Boa52 Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 11 timmar sedan, skrev Mankan: Nja du skrev att det inte finns riktig Thaimat i Pattaya. De blir väl svårnekat eftersom dina inlägg finns kvar i tråden. Läst mina inlägg och det var vad falanger äter i Pattaya. Det vet väl då och alla andra att Thai äter Thai mat. Falanger äter inte Thai mat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev Boa52: Läst mina inlägg och det var vad falanger äter i Pattaya. Det vet väl då och alla andra att Thai äter Thai mat. Falanger äter inte Thai mat Herrejävlar. Har du sett Groundhog Day? Ändrades Augusti 12, 2016 av frason Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 4 minuter sedan, skrev frason: Herrejävlar. Har du sett Groundhog Day? Nä vet inte vad det är ser inte så mycke på Tv har nog med att skriva här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Läst mina inlägg och det var vad falanger äter i Pattaya. Det vet väl då och alla andra att Thai äter Thai mat. Falanger äter inte Thai matJag äter thaimat. Är jag Thai då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag äter thaimat. Är jag Thai då? Äter du thaimat så är du falang. Äter du Somtam Lao, då är du Thai! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 2 minuter sedan, skrev wUThai: Äter du Somtam Lao, då är du Thai! Om man är Thai ja, är du falang och äter Somtam Lao så är du fortfarande falang. Allt enligt den store ormen. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 4 minuter sedan, skrev frason: Om man är Thai ja, är du falang och äter Somtam Lao så är du fortfarande falang. Allt enligt den store ormen. Var är BTT som kan reda ut detta???? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Precis nyss, skrev leifen: Var är BTT som kan reda ut detta???? Han skulle behövas nu. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 2 minuter sedan, skrev frason: Han skulle behövas nu. @broder tuk tuk forumet behöver din expertis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 2 minuter sedan, skrev wUThai: Äter du thaimat så är du falang. Äter du Somtam Lao, då är du Thai! Jag äter inte så mycket Thaimat, ibland lite Somtam lao men det var väl inte frågan vad jag äter, vad jag skrev och menade är att Falanger äter inte riktig Thai mat. Utan att bli ovän med min kompis Thai Tompa, läs hans blogg där hittar ni mej, Han säger, vi skypar ofta, att jag äter bara thai mat, ok, när han låg över hos oss och fick frukost med myrägg och larver då backa han, det äter dom flesta Thai till frukost om dom har möjlighet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 13 minuter sedan, skrev Boa52: Jag äter inte så mycket Thaimat, ibland lite Somtam lao men det var väl inte frågan vad jag äter, vad jag skrev och menade är att Falanger äter inte riktig Thai mat. Utan att bli ovän med min kompis Thai Tompa, läs hans blogg där hittar ni mej, Han säger, vi skypar ofta, att jag äter bara thai mat, ok, när han låg över hos oss och fick frukost med myrägg och larver då backa han, det äter dom flesta Thai till frukost om dom har möjlighet Så myrägg är det enda som är riktig thaimat? Jaha, nu börjar det klarna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Precis nyss, skrev wUThai: Så myrägg är det enda som är riktig thaimat? Jaha, nu börjar det klarna! Bara om man är Thai. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Är det skillnad på thaimat och thaislafs? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Vart just serverad lite farangslaffs! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 1 minut sedan, skrev Stefan: Vart just serverad lite farangslaffs! Som falang ser jag direkt att det är en typiskt falangrätt som kallas Pad kra pao! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Precis nyss, skrev wUThai: Som falang ser jag direkt att det är en typiskt falangrätt som kallas Pad kra pao! Japp, lika svenskt som pölsa! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 2 minuter sedan, skrev wUThai: Som falang ser jag direkt att det är en typiskt falangrätt som kallas Pad kra pao! Känns lite tungt att få reda på att en av min favorit rätter, Pad kra pao, tillagad av vad jag trodde var en thaitjej, är ett stort scam. Pad kra pao är en falangrätt och min tjej är farang hon med, trotts att hon är liten, svarthårig, har bruna ögon, äter somtam pla ra, kommer från Isaan och pratar flytande Thai! Jag får ställa mig till de horder av män som blivit lurade! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Orkar inte mer, är någon i närheten av Nyköping kan ni få slumpen på lite äkta falangmat! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 41 minuter sedan, skrev Boa52: Jag äter inte så mycket Thaimat, ibland lite Somtam lao men det var väl inte frågan vad jag äter, vad jag skrev och menade är att Falanger äter inte riktig Thai mat. Utan att bli ovän med min kompis Thai Tompa, läs hans blogg där hittar ni mej, Han säger, vi skypar ofta, att jag äter bara thai mat, ok, när han låg över hos oss och fick frukost med myrägg och larver då backa han, det äter dom flesta Thai till frukost om dom har möjlighet Myrägg och larver är ingen normal thai mat. Det finns bara ibland och är relativt exklusivt, dyrt så man säljer det hellre och får in lite pengar. Jag har blivit bjuden på det några gånger och det är helt ok, i en äggstanning rätt harmlöst. Det jag förknippar med thaimat är alla små fiskar som kokas, friteras eller steks hela utan att rensas. Krångligt och oaptitligt att äta. Annars är det att doppa allt i en sörja innehållande, chilli, vitlök, olja och pla raa och "al dente” ris. Bordsskicket har mycket att förbättra Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 8 minuter sedan, skrev leifen: Det jag förknippar med thaimat är alla små fiskar som kokas, friteras eller steks hela utan att rensas. Krångligt och oaptitligt att äta. Annars är det att doppa allt i en sörja innehållande, chilli, vitlök, olja och pla raa och "al dente” ris. Bordsskicket har mycket att förbättra Well, you should know - efter all tid därborta.... Fast de där fiskbullarna man får ibland kan vara helt okay.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 29 minuter sedan, skrev Stefan: Jag får ställa mig till de horder av män som blivit lurade! //S Det är vi alla (nästan), vi har levt i en illusion fram till nu då den Store ormen tillrättavisat oss och sanningen uppenbarat sig. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 1 minut sedan, skrev frason: Det är vi alla (nästan), vi har levt i en illusion fram till nu då den Store ormen tillrättavisat oss och sanningen uppenbarat sig. Japp, sanningen är hård och (o)rättvis, som Fantomen sade! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 15 minuter sedan, skrev leifen: Myrägg och larver är ingen normal thai mat. Det finns bara ibland och är relativt exklusivt, dyrt så man säljer det hellre och får in lite pengar. Jag har blivit bjuden på det några gånger och det är helt ok, i en äggstanning rätt harmlöst. Det jag förknippar med thaimat är alla små fiskar som kokas, friteras eller steks hela utan att rensas. Krångligt och oaptitligt att äta. Annars är det att doppa allt i en sörja innehållande, chilli, vitlök, olja och pla raa och "al dente” ris. Bordsskicket har mycket att förbättra Bordsskicket beror ju helt och hållet med vem du umgås med tycker att många äter på ett ganska sofistikerat och försiktigt sätt, men de är säkert inga riktiga thai, för då måste man väl komma så nära gränsen till Laos som möjlig enl. B o co Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Den där Tom soppan. Den har väl TAoT hittat på som turisträtt. Egentligen kommer den inte ifrån varken Thailand eller Lao. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Den där Tom soppan. Den har väl TAoT hittat på som turisträtt. Egentligen kommer den inte ifrån varken Thailand eller Lao. Så är det nog med alla goda och berömda thai rätter, samtliga härstammar från andra länder Thai har bara gjort dom enklare och mer starka med chilli.... Land of Copy.... Ändrades Augusti 12, 2016 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu