Jump to content
IGNORERAD

Blir man grinig med tiden?

Cavemannen

Ålder?  

37 röster

1. 1. Vilken ålder har du?

• 20 - 25
      1
    • 26 - 30
      2
    • 31 - 35
      4
    • 36 - 40
      8
    • 41 - 45
      21
    • 46 - 50
      27
    • 51 - 55
      26
    • 56 - 60
      18
    • 61 - 65
      10
    • 66 - 70
      4
    • 71 - 75
      1
    • 76 - 80
      2
    • 80 - 100
      3

Recommended Posts

Merparten av de som är anställda som vd försöker driva företag med andras pengar, därmed inte sagt att vd:n på ditt företag gör ett bra jobb.

Oavsett så är det aldrig bra att kommentera sina chefer på sociala medier om man inte är intresserad av uppsägning, men det verkar du ju vara. Varför inte söka annat istället?

När man är 61 år gammal är man inte så intressant på arbetsmarknaden i dagsläget..

Men ändå vill företaget att jag ska gå en utbildning, som jag vill slippa..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

• Svar 186
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Cavemannen

27

• Sam sip sam

21

• Soengsang

11

• Kenneth4618

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Go east

Nej stadgarna säger nog inte  att man inte får stalka andra medlemmar, det ingår lixom

i vanligt uppförande för oss andra mao onödigt att ta med i ordningsregler för ett forum

Färdigt

Ja jag vet inte,men när du skriver lixom känns det som att du är fjorton år.

Ändrades av Go east
Dela på andra sajter

Hur jäkla lätt är det att söka ett nytt jobb om man saknar utbildning och är mellan 60-65?

Även om man har jobbat med samma typ av jobb i +30år så är du inte attraktiv på arbetsmarknaden.

Jag förstår dig till 100% FF.en kämpa.du har väl inte så många år kvar?

Söka jobb är väl inga problem ;) Att få nytt jobb kan vara svårare men hellre söka nytt än att vantrivas i 5-7år är min uppfattning.

Dela på andra sajter

Cavemannen

Söka jobb är väl inga problem :wink: Att få nytt jobb kan vara svårare men hellre söka nytt än att vantrivas i 5-7år är min uppfattning.

Hur menar du? hade du skrivit söka nytt OCH vantrivas så hade jag fattat.

I och för sig så har ju FF rätten till att säga upp sig och leva på a-kassa i 1år? och sen soc tills han går i pension, men jag tror han har mer ryggrad än så :-)

Dela på andra sajter

I och för sig så har ju FF rätten till att säga upp sig och leva på a-kassa i 1år? och sen soc tills han går i pension, men jag tror han har mer ryggrad än så :-)

Jag menar som jag skriver, hellre söka nytt jobb än att gå kvar på samma om man inte trivs. 

A-kassa / soc de sista åren är nog en rätt dålig affär, handlar inte så mycket om ryggrad.

Dela på andra sajter

Nu ska försöka skriva kortfattat, min Pappa flyttade hemifrån när han var 14 år gammal, när hans far tyckte att han hade rätt att 90% av lön för maten..

Sen dess har han alltid haft åsikten ska du någonting gör rätt för dig, så man jobbat (13år) med att sälja Stockholmposten på söndagar för ratt få nya cykeln.

Visst sponsrade pappa med halva biten, det har försökt att leva med, men tyvärr har man blivit för snäll med hjälp, inte ekonomiskt med slantar..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Cavemannen

Nu ska försöka skriva kortfattat, min Pappa flyttade hemifrån när han var 14 år gammal, när hans far tyckte att han hade rätt att 90% av lön för maten..

Sen dess har han alltid haft åsikten ska du någonting gör rätt för dig, så man jobbat (13år) med att sälja Stockholmposten på söndagar för ratt få nya cykeln.

Visst sponsrade pappa med halva biten, det har försökt att leva med, men tyvärr har man blivit för snäll med hjälp, inte ekonomiskt med slantar..

FF

Du har haft det för bra, själv började jag jobba som 13år i en sportaffär med 13kr i timmen under skolloven, jag vart kvar hela studietiden och på slutet + efter jag slutade studierna(ingenjörsstudier)så sponsrade de mig i idrotten med all utstyr.Allt detta fixade jag själv utan hjälp

Dela på andra sajter

Guest Go east

Ni jämrar er mkt tycker jag,tror generationen under er har mer stake

Och vi jobbar faktiskt vi också

Ändrades av Go east
Dela på andra sajter

Du har haft det för bra, själv började jag jobba som 13år i en sportaffär med 13kr i timmen under skolloven, jag vart kvar hela studietiden och på slutet + efter jag slutade studierna(ingenjörsstudier)så sponsrade de mig i idrotten med all utstyr.Allt detta fixade jag själv utan hjälp

Visst är orättvist på mitt första sommarjobb (1969) hade jag 2,75 kr o paket stort Prince kostade 4 kr.. Soppan till moppen 70 öre + oljan..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Visst är orättvist på mitt första sommarjobb (1969) hade jag 2,75 kr o paket stort Prince kostade 4 kr.. Soppan till moppen 70 öre + oljan..

FF

1970 hade jag 4 kr timmen ,2015 har jag 55 kr timmen

Dela på andra sajter

Guest Fredman

1970 hade jag 4 kr timmen ,2015 har jag 55 kr timmen

Se det från den ljusa sidan, det går ju framåt!
Dela på andra sajter

Jag klagar inte i dagläget, jag o frugan drar ihop mer än vi gör slut på.

'Så +lustet är klart mycket bättre -inutet..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Guest Go east

Haha,det tror jag inte ett ögonblick på.

Ändrades av Go east
Dela på andra sajter

55 kronor i timmen?

Var inte du lastbilschaufför, dom brukar ju tjäna hyfsat?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Jag hade 4kr/tim när jag plockade flyghavre,tror det var 1966,såriga händer ingick.

Måne

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Varför är man en hjälte när man berättar om sin brist på att tjäna pengar?

Dela på andra sajter

Cavemannen

55 kronor i timmen?

Var inte du lastbilschaufför, dom brukar ju tjäna hyfsat?

33an har 55kvar efter alla räkningar + det han sänder till Thailand, det lever han säkert hyfsat på

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

Alla måste börja någonstans och jobba sig uppåt,en del klarar det andra inte.En hjälte är man om man genomfört ett helt arbetsliv utan att ha blivit invaliserad eller skadad av sitt arbete och kan njuta av sin pension(som väl var mening förut)Det finns många människor som slitit enormt hårt för att bygga vårt land,tyvärr är det oxå många som har skadats i jobbet eller är totalförstörda av värk och elände och som idag inte värderas efter sin förtjänst.Det var bättre förr.

Måne

Dela på andra sajter

Cavemannen

Vem har klagat på brist? när jag var en ung invandrarunge och studerade så vart det mycket nudlar i veckorna, men som tur var så tävla man nästan varje helg och då bjöds det på mat, de andra helgerna så vart min mamma så glad att se mig så hon lagade min favvo-mat vad jag vill minnas

ps. jag bantade under många perioder och då var det ett helvete att komma hem och veta att allt man får är att suga på en citron efter man slitit 1-3h i bastun...

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

Nja, det är man väl inte?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Nu hänger jag inte med.

Vem tycker du är en hjälte?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Alla måste börja någonstans och jobba sig uppåt,en del klarar det andra inte.En hjälte är man om man genomfört ett helt arbetsliv utan att ha blivit invaliserad eller skadad av sitt arbete och kan njuta av sin pension(som väl var mening förut)Det finns många människor som slitit enormt hårt för att bygga vårt land,tyvärr är det oxå många som har skadats i jobbet eller är totalförstörda av värk och elände och som idag inte värderas efter sin förtjänst.Det var bättre förr.

Tyvärr fick jag av en "av de mina" skadade idag, blodvite av klämskada... Tumme, tror det gick ganska bra, men det ska ALDRIG behöva hända...!

Men tyvärr händer det ibland, trots utbildningar...

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Guest Go east

Tyvärr fick jag av en "av de mina" skadade idag, blodvite av klämskada... Tumme, tror det gick ganska bra, men det ska ALDRIG behöva hända...!

Men tyvärr händer det ibland, trots utbildningar...

Mvh. borje222

och tyvärr cuttar man någon fingertopp ibland,men du har ju haft ett hårt liv börje

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...