Jump to content
IGNORERAD

Antivirus Program


Nemo

Recommended Posts

Oregistrerad

Jag har AVG betal version, belastar inte min computer iallafall alls, knappt märker att den jobbar i bakgrunden. Kostade 61 € för tre enheter i två år.

Så brorsan x 2 och jag betalar otroliga 10 € per år för en bra virusprogram. Sen kör jag regelbundet CCleaner och Malware.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    10

  • Nemo

    8

  • Herr Chang

    6

  • khun-petch

    6

Mest aktiva i denna tråd

kitungmakmak

Jag har AVG betal version, belastar inte min computer iallafall alls, knappt märker att den jobbar i bakgrunden. Kostade 61 € för tre enheter i två år.

Så brorsan x 2 och jag betalar otroliga 10 € per år för en bra virusprogram. Sen kör jag regelbundet CCleaner och Malware.

Och jag som försöker bli av med malware (http://en.wikipedia.org/wiki/Malware) ;) Jo, jag fattar vilket program du kör.

Dock är CC lite vansklig om man inte vet vad man gör så jag brukar inte rekommendera den till alla.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att de inte har detta inbyggt i programmet.

ett sätt att behålla kunder kanske.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Och jag som försöker bli av med malware

Du är väldigt rolig idag, i flera trådar. Bra fortsätt så,

 

programmet heter Malwarebyte så vad är det som du försöker göra dig lustig för?

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Du är väldigt rolig idag, i flera trådar. Bra fortsätt så,

 

programmet heter Malwarebyte så vad är det som du försöker göra dig lustig för?

Vet precis vilket program det är (som jag skrev tidigare).

Är lite less på personer som hävdar att dom installerat "virusprogram" (egentligen anti-virus program) eller maleware när det är ett anti-maleware program.

Eller varför inte: kör CC och klickar i alla kryssboxar bara för att vara säker på att datorn skall bli ren, och sen ringer mig (inte nån från MPR) eftersom burken inte funkar som den ska.

 

Jag ringer inte en snickare/mekaniker/läkare om det går sönder nåt och förväntar mig att han/hon skall hjälpa mig gratis.

Suttit med en sån burk nu nån timme i natt, så jag är lite sur. Nu är den fixad, men jag är lite putt.

 

Avreagerade mig lite på forumet, men jag återkommer med mer ilska när hon nästa gång fått för sig att formatera hårddisken är ett bra sätt att rensa datorn på av nån på FB.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

att formatera hårddisken är ett bra sätt att rensa datorn

 

Allvarligt talat, så är det det allra bästa sättet.  Blir tvungen att göra det då och då när windows brakar ihop.  Men känslan när man har ett okysst OS på en helt ren partition är underbar.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Allvarligt talat, så är det det allra bästa sättet.  Blir tvungen att göra det då och då när windows brakar ihop.  Men känslan när man har ett okysst OS på en helt ren partition är underbar.    :)

Gör det själv åxå, men då har jag backupper på filer jag inte vill skall försvinna. Har man inte det så kan resultatet bli lite annorlunda.

Så att göra det för att man skall "rensa lite" - kan vara ganska otrevligt. Vips och så är allt väck...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag blir nästan mållös...

 

Kan bara beklaga och framföra mina djupa sympatier till de som sitter med en Windowsdator.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir nästan mållös...

 

Kan bara beklaga och framföra mina djupa sympatier till de som sitter med en Windowsdator.

 

Herr Chang har talat.

Vi är alla kungar över våra val här i livet stora som små val tager vi varje dag. Tråkigt att läsa att du tar illa vid dig över andra människors fria val. Ha en bra dag och gaska upp dig för du verkar nedstämd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir nästan mållös...

 

Kan bara beklaga och framföra mina djupa sympatier till de som sitter med en Windowsdator.

 

Herr Chang har talat.

 

Hahaha

 

 

Funderade för en stund sedan hur länge det skulle dröja innan detta inlägg skulle dyka upp....

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir nästan mållös...

 

Kan bara beklaga och framföra mina djupa sympatier till de som sitter med en Windowsdator.

 

Herr Chang har talat.

Satt och funderade om jag skulle säga nått.... Nä tror inte att du förstår, fast du verkar ha en del koll. Men det är bra att du är lycklig, ha en bra dag.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir nästan mållös...

Kan bara beklaga och framföra mina djupa sympatier till de som sitter med en Windowsdator.

Herr Chang har talat.

Den dagar Flach funkar på Apple så

Att Jag kan se allt på nyhetssidorna

Nu hindrars jag i iPad att se formelettbevakaren på Aftonbladet mm.

