Jump to content
IGNORERAD

Thaifood VS Swedenfood


thomas001

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Vilka "ni" är det tro?

Många av er, gossen kitung nånting tror jag har varit och rest runt men inte ätit "thaimat " utan falangmat som många av er har gjort. Ingen får Thaimat i Pattaya eller annan turistort

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 322
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    65

  • andrejsdenruskige

    22

  • leifen

    19

  • HuaHindinnge

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Boa52:

Ingen får Thaimat i Pattaya eller annan turistort

Jasså ha ha ha

 

Har du varit där?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Många av er, gossen kitung nånting tror jag har varit och rest runt men inte ätit "thaimat " utan falangmat som många av er har gjort. Ingen får Thaimat i Pattaya eller annan turistort

Nej, men man kan köpa...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Många av er, gossen kitung nånting tror jag har varit och rest runt men inte ätit "thaimat " utan falangmat som många av er har gjort. Ingen får Thaimat i Pattaya eller annan turistort

Åk dit och kolla vetja i stället för att sitta hemma med flaskan och raljera.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Jasså ha ha ha

 

Har du varit där?

Som jag skrivit förut har jag varit i Patong flera ggr för jag har en kompis där det räcker, Har inte varit i Pattaya som ni skriver och spelat Bowling. Patong är väl bara tvåa mot Pattaya och ingen skulle servera mej riktigt Thai mat som dom äter i större delen av Thai. Dom vet att falangen kommer inte tillbakas utan det blir Nisses bar och en Hamburgare

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Som jag skrivit förut har jag varit i Patong flera ggr för jag har en kompis där det räcker, Har inte varit i Pattaya som ni skriver och spelat Bowling. Patong är väl bara tvåa mot Pattaya och ingen skulle servera mej riktigt Thai mat som dom äter i större delen av Thai. Dom vet att falangen kommer inte tillbakas utan det blir Nisses bar och en Hamburgare

Du menar alltså att thailändare som bor och jobbar i Pattaya + alla Bangkokbor som åker till Pattaya på helgerna aldrig äter?

Eller menar du att alla dessa lever mestadels på hamburgare?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Som jag skrivit förut har jag varit i Patong flera ggr för jag har en kompis där det räcker, Har inte varit i Pattaya som ni skriver och spelat Bowling. Patong är väl bara tvåa mot Pattaya och ingen skulle servera mej riktigt Thai mat som dom äter i större delen av Thai. Dom vet att falangen kommer inte tillbakas utan det blir Nisses bar och en Hamburgare

 Okey då vet jag vart du skaffat dig stora erfarenhet av Thaimaten på alla turistorter.

 

 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske fel tråd, får fundera på det sen. Men jag har säkert skrivit i 10-15 trådar att jag inte har varit i Pattaya ingen kommer ihåg det. Många andra inlägg som andra också gjort ingen kommer ihåg eller skyller på jag har inte läst hela inlägget ??? Har ingen som helst anlednig att åka till Pattaya finns finare ställen i Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter riktigt thaimat i Bangkok. Frågas är Bangkok på riktigt Thailändskt eller? Är det kanske bara restaurangen

(blöta fötterna) ute på risfältet som är riktigt Thailändsk på riktigt?

Enl ett ex som kommer från risfältet i Norr så finns det krabbor? och råttor på fälten som är smaskiga... Är det på riktigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

 Okey då vet jag vart du skaffat dig stora erfarenhet av Thaimaten på alla turistorter.

 

 

 

 

 

Mata inte trollen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Som jag skrivit förut har jag varit i Patong flera ggr för jag har en kompis där det räcker, Har inte varit i Pattaya som ni skriver och spelat Bowling. Patong är väl bara tvåa mot Pattaya och ingen skulle servera mej riktigt Thai mat som dom äter i större delen av Thai. Dom vet att falangen kommer inte tillbakas utan det blir Nisses bar och en Hamburgare

Nja, nu är du diskad från V-bottens vänner, för illojalitet och spridande av falsk propaganda. Duger man inte till att beställa sin egen thai mat utan sin fru, så är du helt ute.

Klarar du dig själv i en vecka utan hjälp i Thailand????

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
42 minuter sedan, skrev Boa52:

Var inte tråden Thaifood vs Sweden food missade jag nåt, vad jag menar är att mat i semesterorter är inte vad thai äter normalt. Skulle bjuda min äldsta svåger, lärare, på Hamburgare i Udon, nä det ville han inta ha, kyckling blev det. Efter halva måltiden frågade om han inte kunde ta hem det till hunden, okej sa jag

Tja, jo så var det nog.

