Jump to content
IGNORERAD

Prayut hotar att stänga det statliga lotteriet


MPR Nyheter

Recommended Posts

Så har det alltid varit att bara de registrerade har lov att sälja. Men som vanligt så har korruptionen gjort sitt. Även de som säljer i förstahand sparkar gärna upp priserna, riktiga turnummer kan man få betala 140-150 baht för.

Du menar att vinstlotter är dyrare än nitlotterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    14

  • Tallviking

    12

  • SatanG

    9

  • Tekkor

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om du läst vad som står i många inlägg jag skrivit har jag ALLTID tagit avstånd från tidigare regering och dess handlande, men det ger ju inte med automatik att man måste gilla ALLT som "Glittret" företar sig, eller hu?

Har man inte någon rätt att förmedla avvikande avsikt utan att få en massa skit för det är det inte mig det är fel på utan dig och din snäva livssyn

Dessutom väljer jag att kalla Juntan för vad jag vill, och nog fan ser dom (också) ut som en drös med julgranar med allt sitt "glitter"

Ta nu inte livet så allvarligt, du lever längre om du anammar en mer glättig livsstil!

 

Men visst är det lite bittert att sitta där med ett solkigt changlinne, än att ha lite glitter på skjortan man kan putsa till när man glassar på restaurangen.

 

Du nämnde bruntungor i nått inlägg, jo det finns tyvärr en hel del i det Svenska Försvaret. Rätt underhållande att se hur de helt oblygt ägnar sin åt detta i sin kamp uppåt...

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att vinstlotter är dyrare än nitlotterna.

Dina kunskaper om den asiatiska spel marknaden är uppenbart obefintlig.

 

Men det rimmar ju väl med dina andra åsikter.

 

Kan inget vet inget men tangent bordet är din gud ,du inget annat att göra, än att trycka på bordet, tyvärr blir det aldrig rätt.

 

Kan kanske skylla på din mentor Turisten. 

Ändrades av carpenter
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att det är förbjudet i Sverige för militären att ingripa mot sin egen befolkning (på grund av ådalen). Så är det knappast standard för andra länder. Utan faktiskt rätt så vanligt att militär ingriper inom landet.

Dock har du rätt om att den bör stå under kontroll av en civil regering.

Men samma logik säger även att en civil regering skall hålla sig till spelreglerna och inte utnyttja makten för egen vinning.

Och då kan man fråga sig hur civil den regeringen verkligen är. Och att stifta lagar som ska frikänna medlemmar i regeringen samt dess släktingar för rena brottshandlingar är knappast nåt som kan anses ligga inom demokratins gränser och rättfärdiga den civila regering kontroll över militären. Då samma regeringsmedlemmar har stiftat lagar för att gå hårt åt den vanliga medborgaren

Således blir hela styrelseskicket ställt på ända genom det.

Detta är ändrat, man får ingripa mot Svenska medborgare idag. Är nått år sedan de ändra detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina kunskaper om den asiatiska spel marknaden är uppenbart obefintlig.

 

Men det rimmar ju väl med dina andra åsikter.

 

Kan inget vet inget men tangent bordet är din gud ,du inget annat att göra, än att trycka på bordet, tyvärr blir det aldrig rätt.

 

Kan kanske skylla på din mentor Turisten. 

Det händer inget när jag trycker på bordet???  Eller menas tangentbordet och att trycka på tangenter?

Särskriver du så får hela ditt inlägg en helt annan betydelse än det du vill förmedla, detta är viktigt om du samtidigt vill kritisera någon.

Styrkekram från

~Tekkor

 

Edit:Såg att du ändra "Kan kanske skylla på min mentor Turisten."

till "Kan kanske skylla på din mentor Turisten."

 

Men vad har Turisten gjort nu då? Och vem skall skylla vad på han?

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Dina kunskaper om den asiatiska spel marknaden är uppenbart obefintlig.

 

Men det rimmar ju väl med dina andra åsikter.

 

Kan inget vet inget men tangent bordet är din gud ,du inget annat att göra, än att trycka på bordet, tyvärr blir det aldrig rätt.

 

Kan kanske skylla på din mentor Turisten

Vad är din ursäkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst är det lite bittert att sitta där med ett solkigt changlinne, än att ha lite glitter på skjortan man kan putsa till när man glassar på restaurangen.

 

Har lite svårt för sådana bögskjortor som glittrar, men inte ska du behöva byta för min skull, du får naturligtvis ha vilka kläder du vill.

Changlinne, jo hittade ett men inte i min garderob och inte va det solkigt heller, ska fråga hustrun om hon kan tänka sig donera det till dig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt mig ska lagar gälla alla grupper i ett land, att ständigt ge ex.vis militären som begår upprepade grova brott amnesti upplever jagade som felaktigt, stötande och odemokratiskt, speciellt med tanke på att andra grupper nekas detta.