Jävla nötter, det är kunden inte dom som ska styra.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerade 360Total Security (gratis), verkar funka bra och mycket snabbare uppstart av datorn (14 sek),  jämfört med Avira som tog evigheter innan den var klar.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Vi är alla kungar över våra val här i livet stora som små val tager vi varje dag. Tråkigt att läsa att du tar illa vid dig över andra människors fria val. Ha en bra dag och gaska upp dig för du verkar nedstämd.

 

Vad får dig att tro att jag är nedstämd? Tvärtom är jag upprymd över att sitta med en dator utan Windows, speciellt med tanke på de skräckhistorier som folk bekänt i denna tråd.

 

 

Ändå kände du dig tvungen att skriva någon form av svar. Trampade jag på en öm tå?

 

 

Det finns goda skäl till att Flash inte finns på iOS. Flash har pga undermålig programmering en tendens att sno åt sig 100% av tillgänglig CPU för väldigt lite i utbyte, och drar därmed en massa batteri i onödan. Till och med Adobe har medgett att de inte kan leverera Flash för mobiler, och har därmed lagt ner Flash för mobil. Rikta ditt missnöje mot slöskallarna på Aftonbladet som av någon anledning inte orkar ta till sig HTML5 vilket fungerar mycket bättre än Flash. Vilket många sajter insett, dock tyvärr ej alla.

 

I själva verket är det riktigt skönt att slippa spaggetikodmardrömmen Flash på mobiler... tyvärr får vi dras med den på desktop så länge den uppdateras där. Med uppdateras menar jag då säkerhetsuppdateringar i genomsnitt varannan vecka när ännu ett allvarligt hål upptäckts.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dagar Flach funkar på Apple så

Att Jag kan se allt på nyhetssidorna

Nu hindrars jag i iPad att se formelettbevakaren på Aftonbladet mm.

Jävla nötter, det är kunden inte dom som ska styra.

Testa webbläsaren Puffin free om du inte vill betala för skarpa! den har stöd för Flash och borde lösa ditt problem i paddan...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

När jag ändå är igång...

 

Har ni observerat rapporteringen av den senaste scammen av godtrogna emailläsare i Sverige? Man lockas ladda ner något program för att kunna protestera mot en faktura för något man inte köpt. Man inser väl till slut att detta bara var en bluff, men då är denna trojan redan installerad utan att man är medveten om det.

 

En mycket sofistikerad och skicklig bluff, och jag är motvilligt imponerad. Svenska myndigheter finner anledning att gå ut med varning för denna scam, med all rätt. All media hakar på och rapporterar andfått som vanligt. Ett hot! Du kan vara drabbad!

 

Men.

 

Här finner man ingen anledning att nämna den lilla detaljen att endast Windowsdatorer är utsatta för denna scam. Jag har hittills bara sett en enda artikel där man pliktskyldigast i slutet av rapporteringen med en mening meddelar att detta hot bara är relevant för Windowsdatorer. Man skulle också kunna nämna att OS X och iOS ej är påverkade, men det gör man gubevars inte.

 

Det är inte alltför svårt att föreställa sig hur det skulle vara om situationen var den omvända, dvs om denna scam endast påverkade Apples OS X och iOS. Klickhororna skulle nästan skita på sig i sin iver att formulera riktigt saftiga rubriker:

 

"Apple drabbat av emailbluff!"

"Appleanvändare blir lurade!"

"Du kan bli lurad på iPhone!"

"Ej säkert att använda Apples iPad!"

 

Nu är man väldigt tyst om att det i detta fall endast rör Windows. Och det tycks vara den vanliga ordningen i media, inte bara i Sverige utan över hela världen. Att Windows är ett OS som gör det lätt att lura användare på diverse sätt är vardagsmat. Ej värt att nämna, snarare underförstått om inget annat sägs.

 

Men indirekt och utan tvivel oavsiktligt faktiskt ett väldig bra betyg på Apple.

 

Så ha det så trevligt att med all installering och avinstallering av virusskydd, och regelbunden ominstallering av hela Windows. Ojdå, en del data försvann, men lite spill får man ju räkna med om man fick datorn så billigt :wink:

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Hej ståndaktige chang.Men vad men vad menar du?Släpper inte appleprodukter in dessa scam i inkorgen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ståndaktige chang.Men vad men vad menar du?Släpper inte appleprodukter in dessa scam i inkorgen?

Jo men de program som ska laddas ned är för MS och inte iOs, ingen skada skedd i att läsa mailet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Jag skriver som en fjant idag men antingen har jag fått en thailändsk läsk i tangentbordet eler också virus.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ändå är igång...

