Jump to content
IGNORERAD

Blir man grinig med tiden?

Cavemannen

Ålder?  

37 röster

1. 1. Vilken ålder har du?

• 20 - 25
      1
    • 26 - 30
      2
    • 31 - 35
      4
    • 36 - 40
      8
    • 41 - 45
      21
    • 46 - 50
      27
    • 51 - 55
      26
    • 56 - 60
      18
    • 61 - 65
      10
    • 66 - 70
      4
    • 71 - 75
      1
    • 76 - 80
      2
    • 80 - 100
      3

Recommended Posts

Cavemannen

Jag tror han slår ut det på hela dygnet när han räknar ut timförtjänsten. Sen ska man ju inte glömma de feta traktamenten som han drar in :-)

Ja det är dieten(så heter det i Norge) man blir fet på ;-)

ps. den ligger väl på 740nok om dan

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

• Svar 186
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Cavemannen

27

• Sam sip sam

21

• Soengsang

11

• Kenneth4618

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ville han inte vara med längre? 

Är det så att det är den som gör sista inlägget i en diskussion har vunnit " matchen " ? I så fall har jag helt missuppfattat det hela. Men å andra sidan förklarar det ju varför en del trådar ser ut som dom gör. Sida upp och sida ner där två kombattanter till slut inte ägnar sig åt ämnet i fråga utan bara tävlar om att få sista ordet.   :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Är det så att det är den som gör sista inlägget i en diskussion har vunnit " matchen " ? I så fall har jag helt missuppfattat det hela. Men å andra sidan förklarar det ju varför en del trådar ser ut som dom gör. Sida upp och sida ner där två kombattanter till slut inte ägnar sig åt ämnet i fråga utan bara tävlar om att få sista ordet.   :crazy:

Fritz..

Nja, nu är det ju som så att Go east tydligen har avslutat sitt medlemskap, så det kanske skulle stå att Knasen vann på Knockout istället...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fritz..

Han är nog snart tillbaka under ett annat nick och sprider sina positiva alster så än är nog inte sista ordet sagt :)

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ok, det verkar vara en dyster verklighet, känner en del lastbilschaufförer och har inte hört talas om något liknande i angående löner innan.

Tvärtom så brukar dom väl tjäna ganska bra, om jag förstått det rätt.

Vad säger facket när dom bryter mot avtalen?

konkurs så enkelt är det ,har åkaren inget kollektivavtal kan inte facket göra mkt tyvärr

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nja, nu är det ju som så att Go east tydligen har avslutat sitt medlemskap, så det kanske skulle stå att Knasen vann på Knockout istället...

har han nu igen ?

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag tror han slår ut det på hela dygnet när han räknar ut timförtjänsten. Sen ska man ju inte glömma de feta traktamenten som han drar in :-)

12-15 timmar på dag inkl traktamente blir det ca 100 kr timman

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag jobbar minst 250 timmar i månaden [emoji1]

Har dom tagit bort kör och vilotidsreglerna :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Sam sip sam....om du tjänar typ 100.- pr timme inkl traktamente så skulle jag nog söka ett annat jobb....själv så har man 170.- pr timme på industri.så byt jobb sam sip sam.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har dom tagit bort kör och vilotidsreglerna :wink:

nä hur så jag gör väl mer än kör he he

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sam sip sam.om du tjänar typ 100.- pr timme inkl traktamente så skulle jag nog söka ett annat jobb.själv så har man 170.- pr timme på industri.så byt jobb sam sip sam.

håller på ,ska bara hitta ngt jag trivs med också

Dela på andra sajter

håller på ,ska bara hitta ngt jag trivs med också

De rike kan välja o vraka, ja får stanna vid min läst.

Edit: får väll tillägga endast pga ekonomiska skäl, där jag inte kan klaga ;)

Edit2: jag e fan inte rik för den delen mer än på kärlek o upplevelser samt goa vänner!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

De rike kan välja o vraka, ja får stanna vid min läst.

Edit: får väll tillägga endast pga ekonomiska skäl, där jag inte kan klaga :wink:

Edit2: jag e fan inte rik för den delen mer än på kärlek o upplevelser samt goa vänner!

ja och jag är så fattig så jag får stanna vid min läst så länge tills jag hittar ngt annat

Dela på andra sajter

Kenneth4618

nä hur så jag gör väl mer än kör he he

Ja jag såg att du var en truckkörande Trucker

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

jag e f-n inte rik heller men jag har kärlek från min fru o det räcker långt 

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hur det nu är möjligt så fick den här tråden mig på gott humör igen.

Varit vrång ett tag nu, men vafan - jag är ju tydligen inte ensam om det.

Tyvärr så får jag nog inte vara med i klubben för griniga gubbar för nu känner jag mig som vanligt. Go och glad. 

Fast varför längta tillbaka till ett land där dom kastar vatten på mig?
post-11193-0-22022600-1433017482_thumb.j

Ohyfsat tycker jag. Om det nu inte var jag som hade spillt en ölburk på mig, då är det ju nästan OK.

Gått lite för länge sen det fotats så jag kommer faktiskt inte ihåg.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Ja som titeln lyder, blir man grinigare ju längre tid man vart medlem på TT/MPR?

Man kanske inte orkar svara på samma "jävla" frågor som de nya medlemmarna ställer varje år efter att ha vart medlem och svarat på dessa frågor i 5-10-15år, ja vad tror ni?..Swippe är nog det bästa exemplet på detta, han ledsna totalt :D

Ja!

