Jump to content
IGNORERAD

Thaifood VS Swedenfood


thomas001

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Ska helst intas sittandes vid ett furu möblemang.

 

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 322
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    65

  • andrejsdenruskige

    22

  • leifen

    19

  • HuaHindinnge

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam
4 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Svensk mat alla dar i veckan 

Helt klart och en och annan schnitzel 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den godaste svenska maten är kebab ;) i arabbröd

 

Av asiatisk mat är det den i Nord Vietnam :D 

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev leifen:

Den godaste svenska maten är kebab ;) i arabbröd

 

Av asiatisk mat är det den i Nord Vietnam :D

Du är väl som jag uppvuxen på ,potatis, pannkaka, spagetti, palt, djävla gott så för mej är det inte lätt att äta så mycke riktig Thaimat och då menar jag larver, råtta, fladdermöss, myrägg  och mycket sånt och kryddat så man grinar en vecka. Turistmat i Thailand är turist mat ingen falang skulle äta maten som serveras i en Isan by

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Du är väl som jag uppvuxen på ,potatis, pannkaka, spagetti, palt, djävla gott så för mej är det inte lätt att äta så mycke riktig Thaimat och då menar jag larver, råtta, fladdermöss, myrägg  och mycket sånt och kryddat så man grinar en vecka. Turistmat i Thailand är turist mat ingen falang skulle äta maten som serveras i en Isan by

Jag äter all mat i Isaan byar med god aptit.

Värre är det i södra Thailand och dess  seafood sallad som är så ”het” att läpparna vitnar.

 

Maten i syd är ”hetare” men mer kultiverad. Äter nästan allt men ogillar ”chickenfeet” som bara är brosk.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
21 minuter sedan, skrev Boa52:

Du är väl som jag uppvuxen på ,potatis, pannkaka, spagetti, palt, djävla gott så för mej är det inte lätt att äta så mycke riktig Thaimat och då menar jag larver, råtta, fladdermöss, myrägg  och mycket sånt och kryddat så man grinar en vecka. Turistmat i Thailand är turist mat ingen falang skulle äta maten som serveras i en Isan by

Ja pannkakor, spaghetti och palt är ju vekligen klassisk svensk husmanskost. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev GreenValley:

Ja pannkakor, spaghetti och palt är ju vekligen klassisk svensk husmanskost. :rotfl:

Tillsammans med pizza, koldolmar och hamburgare ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev GreenValley:

Ja pannkakor, spaghetti och palt är ju vekligen klassisk svensk husmanskost. :rotfl:

I norrland var det det

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Tillsammans med pizza, koldolmar och hamburgare ;)

Det kom ju på 80-90 talet. Minns du när första Pitzerian kom till Umeå, Kamenskikällaren, felstavat, då blev jag bjuden av en av mina svågrar på pitza, stark och kronskocksärtor, felstavat igen

fy fan vad jag tyckte det var dåligt. Skulle tro att det var ca 1970

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
15 minuter sedan, skrev leifen:

Tillsammans med pizza, koldolmar och hamburgare ;) 

jag föredrar kåldolmar ,,,kol blir man så jäkla sotig av

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Sam sip sam:

jag föredrar kåldolmar ,,,kol blir man så jäkla sotig av

 

Men en kolbulle skulle nog slinka ner. Jag kallar dom fläskpannkaka men kärt barn har många namn.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Sam sip sam:

jag föredrar kåldolmar ,,,kol blir man så jäkla sotig av

 

Jag märkte det i Surin, du rosslade som fan ;)

För hög potatishalt kanske eller den billiga Bob sylten ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Det kom ju på 80-90 talet. Minns du när första Pitzerian kom till Umeå, Kamenskikällaren, felstavat, då blev jag bjuden av en av mina svågrar på pitza, stark och kronskocksärtor, felstavat igen

fy fan vad jag tyckte det var dåligt. Skulle tro att det var ca 1970

Leif när kom Hamburgare till Umeå ? Thaimat, när vi var där nu så hälsa en Svensk kompis på

besök vi brukar skypa en ggr i veckan och han påstår att thaimat är så dj skitgott, han fick till frukost en soppa på bl.a myrägg och lite andra godsaker. Den Thaimaten hade han ju inte ätit han lämna, dom som har ett lite matställe i Thai bjuder inte på vad thailändarna äter för då kommer ni inte tillbaka. Det är som vanligt många av er tror att Pucket och Pattaya är Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 minut sedan, skrev leifen:

Jag märkte det i Surin, du rosslade som fan ;)

För hög potatishalt kanske eller den billiga Bob sylten ;) 

så tankad som du var hörde du nog ingenting 55555555555555

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 minuter sedan, skrev Boa52:

 Det är som vanligt många av er tror att Pucket och Pattaya är Thailand

Var helt övertygad om att dom låg i Thailand... fan åxå, vart har jag varit nudå ???

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Leif när kom Hamburgare till Umeå ? Thaimat, när vi var där nu så hälsa en Svensk kompis på

besök vi brukar skypa en ggr i veckan och han påstår att thaimat är så dj skitgott, han fick till frukost en soppa på bl.a myrägg och lite andra godsaker. Den Thaimaten hade han ju inte ätit han lämna, dom som har ett lite matställe i Thai bjuder inte på vad thailändarna äter för då kommer ni inte tillbaka. Det är som vanligt många av er tror att Pucket och Pattaya är Thailand

@Boa hamburgare fanns i mitten av 60 tal, pizza blev vanligt  efter 68,

 

1 minut sedan, skrev Sam sip sam:

så tankad som du var hörde du nog ingenting 55555555555555

För en full som jag så är hörseln det sista som lämnar medvetandet. Synd det var ditt rabblande som var det sista jag mindes. Fan om man kunde blunda med öronen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Var helt övertygad om att dom låg i Thailand... fan åxå, vart har jag varit nudå ???

