Jump to content
IGNORERAD

Nya reg skyltar, vad tycks?


audirs2

Recommended Posts

Afghanistan, Somalia med Mogadishu hur hotade de USA?, Irak, Balkan har de bombat tillsammans med EU, Hur Cuba och Vietnam hade hotat USA-s intresse? 

angående Ukraina så varför USA och EU hjälpte till att störta en demokratisk vald president? Kanske var han ryssvänligt och det passade inte i USA- och EU planer.

OK han var inte den bästa ledaren men han var demokratisk vald. Jag förstår att vi matas med information som är ganska ensidig och vriden men långt i från alla sanningar. 

Sverige är neutral, vad gör USA-s B52 bombplan i Sverige? 

Nej, jag tänker inte försvara USA och ge mig in i någon storpolitisk diskussion med dig. Men ser du ändå inte en viss skillnad på USA:s och Rysslands beteende?

I mina ögon verkar Ryssland alltid gå in för terrorbombning och att försöka skrämma den civila befolkningen så mycket som möjligt, medan USA verkar åtminstone försöka undvika att den civila befolkningen drabbas. Nej, de lyckas inte alltid med det.

Undantaget då Vietnamkriget, där jag håller med dig. Men där ligger orsakerna (som så ofta) väldigt långt tillbaka i tiden och är väl nästan omöjliga att reda ut. Dock så får väl Frankrike anses som huvudskyldiga till det kriget.

 

Det var väl längesen Sverige var neutralt.

Vad NATOS flyg gör i Sverige? Jo, de övar inför ett eventuellt kommande anfall ifrån Ryssland, det hoppas jag du förstår.

Jag är glad och tacksam mot Estland, Lettland och Litauen att de hade förstånd och mod att gå med i NATO.

Hade de inte gjort det, hade troligen Gotland varit ryskt nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    11

  • M33

    5

  • hamnoi

    5

  • UglyFarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

UglyFarang

Jag tror att vi ska vara mera rädda för USA än Ryssar. Kolla historisk Ryssar bara skramlar med stål, samtidigt som USA startar krig hit och dit för att försvara sina

egna intresse sägs det. 

 

Kolla vad Ryssen har ställt till med i sitt närområde efter Sovjetunionens upplösning så kanske du tycker lite annorlunda.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Inga böter än på 15 år.

Det gäller att hitta en målvakt som kör lika som dig eller gärna lite fortare och hänga på dom några hundra meter bakom.

Nätter får man chansa men då är det betydligt snabbare.

 

Sedan så tycker jag inte att man ska betala och gå vidare. det borde anpassas till individ, erfarenhet och bil.

 

En person som kör 200mil per år, 92 år, ser dåligt och klockas på 56km på 50 sträcka och sedan samma i genom nästa korsning.

Han ska tappa körkortet.

En person som kör 3000+ mil per år skulle inte ens  behöva bli stoppad för 60km på 50 sträcka pga erfarenhet i körteknik

 

Jag håller helt med dej, böterna borde inkomstanpassas!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

För det första fick du ett karma för att du beter dig som en idi*t.

Sedan så vet jag inte hur ett sånt system skulle fungera förutom att ta av alla som inte klarar aggresiv körning deras körkort.

Men det skulle ju göra att du och dina vänner och alla som knappt kör bil utan bara puttrar omkring i bilköer skulle tappa möjligheten att köra.

Men hallå, perfekt sak att ge till miljöpartiet.

Då kan ni cykla allihopa, var du inte snickare eller rörmockare ( dom mest lucrativa jobben på planeten nu) Hammare eller rörtång kan man frakta på cykel.

 

Snarare ta av alla aggressiva förare deras körkort, aggressiva förare kan hålla sej på avlysta områden dvs racingbanorna.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Köp en sådan här laser/radarvarnare så är ju problemet löst.

attachicon.gifimages.jpg

 

 

 

Jag har GPS som varnar för fartkamerorna.

Säg till en som snackar engelska att i Sverige så har vi fartkameror så får ni höra på garv....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Jag har GPS som varnar för fartkamerorna.

Säg till en som snackar engelska att i Sverige så har vi fartkameror så får ni höra på garv.

Om han pratar tyska så blir han förvånad över att man får ha en GPS som varnar för fartkameror.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Om han pratar tyska så blir han förvånad över att man får ha en GPS som varnar för fartkameror.

Och kommer han från länder som Tyskland, Belgien, Holland, Frankrike och England blir han extremt avundsjuk på oss som har så otroligt få och dessutom välskyltade fartkameror. Dom har kameror överallt som även mäter snitthastighetmellan kameror, rödljuskörningar,etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Om han pratar tyska så blir han förvånad över att man får ha en GPS som varnar för fartkameror.

 

Jag vet inte om det är tillåtet i Sverige ens, men det är original i min gamla Nokia.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det är tillåtet i Sverige ens, men det är original i min gamla Nokia.

Du får ha kamera i din Nokija!  :good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok,

Du kanske inte ligger efter vägarna och kör, men det gör jag.

Därför har jag problem med fartkameror.

Jag har också problem med folk som saktar ner till 60 på motorvägen för att det snöar.

Dagens fartbegränsningar är jättebra för en Opel olympic eller volvo amason.

Men att ligga i högre farter med dagens bilar är betydligt säkrare än att åka långsamma farter i en gammal bil.

Dessutom så blir man tokig att köra i 90-110 om man ska 100 mil.

130-150 ligger min snittfart alltid på för att man inte ska bli uttråkad och börja surfa på nallen samtidigt.

 

det är snarare du som är en trafikfara. håll den lagliga hastigheten så sparar du kanske liv o framförallt så sparar du på din ekonomi. sen angående att folkskaktar ner till 60 på motorvägen har kanske en orsak som heter halka? men det märker du kanske inte förrän du har satt bilen i mitträcket eller ligger i diket. mitt råd till dig = Håll laglig hastighet då kanske du sparar ett liv eller 2 elller... hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...