Dela på andra sajter

Fibromorsa

Det kan löna sig att vara grinig och obekväm på en arbetsplats.

Bara för att jag varit obekväm och insisterat att vi skulle jobba 100% enligt lagar och regler, var det inte så svårt att efter en lång sjukskrivning få som det heter "Avtalspension".

Har de senaste åren gått ner till deltid, men de räknade ut pensionen på de år jag ofta jobbade mer än heltid.

Dessutom slipper jag (eller egentligen Bihanget) punga ut flera tusen i bensinkostnader för att ta mig fram och tillbaka till jobbet.

Så i slutändan tjänar vi c:a 3000 kr/månad på att jag går hemma som pensionär istället för att slita på ett jobb där jag inte längre trivdes med de nya direktiven som kom uppifrån.

Som grädde på moset, så är Avtalspensionen pensionsgrundande och räknas som lön.

Dessutom kan och får jag ta ett annat arbete under åren fram till den "riktiga" pensionen utan att det påverkar utbetalningarna från Avtalspensionen. Så länge jag inte jobbar för samma arbetsgivare!

Tror att det brukar kallas att arbetsgivaren "köper ut" en anställd!

Så jag är inte speciellt grinig just nu, då jag officiellt från och med måndag kan kalla mig pensionär! :good: :good:

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Det kan löna sig att vara grinig och obekväm på en arbetsplats.

Bara för att jag varit obekväm och insisterat att vi skulle jobba 100% enligt lagar och regler, var det inte så svårt att efter en lång sjukskrivning få som det heter "Avtalspension".

Har de senaste åren gått ner till deltid, men de räknade ut pensionen på de år jag ofta jobbade mer än heltid.

Dessutom slipper jag (eller egentligen Bihanget) punga ut flera tusen i bensinkostnader för att ta mig fram och tillbaka till jobbet.

Så i slutändan tjänar vi c:a 3000 kr/månad på att jag går hemma som pensionär istället för att slita på ett jobb där jag inte längre trivdes med de nya direktiven som kom uppifrån.

Som grädde på moset, så är Avtalspensionen pensionsgrundande och räknas som lön.

Dessutom kan och får jag ta ett annat arbete under åren fram till den "riktiga" pensionen utan att det påverkar utbetalningarna från Avtalspensionen. Så länge jag inte jobbar för samma arbetsgivare!

Tror att det brukar kallas att arbetsgivaren "köper ut" en anställd!

Så jag är inte speciellt grinig just nu, då jag officiellt från och med måndag kan kalla mig pensionär! :good: :good:

Tja,

Tyvärr har du rätt...

Vi får vara glada att du ej jobbat åt en liten arbetsgivare, hade förmodligen satt företaget i konkurs.

Puss

Erkki

Dela på andra sajter

Den frågan får du ta med forumägaren, det var inte för att jag bröt mot forumets stadgar utan det var något annat, fråga forumägarn.

ps. jag har all konversation sparad men jag har aldrig yppat hur snacket gick pga. att jag respekterar forumägarn, även när han gör fel ;-)

ps2. loggad borde det stå ;-)

Inget svar från forumägaren? Lite svagt

Är du intresserad av att laga svenskslafs på restaurang (med eller utan skal på potatisen), kan jag utan vidare plussa på en tia på den timpengen!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Fibromorsa

Tja,

Tyvärr har du rätt...

Vi får vara glada att du ej jobbat åt en liten arbetsgivare, hade förmodligen satt företaget i konkurs.

Puss

Erkki

Jobbade för Stockholm stad.

Sedan är det ett Försäkringsbolag som betalar ut pensionen och inte arbetsgivaren.

Kan vara bra att vara fackligt ansluten vissa tillfällen, även om man ibland inte tror det.

Ändrades av Fibromorsa

Dela på andra sajter

Jobbade för Stockholm stad.

Sedan är det ett Försäkringsbolag som betalar ut pensionen och inte arbetsgivaren.

Kan vara bra att vara fackligt ansluten vissa tillfällen, även om man ibland inte tror det.

Tja,

Precis, ett litet företag kan inte försäkra sig för detta.

Facket? Tror nog du kan tacka arbetsgivaren för detta.

Även fast facket görna tar åt sig äran för det mesta...

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Dela på andra sajter

Fibromorsa

Tja,

Precis, ett litet företag kan inte försäkra sig för detta.

Facket? Tror nog du kan tacka arbetsgivaren för detta.

Även fast facket görna tar åt sig äran för det mesta...

Puss

Erkki

Det heter  Avtalspension av en anledning.

Ett sätt att hjälpa ungdomarna att ta över jobben, om någon vill gå i pension i förtid. Men endast ett fåtal får den varje år.

Hade det varit ett litet företag, så hade de uppskattat att jag ville utföra/gjorde ett bra jobb. Där är man närmare varandra och ser vad de anställda utför.

Ändrades av Fibromorsa

Dela på andra sajter

Det heter  Avtalspension av en anledning.

Ett sätt att hjälpa ungdomarna att ta över jobben, om någon vill gå i pension i förtid. Men endast ett fåtal får den varje år.

Hade det varit ett litet företag, så hade de uppskattat att jag ville utföra/gjorde ett bra jobb. Där är man närmare varandra och ser vad de anställda utför.

Ok, då har vi fått lära oss att mot ett större företag behöver man inte vara solidarisk som arbetstagare?

Typisk sossedravell i mina öron!

Försäkringsbolaget betalar, jo visst men varifrån får försäkringsbolagen sina inkomster ifrån?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...