Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vs Thai för Jul-Aug 2015


Magrood

Recommended Posts

Oregistrerad

så du har åkt  premium ekonomi med norwegian?

Nej det har jag inte, jag rymms i economy seaten. Hade nog ca 5-10 cm mellan framförvarande ryggstöd och min knät

Det är ju 2+3+2 har jag för mig i PE jämför med 3+3+3 economy. Är man överviktig ska man absolut välja PE.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 572
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    94

  • Sam sip sam

    36

  • leifen

    29

  • pigge01

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Nej det har jag inte, jag rymms i economy seaten. Hade nog ca 5-10 cm mellan framförvarande ryggstöd och min knät

Det är ju 2+3+2 har jag för mig i PE jämför med 3+3+3 economy. Är man överviktig ska man absolut välja PE.

Ja då förstår jag att du inte sett några WT där

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja då förstår jag att du inte sett några WT där

WT betyder vad? Fan kan inte era konstiga urtryck

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Du kanske räknas som WT och ser således inte att du sitter i den högen.

Norwegian suger.

Dom hade en till katastrofflight nyligen mellan BKK-OSL.

 

 

 whitetrash

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

whitetrash
Jahaa, jag tyckte att alla var vita när jag flög senast, kanske är jag dum och inte modern men jag brukar inte kategorisera människor. Kanske slipper man mycket huvudvärk när man inte fattar allt,
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det har jag inte, jag rymms i economy seaten. Hade nog ca 5-10 cm mellan framförvarande ryggstöd och min knät

Det är ju 2+3+2 har jag för mig i PE jämför med 3+3+3 economy. Är man överviktig ska man absolut välja PE.

 

hur lång är du?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaa, jag tyckte att alla var vita när jag flög senast, kanske är jag dum och inte modern men jag brukar inte kategorisera människor. Kanske slipper man mycket huvudvärk när man inte fattar allt,

 

Vet du inte vad WT eller whitetrash är synonymt med titta här

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vet du inte vad WT eller whitetrash är synonymt med titta här

Men då så, tillhör absolut själv i gruppen, inte konstig att jag inte noterat det.  Är 176 cm lång eller kort, hur som helst. Sitter man rakryggad som jag alltid är

är det inga problem

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Men då så, tillhör absolut själv i gruppen, inte konstig att jag inte noterat det.  Är 176 cm lång eller kort, hur som helst. Sitter man rakryggad som jag alltid är

är det inga problem

 

Det var ju det jag skrev.

Anledningen att du inte uppmärksammat dessa är att du är en av dom.

 

Norwegian suger

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då så, tillhör absolut själv i gruppen, inte konstig att jag inte noterat det.  Är 176 cm lång eller kort, hur som helst. Sitter man rakryggad som jag alltid är

är det inga problem

 

176cm inte allt för kort alltså då eller lång för den delen, men norwegian har ju stort sett samma stolavstånd och bredd som andra på de sträckorna, så där är nog inget att klaga på.

 

Men helt klart är att mycket WT samlas där, dels på de låga priserna och att de just är ett lågprisbolag.

 

Och ang WT så är det idag en vanlig förkortning / ord som används i media och sociala nätverk, så det var förför jag la länken så du vet och slipper undra :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och ang WT så är det idag en vanlig förkortning / ord som används i media och sociala nätverk, så det var förför jag la länken så du vet och slipper undra
Inte mitt stil att klassificiera folk, jag respekterar även dig, trots att jag tycker dina åsikter oftast är skit och saknar grund.
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mitt stil att klassificiera folk, jag respekterar även dig, trots att jag tycker dina åsikter oftast är skit och saknar grund.

 

Nu är det ju inte jag som funnit ut ordet WT, det är idag ett vedertaget ord som varken du eller jag kan göra nått åt...

 

Mina åsikter får du tycka vad du vill om, det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan ju inte tvinga dig att ha rätt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jahaa, jag tyckte att alla var vita när jag flög senast, kanske är jag dum och inte modern men jag brukar inte kategorisera människor. Kanske slipper man mycket huvudvärk när man inte fattar allt,

 

Hehe, jag såg flera Thai på mina flygresor dit och tillbaka. Fast bara kvinnor/barn (kan ha varit hasip hasip åxå) av nån märklig anledning. Personalen undantagen.

