Jump to content
IGNORERAD

Human Right Watch "Ingen rättvisa skipad ännu efter 5 år"


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

Det enda som vi kan vara överens om är att alla som begår mord och övergrepp ska straffas för detta, men hittills är det bara röda som har straffats för detta, militär och gulskjortorna slipper undan och det är naturligtvis beroende på att domstolarna är styrda och ofria, domstolarna agerar politiska verktyg åt männen bakom landets alla kupper.

Ditt resonemang om att det skulle vara dom rödas fel att regeringens prickskyttar valde just sköterskor, journalister, fotografer, barn, volontärer, taxichaufförer och obeväpnade civila som sökte skydd i ett tempel som måltavlor köper jag dock inte alls, i mina ögon är det bara ett dåligt försök att släta över militärens övervåld på som inte håller alls.

Mvh isan lover

Nu måste jag säga ifrån på skarpen!!

Din debatt teknik är mycket oärlig och stötande.

Jag har aldrig skrivit att det är dom rödas fel om militären skjutit oskyldiga!!

Däremot har militären kallats in för att dom röda använde sig av vapen för att hota omgivningen.

En ursäkt vore på sin plats.

Men det är väl för mycket begärt av någon som använder sig av lögn för att få rätt i en diskussion där han saknar sakargument.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    24

  • turisten

    22

  • MaiChai

    19

  • Surin P3

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking

För att ge lite bakgrundsinfo till vad som föregick den militära insatsen för att få stopp på vansinnet !

 

Red_Shirt_Terrorists_April10_2010.jpg

 

In reality, what took place in the streets of Bangkok between April and May of 2010, was a particularly ugly instance of foreign-backed, armed "color revolution." It included heavily armed militants deployed by Thaksin Shinawatra and his political machine whose goal was to covertly maim, kill, destroy, and terrorize on such a scale that international pressure would force Shinawatra's opponents from power. This reality not only reframes the current military-led government in a different light, it illustrates exactly why a measure as extreme as a military coup was required to restore peace and stability to a nation targeted by a terroristic, murderous political order.

 

http://altthainews.blogspot.se/2015/04/Thailand-2010-bloodbath-anniversary.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste jag säga ifrån på skarpen!!

Din debatt teknik är mycket oärlig och stötande.

Jag har aldrig skrivit att det är dom rödas fel om militären skjutit oskyldiga!!

Däremot har militären kallats in för att dom röda använde sig av vapen för att hota omgivningen.

En ursäkt vore på sin plats.

Men det är väl för mycket begärt av någon som använder sig av lögn för att få rätt i en diskussion där han saknar sakargument.

Om du lyckas få IL att sluta med sitt ljugande så är vi nog många här på forumet som blir imponerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är inte så svårt att förstå om man ser till hur de tungt beväpnade röda legosoldaterna agerade, de sökte medvete skydd bland civila demomstranter för att militären inte skulle kunna komma åt dem, precis som flera vittnesmål i exempelvid HRW' s rapport från det fredade templet talar om så tog de rödas legosoldate sin tillflykt dit och attackerade militären från vad som skulle vara en fredad zon.

Ett solklart brott mot folkrätten och krigets lagar.

Hej

Inte oväntat att du agerar försvarsadvokat till dessa mördare, att prickskyttar avrättar helt oskyldiga obeväpnade människor är naturligtvis inget annat än mycket grova brott, dom allra flesta dödades i fullt dagsljus, flera av dom bar dessutom tydliga markeringar som stora röda kors, press, fotograf och volontär för att inte bli beskjutna, för mig är det näst intill obegripligt att du försvarar sånt här.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

För att ge lite bakgrundsinfo till vad som föregick den militära insatsen för att få stopp på vansinnet !

 

Red_Shirt_Terrorists_April10_2010.jpg

 

In reality, what took place in the streets of Bangkok between April and May of 2010, was a particularly ugly instance of foreign-backed, armed "color revolution." It included heavily armed militants deployed by Thaksin Shinawatra and his political machine whose goal was to covertly maim, kill, destroy, and terrorize on such a scale that international pressure would force Shinawatra's opponents from power. This reality not only reframes the current military-led government in a different light, it illustrates exactly why a measure as extreme as a military coup was required to restore peace and stability to a nation targeted by a terroristic, murderous political order.