Förlåt, jag tänkte inte att ni har så lätt för att förstå. Ni tror att hela Thailand är som Phuket och Pattaya, glömde jag nåt nu eller förstod ni

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
10 minuter sedan, skrev Boa52:

Förlåt, jag tänkte inte att ni har så lätt för att förstå. Ni tror att hela Thailand är som Phuket och Pattaya, glömde jag nåt nu eller förstod ni

Nä, inte riktigt Vilket ställe är som hela Thailand?

 

Jag har varit runt litegrann och dom skiljer sig åt lite från varann, jag vaknar inte till lukten av bränd risråtta i Pattaya (eller tuppdjävlar heller). Men jag kan välja att äta det jag vill i Pattaya - det kan jag inte alltid uppe i norr. Jag tycker jag har mindre valfrihet i Isaan på matfronten än jag har i Pattaya eller Bangkok tex. Men jag förstår tydligen inte... 

 

Fast det verkar som att vissa personer som bor i "riktiga" Thailand ibland verkar ha glömt sånt. Ingen nämnd, och ingen glömd.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Nä, inte riktigt Vilket ställe är som hela Thailand?

 

Jag har varit runt litegrann och dom skiljer sig åt lite från varann, jag vaknar inte till lukten av bränd risråtta i Pattaya (eller tuppdjävlar heller). Men jag kan välja att äta det jag vill i Pattaya - det kan jag inte alltid uppe i norr. Jag tycker jag har mindre valfrihet i Isaan på matfronten än jag har i Pattaya eller Bangkok tex. Men jag förstår tydligen inte...

 

Fast det verkar som att vissa personer som bor i "riktiga" Thailand ibland verkar ha glömt sånt. Ingen nämnd, och ingen glömd.

Var inte tråden Thaifood vs Sweden food missade jag nåt, vad jag menar är att mat i semesterorter är inte vad thai äter normalt. Skulle bjuda min äldsta svåger, lärare, på Hamburgare i Udon, nä det ville han inta ha, kyckling blev det. Efter halva måltiden frågade om han inte kunde ta hem det till hunden, okej sa jag

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Nä, inte riktigt Vilket ställe är som hela Thailand?

 

Jag har varit runt litegrann och dom skiljer sig åt lite från varann, jag vaknar inte till lukten av bränd risråtta i Pattaya (eller tuppdjävlar heller). Men jag kan välja att äta det jag vill i Pattaya - det kan jag inte alltid uppe i norr. Jag tycker jag har mindre valfrihet i Isaan på matfronten än jag har i Pattaya eller Bangkok tex. Men jag förstår tydligen inte... 

 

Fast det verkar som att vissa personer som bor i "riktiga" Thailand ibland verkar ha glömt sånt. Ingen nämnd, och ingen glömd.

Brister nu lite i självförtroendet?
Finns nog få ställen i Nordost som inte har en KFC eller friterad kyckling på samma gjorda sätt.

Bor du nära en stad så finns hela Pizza Companys sortiment med home delivery.

Även lokala marknader överallt har focus på ”statusmat” som pizza och burgare.

 

Det som brister är väl kostnaden farangmat vs thaifood. 

 

Synd bara att all dressing och sås har 125% socker.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
30 minuter sedan, skrev leifen:

@Boa hamburgare fanns i mitten av 60 tal, pizza blev vanligt  efter 68,

 

För en full som jag så är hörseln det sista som lämnar medvetandet. Synd det var ditt rabblande som var det sista jag mindes. Fan om man kunde blunda med öronen.

ja nu gick ju käften på dig tills du tuppade av så det var nog ditt eget svammel du hörde

:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Boa52:

Förlåt, jag tänkte inte att ni har så lätt för att förstå. Ni tror att hela Thailand är som Phuket och Pattaya, glömde jag nåt nu eller förstod ni

Vilka "ni" är det tro?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Sam sip sam:

ja nu gick ju käften på dig tills du tuppade av så det var nog ditt eget svammel du hörde

:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Är du säker??

 

Du brukar alltid vilja ha sista ordet :)

 

Nja jag hade flera timmar kvar med den navigationskunnige potatisodlaren, sen du gått till sängs och där förlorade jag. :D  Nu var väl din säng för två ;) 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Var inte tråden Thaifood vs Sweden food missade jag nåt, vad jag menar är att mat i semesterorter är inte vad thai äter normalt. Skulle bjuda min äldsta svåger, lärare, på Hamburgare i Udon, nä det ville han inta ha, kyckling blev det. Efter halva måltiden frågade om han inte kunde ta hem det till hunden, okej sa jag

Nu är du väl rejält ute och cyklar. Finns hur mycket som helst bra Thaimat i exempelvis Pattaya som Thai normalt äter. Tror du verkligen att alla Thai som bor där äter farlangmat eller farlanganpassad thaimat?

 

Matutbudet både vad det gäller Thaimat och farlangmat är stort i Pattaya. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...