 

Men att kalla nån WT tycker jag nog som du är bara dumt, finns Svenska ord för sånt, slödder kan ju vara ett alternativ och det kan användas på alla oavsett hur länge dom varit ute i solen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Chrille Columbus

Mycket snack hit och dit om WT det "lustiga" är att British Airways kalla sin economy class world traveler* som ibland förkortas WT så lite flygrelaterat blir det ju. Skulle välja Thai air före Norwegian. Men det är ju jag det.
Åker oftast själv och har gett upp på det där med Norwegian på grund av allt strul men det är cirka 11 år sen men känner igen mig när jag läser om allt krångel med norwegian. Edit; (*det är långdistansflygningarna)

Ändrades av Chrille Columbus

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Mycket snack hit och dit om WT det "lustiga" är att British Airways kalla sin economy class world traveler* som ibland förkortas WT så lite flygrelaterat blir det ju. Skulle välja Thai air före Norwegian. Men det är ju jag det.

Åker oftast själv och har gett upp på det där med Norwegian på grund av allt strul men det är cirka 11 år sen men känner igen mig när jag läser om allt krångel med norwegian. Edit; (*det är långdistansflygningarna)

 

Försökte du flyga Norwegian långdistans för 11 år sen förstår jag att det strulade och blev förseningar :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Försökte du flyga Norwegian långdistans för 11 år sen förstår jag att det strulade och blev förseningar :crazy:

Nä du har missuppfattat det hela jag flög inom norden mestadels inrikes i Sverige men mitt inlägg om långdistans handlade om British airwais och deras långdistansprodukt world traveler.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä du har missuppfattat det hela jag flög inom norden mestadels inrikes i Sverige men mitt inlägg om långdistans handlade om British airwais och deras långdistansprodukt world traveler.

 

BA är ett av bolagen jag aldrig skulle köpa en biljett av igen, ej heller flyga via London igen!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä du har missuppfattat det hela jag flög inom norden mestadels inrikes i Sverige men mitt inlägg om långdistans handlade om British airwais och deras långdistansprodukt world traveler.

 

 

Håller med där. Under de senaste 15 åren har jag nog åkt 7-8 ggr med BA. Varje flight var det något som strulade, mestadels med bagaget. Nu var det nog en 6-7 år sedan jag flög med BA senast. Har aldrig upplevt något ens i närheten av detta med Thai, Finnair eller Baggarna. Av dessa tre är jag nog mest nöjd med finnarna, därefter Thai. Nu ska hela familjen iväg med baggarna, så jag håller tummarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Thai borde ju vara ett givet bolag att anlita för alla som håller Thailand varmt om hjärtat. Så klart man vill gynna älsklingslandets bolag.

 

De allra flesta här talar sig varma för Thailand och många har hus och annat i Thailand så vad vore väl naturligare än att anlita Thailands eget flygbolag får att på så sätt stärka landets ekonomi och ställning. De flyger ju dessutom direkt från såväl Stockholm, Oslo som Köpenhamn. Full service ombord med fri mat och dricka. Man är i Thailand så snart man stigit ombord.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Enda nackdelen med baggarna tyckte jag var avresan från suvvan, men betalar man extra för käk+bagage och tar med sig eget headset (använde den till telefonen) så funkade ju allt.

Men det är ju det priset jag jämför med andra, inte baggarna utan käk och bagage med andra som har käk+bagage+fri dryck.

 

Sen är det inte så stor skillnad för mig oftast. så då kan hemresetiden faktiskt vara den som styr. Speciellt om det är en kortare tripp. Har lagt sista natten nära suvvan bara för att slippa kliva upp innan jag gått och lagt mig nästan för att hinna dit om jag skulle sticka från jomtien/pattis tex. 