 

http://altthainews.blogspot.se/2015/04/Thailand-2010-bloodbath-anniversary.html

Hej

Din bild är ett bra exempel på hur öppet dessa beväpnade våldsverkare vistades och det skulle naturligtvis ha varit dessa som militärens prickskyttar skulle ha valt som måltavlor istället för sköterskor, journalister, fotografer, volontärer, barn och taxichaufförer eller obeväpnade som hade sökt skydd i ett tempel.

Hur militären kunde undgå att träffa dessasvartklädda män är för mig en gåta, ville dom inte av någon anledning?

Var dom svartklädda männen utskickade av armen för att ge dom en anledning att slå till mot dom?

Ännu är ju dom svartklädda männens identitet och uppdragsgivare okända.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ge lite bakgrundsinfo till vad som föregick den militära insatsen för att få stopp på vansinnet !

 

Red_Shirt_Terrorists_April10_2010.jpg

 

In reality, what took place in the streets of Bangkok between April and May of 2010, was a particularly ugly instance of foreign-backed, armed "color revolution." It included heavily armed militants deployed by Thaksin Shinawatra and his political machine whose goal was to covertly maim, kill, destroy, and terrorize on such a scale that international pressure would force Shinawatra's opponents from power. This reality not only reframes the current military-led government in a different light, it illustrates exactly why a measure as extreme as a military coup was required to restore peace and stability to a nation targeted by a terroristic, murderous political order.

 

http://altthainews.blogspot.se/2015/04/Thailand-2010-bloodbath-anniversary.html

En ganska talande bild ingen tvekan på vilken sida svartskjortorna stred. Hade dom varit ur Thailändska armén som en del hävdar hade dom varit lynchade av rödskjortorna ganska snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Din bild är ett bra exempel på hur öppet dessa beväpnade våldsverkare vistades och det skulle naturligtvis ha varit dessa som militärens prickskyttar skulle ha valt som måltavlor istället för sköterskor, journalister, fotografer, volontärer, barn och taxichaufförer eller obeväpnade som hade sökt skydd i ett tempel.

Hur militären kunde undgå att träffa dessasvartklädda män är för mig en gåta, ville dom inte av någon anledning?

Var dom svartklädda männen utskickade av armen för att ge dom en anledning att slå till mot dom?

Ännu är ju dom svartklädda männens identitet och uppdragsgivare okända.

Mvh isan lover

Det är ju dina tandlösa dansande gummor. 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Din bild är ett bra exempel på hur öppet dessa beväpnade våldsverkare vistades och det skulle naturligtvis ha varit dessa som militärens prickskyttar skulle ha valt som måltavlor istället för sköterskor, journalister, fotografer, volontärer, barn och taxichaufförer eller obeväpnade som hade sökt skydd i ett tempel.

Hur militären kunde undgå att träffa dessasvartklädda män är för mig en gåta, ville dom inte av någon anledning?

Var dom svartklädda männen utskickade av armen för att ge dom en anledning att slå till mot dom?

Ännu är ju dom svartklädda männens identitet och uppdragsgivare okända.

Mvh isan lover

Du behöver kvalificerad hjälp.Jag har aldrig i mitt drygt 60-åriga liv träffat på en så hjärntvättad människa.Är det så svårt att erkänna att Thaksins krigare förde ett smutsigt gerillakrig mot sin egen befolkning för att få komma till makten.Även du måste väl förstå att han enbart agerade för att komma åt syltburken.Att offra sin egen befolkning för sitt syfte visar väl tydligt vilken oempatisk och maktgalen person han är.Hans "demokrati"är inget annat än en självuppfyllande process i sin hunger efter total makt,han skiter totalt i landet och dess innevånare,hans agenda är att bli så rik som möjligt och några tusental offer på vägen är för honom totalt ointressant.Du påstår att du är de fattigas riddare och räddare,tänk om,du hyllar en diktator som inte bryr sig ett dugg om de som har det sämst,hans släkt är prio 1.Att du sedan ljuger när du framför dina åsikter ställer dig bara i ett löjesväckande skimmer,fy f-n vilken krake du är,patetisk är bara förnamnet.Kryp ner i din låtsasvärld och kom aldrig fram igen,stolle.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Din bild är ett bra exempel på hur öppet dessa beväpnade våldsverkare vistades och det skulle naturligtvis ha varit dessa som militärens prickskyttar skulle ha valt som måltavlor istället för sköterskor, journalister, fotografer, volontärer, barn och taxichaufförer eller obeväpnade som hade sökt skydd i ett tempel.

Hur militären kunde undgå att träffa dessasvartklädda män är för mig en gåta, ville dom inte av någon anledning?

Var dom svartklädda männen utskickade av armen för att ge dom en anledning att slå till mot dom?

Ännu är ju dom svartklädda männens identitet och uppdragsgivare okända.

Mvh isan lover

 

Lite snabbt räknar jag till ungefär 20 personer som inte verkar vara beväpnade och riskerar att träffas om militären besvarar elden från dina fega "hjältar" som använder sig av oskyldiga civila som mänskliga sköldar.

 

Men ändamålet helgar tydligen medlen när du ska förvara brott mot de mänskliga rättigheterna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du behöver kvalificerad hjälp.Jag har aldrig i mitt drygt 60-åriga liv träffat på en så hjärntvättad människa.Är det så svårt att erkänna att Thaksins krigare förde ett smutsigt gerillakrig mot sin egen befolkning för att få komma till makten.Även du måste väl förstå att han enbart agerade för att komma åt syltburken.Att offra sin egen befolkning för sitt syfte visar väl tydligt vilken oempatisk och maktgalen person han är.Hans "demokrati"är inget annat än en självuppfyllande process i sin hunger efter total makt,han skiter totalt i landet och dess innevånare,hans agenda är att bli så rik som möjligt och några tusental offer på vägen är för honom totalt ointressant.Du påstår att du är de fattigas riddare och räddare,tänk om,du hyllar en diktator som inte bryr sig ett dugg om de som har det sämst,hans släkt är prio 1.Att du sedan ljuger när du framför dina åsikter ställer dig bara i ett löjesväckande skimmer,fy f-n vilken krake du är,patetisk är bara förnamnet.Kryp ner i din låtsasvärld och kom aldrig fram igen,stolle.

Hej

Varför inte militären sköt på dom svartklädda männen begriper åtminstone inte jag, för ett normalt befäl borde dom varit prioriterade måltavlor, att välja reportrar, sköterskor, fotografer, volontärer, barn och folk som sökte skydd i ett tempel som måltavlor är för mig en gåta.

Att skylla på dom röda för att militären valde obeväpnade civila som måltavlor är ju rent idi*tiskt, ställ dom ansvariga för mördandet inför rätta precis som FN, HRW och Amnesty kräver.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

ställ dom ansvariga för mördandet inför rätta precis som FN, HRW och Amnesty kräver.
Håller med,Thaksin borde skjutas på plats när de får tag i honom. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Varför inte militären sköt på dom svartklädda männen begriper åtminstone inte jag, för ett normalt befäl borde dom varit prioriterade måltavlor, att välja reportrar, sköterskor, fotografer, volontärer, barn och folk som sökte skydd i ett tempel som måltavlor är för mig en gåta.

Att skylla på dom röda för att militären valde obeväpnade civila som måltavlor är ju rent idi*tiskt, ställ dom ansvariga för mördandet inför rätta precis som FN, HRW och Amnesty kräver.

Mvh isan lover

Att gömma sig bland civila för att attackera sina mål är en ganska vanlig taktik. "Mänskliga sköldar" brukar det kallas. Anledning till att man gör så är givetvis att man låter dessa civila ta förlusterna, vilket givetvis är avskyvärt, men tyvärr har ju vissa grupper den sortens attityd vad gäller att främja sina egna intressen. Mänskligt lidande och respekt för människoliv är ju knappast något högprioriterat bland dessa. Kan väl också tillägga att såväl Amnesty och HRW har uppmärksammat och fördömt detta.

 

The Black Shirts, on the other hand, were well armed. They attacked soldiers with AK-47 and HK-33 assault rifles, and M79 grenade launchers. They were also very cautious when they moved around, using smoke as their cover. They appeared to benefit from the havoc created by the Red Shirts, which distracted soldiers as well. The Black Shirts did not stay in one spot for too long. They moved around, took their positions, opened fire, and then retreated. The way they operated reminded me of those with military training. Some of the Black Shirts used walkie-talkies, while others use mobile phones, to communicate with each other. Their operations seemed to be coordinated by a man who always had sunglasses on. At one point, I heard him giving orders to the Black Shirts to fire M79 grenades at the bunkers and sniper posts of soldiers. But when I asked the Black Shirts about that man, they told me I should not raise that question again if I want to stay behind their line. The Red Shirts that I talked to said they did not know who that man was either. Nevertheless, they believed that the Black Shirts were there to protect them and help them fight more effectively.[57]

 

The day I met up with the group, they were near Lumphini Park and the Rama IV [road] junction, living in a tent. I was not allowed to photograph them. I met about 17 or 18 of them, but they said they were part of a group of 30. They had more people helping them, helpers and their own medics. They were all ex-military, and some of them were still on active duty. Some of them were paratroopers, and at least one was from the Navy. They had AR-15s, TAR-21s, M16s, AK-47s [military assault rifles], but I didn’t see them with M79s [grenade launchers]. They told me that their job was to protect the Red Shirt protesters, but their real job was to terrorize the soldiers.

 

Nattawut, speaking to TIME, strongly denied accusations that Red Shirt leaders wanted women and children present to deter soldiers from using force against their protest. "I guarantee you we will never use children or women as human shields," Nattawut insisted. Asked why Red Shirt leaders had not made an announcement from their rally stage telling parents with children to leave because of the danger, he said that was the job of the government.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Varför inte militären sköt på dom svartklädda männen begriper åtminstone inte jag, för ett normalt befäl borde dom varit prioriterade måltavlor, att välja reportrar, sköterskor, fotografer, volontärer, barn och folk som sökte skydd i ett tempel som måltavlor är för mig en gåta.

Att skylla på dom röda för att militären valde obeväpnade civila som måltavlor är ju rent idi*tiskt, ställ dom ansvariga för mördandet inför rätta precis som FN, HRW och Amnesty kräver.

Mvh isan lover

 

Militären "valde" inte att beskjuta obeväpnade civila, sjuksköterskor och liknande som mål, de valde till slut efter 40 dagar att attackera de svartklädda legosoldaterna som hållit Bangkok som gisslan genom att utföra fega attacker i skydd av obeväpnade civila.

 

Det är ett klart brott mot folkrätten och "krigets lagar" att gömma stridande trupp bland civila och i fredade zoner som sjukhus och liknande, det finns bara idi*ter som försvarar de svartklädda legosoldaternas agerande. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Varför inte militären sköt på dom svartklädda männen begriper åtminstone inte jag, för ett normalt befäl borde dom varit prioriterade måltavlor, att välja reportrar, sköterskor, fotografer, volontärer, barn och folk som sökte skydd i ett tempel som måltavlor är för mig en gåta.

Att skylla på dom röda för att militären valde obeväpnade civila som måltavlor är ju rent idi*tiskt, ställ dom ansvariga för mördandet inför rätta precis som FN, HRW och Amnesty kräver.

Mvh isan lover

Att du inte begriper förvånar väl ingen här! 

Menar du att FN, HRW och Amnesty tycker att det är rätt att använda civila som sköldar och därmed stöder de rödas taktik att gömma sig bland civila?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du inte begriper förvånar väl ingen här! 

Menar du att FN, HRW och Amnesty tycker att det är rätt att använda civila som sköldar och därmed stöder de rödas taktik att gömma sig bland civila?

 

Både HRW och Amnesty har fördömt detta: 

 

https://www.amnesty.org/en/documents/asa39/004/2010/en/

 

http://www.hrw.org/node/98399/section/2

 

Det enda uttalande jag lyckades hitta om saken på FN:s hemsida:

 

FN:s "High Commissioner for Human Rights" uppmanar Thailand att ta till sig innehållet i rapporten och följa dess rekomendationer:

 

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=42918#.VWzA2ajtnV8

 

Tyvärr har jag inte lyckats hitta annat än andrahandsinformation av vad denna rapport innehåller, men tydligen skulle den 

innehålla anklagelsen att det var dom sk. "men in black" och deras angrepp mot soldaterna som ledde till den uppkomna situationen.

 

In the report, TRCT blames the so-called "men in black", some of whom are believed to be linked to red-shirt guards, and late Maj-General Khattiya "Seh Daeng" Sawasdipol for killing soldiers on April 10, 2010 and provoking the Army to shoot protesters. On the other hand, it also blames the Army for using live bullets, marksmen and snipers.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Panel-not-seeking-prosecutions-30190601.html

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

Varför inte militären sköt på dom svartklädda männen begriper åtminstone inte jag, för ett normalt befäl borde dom varit prioriterade måltavlor, att välja reportrar, sköterskor, fotografer, volontärer, barn och folk som sökte skydd i ett tempel som måltavlor är för mig en gåta.

Att skylla på dom röda för att militären valde obeväpnade civila som måltavlor är ju rent idi*tiskt, ställ dom ansvariga för mördandet inför rätta precis som FN, HRW och Amnesty kräver.

Mvh isan lover

 

Det är ingen lätt uppgift att träffa specifika mål i folkvimlet, avstånd, vind, turbulens runt byggnader i en stad bara för att nämna några problem när man ska utrota fega råttor.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Håller med,Thaksin borde skjutas på plats när de får tag i honom.

Hej

Enligt DSI, polis och åklagare är det militären som ligger bakom det stora antalet döda och skadade i Bangkok 2010, även enligt ballistiska experter så befann sig dom som mördade civila högt upp och skottvinklarna i pekade ut militära posteringar.

Obegripligt att du inte kan ta till dig den fakta som presenteras.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Enligt DSI, polis och åklagare är det militären som ligger bakom det stora antalet döda och skadade i Bangkok 2010, även enligt ballistiska experter så befann sig dom som mördade civila högt upp och skottvinklarna i pekade ut militära posteringar.

Obegripligt att du inte kan ta till dig den fakta som presenteras.

Mvh isan lover

 

Du förtränger som vanligt orsak och verkan. varför var militären där, varför sköt dom och vad drev sittande regering och militären till dessa våldshandlingar som till slut efter 2 månaders kaos fick slut på allt våld, kriminalitet och annat otrevligt.

 

Ingen hade behövt att varken skadas eller dö om inte dina idoler agerat som dom gjorde

 

Är det militärens fel att det var 2 månaders kaos i huvudstaden och allt våld och förstörelse som förekom från dina idolers sida ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ingen lätt uppgift att träffa specifika mål i folkvimlet, avstånd, vind, turbulens runt byggnader i en stad bara för att nämna några problem när man ska utrota fega råttor.

Hej

Att träffa avlägset belägna mål är ju prickskyttarnas uppgift och det dom är utbildade till, att träffa svartklädda män som rörde sig helt öppet även på dagtid med vapen i händerna låter som en lämplig uppgift för dessa.

Att måltavlorna som avlivades med direktskott i huvud och överkropp blev helt andra och oskyldiga personer som sköterskor, journalister, fotografer, volontärer, taxichaufförer, barn och obeväpnade civila som sökt skydd i ett tempel är naturligtvis kriminellt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du förtränger som vanligt orsak och verkan. varför var militären där, varför sköt dom och vad drev sittande regering och militären till dessa våldshandlingar som till slut efter 2 månaders kaos fick slut på allt våld, kriminalitet och annat otrevligt.

 

Ingen hade behövt att varken skadas eller dö om inte dina idoler agerat som dom gjorde

 

Är det militärens fel att det var 2 månaders kaos i huvudstaden och allt våld och förstörelse som förekom från dina idolers sida ?

Hej

Absolut eftersom dom låg bakom protesterna genom militärkuppen 2006 och den följande juridiska kuppen där landets största och populäraste parti förbjöds, med hot mot småpartierna tvingade in dessa i en allians med demokraterna som kom till makten utan att vara folkvalda.

Att det sedan var militären som även låg bakom den absoluta majoriteten av dödade och skadade 2010 gör dom bara ännu mer skyldiga.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att träffa avlägset belägna mål är ju prickskyttarnas uppgift och det dom är utbildade till, att träffa svartklädda män som rörde sig helt öppet även på dagtid med vapen i händerna låter som en lämplig uppgift för dessa.

