Boa52 Inlagd Mars 24, 2016 Dela Inlagd Mars 24, 2016 10 timmar sedan, skrev Surin P3: Har precis ätit Weetabix. PS. Detta var en av de roligaste trådarna på ett tag... Det var jag mot ca 8 st och du hade roligt, bra. Då borde jag få amnesti mot 2 dåliga inlägg där jag kan kalla forumgubben vad jag vill utan att bli bannlyst. Mat är väl det viktigast vi har efter öl Ha ha. Okej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 24, 2016 Dela Inlagd Mars 24, 2016 Det var jag mot ca 8 st och du hade roligt, bra. Då borde jag få amnesti mot 2 dåliga inlägg där jag kan kalla forumgubben vad jag vill utan att bli bannlyst. Mat är väl det viktigast vi har efter öl Ha ha. Okej Två dåliga inlägg är ju vad du producerar på en bra dag. De flesta andra ligger på en nivå under dålig. Nu öppnar vi ölen och släpper lös ordentligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Mars 24, 2016 Dela Inlagd Mars 24, 2016 11 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Spånhuvud! Det är farangmyrägg av Formica rufa som serveras i Pattaya Spånhuvud kan du vara själv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Mars 25, 2016 Dela Inlagd Mars 25, 2016 Hmm..Tror nog det här med issanmat e olika i olika regioner...Som tam på krabba ... eller på räka osv osv ..o dessa olika blandningar på fiskkrämer ...hua .. Sen det alldigaste viktigaste o bara o sitta o prata om dessa gröna växter ja ja ...men visst jag bara gillar läget... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 25, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Mars 25, 2016 Ett litet axplock på rätter som slår Thaifood ALLA dagar i veckan. Kålpudding. Skinkstek med gräddsås. Hamburgare. Nybakat rågbröd. Janssons Frestelse. Panerad fläskkotlett,hasselbacksplugg o räkröra. Isterband o dillstuvade plugg. Köttfärssoppa. Baconlindad köttfärslimpa. Dito med gräddsås och lingon. Kotlett med gräddstuvade Thailändska kantrareller. Korv med bröd. Stekt fläsk med bruna bönor. Ärtsoppa. Blodpudding. Gryta med fläsk,svamp m.m Korv Stroganoff. Kåldolmar,lingon. Köttfärssås med pasta. Isterband igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Mars 25, 2016 Dela Inlagd Mars 25, 2016 3 timmar sedan, skrev thomas001: Ett litet axplock på rätter som slår Thaifood ALLA dagar i veckan. <...> Underbara bilder, inget stekt fläsk med löksås eller köttbullar eller missade jag dom bara Tja, du skriver ju att det bara var ett axplock. Men det är nog kombinationen att ha både farangmat och thaimat att välja på som gör att det inte blir trist. Förra vännen käkade somtam och grillad kyckling med ris varenda dag, jag skulle bli less oavsett vad det är om jag bara käkade samma sak varje dag. Tom yum med räkor är ju smarrigt, men vareviga dag... nä, samma med bruna bönor eller kåldolmar - det måste varieras. Sen finns det ju vanor, som ägg, sill och lax till påsken tex. En jul utan jansson och julskinka blir liksom lite tom upptäckte jag, fast lutfisken saknade jag inte alls. Så det är inte bara smakerna utan även gamla vanor som sitter i. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 25, 2016 Dela Inlagd Mars 25, 2016 On 2016-03-24 at 12:16, skrev Surin P3: Har precis ätit Weetabix. PS. Detta var en av de roligaste trådarna på ett tag... Förstår att du har skoj när du loggar in med ditt trollnick och driver med oss. Det finns ingen som kan vara så urbota korkad som denne Boa52 som skulle klara av att slå på en dator och logga in på ett forum som kräver både ett användarnamn och lösenord, så den enda rimliga förklaringen måste vara att du använder detta nick och svamlar lite när du vill få fart på forumet. Man får gratulera till ett väl lyckat och underhållande knep för att hålla liv i forumet när det börjar bli slentrianmässigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 25, 2016 Dela Inlagd Mars 25, 2016 29 minuter sedan, skrev knasen: Förstår att du har skoj när du loggar in med ditt trollnick och driver med oss. Det finns ingen som kan vara så urbota korkad som denne Boa52 som skulle klara av att slå på en dator och logga in på ett forum som kräver både ett användarnamn och lösenord, så den enda rimliga förklaringen måste vara att du använder detta nick och svamlar lite när du vill få fart på forumet. Man får gratulera till ett väl lyckat och underhållande knep för att hålla liv i forumet när det börjar bli slentrianmässigt Tänk om det ändå vore så... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 25, 2016 Dela Inlagd Mars 25, 2016 Jag äter Isaan mat I sverige. Inga problem. Men avstår larver och såndant. I Thailand äter jag gärna farangmat. Lite korkat. Men väldigt lättsamt. För I udon där vi är. Kan alla välja vad dom vill . Frugan äter issan mat och jag blandar mellan alla världens hörn gällande mat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd Mars 27, 2016 Dela Inlagd Mars 27, 2016 Nog är det gott med en kebab eller en tunnbrödrulle med räksallad när man är tillbaks i Sverige[emoji1] Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Mycket dumt har man läst men Boa är fan i en klass för sig! Så du menar att Bangkokbor som inte äter Isaan-mat inte äter riktigt thaimat? Isaan-mat är heligt äckligt om du frågar mig! Thaimat, äter jag i Sverige som frugan lagar. Ja, jag kan väl dra i mig äkta thaimat i Pattaya med.. Käkade faktiskt thaimat två gånger senaste resan! Men så blev jag inte kass i kistan heller! ? En äkta Gutio i Pattaya som jag käkade senast! Men jag äter hellre detta när jag är i Thailand. Hur fan kunde man missa denna tråden!? ?? Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 (ändrad) 32 minuter sedan, skrev wUThai: Mycket dumt har man läst men Boa är fan i en klass för sig! Så du menar att Bangkokbor som inte äter Isaan-mat inte äter riktigt thaimat? Isaan-mat är heligt äckligt om du frågar mig! Thaimat, äter jag i Sverige som frugan lagar. Ja, jag kan väl dra i mig äkta thaimat i Pattaya med.. Käkade faktiskt thaimat två gånger senaste resan! Men så blev jag inte kass i kistan heller! ? En äkta Gutio i Pattaya som jag käkade senast! Men jag äter hellre detta när jag är i Thailand. Hur fan kunde man missa denna tråden!? ?? Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Jag har sett att du missat mycket så det är väl inte konstigt om du missat den här tråden, men du tar dej eller så är du nykter idag. Har väl aldrig skrivit att thai folket inte äter Thai mat utan vad som serveras till falanger och vad falanger äter Ändrades Augusti 11, 2016 av Boa52 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 12 minuter sedan, skrev Boa52: Jag har sett att du missat mycket så det är väl inte konstigt om du missat den här tråden, men du tar dej eller så är du nykter idag. Har väl aldrig skrivit att thai folket inte äter Thai mat utan vad som serveras till falanger och vad falanger äter Eller så vänder man på steken. Isaan mat är inte Thaimat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robbanthai Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Thai mat är så gott. Nudelsoppa Lab moo. Som tam och kyckling. Robbanthai It does not matter how slowly you go as long as you do not stop. Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Thai mat är så gott. Nudelsoppa Lab moo. Som tam och kyckling. Robbanthai Men somtam är ju egentligen inte thaimat det är ju från Laos! Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robbanthai Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Men somtam är ju egentligen inte thaimat det är ju från Laos! [emoji4] Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Som Tam Thai och Som Tam Lao. Men nästan lika goda.[emoji3] Robbanthai It does not matter how slowly you go as long as you do not stop. Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Som Tam Thai och Som Tam Lao. Men nästan lika goda.[emoji3] Robbanthai Frugan äter bara somtam thai nu för tiden p. g. a plara och krabba som oftast inte är riktigt tillagad i Somtam Lao.. Hon har fått falangmage efter för lång tid i Sverige och kan inte äta somtam Lao. Finns faktiskt Somtam khmer också. Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 4 minuter sedan, skrev wUThai: Frugan äter bara somtam thai nu för tiden p. g. a plara och krabba som oftast inte är riktigt tillagad i Somtam Lao.. Hon har fått falangmage efter för lång tid i Sverige och kan inte äta somtam Lao. Finns faktiskt Somtam khmer också. Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Och somtam Jai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Jag har sett att du missat mycket så det är väl inte konstigt om du missat den här tråden, men du tar dej eller så är du nykter idag. Har väl aldrig skrivit att thai folket inte äter Thai mat utan vad som serveras till falanger och vad falanger äter Man serveras det man frågar efter. Sedan får man säga till att man inte vill ha någon faranganpassning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 1 timme sedan, skrev wUThai: Men somtam är ju egentligen inte thaimat det är ju från Laos! Skickat från min HTC 10 via Tapatalk Du har rätt men norra Isan är ju nästan Laos så somtam är båda sidors mat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Du har rätt men norra Isan är ju nästan Laos så somtam är båda sidors mat Bara olika ingredienser Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Man serveras det man frågar efter. Nja, där håller jag inte riktigt med. Ibland får jag nåt helt annat än det jag beställt vilket är lite av charmen med detta land tycker jag. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Bara olika ingredienser Lite fel av dej somtam då är den största delen papaya om inte heter den tam täng om den är gjort på gurka och olika namn beroende på vad man använder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Lite fel av dej somtam då är den största delen papaya om inte heter den tam täng om den är gjort på gurka och olika namn beroende på vad man använder Vad skiljer lao vs. Thai modellen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Vad skiljer lao vs. Thai modellen? Thai-modellen är utan krossade krabbor och pla raa och har jordnötter. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu