Jump to content
IGNORERAD

Bästa Smart TV:n

Oregistrerad

Kalsonger  

24 röster

1. 1. Använder ni kalsonger

• Ja alltid.
      43
    • Nej skönare utan..
      2
    • Ibland utan i varmt klimat.
      13
  2. 2. Hur många kalsonger har ni i garderoben/lådan

• 6 par.
      1
    • 12 par.
      11
    • Ingen aning men inte så många.
      4
    • Ingen aning, men massor.
      42

Recommended Posts

• Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nicholas

3

• Soengsang

2

• Trident

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Helt enkelt vilken är bästa samrt TV:n på marknaden?

Vad är skillnaden mellan en smartTV och en "vanlig" TV?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad är skillnaden mellan en smartTV och en "vanlig" TV?
Det är ett antal funtioner inbyggd reda från fabriken tex. internet och via den kan man se vissa tjänster, som netfix, Youtube etc. Fast denna omröstning var mest för att kolla omröstningens funktion så ta inte denna så allvarligt. Och min korta erfarenhet om Panasonic Veira E6 smart tv är inte övertygande, behövs nog en hel del arbete för att det ska ersätta laptop som tidsfördrift
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Skulle vilja säga att det finns inte nån bra smart-tv. Väldigt långsamt och segt. Vad är du ute efter med en Smart-tv? Har själv en men använder aldrig smart funktioner mer den. Använder Chromecast samt min htpc.

Skickat från min HTC One_M8

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Har en Samsung. Musfunktionen är riktigt seg. Frugan använder den hela tiden tittar på thaitv och youtube skönt med lite större skärm.

Dela på andra sajter

Tallviking

Har hört från flera håll att Samsungen är lite "överreklamerad" och det bästa är att välja en LG. Senaste versionerna med Web-OS i skall tydligen vara riktigt bra

Snackade med en säljare på en av de stora elektronikkedjorna som erkände att dom  pushar för Samsung i butiken för att den ger bättre "provision" till säljaren med att han själv rekommenderar LG och hade en själv hemma

Jag har själv en ett par år gammal LG 55-tummare och är väldigt nöjd med den. Den har dock inte Web-OS i sig

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Helt enkelt vilken är bästa samrt TV:n på marknaden?

Det är ungefär som att svara på "vilken är den bästa telefonen" eller hur djup en grop är, och hur enkelt svar det är vet vi ju!

Som whuttan skriver ovan så finns det nog ingen bra smart tv, dels pga att cpu kraften är för kass, samt att det är svårt att hantera dem med fjärren.

MEN vi har en Pansonic, jag är väl nöjd med den, men använder istort sett endast youtube i den, vilket är kanon, då jag parkopplar tv:n enkelt med telefonen och söker vad jag vill se där och spelar upp i TV:n, det är kanon!

Ps, ska du köpa så se till att det är inbyggt wifi i den, det är int det i alla!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Skräp allihop, vill du ha smarta funktioner koppla in en mediaspelare/dator till TVn.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Skräp allihop, vill du ha smarta funktioner koppla in en mediaspelare/dator till TVn.

Nej.

Det är jävligt smidigt att ha Youtube integrerat i tv:n som man styr från telefonen.

Har också en mediadator kopplat till tv:n använder den mest numera för att streama med, tex teliatv via vpn.

Detta i Thailand.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det finns billiga påhängslösningar som är mycket bättre än TVns inbyggda system.

Det viktigaste är att man har en vettig bild.

Helst hade jag bara kört med "panelen" och själva tunern separat.

Finesser blir fort utdaterade.

Chrome cast, ATV eller annan grunka är trevligare.

Dela på andra sajter

Ta mest hänsyn till bilden och köp till en valfri Nuc istället.

Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk

Dela på andra sajter

Nej.

Det är jävligt smidigt att ha Youtube integrerat i tv:n som man styr från telefonen.

Har också en mediadator kopplat till tv:n använder den mest numera för att streama med, tex teliatv via vpn.

Detta i Thailand.

Fast ännu bättre med en mediaspelare / dator som kan göra det betydligt snabbare och bättre.

Men visst funkar det, tills Youtube hittar på något nytt och inte TV-tillverkaren vill uppdatera sina appar längre.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Jag o Ea har köpt appeltvdosa till våra TVen g fungerar klockrent.. 

