Jump to content
IGNORERAD

Antivirus Program


Nemo

Recommended Posts

Fel, fel, fel.

 

Ja, det går att skriva motsvarande program för OS X, skillnaden är att det inte installeras automatiskt bara för att man klickar på bilagan i detta email. OS X frågar om man verkligen vill installera detta program, och i vissa fall krävs det att man skriver in admin lösenord för att programmet ska installeras. Den som är så dum att gå med på det bara för att få granska en faktura...

 

Vad gäller målgrupp så är det faktiskt så att Appleanvändare generellt sett har högre inkomst och har därmed betydligt mer pengar. En mycket attraktiv målgrupp för bedragare med andra ord, så det patetiska argumentet om liten marknadsandel faller platt till marken. Om det nu verkligen skulle vara lika lätt att skapa samma trojan för OS X, vilket det uppenbarligen inte är. Jag skulle kunna framföra fler argument angående detta, men nu ska jag vara snäll...

 

Herr Chang har talat.

 

 

I Windows kommer det upp en ruta som frågar om man verkligen vill installera programmet och om man inte kör dator i administrator läge så måste man dessutom skriva in användarnamn/lösenord.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    10

  • Nemo

    8

  • Herr Chang

    6

  • khun-petch

    6

Mest aktiva i denna tråd

kitungmakmak

Fel, fel, fel.

 

Ja, det går att skriva motsvarande program för OS X, skillnaden är att det inte installeras automatiskt bara för att man klickar på bilagan i detta email. OS X frågar om man verkligen vill installera detta program, och i vissa fall krävs det att man skriver in admin lösenord för att programmet ska installeras. Den som är så dum att gå med på det bara för att få granska en faktura...

 

Vad gäller målgrupp så är det faktiskt så att Appleanvändare generellt sett har högre inkomst och har därmed betydligt mer pengar. En mycket attraktiv målgrupp för bedragare med andra ord, så det patetiska argumentet om liten marknadsandel faller platt till marken. Om det nu verkligen skulle vara lika lätt att skapa samma trojan för OS X, vilket det uppenbarligen inte är. Jag skulle kunna framföra fler argument angående detta, men nu ska jag vara snäll...

 

Herr Chang har talat.

 

Tja, kommer upp samma ruta för mig i Windows. Tydligen räcker inte alltid sånt.

Men lite läsning från en tidning som borde vara ganska äppelvänlig http://macworld.idg.se/2.1038/1.455978/apple-backar-kring-virus-i-os-x

 

Eller, varför inte nåt citat - från en annan artikel

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.437860/myten-om-den-sakra-macen

 

Men jag tänker inte försöka omvända en troende, jag gillar liksom du att vara snäll..

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Vad får dig att tro att jag är nedstämd? Tvärtom är jag upprymd över att sitta med en dator utan Windows, speciellt med tanke på de skräckhistorier som folk bekänt i denna tråd.

 

 

Ändå kände du dig tvungen att skriva någon form av svar. Trampade jag på en öm tå?

 

 

Det finns goda skäl till att Flash inte finns på iOS. Flash har pga undermålig programmering en tendens att sno åt sig 100% av tillgänglig CPU för väldigt lite i utbyte, och drar därmed en massa batteri i onödan. Till och med Adobe har medgett att de inte kan leverera Flash för mobiler, och har därmed lagt ner Flash för mobil. Rikta ditt missnöje mot slöskallarna på Aftonbladet som av någon anledning inte orkar ta till sig HTML5 vilket fungerar mycket bättre än Flash. Vilket många sajter insett, dock tyvärr ej alla.

 

I själva verket är det riktigt skönt att slippa spaggetikodmardrömmen Flash på mobiler... tyvärr får vi dras med den på desktop så länge den uppdateras där. Med uppdateras menar jag då säkerhetsuppdateringar i genomsnitt varannan vecka när ännu ett allvarligt hål upptäckts.

 

Herr Chang har talat.

 

Jag har kastat ut Flash(allt som hette Adobe) från min dator och tyvärr så kommer alla bilder och filmer upp om man går in på Aftonbladets site.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Flash för windows är väl ungefär som "molnet" för apple, om man räknar antal hack i % :-)

ps. fina nakenfoton på många kändisar fick vi se, tack Steve :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Flash för windows är väl ungefär som "molnet" för apple, om man räknar antal hack i % :-)

ps. fina nakenfoton på många kändisar fick vi se, tack Steve :-)

 

iCloud är inte hackat. Att vissa kändisar väljer lättgissade lösenord kan man knappast lasta Apple för.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

iCloud är inte hackat. Att vissa kändisar väljer lättgissade lösenord kan man knappast lasta Apple för.

Herr Chang har talat.

Ja typ 1234[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...