Att måltavlorna som avlivades med direktskott i huvud och överkropp blev helt andra och oskyldiga personer som sköterskor, journalister, fotografer, volontärer, taxichaufförer, barn och obeväpnade civila som sökt skydd i ett tempel är naturligtvis kriminellt.

Mvh isan lover

 

Du får nog läsa på lite om vilka som dog pga direktskott i huvudet. 

Eller rättare sagt, så får du nog läsa på lite mer om hela händelseförloppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Absolut eftersom dom låg bakom protesterna genom militärkuppen 2006 och den följande juridiska kuppen där landets största och populäraste parti förbjöds, med hot mot småpartierna tvingade in dessa i en allians med demokraterna som kom till makten utan att vara folkvalda.

Att det sedan var militären som även låg bakom den absoluta majoriteten av dödade och skadade 2010 gör dom bara ännu mer skyldiga.

Mvh isan lover

Så enligt dig har de röda och svarta inget som helst ansvar för 2 månaders kaos och ockupation i Bangkok med mängder av brott, våldshandlingar och annat otrevligt ?

Militärkuppen 2006 orsakades av din idols långa rader av maktmissbruk, olagligheter, korruption och odemokratiska beteende.

Som av en händelse var det exakt samma orsaker till militärkuppen 2014.

Märkligt att det var just en och samma person som med samma otrevliga beteende orsakade båda kupperna !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Obegripligt att du inte kan ta till dig den fakta som presenteras.
Det kommer inte riktigt från rätt strupe.De röda gjorde ju ett brutalt rån i början av oroligheterna och rånade ett militärt färråd på många både granater och tunga vapen+dödade de soldater som vaktade dessa förråd.Och som bilder och vittnen sagt så var de röda väldigt aktiva med att använda dessa.Att sedan göra som de röda krigarna använda barn och äldre människor som sköldar är ju både ynkligt och förbjudet.Och deras chef drar sig ju inte för offra sina egna landsmän för att komma till makten.Så sluta du använda dina falska "fakta" du gör dig bara löjlig.När inte ens vedertagna bevis biter på dig så undrar man ju om det är någon anledning att föra en diskussion med dig,din rödmålade hjärna verkar vara satt ur funktion 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu skulle vara så som IL hävdar, att militären urskillningslöst skjutit på alla möjliga helt oskyldiga och obeväpnade människor...

 

VARFÖR!?!?!?

 

Vad skulle dom vinna på det? Absolut ingenting!

 

Hade man struntat fullkomligt i internationell opinion, folkrätt och lagar så hade man väl inte behövt lägga fingrarna emellan alls? Då hade man kunnat anställa blodbad direkt, Bangkok hade inte brunnit och saken hade varit över ganska kvickt.

 

Skurken är Thaksin och orsaken är hans enorma begär efter makt och pengar. Han skickade ut legoknektarna och eskalerade våldet tills dess det tragiska slutet var oundvikligt. I den senaste kuppen lät man det dessbättre inte gå så långt, även om man väntade till sista stund, när gula och röda började närma sig varandra i Bangkok, innan man agerade.

 

Jag har stor sympati för Thailands fattiga. Min familj är från Isan och har inte haft det lätt. Jag vet hur det ser ut däruppe och att stora orättvisor finns. Problemet är att de fattiga folket har satsat på fel "frälsare". En elak lögnare som lurat dom med kattguld och fantastiska och falska löften. En psykopatisk demagog...

 

Vad som behövs är en Thailänds motsvarighet till Gandhi. En osjälvisk och fredlig politiker som förklarar demokratins grunder för massorna och inte gör politiken till business. Tyvärr är det svårt att hoppas på att en sådan politiker skulle visa sig i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du får nog läsa på lite om vilka som dog pga direktskott i huvudet. 

Eller rättare sagt, så får du nog läsa på lite mer om hela händelseförloppet.

Hej

Enligt den lista som publicerades var det väl nästan ingen beväpnad människa som träffades med direktskott i huvudet eller överkropp, om jag inte minns fel var det väl detta utredarna kom fram till samt att militären var förövarna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...