 

Senast kom jag med nattbuss från norr (nånstans, surin säger hon jag trodde jag var nånannanstans) och hade fixat hotell med tidig inchekning för att få sova lite på morgonen åxå (kan inte sova mycket på bussen). Kostade en slant med taxi till hotellet men billigare och mer tillförlitligt än att ta taxi mitt i natten från pattis/jomtien i alla fall. Strulfaktorn räknar jag åxå med, så jag vill vara säker på att vara på suvvan minst 3 timmar innan avgång. Och skall man ta med den faktorn på en resa till suvvan först åxå så blir det avgång vid 03.00 på morgonen. 

 

Just i detta fall så var jag ju på väg norrifrån så det var liksom inte aktuellt heller att åka ner till Jomtien över dagen.

 

Träffade på ett par som höll på att missa flyget för taxin inte hittade till deras hotell, då var jag lite nöjd med att hotellet jag bott på några gånger har egen transfer till suvvan och jag har en hel dag på mig att ta mig till hotellet. Convenient resort hotel eller vad den nu hette. Inte snorbilligt men det känns lite tryggt att se flygplatsen i alla fall. Då var det väl själve f*n om inte det skall gå att hitta dit.

 

Sen skall det finnas en MPRare som har en restaurang i närheten, men dit har jag inte orkat leta mig än. Tanken har funnits, men inte orken. Hotellet ligger på No.9-11 soi Ladkrabang 38, Bangkok så det skall inte vara alltförlångt bort om jag fattat det rätt.

 

Ett alternativ om man vill ha nåt att göra på dan är ju silver gold garden, då finns det lite mer att pyssla med inom gångavstånd.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga till de allvetande på forumet angående baggarna: Är det samma plan som kör Arn-Bkk och landar 06:55 som kör tillbaka med avresetid 9:00?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

En fråga till de allvetande på forumet angående baggarna: Är det samma plan som kör Arn-Bkk och landar 06:55 som kör tillbaka med avresetid 9:00?

Det är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Thai borde ju vara ett givet bolag att anlita för alla som håller Thailand varmt om hjärtat. Så klart man vill gynna älsklingslandets bolag.

 

De allra flesta här talar sig varma för Thailand och många har hus och annat i Thailand så vad vore väl naturligare än att anlita Thailands eget flygbolag får att på så sätt stärka landets ekonomi och ställning. De flyger ju dessutom direkt från såväl Stockholm, Oslo som Köpenhamn. Full service ombord med fri mat och dricka. Man är i Thailand så snart man stigit ombord.

 

MVH Nonki

 

Rena reklamen, det var väl du som krängde Thai-biljetter får jag förmoda......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Rena reklamen, det var väl du som krängde Thai-biljetter får jag förmoda...

Hejsan

 

Jag tror på att gynna det som ligger en varmt om hjärtat. Exempelvis köper jag mejeriprodukter som kommer från Skånemejerier då jag bor i Skåne. Om jag bodde i en mindre ort skulle jag gynna den lokala affären framför att åka in till en stormarknad. 

 

Jag älskar Thailand och det tror jag många andra här på forumet gör och för mig är det helt naturligt att flyga med Thai då det känns rätt i förhållande till min relation till detta landet. Speciellt när fördelarna med bolaget är många. Jag har flugit med detta bolag långt innan jag själv startade resebyrå och började "kränga" deras biljetter. Förresten, vad kränger du själv?

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Jag tror på att gynna det som ligger en varmt om hjärtat. Exempelvis köper jag mejeriprodukter som kommer från Skånemejerier då jag bor i Skåne. Om jag bodde i en mindre ort skulle jag gynna den lokala affären framför att åka in till en stormarknad. 

 

Jag älskar Thailand och det tror jag många andra här på forumet gör och för mig är det helt naturligt att flyga med Thai då det känns rätt i förhållande till min relation till detta landet. Speciellt när fördelarna med bolaget är många. Jag har flugit med detta bolag långt innan jag själv startade resebyrå och började "kränga" deras biljetter. Förresten, vad kränger du själv?

 

MVH Nonki

 

Inget, jag är anställd inom industri nuförtiden.

Om Thai inte hade höjt sin bagagevikt så hade de för min del inte varit ett alternativ alls för resor, SAS var jag mycket nöjd kund hos när de flög CPH-BKK.

Jag köper också Skånemejeriers produkter.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...