själva angående registrering i Sverige av ett giftermål gjort utomlands.

 

" Om ni har blivit vigda inför en utländsk vigselförrättare ska ni vända er till Skatteverket för att få äktenskapet registrerat i folkbokföringen. Ni ska då ha med er ett vigselbevis. Det ska vara i original eller bestyrkt kopia. "

http://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/svarpavanligafragor/hindersprovningochvigsel/faqhindersprovning/viskagiftaossutomlandsochdarfinnsingensvenskvigselforrattarevadgallerda.5.18e1b10334ebe8bc8000118593.html

 

Fritz..

 

Och sedan kommer bekräftelsen blixtsnabbt på att registreringen har funkat - 500 spänn lägre nettopension/mån. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du andra erfarenheter angående folkbokföring?

Berätta gärna.

Hm, det var ju det jag sa, skatteverket har rätt.

Det ärju de som handhar dessa ärenden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det sen den 1.a okt 2011 är just Skatteverket som har ansvar för äktenskapsregistret i Sverige. Kan man inte lita på deras uppgifter så vet jag banne mig inte vem man ska lita på. Har du nåt bättre förslag så kläm fram det.

Fritz..

Förstår inte din undran, det var ju det jag sa.

Skatteverket har alltid rätt?

Möjligt ser jag nu på telefonen att smileyn blev konstig, skulle vart en tumme upp.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, nu blev det humor i tråden. :)

Fritz..

Jo, tror att det var tapatalk som busade, skulle vart en tumme upp och inte frågetecknen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

fel

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry för OT

 

Men, självklart skall man gifta sig med den man älskar. Förstår mig inte på alla som inte vill gifta sig. Tycker ofta att det är de snåla jävlarna som INTE vill gifta sig och INTE ge sinsod. Vill frun gifta sig gör det då, är det tradition i hennes "by" att man ger sinsod ge det då era giribukar och sluta skyll på "jag vill inte köpa min fru bla bla". Om ni är så giriga så är jag säker på att er fru går med på att alla pengarna kommer tillbaka till er efter giftermålet så att det bara blir showoff pengar.

Har ni barn sedan tidigare i sverige eller vart det nu kan vara så är det väldigt bra för särkullsbarnen, kanske er fru har egna barn också sedan tidigare.

Och det är inget fel att skaffa äktenskapsförord. Det har inget med girighet att göra.

 

attachicon.gif2014-06-07 10.39.19.jpg

 

//Lyckligtgiftsedanmångagånger

Sinsod tjafset igen. Ja sinsod är en traditon i Thailand, men kom ihåg INGEN thai skulle ge sinsod om kvinnan varit

A: Gift förut

B: Har barn

C: Bevisligen har jobbat som prostituerad på en bar.

Sinsod innebär att hon förmodas vara oskuld vid bröllopet

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Men tydligen kostar det mer att inte ha någon thaifru.

 

Jag tycker det verkar som att man från myndigheternas sida insett att utan fru så är det fullt möjligt att ha ett större belopp på banken än vad som är möjligt att ha om man är gift.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det verkar som att man från myndigheternas sida insett att utan fru så är det fullt möjligt att ha ett större belopp på banken än vad som är möjligt att ha om man är gift.

Jo det måste vara så de tänker, annars får jag inte ihop det.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sinsod tjafset igen. Ja sinsod är en traditon i Thailand, men kom ihåg INGEN thai skulle ge sinsod om kvinnan varit

A: Gift förut

B: Har barn

C: Bevisligen har jobbat som prostituerad på en bar.

Sinsod innebär att hon förmodas vara oskuld vid bröllopet

 

Har du börjat knarka cl-as? Känner fler thai som gift sig med kvinnor som har varit gift förut och har barn sedan tidigare så det stämmer inte eller varför gör de det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du börjat knarka cl-as? Känner fler thai som gift sig med kvinnor som har varit gift förut och har barn sedan tidigare så det stämmer inte eller varför gör de det?

