Jump to content
IGNORERAD

Prayut hotar att stänga det statliga lotteriet


MPR Nyheter

Recommended Posts

Strävar du efter sämre beteckningar än "bitter" ?

Bara jag slipper kronvrak är jag nöjd!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    14

  • Tallviking

    12

  • SatanG

    9

  • Tekkor

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking

Bara jag slipper kronvrak är jag nöjd!

 

Plugga på vad det ordet betyder. Passar nog betydligt bättre på dig än på mig

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt, det märks kanske inte så mycket i det vardagliga livet men det fortgår naturligtvis förändringar utan insyn och som jag är säker på kommer att ytterligare stärka landet, dock har jäkligt svårt för prioriteringsgången då det gång efter annan drabbar just de som är mest utsatta, bl.a. genom just det korruptionssystem landet fortfarande lider av och där enda utsikten till företagsamhet var att på sedvanligt maner muta till sig den möjligheten!

Därför kallar jag Juntan för "glitter" i en lite skämtsam med samtidigt kritisk betoning!

 

Mitt intryck är att "Glittret" jobbar för en utjämning av de sociala klyftorna - om man skall tro på det han själv har sagt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så varför inte prova en "mer glättig livsstil" själv istället för all bitterhet du visar i dina inlägg här på MPR ?

Tänk om du kunde leva som du lär :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tänk om du kunde leva som du lär :)

 

Det gör jag ju. :whistle:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det gör jag ju. :whistle:

Jaså? Kan ju inte direkt påstå att du hör till de glättigare här på forumet :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jaså? Kan ju inte direkt påstå att du hör till de glättigare här på forumet :whistle:

Har jag hävdat att jag är det då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En av frugans kompisar i Bangkok har gjort det i flera år på sin arbetsplats. Hon drar in mellan 70 000- 100 000 THB i månaden så det är inga småpengar vi snackar om.

 

Våran förra granne höll också på med detta. Men det var inte alltid han drog in pengar, ibland så fick han punga ut med ordentliga summor som gjorde att han fick låna pengar för att betala ut vinsterna.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

 45 år, 

I dag äger hon bara sina kläder hon bär på sig.

 

Born41

 

Det är väl en jäkla tur det. Har redan nedsatt syn, det vore ett helvete att bli blind om man såg henne utan............

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så varför inte prova en "mer glättig livsstil" själv istället för all bitterhet du visar i dina inlägg här på MPR ?

Få se här nu så jag har förstått rätt. När du uppmanar andra att bli glättiga så lever du som du lär fastän du samtidigt inte förnekar att du är en riktig grinkuk, är det rätt tolkat?

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Få se här nu så jag har förstått rätt. När du uppmanar andra att bli glättiga så lever du som du lär fastän du samtidigt inte förnekar att du är en riktig grinkuk, är det rätt tolkat?

Nej. Det är fel tolkat

Jag ifrågasatte Baa:s eget oglättade beteende eftersom HAN SJÄLV hävdade att man skulle ta lite glättare

Jag har inte påstått att jag beter mig så

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Strävar du efter sämre beteckningar än "bitter" ?

Det skulle vara om du kallar honom TV. Du är inte bara bitter, utan stelbent, enögd, paragrafryttare, besserwisser och du har aldrig och då menar jag aldrig fel! Det blir lite patetiskt att du ska kalla nån bitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det skulle vara om du kallar honom TV. Du är inte bara bitter, utan stelbent, enögd, paragrafryttare, besserwisser och du har aldrig och då menar jag aldrig fel! Det blir lite patetiskt att du ska kalla nån bitter.

 

Så varför skulle jag inte kunna få kalla någon bitter som beter sig bittert men hävdar envist att han inte är det bara för det ?

 

Måste jag själv vara en clown eller världens mysigaste för att få kalla honom det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Militärkuppen blir garanterat  billigare än om förra regeringen skulle få hålla på och urholka den thailändska ekonomin. Men att sitta och applådera militärens propaganda får mig faktiskt att kräkas lite lätt i munnen. Är det nån här som kan säga vad för gott militären gjort förutom att kastat lite smulor till folket i riktigt Thaksinanda och själva sett till att sko sig så mycket det går under tiden som glittret kuppar?! 

 

Det tråkiga är att Thailand aldrig kommer bli en demokrati. Det talar 19 militärkupper sitt tydliga språk. Sista kuppen var ju inte för så längesen.. vad ändrade sig från den kuppen tills idag? Mer än att Thaksin plundrade på i samma anda?! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Militärkuppen blir garanterat  billigare än om förra regeringen skulle få hålla på och urholka den thailändska ekonomin. Men att sitta och applådera militärens propaganda får mig faktiskt att kräkas lite lätt i munnen. Är det nån här som kan säga vad för gott militären gjort förutom att kastat lite smulor till folket i riktigt Thaksinanda och själva sett till att sko sig så mycket det går under tiden som glittret kuppar?! 

 

Det tråkiga är att Thailand aldrig kommer bli en demokrati. Det talar 19 militärkupper sitt tydliga språk. Sista kuppen var ju inte för så längesen.. vad ändrade sig från den kuppen tills idag? Mer än att Thaksin plundrade på i samma anda?! 

 

Personligen ser jag inte militären som någon frälsare som ens ska "kasta lite smulor till folket", utan de ska se till att nästa regering inte ska komma undan med att bara ge "smulor till folket" och samtidigt berika sig själva.

Alltså bara få skutan på rätt köl igen och sedan är det upp till politikerna att köra.

 

Om det kommer att ske är jag inte säker på, men att det ser bättre ut nu än för ett par år sedan är solklart.

Om "bättre" duger, får vi vänta och se...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Personligen ser jag inte militären som någon frälsare som ens ska "kasta lite smulor till folket", utan de ska se till att nästa regering inte ska komma undan med att bara ge "smulor till folket" och samtidigt berika sig själva.

Alltså bara få skutan på rätt köl igen och sedan är det upp till politikerna att köra.

 

Om det kommer att ske är jag inte säker på, men att det ser bättre ut nu än för ett par år sedan är solklart.

Om "bättre" duger, får vi vänta och se...

Men militären gör ju just det, kastar smulor till folket och kör med propaganda som inte bara thailändare sväljer. Hade dom velat styra upp och sätta riktlinjer så hade dom kanske kunnat det om inte annat visat att dom verkligen vill ta Thailand till nåt bättre. Jag kan sträcka mig så långt att kanske blir det bättre den dagen Thaksin lämnar in, innan dess så tror jag inte det. 

 

Ingen skulle bli gladare än jag om jag slipper säga: Vad var det jag sa! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men militären gör ju just det, kastar smulor till folket och kör med propaganda som inte bara thailändare sväljer. Hade dom velat styra upp och sätta riktlinjer så hade dom kanske kunnat det om inte annat visat att dom verkligen vill ta Thailand till nåt bättre. Jag kan sträcka mig så långt att kanske blir det bättre den dagen Thaksin lämnar in, innan dess så tror jag inte det. 

 

Ingen skulle bli gladare än jag om jag slipper säga: Vad var det jag sa! 

Håller med, propagandamaskinen går på högvarv, nästan övervarv för att visa sin duglighet, frågan är dock vilken prioriteringsgrad man skall anamma, som nu detta med lotterierna och den enorma kostnad det är för landet, eller, är det inte det, Jag tycker mig ha läst att Thailand gör en mycket god vinst på detta.

Men vad är det  för mening att starta i botten på en kedja där trots korruption och svågerpolitik en hel del handikappade och socialt svaga får i alla fall en viss dagpenning, bl.a.sitter en CP skadad ung dam i Tesco och säljer lotter åt en agent, enligt henne får hon 2 THB per lott hon säljer och inga säljes under 100, om nu Juntan (Är väl bäst att kalla glittret för detta så inte de överkänsliga glitterälskarna får kaffet i vrångstrupen) skulle stänga lotteriet kommer inte bara denna lilla utsatta människa att få det ytterligare knapert utan garanterat en massa av hennes olycksbröder o systrar, det skiter uppenbarligen Juntan och dess anhängare totalt i. Eller gör som vanligt, påstår att problemet inte finns. 

Tänka på de svaga i samhället är inte Juntans styrka, då skulle man ju ha börjat med att se till att dessa fick en rimlig ersättning först innan man ens funderade på att stänga lotteriet!

Nu blir det nog inte så, alldeles för mycket att förlora för den redan ansträngda statskassan! 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men militären gör ju just det, kastar smulor till folket och kör med propaganda som inte bara thailändare sväljer. Hade dom velat styra upp och sätta riktlinjer så hade dom kanske kunnat det om inte annat visat att dom verkligen vill ta Thailand till nåt bättre. Jag kan sträcka mig så långt att kanske blir det bättre den dagen Thaksin lämnar in, innan dess så tror jag inte det. 

 

Ingen skulle bli gladare än jag om jag slipper säga: Vad var det jag sa! 

 

Jag kanske uttryckte mig lite vagt.

Det jag menar är att det är skit samma om militären ger smulor åt folket eller inte. Eller om de ger stora smulor eller hela baguetter.