 

Har ni observerat rapporteringen av den senaste scammen av godtrogna emailläsare i Sverige? Man lockas ladda ner något program för att kunna protestera mot en faktura för något man inte köpt. Man inser väl till slut att detta bara var en bluff, men då är denna trojan redan installerad utan att man är medveten om det.

 

En mycket sofistikerad och skicklig bluff, och jag är motvilligt imponerad. Svenska myndigheter finner anledning att gå ut med varning för denna scam, med all rätt. All media hakar på och rapporterar andfått som vanligt. Ett hot! Du kan vara drabbad!

 

Men.

 

Här finner man ingen anledning att nämna den lilla detaljen att endast Windowsdatorer är utsatta för denna scam. Jag har hittills bara sett en enda artikel där man pliktskyldigast i slutet av rapporteringen med en mening meddelar att detta hot bara är relevant för Windowsdatorer. Man skulle också kunna nämna att OS X och iOS ej är påverkade, men det gör man gubevars inte.

 

Det är inte alltför svårt att föreställa sig hur det skulle vara om situationen var den omvända, dvs om denna scam endast påverkade Apples OS X och iOS. Klickhororna skulle nästan skita på sig i sin iver att formulera riktigt saftiga rubriker:

 

"Apple drabbat av emailbluff!"

"Appleanvändare blir lurade!"

"Du kan bli lurad på iPhone!"

"Ej säkert att använda Apples iPad!"

 

Nu är man väldigt tyst om att det i detta fall endast rör Windows. Och det tycks vara den vanliga ordningen i media, inte bara i Sverige utan över hela världen. Att Windows är ett OS som gör det lätt att lura användare på diverse sätt är vardagsmat. Ej värt att nämna, snarare underförstått om inget annat sägs.

 

Men indirekt och utan tvivel oavsiktligt faktiskt ett väldig bra betyg på Apple.

 

Så ha det så trevligt att med all installering och avinstallering av virusskydd, och regelbunden ominstallering av hela Windows. Ojdå, en del data försvann, men lite spill får man ju räkna med om man fick datorn så billigt :wink:

 

Herr Chang har talat.

Visst är OS X ett trevligt och bra operativ. Använd det du. :-) 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jo men de program som ska laddas ned är för MS och inte iOs, ingen skada skedd i att läsa mailet.

 

Exakt. Det är bifogad fil som är problemet, och den är bara meningsfull på Windows. Möjligen kan man bli upprörd över att påstås vara fakturerad 2000 för något man inte köpt, men det kan väl lösas via ett telefonsamtal om man nu inte har hört om denna bluff.

 

 

Each to his own ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det är nog inga problem att skriva en trojan för OS 10 eller OSx som dom kallar det, men då det inte är så stor målgrupp så går/riktar sig mot väl skojjarna på den större marknaden istället.

 

Om det är Darwin eller FreeBSD som är plattan för den kommer jag inte ihåg, men eftersom det går att installera program på den så går det nog att fippla dit nåt man inte ville ha åxå.

 

Tror användarna dessutom att dom är immuna mot sånt så borde det faktiskt vara enklare.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det är nog inga problem att skriva en trojan för OS 10 eller OSx som dom kallar det, men då det inte är så stor målgrupp så går/riktar sig mot väl skojjarna på den större marknaden istället.

 

Om det är Darwin eller FreeBSD som är plattan för den kommer jag inte ihåg, men eftersom det går att installera program på den så går det nog att fippla dit nåt man inte ville ha åxå.

 

Tror användarna dessutom att dom är immuna mot sånt så borde det faktiskt vara enklare.

 

Fel, fel, fel.

 

Ja, det går att skriva motsvarande program för OS X, skillnaden är att det inte installeras automatiskt bara för att man klickar på bilagan i detta email. OS X frågar om man verkligen vill installera detta program, och i vissa fall krävs det att man skriver in admin lösenord för att programmet ska installeras. Den som är så dum att gå med på det bara för att få granska en faktura...

 

Vad gäller målgrupp så är det faktiskt så att Appleanvändare generellt sett har högre inkomst och har därmed betydligt mer pengar. En mycket attraktiv målgrupp för bedragare med andra ord, så det patetiska argumentet om liten marknadsandel faller platt till marken. Om det nu verkligen skulle vara lika lätt att skapa samma trojan för OS X, vilket det uppenbarligen inte är. Jag skulle kunna framföra fler argument angående detta, men nu ska jag vara snäll...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...