Att påstå att jag skulle börjat knarka ligger på en åtalbar gräns men eftersom du börjar öppna truten med oförskämdheter så kan även jag gå ifrån en för mej helig princip att aldrig kasta skitord  på någon opponent, det är ju ingen nyhet på forumet att du är en äkta sur k,, och att det finns även thai som är lika korkade som tydligen dej och många andra faranger ger jag fasen i. Det är och förblir ett antagande att hon är oskuld vid bröllopet i stora delar av issan om sinsod ska utbetalas. Jag vet av egen erfarenhet också att sinsod tramset har försvunnit helt i vissa delar av landet medan vissa familjer begär vansinnes summor för sina döttrar. 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Att påstå att jag skulle börjat knarka ligger på en åtalbar gräns men eftersom du börjar öppna truten med oförskämdheter så kan även jag gå ifrån en för mej helig princip att aldrig kasta skitord  på någon opponent, det är ju ingen nyhet på forumet att du är en äkta sur k,, och att det finns även thai som är lika korkade som tydligen dej och många andra faranger ger jag fasen i. Det är och förblir ett antagande att hon är oskuld vid bröllopet i stora delar av issan om sinsod ska utbetalas. Jag vet av egen erfarenhet också att sinsod tramset har försvunnit helt i vissa delar av landet medan vissa familjer begär vansinnes summor för sina döttrar. 

Nu svamlar du clas, ingen på detta forumet kallar mig för sur k,,, jag är jättetrevlig och ingen sur k,, jag svär.

Jag vet inte hur många på forumet som har sagt exakt samma som mig, det är inte ovanligt att thai/farang gifter sig med kvinnor som både har varit gifta och har barn sedan tidigare och då kan hon knappast vara oskuld eller hur? 

Och som jag skrev "är det tradition i hennes "by" att man ger sinsod ge det då era giribukar" håller med dig att det säkert finns de som inte följer denna gamla traditionen, men de flesta gör det. Jag vet detta eftersom jag vet det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Sorry för OT

 

Men, självklart skall man gifta sig med den man älskar. Förstår mig inte på alla som inte vill gifta sig. Tycker ofta att det är de snåla jävlarna som INTE vill gifta sig och INTE ge sinsod. Vill frun gifta sig gör det då, är det tradition i hennes "by" att man ger sinsod ge det då era giribukar och sluta skyll på "jag vill inte köpa min fru bla bla". Om ni är så giriga så är jag säker på att er fru går med på att alla pengarna kommer tillbaka till er efter giftermålet så att det bara blir showoff pengar.

Har ni barn sedan tidigare i sverige eller vart det nu kan vara så är det väldigt bra för särkullsbarnen, kanske er fru har egna barn också sedan tidigare.

Och det är inget fel att skaffa äktenskapsförord. Det har inget med girighet att göra.

 

attachicon.gif2014-06-07 10.39.19.jpg

 

//Lyckligtgiftsedanmångagånger

Du skriver "vill frun gifta sig gör det då".

Hur roligt är det som kvinna att vara gift med en man som inte vill vara gift med mig?

Jag som kvinna tycker att ska man gifta sig så ska bägge två vilja det, inte bara en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver "vill frun gifta sig gör det då".

Hur roligt är det som kvinna att vara gift med en man som inte vill vara gift med mig?

Jag som kvinna tycker att ska man gifta sig så ska bägge två vilja det, inte bara en.

 

Vi får skilja på att vilja gifta sig och vilja gifta sig. Om du "tvingar" någon att gifta sig med dig fasten att han inte älskar dig jag då är det mindre roligt :). Men om du "tvingar" honom at gifta sig med dig bara för att han är en girigbuk är en annan sak.

När vi är inne på giribukar så sa min mamma alltid "det finns ingen kvinna som tycker om en snålgubbe" så kanske hon inte skall "tvinga" honom utan hon kanske borde vara glad att han inte vill gifta sig med "dig"  :wink:.