Mvh isan lover

Fast lagen som brukar åberopas för amnesti under undantagstillstånd infördes av och undertecknades av Thaksin år 2005. Sedan dess har den dessutom använts under Yinglucks regering. Och dessa regeringar brukar ju av vissa framhållas som demokratiska. Hur går det ihop?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt för sådana bögskjortor som glittrar, men inte ska du behöva byta för min skull, du får naturligtvis ha vilka kläder du vill.

Changlinne, jo hittade ett men inte i min garderob och inte va det solkigt heller, ska fråga hustrun om hon kan tänka sig donera det till dig!

Singha isåfall och xl. Tack på förhand.

Tycker dock vit skjorta med glitter är fint, sist man hade allt glitter på var när Victoria gifte sig. God mat var det också vill jag minnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det händer inget när jag trycker på bordet???  Eller menas tangentbordet och att trycka på tangenter?

Särskriver du så får hela ditt inlägg en helt annan betydelse än det du vill förmedla, detta är viktigt om du samtidigt vill kritisera någon.

Styrkekram från

~Tekkor

 

Edit:Såg att du ändra "Kan kanske skylla på min mentor Turisten."

till "Kan kanske skylla på din mentor Turisten."

 

Men vad har Turisten gjort nu då? Och vem skall skylla vad på han?

OK 

Skall försöka förklara dina okunskaper mer konkret om hur den mentaliteten ang hur asiater inte bara thai fungerar.

 

Om nu den Kungliga kortegen råkar ut för en  bilolycka där en av prinsessorna åker, inga döda men bil numret är  783,

Lovar dig att detta nummer hos lotteri försäljarna under nuvarande omständlig heter betingar ett mycket högt pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha isåfall och xl. Tack på förhand.

Tycker dock vit skjorta med glitter är fint, sist man hade allt glitter på var när Victoria gifte sig. God mat var det också vill jag minnas.

Synd på storleken, hustrun drar bara ladyzise M! Du får leva utan!

Sista? gången jag hade glitter på mig va på en rockkoncert på Nalen nångång runt 1965!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd på storleken, hustrun drar bara ladyzise M! Du får leva utan!

Sista? gången jag hade glitter på mig va på en rockkoncert på Nalen nångång runt 1965!

Undra om inte jag blev inlurad på den klubben nån gång på 90-talet, gick fort ut då de är ett hemskt jazzställe.

Jag är ju fortfarande aktiv så det blir lite glittrande ett tag till, men i sommar blir det lugnt för min del.

 

 

Okey, jag skall hålla utskick efter 783, tack för tipset. Vi håller tummarna.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart kommer alla i juntan att gå ur det här betydligt rikare än dom gick in, tror någon enda människa något annat är dom mer än lovligt naiva.

Mvh isan lover

 

Och på vilket sätt skiljer det sig isf från en folkvald PT-politiker?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Och på vilket sätt skiljer det sig isf från en folkvald PT-politiker?

 

/ SatanG

 

De är "folkvalda" och då har man en demokratiskt rättighet att sko sig själv på statens bekostnad.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och på vilket sätt skiljer det sig isf från en folkvald PT-politiker?

 

/ SatanG

 

 

Och när glittret skor sig själva med bössan i handen, med regringsmakten vad kallas det då??

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Och när glittret skor sig själva med bössan i handen, med regringsmakten vad kallas det då??

 

    FF

 

Ingen försöker hävda att det är demokrati i alla fall

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när glittret skor sig själva med bössan i handen, med regringsmakten vad kallas det då??

 

    FF

 

Samma sak-korruption.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när glittret skor sig själva med bössan i handen, med regringsmakten vad kallas det då??

 

    FF

 

För mig kallas det korruption, som Mai chai skrev.

Vad kallar du det, orättvist och olagligt pga de inte är folkvalda?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan man ju visst vinna på de osålda lotterna men hur troligt är det?

Typ lika troligt som att man kan vinna på en köpt lott..
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Typ lika troligt som att man kan vinna på en köpt lott..

Nja frugans syrra vann 10000 en gång och annan i byn tog en mille för några år sedan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Fast lagen som brukar åberopas för amnesti under undantagstillstånd infördes av och undertecknades av Thaksin år 2005. Sedan dess har den dessutom använts under Yinglucks regering. Och dessa regeringar brukar ju av vissa framhållas som demokratiska. Hur går det ihop?

Hej

Det brukar väl vara kungen själv som ger landets militärjuntor och kuppmakare amnesti.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och på vilket sätt skiljer det sig isf från en folkvald PT-politiker?

/ SatanG

Hej

Inte så mycket men försök förklara det för forumets kuppvänner, dom ser ju militärjuntan som korruptionsfria vita riddare vilketjag ser som både naivt och direkt felaktigt.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...