 

Deras jobb är inte att driva landet, utan att få framtida politiker att förstå att det inte går att bete sig som de gjort under tidigare administrationer.

Något som är en grundförutsättning för att landet ska kunna bli bättre och för att folket ska kunna få en framtid att ser fram emot.

 

Om de lyckas är en omöjlig fråga att svara på nu, men som det ser ut så gör de ett bättre jobb än de som suttit vid makten på senare år.

 

Jag hoppas att de kan få något positivt ur detta och sade tidigare till frun när vi satt och pratade om Prayuth att det är väldigt likt t.ex. Thaksins tidiga år när det lovades en hel massa som inte resulterade i annat än skit och jag hoppas innerligt att det inte sker även denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får lottförsäljarna det sämre om dom får köpa direkt för 80b utan mellanhänder?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får lottförsäljarna det sämre om dom får köpa direkt för 80b utan mellanhänder?

Dom får det ju inte bättre! Generalen har ju sagt att slutpriset till konsument ska vara 80 Baht/st. Dom måste ju få köpa lotterna för under det priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Militären huvuduppgift är väl att skydda landet och ibland tvångsstyra landet som skydd mot utsugare som shinavatra släkten innan landet totalhavererar. Denna släkt om satt många fattiga bönder på pottkanten. Militärens uppgift är inte att bygga upp ett Svenskt bidragssystem som är baserat på skyhöga skatter... Militären satsar på vapen så klart för att kunna utföra sin uppgift. Annat är det i Sverige där MP vill ha en digital brandvägg som enda skydd...

Hej

I ett normalt och demokratiskt land är det inte alls militärens uppgift att "tvångsstyra" länder, för det första ska ett lands militär stå under civil kontroll och deras uppgift är att försvara landet vid ett militärt angrepp utifrån.

Andra uppgifter som upprätthållande av ordning och insatser vid katastrofer kan också bli en militär uppgift i speciella situationer men då på order av landets folkvalda regering.

Att avsätta folkvalda regeringar genom att kuppa när dom har lust är absolut inget som militären ska syssla med.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I ett normalt och demokratiskt land är det inte alls militärens uppgift att "tvångsstyra" länder, för det första ska ett lands militär stå under civil kontroll och deras uppgift är att försvara landet vid ett militärt angrepp utifrån.

Andra uppgifter som upprätthållande av ordning och insatser vid katastrofer kan också bli en militär uppgift i speciella situationer men då på order av landets folkvalda regering.

Att avsätta folkvalda regeringar genom att kuppa när dom har lust är absolut inget som militären ska syssla med.

Mvh isan lover

 

100% medhåll från mig.

 

Men nu pratar vi om Thailand, som inte är vare sig ett demokratiskt eller "normalt" land.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mitt intryck är att "Glittret" jobbar för en utjämning av de sociala klyftorna - om man skall tro på det han själv har sagt.

Hej

Efter alla militärkupper i Thailand borde alla klyftor redan vara borta för längesedan, men själv tror jag tyvärr inte alls att detta har varit målet vare sig i denna eller dom tidigare kupperna.

Historien stöder inte alls din teori om att målet med militärkupper i landet skulle vara att en "utjämning av de sociala klyftorna" snarare att bevara och öka dessa.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Efter alla militärkupper i Thailand borde alla klyftor redan vara borta för längesedan, men själv tror jag tyvärr inte alls att detta har varit målet vare sig i denna eller dom tidigare kupperna.

Historien stöder inte alls din teori om att målet med militärkupper i landet skulle vara att en "utjämning av de sociala klyftorna" snarare att bevara och öka dessa.

Mvh isan lover

 

Med tanke på hur mycket mera tid valda regeringar haft, gentemot tid som militärer spenderat vid makten, så borde väl ändå de valda regeringarna sett till att klyftorna minskats.

Låter inte det logiskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Militärkuppen blir garanterat  billigare än om förra regeringen skulle få hålla på och urholka den thailändska ekonomin. Men att sitta och applådera militärens propaganda får mig faktiskt att kräkas lite lätt i munnen. Är det nån här som kan säga vad för gott militären gjort förutom att kastat lite smulor till folket i riktigt Thaksinanda och själva sett till att sko sig så mycket det går under tiden som glittret kuppar?! 

 

Det tråkiga är att Thailand aldrig kommer bli en demokrati. Det talar 19 militärkupper sitt tydliga språk. Sista kuppen var ju inte för så längesen.. vad ändrade sig från den kuppen tills idag? Mer än att Thaksin plundrade på i samma anda?! 

 

Jag har varit ute på jobb så jag har nog missat en hel del verkar det som. Kan du upplysa om vad militären gjort för att "sko sig så mycket det går"?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...