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen

Vi får skilja på att vilja gifta sig och vilja gifta sig. Om du "tvingar" någon att gifta sig med dig fasten att han inte älskar dig jag då är det mindre roligt :). Men om du "tvingar" honom at gifta sig med dig bara för att han är en girigbuk är en annan sak.

När vi är inne på giribukar så sa min mamma alltid "det finns ingen kvinna som tycker om en snålgubbe" så kanske hon inte skall "tvinga" honom utan hon kanske borde vara glad att han inte vill gifta sig med "dig"  :wink:.

Eller tvinga honom att gifta sig med mig pga han älskar mig och då passar jag på att tvinga giribuken att betala sinsod fastän jag redan varit gift och har 3 barn. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tvinga honom att gifta sig med mig pga han älskar mig och då passar jag på att tvinga giribuken att betala sinsod fastän jag redan varit gift och har 3 barn. :D

 

Är han i tillägg även dum i huvudet så får han skylla sig själv... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nu har man fått dett det i svart pch vitt...

Jag är en girig jävel..

Fattar inte varför hon har stått ut med att ogift i 10 år... :)

Klart hon står o sneglar när jag är ute på internetbanken, så hon vet att det finns flis.. :)

Inga Sofiero i detta hem.

Rock on

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nu har man fått dett det i svart pch vitt...

Jag är en girig jävel..

Fattar inte varför hon har stått ut med att ogift i 10 år... :)

Klart hon står o sneglar när jag är ute på internetbanken, så hon vet att det finns flis.. :)

Inga Sofiero i detta hem.

Rock on

 

 

Hade jag varit henne så skulle jag inte heller velat gifta mig :giggle:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag varit henne så skulle jag inte heller velat gifta mig :giggle:

Kanske för hon redan har mig lindad runt fingret. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nu har man fått dett det i svart pch vitt...

Jag är en girig jävel..

Fattar inte varför hon har stått ut med att ogift i 10 år... :)

Klart hon står o sneglar när jag är ute på internetbanken, så hon vet att det finns flis.. :)

Inga Sofiero i detta hem.

Rock on

Upplevt pengaromatiken  från Svenskor med, en var så till sig efter att råka ha sett mina momspapper, där kunde det bli stora belopp då när man hade sin firma, sen att det lilla livet inte förstod att det inte är shopingpengar är en annan sak. När hon förstod det efter så var det genast kyligare :) Men det tog ett tag för hon ville ju inte visa hur pengakåt hon var... Nä man skall hålla i sina koder och inte ha några papper liggandes framme, de kan bli dyrt och farligt... I värsta fall kortar ens livslängd dramatiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk

Gift dig om du känner för det. Inte för att din partner eller familj vill det.
Jag brukar bara bli anti om sådant skall tvingas fram.
Sinsod & guld mm. Klart att dom vill hålla på sina traditioner men du är inte thai & ska inte tvingas lägga ned dina värderingar bara för att din partner är thai.

Kompromissa om det känns okej, men vik inte ned dig av "familje trycket".

...och kom i håg att det är ni som gifter er med varandra, för er egen skull & inte för "familje face" skull.

 

Vi tar det lugnt med bröllops planerandet. Var ett jävla tjat i början men nu är vi överens om att vi är precis lika lyckliga som "syndare" än om vi varit gifta.

Familjen är med på noterna också :) 
Ska tillägga att vi bor i Sverige & har flera år kvar till pension.

Lycka till oavsett hur det blir!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Sinsod tjafset igen. Ja sinsod är en traditon i Thailand, men kom ihåg INGEN thai skulle ge sinsod om kvinnan varit

A: Gift förut

B: Har barn

C: Bevisligen har jobbat som prostituerad på en bar.

Sinsod innebär att hon förmodas vara oskuld vid bröllopet

Tyvärr har du fel Claes. Har sett motsatsen i vår by flera gånger

 

I och för sig inga stora pengar men ändå en sinsod

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...