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Har hört från flera håll att Samsungen är lite "överreklamerad" och det bästa är att välja en LG. Senaste versionerna med Web-OS i skall tydligen vara riktigt bra

Snackade med en säljare på en av de stora elektronikkedjorna som erkände att dom  pushar för Samsung i butiken för att den ger bättre "provision" till säljaren med att han själv rekommenderar LG och hade en själv hemma

Jag har själv en ett par år gammal LG 55-tummare och är väldigt nöjd med den. Den har dock inte Web-OS i sig

Har en kompis som jobbar på Media Mart och han säger tvärtom men man får ha koll på vilken serie man köper

många 5 och 6 serier till extra pris. Men man ska upp i 7-8 serien

Dela på andra sajter

SmartTV är bara ett sälj trick. Rent skit om du frågar mig. Anslut en extern mediacenter med XBMC som numer heter Kodi eller kör med Chromecast. 

Dela på andra sajter

Skulle vilja säga att det finns inte nån bra smart-tv. Väldigt långsamt och segt. Vad är du ute efter med en Smart-tv? Har själv en men använder aldrig smart funktioner mer den. Använder Chromecast samt min htpc.

Skickat från min HTC One_M8

För några år sen hade jag hållit med dig men tycker inte det stämmer längre.

Köpte ny TV i höstas,en Samsung...tycker smartfunktionerna funkar klockrent nu,abbonerar på HBO och Netflix lite om varannat,hur smidigt som helst om man har ok intenetuppkoppling.

Känns som att smart-TV är standard nu så det är inget som kostar nåt extra längre,även 3-D som verkar finnas på dom flesta och är väl den finessen som används minst..funkar bra men känns inte så intressant av någon anledning så glasögonen ligger mest och samlar damm.

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

SmartTV är bara ett sälj trick. Rent skit om du frågar mig. Anslut en extern mediacenter med XBMC som numer heter Kodi eller kör med Chromecast. 

Har en sony smart-tv, youtube är väl ok annars inte mycket att ha, rekommenderar också extern mediacenter, själv kör jag med Minix neo x8h plus som har xbmc/kodi inbyggt.

http://www.minix.se/home/minix-neo-x8-h-plus

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Har en sony smart-tv, youtube är väl ok annars inte mycket att ha, rekommenderar också extern mediacenter, själv kör jag med Minix neo x8h plus som har xbmc/kodi inbyggt.

http://www.minix.se/home/minix-neo-x8-h-plus

Ja, Kodi har blivit så fruktansvärt grymt.Jag kör asrock en liten smidig sak som jag har Openelec en distrubution av Kodi installerat i.

Dela på andra sajter

Min smarta samsung har jag inte utnyttjat som smart tv,

Är väl inte så tekniskt lagd

kör speglat från datorn istället.

Dottern fick en LG och den används bara som tv.

Den kanske inte är smart heller vet inte säkert.

LG har bra lättskötta menyer tycker jag.

Till Thailand köpte vi någon okänd märke 48 tummare med parabol och allt installerat för spottstyver förra året.

Så smart är den nog inte att man kan titta annat än tv men har ingångar som räcker till.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Samsung.

Kör netflix och HBO, inga extra burkar och skräp.

Klockrent.

Dela på andra sajter

Smarttv med touch screen känns lite sådär, man tänker mest på när ungarna var små och hängde på tv med sina kladdiga händer på skärmen.

De skulle säkert kunna göra en hel del inköp om tv dessutom är kopplad mot internet. Men det kanske är de ungarna som vuxna idag köper såna smarttv:n, de har kladdandet i blodet.

Ändrades av Tekkor
Dela på andra sajter

Cavemannen

Det är som att fråga vilken bil,restaurang,dator,forum är bäst, kör på det som hjärtat(och plånboken) väljer.

Visst, det finns bedömmare för både tv-apparater,bilar,restauranger,datorer och forum, men INGEN vet vad just ditt behov är..

Själv köpte jag en Toshiba 50" smart-tv när den kom, minns jag rätt så betalade jag 6995 eller 7995 med fri frakt till tromsö(frakten tromsö->svalbard fick jag fixa själv) för typ 2år sen, idag är de billigare

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Samsung.

Kör netflix och HBO, inga extra burkar och skräp.

Klockrent.

Måste ha proxy/vpn från Thailand, eller?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...