Jump to content
IGNORERAD

Human Right Watch "Ingen rättvisa skipad ännu efter 5 år"


Guest Isan Lover

Recommended Posts

andersbangkok

Hej

I själva lägret var det enligt journalister på plats väldigt lite vapen, lägret var ju helt öppet för allmänheten större delen av tiden och folk kunde gå in och ut som dom ville tills militären hindrade detta genom att omringa och försöka svälta ut demonstranterna.

Enligt inhemska och utländska journalister som besökte lägret var det mest slangbellor,, fyrverkerier, sten och spetsiga bambukäppar som utgjorde vapnen i lägret tillsammans med någon enstaka pistol, undantaget dom svartklädda männen som dök upp och som vi ännu inte vet vilka dom var.

Men utanför lägret fanns det beväpnade grupper som hade tillgång till både M16 och granater och det var både gula och röda aktivister.

Mvh isan lover

Det där är lögn och det borde du veta. Det har presenterats bilder från lägren där man visat stora mängder vapen. Detta har länkats till flera gånger här på MPR.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    24

  • turisten

    22

  • MaiChai

    19

  • Surin P3

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Du håller med mig men förstår samtidigt varför våld finns där?Jag förstår definitivt inte varför vapen finns med om man genomför en fredlig demonstration,vilket är en demokratisk rättighet.

Hej

Både dom röda 2010 och PDRC 2014 räknade nog kallt med att bli utsatta för våld själva och att både regering, polis och kanske t.o.m militär skulle agera för att hindra deras protester, detta ville dom naturligtvis förhindra.

Se detta som en förklaring och inte som en ursäkt för våld och vapen i demonstrationerna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det där är lögn och det borde du veta. Det har presenterats bilder från lägren där man visat stora mängder vapen. Detta har länkats till flera gånger här på MPR.

Hej

Visst visade man upp vapen efter beslag hos dom röda 2010 stormningen, men det var enligt media mycket mindre i antal än man hade förväntat sig.

När det gäller PDRC 2014 beslagtog polisen också vapen som M16, granater och diverse andra som också visades på bilder i media, men här gick domstolarna in och förbjöd polisen att leta efter och beslagta ytterligare vapen, lite märkligt eller hur.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst visade man upp vapen efter beslag hos dom röda 2010 stormningen, men det var enligt media mycket mindre i antal än man hade förväntat sig.

När det gäller PDRC 2014 beslagtog polisen också vapen som M16, granater och diverse andra som också visades på bilder i media, men här gick domstolarna in och förbjöd polisen att leta efter och beslagta ytterligare vapen, lite märkligt eller hur.

Mvh isan lover

 

Det var inga domstolar som förbjöd polismän att leta efter och beslagta vapen. Däremot förbjöds polisen att trakassera fredliga demonstranter då det är demonstrationsfrihet i Thailand.

En jävla skillnad, eller hur!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Både dom röda 2010 och PDRC 2014 räknade nog kallt med att bli utsatta för våld själva och att både regering, polis och kanske t.o.m militär skulle agera för att hindra deras protester, detta ville dom naturligtvis förhindra.

Se detta som en förklaring och inte som en ursäkt för våld och vapen i demonstrationerna.

Mvh isan lover

 

Så varför attackerade då de röda en fredlig militärpostering den kvällen 2010 i Bangkok och dödade och skadade en stor mängd soldater ?

 

Det var den händelsen som var startskottet till det eskalerande våldet i Bangkok 2010 !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst visade man upp vapen efter beslag hos dom röda 2010 stormningen, men det var enligt media mycket mindre i antal än man hade förväntat sig.
Det var en pistol enligt dig 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jojo, men media hade förväntat sig att minst 10 gånger så många vapen skulle beslagtas hos rödskjortorna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Visst visade man upp vapen efter beslag hos dom röda 2010 stormningen, men det var enligt media mycket mindre i antal än man hade förväntat sig.

När det gäller PDRC 2014 beslagtog polisen också vapen som M16, granater och diverse andra som också visades på bilder i media, men här gick domstolarna in och förbjöd polisen att leta efter och beslagta ytterligare vapen, lite märkligt eller hur.

Mvh isan lover

Jaha, det var väl som vanligt "bara en handfull" :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Visst visade man upp vapen efter beslag hos dom röda 2010 stormningen, men det var enligt media mycket mindre i antal än man hade förväntat sig.

När det gäller PDRC 2014 beslagtog polisen också vapen som M16, granater och diverse andra som också visades på bilder i media, men här gick domstolarna in och förbjöd polisen att leta efter och beslagta ytterligare vapen, lite märkligt eller hur.

Mvh isan lover

Det där är rent trams och felaktigt.

I vilken media kan du läsa om att "det var mycket mindre antal än man hade förväntat sig"?

 

Jag har tidigare berättat om den finländska ambassadören som, när de röda äntligen lämnat belägringen av området där den finska ambassaden är placerad, hennes personal hittade sprängladdningar under bilarna, färdiga att detoneras. Detta kunde bara vara genomfört av de röda. Eller hur jag och min kompis själva såg hur motorcykelburna rödmyror åkte till en viss frisersalong och fick molotovcocktails som man sedan åkte och kastade mot soldaterna.

Enligt mig hade soldaterna ett beundransvärt lugn. Hade de röda fått fortsätta som dom gjorde så hade det kunnat sluta avsevärt mycket värre.

Du kan försöka slå i andra villfarelsen om de dansande gummorna men jag tror inte att du på något sätt kan ljuga ihop något tillräckligt trovärdigt här.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var inga domstolar som förbjöd polismän att leta efter och beslagta vapen. Däremot förbjöds polisen att trakassera fredliga demonstranter då det är demonstrationsfrihet i Thailand.

En jävla skillnad, eller hur!

 

/ SatanG

Hej

Ingen skillnad alls eftersom domstolen ansåg att själva sökandet och beslagtagandet av vapen och granater ansågs vara trakkasseriet.

Polisen överklagade beslutet och hänvisade till dom beslag som gjordes men fick avslag igen, demonstranterna skulle lämnas ifred och vapnen skulle dom få behålla.

Varför vet vi ju, det var ju en del i kuppmakarnas plan att låta PDRC vara beväpnade och att begå brott utan att polisen fick ingripa, allt för att få till ett klimat som gjorde en kupp " nödvändig".

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det där är rent trams och felaktigt.

I vilken media kan du läsa om att "det var mycket mindre antal än man hade förväntat sig"?

 

Jag har tidigare berättat om den finländska ambassadören som, när de röda äntligen lämnat belägringen av området där den finska ambassaden är placerad, hennes personal hittade sprängladdningar under bilarna, färdiga att detoneras. Detta kunde bara vara genomfört av de röda. Eller hur jag och min kompis själva såg hur motorcykelburna rödmyror åkte till en viss frisersalong och fick molotovcocktails som man sedan åkte och kastade mot soldaterna.

Enligt mig hade soldaterna ett beundransvärt lugn. Hade de röda fått fortsätta som dom gjorde så hade det kunnat sluta avsevärt mycket värre.

Du kan försöka slå i andra villfarelsen om de dansande gummorna men jag tror inte att du på något sätt kan ljuga ihop något tillräckligt trovärdigt här.

Hej

Ja du försvara din vana trogen militärt övervåld och smutskastar dom som står upp mot landets antidemokratiska krafter.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja du försvara din vana trogen militärt övervåld och smutskastar dom som står upp mot landets antidemokratiska krafter.

Mvh isan lover

Lite ytterligare smutskastning. Denna gång från HRW.

 

Vore intressant att veta på vilket sätt attacker och försåtmineringar av sjukhus skulle vara ett led i någon sorts kamp för demokrati? 

 

The Red Shirts put LPG [liquefied petroleum gas] tanks in front of the hospital,
near the emergency room entrance. Hospital staff also saw that some of LPG
tanks at Saladaeng junction barricades were modified and wired with hand
grenades as improvised explosive devices. If those tanks exploded, the
damage would be devastating. Moreover, some of the Red Shirt guards
hooked plastic tubes with those gas tanks and walked into the hospital car
park, threatening to set fire on Por Bor Ror Building. Leaders of the Red Shirts
also announced on stage, and we could clearly hear that from here, telling
the protesters to burn tires at their barricades if soldiers tried to disperse
them. Their barricades were so close to the hospital.121
Link to comment
Dela på andra sajter

Så varför attackerade då de röda en fredlig militärpostering den kvällen 2010 i Bangkok och dödade och skadade en stor mängd soldater ?

 

Det var den händelsen som var startskottet till det eskalerande våldet i Bangkok 2010 !

Faktiskt en väldigt intressant fråga. Att detta skulle ha varit någon form av "försvar" av demokratin eller försvar av något överhuvudtaget är givetvis idi*ti att påstå. Så varför gjordes detta och på vems order?

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt en väldigt intressant fråga. Att detta skulle ha varit någon form av "försvar" av demokratin eller försvar av något överhuvudtaget är givetvis idi*ti att påstå. Så varför gjordes detta och på vems order?

 

Här har du min berättelse om de händelserna...

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja du försvara din vana trogen militärt övervåld och smutskastar dom som står upp mot landets antidemokratiska krafter.

Mvh isan lover

Lika vederhäftig som vanligt ser jag :-)

Vad var det som var smutskastning i mitt inlägg?

Känns det svårt att en vederhäftig person som finländska ambassadören redogör för händelser som inte stämmer med din bild om dansande gummor?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lika vederhäftig som vanligt ser jag :-)

Vad var det som var smutskastning i mitt inlägg?

Känns det svårt att en vederhäftig person som finländska ambassadören redogör för händelser som inte stämmer med din bild om dansande gummor?

Hej

Du får gärna ha din bild av händelserna 2010 men faktum kvarstår och det är att militären vid denna händelse precis som många andra liknande historiskt sett låg bakom den stora majoriteten av döda och skadade.

Att framställa offren som förövare är ju ett klassiskt försvar som väl i princip har använts i samtliga krig och militärkupper jorden runt i alla tider av militär och deras fans.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du får gärna ha din bild av händelserna 2010 men faktum kvarstår och det är att militären vid denna händelse precis som många andra liknande historiskt sett låg bakom den stora majoriteten av döda och skadade.

Att framställa offren som förövare är ju ett klassiskt försvar som väl i princip har använts i samtliga krig och militärkupper jorden runt i alla tider av militär och deras fans.

Mvh isan lover

 

 

Så 18 av 89 räknas numera som en majoritet? Jag som trodde man måste upp i 45 av 89 för att kunna säga att man har en majoritet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Du får gärna ha din bild av händelserna 2010 men faktum kvarstår och det är att militären vid denna händelse precis som många andra liknande historiskt sett låg bakom den stora majoriteten av döda och skadade.

Att framställa offren som förövare är ju ett klassiskt försvar som väl i princip har använts i samtliga krig och militärkupper jorden runt i alla tider av militär och deras fans.

Mvh isan lover

 

Om en polisstyrka i Sverige utskickade att bevaka en demonstration blir brutalt attackerade av beväpnade demonstranter och lemlästas och dör i ganska stort antal

 

Skulle du då skrika som en stucken gris om polisen svarade med våld tillbaka för att få stopp på de våldsverkande demonstranterna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så 18 av 89 räknas numera som en majoritet? Jag som trodde man måste upp i 45 av 89 för att kunna säga att man har en majoritet...

Hej

 

Jag har ingen aning om var du får dina siffror ifrån?

 

Dom stämmer inte alls med DSI, Polis och utredares som om jag inte minns fel var 36.

 

Men militären är säkert mer nöjda med dina siffror än dom som utredarna presenterade, lägg därtill att utredarna ansåg att det fanns goda skäl att anta att en stor del av dom fall där förövare inte med säkerhet kunde fastställas var militära.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har ingen aning om var du får dina siffror ifrån?

 

Dom stämmer inte alls med DSI, Polis och utredares som om jag inte minns fel var 36.

 

Men militären är säkert mer nöjda med dina siffror än dom som utredarna presenterade, lägg därtill att utredarna ansåg att det fanns goda skäl att anta att en stor del av dom fall där förövare inte med säkerhet kunde fastställas var militära.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

TRCT rapporten som publicerades under Yinglucks administration, den är på 351 sidor som du som politiskt intresserad bör ha studerat.

 

Sen oavsett hur du räknar blir inte 36 av 89 en majoritet heller, lika lite som 18 av 89.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

Du får gärna ha din bild av händelserna 2010 men faktum kvarstår och det är att militären vid denna händelse precis som många andra liknande historiskt sett låg bakom den stora majoriteten av döda och skadade.

Att framställa offren som förövare är ju ett klassiskt försvar som väl i princip har använts i samtliga krig och militärkupper jorden runt i alla tider av militär och deras fans.

Mvh isan lover

 

Precis så du försvarar WOD.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du får gärna ha din bild av händelserna 2010 men faktum kvarstår och det är att militären vid denna händelse precis som många andra liknande historiskt sett låg bakom den stora majoriteten av döda och skadade.

Att framställa offren som förövare är ju ett klassiskt försvar som väl i princip har använts i samtliga krig och militärkupper jorden runt i alla tider av militär och deras fans.

Mvh isan lover

Så HRW, Amnesty, TRCT , FN och NHRC ryms också under begreppet "militär och deras fans"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

TRCT rapporten som publicerades under Yinglucks administration, den är på 351 sidor som du som politiskt intresserad bör ha studerat.

 

Sen oavsett hur du räknar blir inte 36 av 89 en majoritet heller, lika lite som 18 av 89.

Hej

Det som utredarna kom fram till var att militären ligger bakom en majoritet av dom klarlagda fallen och att det mesta tyder på att militären även även ligger bakom många av dom andra dödsfallen, liksom den större delen av dom som skadades, själv tycker jag att utredarnas resultat var både realistiskt och högst väntat.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...