Jump to content
IGNORERAD

Prayut lovar att val kommer hållas innan oktober 2016


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Montenegro är väl i.o.f.s av en helt annan kaliber än dom länder som Prayuth hade på sin lista, men i fallet Montenegro så var det väl Thaksins pass som var viktigt.

Mvh isan lover

Du menar att Montenegro är en bättre/större demokrati än Ungern?

Men du är lite rätt på det, Yinglucks av dig hyllade besök i Montenegro var helt enkelt ett PR jippo som tack för att de lät klanledaren få köpa sig ett pass och medborgarskap där för inte har andelen Montenegriner som besöker Thailand ökat något nämnvärt...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    9

  • MaiChai

    7

  • måne

    5

  • Fritz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Det var när du var alldeles lyrisk över att Yinluck åkte till Montenegro jag tänkte på och hur du hyllade detta och hur viktigt Montenegro var för Thailand

 

Montenegro är ett litet sketet fattigt obetydligt land i Europa (som råkat ge din idol ett diplomatiskt pass)

 

På vilket sätt är det landet viktigt för Thailand och dess handel och ekonomi ?

Hej

Jämfört med Prayuths lista på länder är nog t.o.m Montenegro mer betydelsefullt i omvärlden.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du menar att Montenegro är en bättre/större demokrati än Ungern?

Men du är lite rätt på det, Yinglucks av dig hyllade besök i Montenegro var helt enkelt ett PR jippo som tack för att de lät klanledaren få köpa sig ett pass och medborgarskap där för inte har andelen Montenegriner som besöker Thailand ökat något nämnvärt...

Hej

Även du måste väl begripa att Juntaledarens lista på länder håller en pinsamt låg klass och det är väl ganska naturligt att andra mer demokratiska länder undviker kontakt med en diktator och diktatur.

Mvh isan love

Link to comment
Dela på andra sajter

Oktober 2016? Tillåt mig tvivla. Det låter som nåt som vår egen Steffe Löfven kunnat säga (socialdemokratiskt vallöfte). Men jag kan ju ha fel, den som lever till oktober 2016 får se :good: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Även du måste väl begripa att Juntaledarens lista på länder håller en pinsamt låg klass och det är väl ganska naturligt att andra mer demokratiska länder undviker kontakt med en diktator och diktatur.

Mvh isan love

 

Du måste väl begripa att Yinglucks besök i en av europas mest korrupta och kriminella stater bara var ett "Tack så mycket" för att de lät hennes kriminielle bror köpa sig ett pass och visum där. de Thailändska skattebetalarna fick som vanligt stå för kostnaderna för Yingluck och hennes Entourage...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Även du måste väl begripa att Juntaledarens lista på länder håller en pinsamt låg klass och det är väl ganska naturligt att andra mer demokratiska länder undviker kontakt med en diktator och diktatur.

Mvh isan lover

Ungern rankades på 48:e plats enligt demokratiindex 2012. Om nu Ungern kan sägas vara av pinsamt låg klass ur demokratisk synvinkel så kan man ju fråga sig vem som skulle tänkas vara så korkad att han hävdar att Ynglucks Thailand skulle varit demokratiskt på sin 57:e plats? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast listan som helhet kändes lite "lätt", kan man nog tycka. :D

Jo,men man måste ju börja nånstans  :victory:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ungern rankades på 48:e plats enligt demokratiindex 2012. Om nu Ungern kan sägas vara av pinsamt låg klass ur demokratisk synvinkel så kan man ju fråga sig vem som skulle tänkas vara så korkad att han hävdar att Ynglucks Thailand skulle varit demokratiskt på sin 57:e plats?

Hej

Du och några andra kuppvänner försöker göra något stort av att Ungern fanns med men det hjälper föga när inget annat land av någon som helst betydelse fanns med, inse att listan visar hur isolerad juntan är.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fast listan som helhet kändes lite "lätt", kan man nog tycka. :D

Hej

Kan bara hålla med och dom som inte inser detta framstår bara som löjliga.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo,men man måste ju börja nånstans  :victory:

 

Visst, och det är nog första gången vi sett en detaljerad lista över något liknande.

Vi får ju vanligtvis bara läsa att "FM, Unesco, Bacco, Amnesi osv" tycker något. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kan bara hålla med och dom som inte inser detta framstår bara som löjliga.

Mvh isan lover

Ok, så dessa länder kanske inte är världens största, men tydligen anser inte FN att dom inte har "någon som helst betydelse". Eller tycker du att FN är en meningslös organisation?

 

Vad har du förresten att säga om Antigua och Barbuda, Kiribati, Nauru, Vanuatu och deras politiska system? Måste erkänna att jag inte känner till dom särskilt väl, men du hävdade ju att dom var odemokratiska, så varför inte förklara varför ? För du har väl inte uttalat dig om något du inte känner till ? Det vore ju ohederligt, eller hur?

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, så dessa länder kanske inte är världens största, men tydligen anser inte FN att dom inte har "någon som helst betydelse". Eller tycker du att FN är en meningslös organisation?

 

Vad har du förresten att säga om Antigua och Barbuda, Kiribati, Nauru, Vanuatu och deras politiska system? Måste erkänna att jag inte känner till dom särskilt väl, men du hävdade ju att dom var odemokratiska, så varför inte förklara varför ? För du har väl inte uttalat dig om något du inte känner till ? Det vore ju ohederligt, eller hur?

The politics of Antigua and Barbuda takes place in a framework of a unitary parliamentary representative democratic monarchy
 
Politics of Kiribati takes place in a framework of a parliamentary representative democratic republic, whereby the President of Kiribati is the head of government, and of a multi-party system
 
Politics of Nauru takes place in a framework of a parliamentary representative democratic republic
 
Vanuatus System of Government.
Republic - parliamentary democracy
Former government: Condominium , governed jointly by France and Britain (1906-1980)
Link to comment
Dela på andra sajter

 

The politics of Antigua and Barbuda takes place in a framework of a unitary parliamentary representative democratic monarchy
 
Politics of Kiribati takes place in a framework of a parliamentary representative democratic republic, whereby the President of Kiribati is the head of government, and of a multi-party system
 
Politics of Nauru takes place in a framework of a parliamentary representative democratic republic
 
Vanuatus System of Government.
Republic - parliamentary democracy
Former government: Condominium , governed jointly by France and Britain (1906-1980)

 

Hm, så fel det kan bli ibland...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att juntan umgås och kanske samarbetar med parlamentariska demokratier överraskar.

 

Kanske behöver de råd för de nya demokratiska reformerna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte FN som har skickat ut diplomaterna? Det är väl som när riksdagen har sina "semester resor" under sommaren på sina besök runt om i världen.

En betald semester mer eller mindre. Plus det finns väl ingen organisation som är så korrumperad som FN. Möjligtvis FIFA så :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, så dessa länder kanske inte är världens största, men tydligen anser inte FN att dom inte har "någon som helst betydelse". Eller tycker du att FN är en meningslös organisation?

 

Vad har du förresten att säga om Antigua och Barbuda, Kiribati, Nauru, Vanuatu och deras politiska system? Måste erkänna att jag inte känner till dom särskilt väl, men du hävdade ju att dom var odemokratiska, så varför inte förklara varför ? För du har väl inte uttalat dig om något du inte känner till ? Det vore ju ohederligt, eller hur?

Hej

Mitt uttalande i frågan grundade jag på uppgifter i media där länderna framställdes som både obetydliga och inte särskilt demokratiska.

Sen att vissa kuppvänner på forumet försöker blåsa upp detta till något väldigt positivt för juntan och diktaturen köper jag inte alls.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Mitt uttalande i frågan grundade jag på uppgifter i media där länderna framställdes som både obetydliga och inte särskilt demokratiska.

Sen att vissa kuppvänner på forumet försöker blåsa upp detta till något väldigt positivt för juntan och diktaturen köper jag inte alls.

Mvh isan lover

Har du någon länk till den media som utmålar dessa länder som obetydliga och odemokratiska så vi andra också kan läsa det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon länk till den media som utmålar dessa länder som obetydliga och odemokratiska så vi andra också kan läsa det?

Man skulle ju kunna få för sig att detta är en ny lögn för att skyla över en gammal lögn, men vi som känner IL vet ju att han givetvis aldrig skulle komma på tanken att ljuga i sina trådinlägg.

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle ju kunna få för sig att detta är en ny lögn för att skyla över en gammal lögn, men vi som känner IL vet ju att han givetvis aldrig skulle komma på tanken att ljuga i sina trådinlägg.

 

Nä, det verkar långsökt... Tror IL postar länken till den här siten som han fått uppgifterna ifrån i morgon.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man skulle ju kunna få för sig att detta är en ny lögn för att skyla över en gammal lögn, men vi som känner IL vet ju att han givetvis aldrig skulle komma på tanken att ljuga i sina trådinlägg.

Hej

Tycker du att det är märkligt att juntakritiska skribenter raljerar över diktatorns lista på länder?

Själv tycker jag att det är ganska självklart p.g.a listans innehåll.

Men jag är inte direkt förvånad över att forumets gulaste och mest juntavänliga medlemmar precis som diktatorn själv försöker blåsa upp betydelsen av dessa länders stöd.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Tycker du att det är märkligt att juntakritiska skribenter raljerar över diktatorns lista på länder?

Själv tycker jag att det är ganska självklart p.g.a listans innehåll.

Men jag är inte direkt förvånad över att forumets gulaste och mest juntavänliga medlemmar precis som diktatorn själv försöker blåsa upp betydelsen av dessa länders stöd.

Mvh isan lover

Så varför blåser du din odemokratiske thaksinälskare upp betydelsen av länder som Montenegro, Venezuela, Mozambique och Uganda ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tycker du att det är märkligt att juntakritiska skribenter raljerar över diktatorns lista på länder?

Själv tycker jag att det är ganska självklart p.g.a listans innehåll.

Men jag är inte direkt förvånad över att forumets gulaste och mest juntavänliga medlemmar precis som diktatorn själv försöker blåsa upp betydelsen av dessa länders stöd.

Mvh isan lover

Är du mycket arg för att de styrande hör sig för om riktig demokrati?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så varför blåser du din odemokratiske thaksinälskare upp betydelsen av länder som Montenegro, Venezuela, Mozambique och Uganda ?

Hej

Att Montenegro finns med i diskussionen beror nog till största delen på att dom gav Thaksin pass.

Vad det gäller Venezuela så är det ju både ett betydelsefullt land med stora oljetillgångar och naturresurser, dessutom har ju landet fria val som återkommande vinns av landets fattiga och till stora delen indianska befolkning, att dom fattiga vinner valen och eliten protesterar påminner förresten väldigt mycket om Thailand.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är du mycket arg för att de styrande hör sig för om riktig demokrati?

Hej

Själv tvivlar jag starkt på att diktatorn och hans självutnämnda junta är speciellt intresserade av att lära sig något om demokrati, dom är nog snarare intresserade av hur man stoppar en demokratisk utveckling.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...