Jump to content
IGNORERAD

Prayut hotar att stänga det statliga lotteriet


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Det är inte ovanligt att det säljs lokala lotterier i byarna där man får teckna sig för olika nummer och vinstnumren är de som dras i det statliga lotteriet

 

Man får teckna sig på en lista hos den lokala organisatören

 

Inga statliga pengar kommer in och inga skatter

 

Alla "vinster" går direkt ner i fickan på den lokala "organisatören"

 

Det måste ju blivit ett trauma för livet om du bevittnat sådana kriminella handlingar. Tar för givet att du både lämnade in en polisanmälan på den lokala polisstationen samt konsulterade en psykolog för att kunna gå vidare efter att ha varit med om en sådan hemsk händelse. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    14

  • Tallviking

    12

  • SatanG

    9

  • Tekkor

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nack Laeng

Hej

Där har du fel som vanligt.

Mvh isan lover

däremot så e han väl inblandad i det ilegala lotteriet, "huei tai din,,,,,,

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en bekant, 45 år,  som skulle rädda sin egen ekonomi med att ordna "svartlotteri"

Hon var dum nog att sälja lotter på krita och dom pengarna såg hon inte röken av när hon behövde dom.

En högvinst tickade ut så hon blev ruinerad.

I dag äger hon bara sina kläder hon bär på sig.Hus. bilar,smycken med mera är borta.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det måste ju blivit ett trauma för livet om du bevittnat sådana kriminella handlingar. Tar för givet att du både lämnade in en polisanmälan på den lokala polisstationen samt konsulterade en psykolog för att kunna gå vidare efter att ha varit med om en sådan hemsk händelse. 

 

Är du lika "smart" som du låter eller spelar du bara ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Är du lika "smart" som du låter eller spelar du bara ?

 

Är det inte dags att du går in i älgtråden nu och redogör för hur inhumana och kriminella moderaterna har blivit, eller är du för "smart" för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

däremot så e han väl inblandad i det ilegala lotteriet, "huei tai din,,,,,,

หวยใต้ดิน

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Är det inte dags att du går in i älgtråden nu och redogör för hur inhumana och kriminella moderaterna har blivit, eller är du för "smart" för det?

 

Jasså. Det var som jag misstänkte att du inte spelade !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jasså. Det var som jag misstänkte att du inte spelade !

 

Svara nu i älgtråden din lilla fegis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en bitter malaj, lite sådär halvt avundsjuk på de som lyckades göra bra ifrån sig och fick lite snyggt glitter...

Själv tror jag en att det är bra med att ha en fast hand när det skall styras upp i samhället, sen få vi inte glömma att de rädda folket från den utsugande släkten shinavatra som höll på med sitt risbedrägeri mot folket

Bitter? Du kan väl slå upp det ordet och kolla vad det betyder!

Du verkar vara lika dum som dina nya iaktagelser är gamla, kom du på just nu att det förekommit oriktigheter i regeringskretsar eftersom du så gärna vill dela med dig av dina nyvunna kunskaper.

Men du har lite rätt om malaj, skulle hellre vara det än bruntungad rövslickare, där verkar vi ha olika uppfattningar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bitter? Du kan väl slå upp det ordet och kolla vad det betyder!

Du verkar vara lika dum som dina nya iaktagelser är gamla, kom du på just nu att det förekommit oriktigheter i regeringskretsar eftersom du så gärna vill dela med dig av dina nyvunna kunskaper.

Men du har lite rätt om malaj, skulle hellre vara det än bruntungad rövslickare, där verkar vi ha olika uppfattningar!

 

Ja nog fan är det ett konstant gnällande om "glitter" hit o "glitter" dit från din sida. Aldrig något positivt som sker i samhället numera.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nog fan är det ett konstant gnällande om "glitter" hit o "glitter" dit från din sida. Aldrig något positivt som sker i samhället numera.

 

/ SatanG

 

Som denna trevliga läsning i Thaivisa.com:

 

"Government concerned with foreigners being ripped off by Thai hospitals"

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Det var faktiskt exakt det Prayuth sade.

Lotterna ska kosta mellan 60-80 Baht, men köps upp i massor av mellanhänder som sedan säljer vidare till de försäljare man ser på gatorna.

Det är det som ska stoppas och alla som vill registrera sig som lottförsäljare ska göra det och köpa lotter direkt av "staten".

Så har det alltid varit att bara de registrerade har lov att sälja. Men som vanligt så har korruptionen gjort sitt. Även de som säljer i förstahand sparkar gärna upp priserna, riktiga turnummer kan man få betala 140-150 baht för.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Som denna trevliga läsning i Thaivisa.com:

 

"Government concerned with foreigners being ripped off by Thai hospitals"

 

Intressant, jag är aldrig på thaivisa så har du en länk dit?

Kan tänka mig att det ofta stämmer, särskilt för de med svensk försäkring.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, jag är aldrig på thaivisa så har du en länk dit?

Kan tänka mig att det ofta stämmer, särskilt för de med svensk försäkring.

 

/ SatanG

 

Jag klarade inte av att länka, men innehållet i nyhetsflashen är i stort sett vad jag citerade.

Vi får nog höra mera om detta och annat positivt som händer i Thailand nu.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag klarade inte av att länka, men innehållet i nyhetsflashen är i stort sett vad jag citerade.

Vi får nog höra mera om detta och annat positivt som händer i Thailand nu.

Länka går väl alltid

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/824165-government-concerned-with-foreigners-being-ripped-off-by-thai-hospitals/

 

Om det sen är rätt länk vete fasiken.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nog fan är det ett konstant gnällande om "glitter" hit o "glitter" dit från din sida. Aldrig något positivt som sker i samhället numera.

 

/ SatanG

Om du läst vad som står i många inlägg jag skrivit har jag ALLTID tagit avstånd från tidigare regering och dess handlande, men det ger ju inte med automatik att man måste gilla ALLT som "Glittret" företar sig, eller hu?

Har man inte någon rätt att förmedla avvikande avsikt utan att få en massa skit för det är det inte mig det är fel på utan dig och din snäva livssyn

Dessutom väljer jag att kalla Juntan för vad jag vill, och nog fan ser dom (också) ut som en drös med julgranar med allt sitt "glitter"

Ta nu inte livet så allvarligt, du lever längre om du anammar en mer glättig livsstil!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Om du läst vad som står i många inlägg jag skrivit har jag ALLTID tagit avstånd från tidigare regering och dess handlande, men det ger ju inte med automatik att man måste gilla ALLT som "Glittret" företar sig, eller hu?

Har man inte någon rätt att förmedla avvikande avsikt utan att få en massa skit för det är det inte mig det är fel på utan dig och din snäva livssyn

Dessutom väljer jag att kalla Juntan för vad jag vill, och nog fan ser dom (också) ut som en drös med julgranar med allt sitt "glitter"

Ta nu inte livet så allvarligt, du lever längre om du anammar en mer glättig livsstil!

 

Så varför inte prova en "mer glättig livsstil" själv istället för all bitterhet du visar i dina inlägg här på MPR ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så varför inte prova en "mer glättig livsstil" själv istället för all bitterhet du visar i dina inlägg här på MPR ?

Du har ingen aning om min livsstil, dessutom, vad heter det nu..Hmmmm, kasta sten i glashus.

 

Även du verkar ha svårt med ordförståelse, Bitter är något helt annat än kritisk inställning och oliktänkande!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Du har ingen aning om min livsstil, dessutom, vad heter det nu..Hmmmm, kasta sten i glashus.

 

Även du verkar ha svårt med ordförståelse, Bitter är något helt annat än kritisk inställning och oliktänkande!

 

Vi kan bara bedöma varandra efter hur vi beter oss på MPR eftersom vi inte känner varandra privat och det var en persons beteende på MPR du gnällde över och tyckte den inte skulle ta så allvarligt på saker och ting

 

Ändå är det just exakt så du själv beter dig här på MPR

 

Inser du inte det ?

 

Du kan kalla ditt beteende för vad du vill men för mig som läser dina inlägg känns du väldigt bitter och jag är inte direkt ensam om det tydligen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan bara bedöma varandra efter hur vi beter oss på MPR eftersom vi inte känner varandra privat och det var en persons beteende på MPR du gnällde över och tyckte den inte skulle ta så allvarligt på saker och ting

 

Ändå är det just exakt så du själv beter dig här på MPR

 

Inser du inte det ?

 

Du kan kalla ditt beteende för vad du vill men för mig som läser dina inlägg känns du väldigt bitter och jag är inte direkt ensam om det tydligen

Va bra att du fått ihop ett nytt kompisgäng, då kan ni ju klappa varann i ryggen och göra gemensam sak, lära er vad svenska ord har för betydelse!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läst vad som står i många inlägg jag skrivit har jag ALLTID tagit avstånd från tidigare regering och dess handlande, men det ger ju inte med automatik att man måste gilla ALLT som "Glittret" företar sig, eller hu?

Har man inte någon rätt att förmedla avvikande avsikt utan att få en massa skit för det är det inte mig det är fel på utan dig och din snäva livssyn

Dessutom väljer jag att kalla Juntan för vad jag vill, och nog fan ser dom (också) ut som en drös med julgranar med allt sitt "glitter"

Ta nu inte livet så allvarligt, du lever längre om du anammar en mer glättig livsstil!

 

Jodå, visst har du all rätt att uttrycka dig som du vill, jag blev bara trött på att det så konstant ska gnällas ner på "glittret" vad det än handlas om.

Jag är övertygad om att även du ser att förbättringar sker, bara viljan att vilja förbättra är ju positivt i sig, eller hur?

Och om vi tänker till lite om hur Thailand verkligen var i fritt fall för bara dryga året sedan så borde man ju ändå ge makten en rimlig chans att skapa varaktiga förändringar som i längden kan skapa ett bättre land.  

 

/ SatanG

 

PS vad det gäller din bitterhet så är den ganska tydlig i många fall. Inte för att jag är ett föredöme i de flesta fall men känn dig välkommen att kritisera mig när och hur du vill när du anser det vara dags.

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Va bra att du fått ihop ett nytt kompisgäng, då kan ni ju klappa varann i ryggen och göra gemensam sak, lära er vad svenska ord har för betydelse!

 

Strävar du efter sämre beteckningar än "bitter" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, visst har du all rätt att uttrycka dig som du vill, jag blev bara trött på att det så konstant ska gnällas ner på "glittret" vad det än handlas om.

Jag är övertygad om att även du ser att förbättringar sker, bara viljan att vilja förbättra är ju positivt i sig, eller hur?

Och om vi tänker till lite om hur Thailand verkligen var i fritt fall för bara dryga året sedan så borde man ju ändå ge makten en rimlig chans att skapa varaktiga förändringar som i längden kan skapa ett bättre land.  

 

/ SatanG

Helt rätt, det märks kanske inte så mycket i det vardagliga livet men det fortgår naturligtvis förändringar utan insyn och som jag är säker på kommer att ytterligare stärka landet, dock har jäkligt svårt för prioriteringsgången då det gång efter annan drabbar just de som är mest utsatta, bl.a. genom just det korruptionssystem landet fortfarande lider av och där enda utsikten till företagsamhet var att på sedvanligt maner muta till sig den möjligheten!

Därför kallar jag Juntan för "glitter" i en lite skämtsam med samtidigt kritisk betoning!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...