Jump to content
IGNORERAD

gifta sig med thai


soi covboy

Recommended Posts

Det blir dyrt! Du är försäkringen men du får ingenting bara att allt ansvar för henne och hennes familj blir ditt. Äga nåt i Thailand. Glöm det! Är och för blir hennes eller någon annans som bor där. Men tog det fyra år att bli black. Fick en underbar dotter, men orkade inte att behålla jobbet, pga vårdnaden. Jobbade vecka på distans.

Hur gick det till när du blev black? Jag har en polare som är på god väg också. Han blev tillsammans med en massagetjej och nu är han snart utan pengar, har hamnat hos kf också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 127
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • bob

    7

  • carpenter

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Farang kan bara äga 49% av huset Marken noll %

Du menar lägenhet kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägenhet kan du äga

100% men inte hus 49% mark noll

Det var nytt, trodde man kunde äga hus till 100%. Vart fick du detta från ???

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Lägenhet kan du äga

100% men inte hus 49% mark noll

 

Villa/hus kan du äga till 100%. Condo (Lägenhet kan du äga om max 49% i huset är falanger tror jag det var)

 

Mark kan ditt företag äga som du äger 49% av men där tvistar de lärde om det håller i domstol

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Frugan hotar maj att ho ente vill träffa maj i sitt nästa liv....va vet ho om det? Ho kanske föds som en svenne, å jau sidder  i Pattaya????:yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

För den som är född 1954 och tidigare reduceras Tilläggspensionen när man gifter sig. Tilläggspensionen är den del som kommer från Folkpension och ATP. Folkpensionen är för den som är gift är 78,5 % och för ogift 96 % av prisbasbeloppet. Detta ska sedan 20-del reduceras, t.ex den som är född 1950 får 4/20/ delar den som är född 1940 14/20-delar från Tilläggspensionen.

 

Hej!

 

Jag är född 1965. Har jag förstått det hela rätt att min pensionsskatt inte kommer att påverkas av att jag är gift?

 

MVH Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Givetvis kan han skriva huset på sig sjäv,inga problem. Regga äktenskapet i Sverige tar 5 min.

Knalla in på Skattemyndigheten i Svedala med Thailändska vigselbeviset översatt till Svenska eller Engelska. Ha med ditt eget id och

en kopia på fruns id.  Frun behöver inte ens vara med.

 

 

För mig var det per automatik, och det är ca 10 år sen nu. Vet inte om jag blev särbehandlad eller nåt. 

Fördelen med detta.. Finns det nån? Den dagen det tar slut. Gift eller sambo, är det nån skillnad?

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Märkligt så olika det kan vara.

 

Frugan vill inte gifta sig i Thailand men det är nog så att det är hon som är snålfarangen nu när hon är gift i Sverige och har svenskt medborgarskap :wink:

 

Har överhuvud taget inte ställts några krav på giftemål i Thailand av släkten utan de är nöjda med att vi redan är gifta

Hej

Det viktiga för familjen är nog att ni är gifta och inte var.

.

Men jag är ganska säker på att familj och övrig släkt skulle bli glada om ni hedrade dessa också med ett bröllop.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

när hon kommer hem till ris byn så välkomnas hon med glädje och respekt  fast hon lever i synd med en farang i 10 år .det enda vi gör är hitta på olika saker att göra för byns skola och dom som är mest fattiga.och det uppskattas och jag brukar ge ett lite bidrag till by doktorn efter vi har tagit ett par kalla tillsammans .dravlet om sinsonod och att dom inte får respekt när dom kommer hem till byn på besök . det köper jag inte det är helt och hållet hur man är som person  Med vänlig hälsning 4 kvar

Hej

Så kan det vara, men vad säger folk om detta när ni inte är där?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Hej

Så kan det vara, men vad säger folk om detta när ni inte är där?

Mvh isan lover

Varför ens bry sig om man inte ens är där??

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför ens bry sig om man inte ens är där??

Hej

Du menar att det skulle vara bättre att leva i en låtsasvärld?

Själv föredrar jag att folk pratat väl om en både när man är närvarande och frånvarande (om möjligt).

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Hej

Du menar att det skulle vara bättre att leva i en låtsasvärld?

Själv föredrar jag att folk pratat väl om en både när man är närvarande och frånvarande (om möjligt).

Mvh isan lover

 

Låtsarsvärld??

 

 Själv lever jag i den värld som kommer mig närmast. Men, bry sig om vad folk tycker och tänker om en , det har jag slutat bry mig om för länge sedan.

Prova -  är dom frånvarande lär du ju inte märka något ändå :))

Ändrades av KaiserBlood

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Låtsarsvärld??

 

 Själv lever jag i den värld som kommer mig närmast. Men, bry sig om vad folk tycker och tänker om en , det har jag slutat bry mig om för länge sedan.

Prova -  är dom frånvarande lär du ju inte märka något ändå :))

Hej

Här tänker vi väldigt olika, jag bryr mig om vad andra tycker och tänker om mig i byn, jag försöker bete och uppföra mig på ett sånt sätt att folk både gillar och respekterar mig.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här tänker vi väldigt olika, jag bryr mig om vad andra tycker och tänker om mig i byn, jag försöker bete och uppföra mig på ett sånt sätt att folk både gillar och respekterar mig.

Mvh isan lover

 

Jag tycker att man ska bete sig normalt, alltså så som man är och inte försöka göra sig till med skådespeleri. Varför skulle man försöka göra sig till nåt man egentligen inte är, gör de övriga byborna likadant mot dig, spelar ett rollspel alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Hej

Här tänker vi väldigt olika, jag bryr mig om vad andra tycker och tänker om mig i byn, jag försöker bete och uppföra mig på ett sånt sätt att folk både gillar och respekterar mig.

Mvh isan lover

Som sagt, väldigt olika. Jag inkl min fru sedan 17 år bryr sig inte längre nämnvärt om vad som händer i byn. Vi har vårt liv här i Svedala att ta hand om och vårt liv rullar på. Vad som händer i byn är väldigt sekundärt för oss.

Ändrades av KaiserBlood

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hej

Det viktiga för familjen är nog att ni är gifta och inte var.

.

Men jag är ganska säker på att familj och övrig släkt skulle bli glada om ni hedrade dessa också med ett bröllop.

Mvh isan lover

Jo vi har nog tänkt att köra ett giftemål i Thailand också men det får bli när vi flyttat dit

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vi har nog tänkt att köra ett giftemål i Thailand också men det får bli när vi flyttat dit

I Thailand i rent ekonomiskt persektiv kör vi kanske.

I Sverige onödigt.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vi har nog tänkt att köra ett giftemål i Thailand också men det får bli när vi flyttat dit

När blir det då? Om 10 år når du går i pension?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

När blir det då? Om 10 år når du går i pension?

Vi flyttar om ca 3 år

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag nog aldrig lita mer på någon annan än mitt eget förnuft!

Det har hittills funkar i 50+.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jaha, nu har man fått dett det i svart pch vitt...

Jag är en girig jävel..

Fattar inte varför hon har stått ut med att ogift i 10 år... :)

Klart hon står o sneglar när jag är ute på internetbanken, så hon vet att det finns flis.. :)

Inga Sofiero i detta hem.

Rock on

Sofiero är mycket öl för pengarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...