 

Swedfood vs Thaifood...

 

Vad jag försökte säga var att det går att få tag på Thaifood överallt i semesterorter åxå, det bor några Thailändare där i alla fall. Har inte provat beställa risråtta, men nog fan tror jag dom kan få tag på det om suget sätter in.

 

Jag som vill blanda Swe/Thai kan göra det i semesterorter, det är inte lika enkelt i risbyn

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Kanske fel tråd, får fundera på det sen. Men jag har säkert skrivit i 10-15 trådar att jag inte har varit i Pattaya ingen kommer ihåg det. Många andra inlägg som andra också gjort ingen kommer ihåg eller skyller på jag har inte läst hela inlägget ??? Har ingen som helst anlednig att åka till Pattaya finns finare ställen i Thai

 

Men det är i alla fall duktigt att skaffa dig sån gedigen kunskap om både matutbudet  och annat utan att ha varit där

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Kanske fel tråd, får fundera på det sen. Men jag har säkert skrivit i 10-15 trådar att jag inte har varit i Pattaya ingen kommer ihåg det. Många andra inlägg som andra också gjort ingen kommer ihåg eller skyller på jag har inte läst hela inlägget ??? Har ingen som helst anlednig att åka till Pattaya finns finare ställen i Thai

 

22 minuter sedan, skrev Boa52:

Många av er, gossen kitung nånting tror jag har varit och rest runt men inte ätit "thaimat " utan falangmat som många av er har gjort. Ingen får Thaimat i Pattaya eller annan turistort

Nu är det nog dags att sluta med din TBF.:rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev GreenValley:

Åk dit och kolla vetja i stället för att sitta hemma med flaskan och raljera.

Har varit på Kho chang och vad heter det, Rayong området samma sak där med maten

Ni tror väl inte på fullaste allvar att dom skulle sälja eller bjuda er på en soppa med myrägg

Det äter dom så ofta dom kan i min by. Protienrikt

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 minuter sedan, skrev Odin:

 

Mata inte trollen...

Jag tror inte att han är ett troll, däremot tror jag han är försöksutskriven från Karsudden.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 minuter sedan, skrev B747:

 

Nu är det nog dags att sluta med din TBF.:rotfl:

Det är ju underhållande i alla fall, vill käka vad han äter - oavsett om det är Thai eller Swefood. ;)

 

EDIT: Pillren alltså

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Har varit på Kho chang och vad heter det, Rayong området samma sak där med maten

Ni tror väl inte på fullaste allvar att dom skulle sälja eller bjuda er på en soppa med myrägg

Det äter dom så ofta dom kan i min by. Protienrikt

Bevisligen så ger det en hel del biverkningar att äta sådan mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev B747:

 

Nu är det nog dags att sluta med din TBF.:rotfl:

Så reagerar du alltid när ingen tycker som du, problem. TBF är det nåt du har hört tror inte du förstår vad det är

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Så reagerar du alltid när ingen tycker som du, problem. TBF är det nåt du har hört tror inte du förstår vad det är

Vad är det då??Svara gärna innan du går på sängen....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev GreenValley:

Bevisligen så ger det en hel del biverkningar att äta sådan mat.

Så är ju du och många andra, skriva skit när ni inte har nåt annat, jag trodde jag skrev till vuxna människor men ibland tvivlar jag. LÄS VAD NI SVARAT

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Har varit på Kho chang och vad heter det, Rayong området samma sak där med maten

Ni tror väl inte på fullaste allvar att dom skulle sälja eller bjuda er på en soppa med myrägg

Det äter dom så ofta dom kan i min by. Protienrikt

 

 

 

Jag tycker nog du borde åka till Pattaya ändå och prova lite riktig Thaimat. Varför inte sallad med myrägg

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Vad är det då??Svara gärna innan du går på sängen....

Du ska väl svara du skrev ju det innan jag går på sängen

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Funderar fortfarande på vart jag varit då jag inte ätit myrägg i Sverige eller i Thailand. Kanske jag var i grekland eller nåt för jag förstod inte vad dom sa i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Funderar fortfarande på vart jag varit då jag inte ätit myrägg i Sverige eller i Thailand. Kanske jag var i grekland eller nåt för jag förstod inte vad dom sa i alla fall.

Det handlar väl inte om bara myrägg det kan man säkert köpa på nå spesiellt kök, jag menar Thaimat som dom äter varenda dag Thaiarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...