Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vs Thai för Jul-Aug 2015


Magrood

Recommended Posts

Hade baggarna haft en vettigare tidtabell.

Med nattflyg i båda riktningarna.

Så hade dom kanske varit mera intressanta.

Sedan ska mat och alkoholfridryk och te/kaffe ingå i biljettpriset..

Om mat, dryck eller baggage ingår rör mig inte det minsta. Vill jag ha några GT och de inte ingår så betalar man, inte svårare än så.

Nu passar Finnair mina behov bäst så jag flyger varken Thai eller Norskt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 572
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    94

  • Sam sip sam

    36

  • leifen

    29

  • pigge01

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sedan ska mat och alkoholfridryk och te/kaffe ingå i biljettpriset

Varför ???

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man blir hungrig eller törstig[emoji1] [emoji1]

Har man plånkan med så löser det sej ändå  :drinks:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har man plånkan med så löser det sej ändå :drinks:

Som du vet är min Tom eller rättare sagt på minus[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Som du vet är min Tom eller rättare sagt på minus[emoji1]

 

Ändå åker och lever du lyxigare än merparten av Sveriges befolkning ???

 

Dags för lite gris snart ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Baggarna Umeå-Bkk 3440kr och Thai 7852kr för samma datum, då känns fritt kaffe och flygplansmat oväsentligt.

 

Då köper man det man vill ha ombord och ändå har mycket kvar för nöjen då man kommer fram en dryg timma senare än Thai.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ändå åker och lever du lyxigare än merparten av Sveriges befolkning ???

Dags för lite gris snart ?

Krogbesök kanske jag får råd med i oktober med lite flyt [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hehe, jag fick ju "köpa ut" ut åt stolsgrannen, hans kort funkade inte. Så jag ställde uppp och köpte ut lite åt honom. Dom rackarna på Norwegian tar inte kontanter utan bara kort tydligen.

Sen betalade han mig i Svenska pengar istället.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Baggarna Umeå-Bkk 3440kr och Thai 7852kr för samma datum, då känns fritt kaffe och flygplansmat oväsentligt.

Då köper man det man vill ha ombord och ändå har mycket kvar för nöjen då man kommer fram en dryg timma senare än Thai.

Vilka datum [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka datum [emoji1]

18 aug-16 sept, biljetten köpt i slutet av april.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Krogbesök kanske jag får råd med i oktober med lite flyt [emoji1]

 

Fniss :fan:  Enligt fb är du ute o äter o fikar varenda dag mer eller mindre, en annan fattiglapp

ligger hemma på soffan o suger i sej Hof och mackor med blodpudding.

Fast vem klagar :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Fniss :fan: Enligt fb är du ute o äter o fikar varenda dag mer eller mindre, en annan fattiglapp

ligger hemma på soffan o suger i sej Hof och mackor med blodpudding.

Fast vem klagar :)

Snälla vänner som bjuder[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

18 aug-16 sept, biljetten köpt i slutet av april.

Och då kan du välja att köpa mat och dryck för hur mycket du vill. Helt ok koncept tycker jag.

Tror Finnair har något liknande på gång, om det inte redan har startat? Nu köpte jag iofs biljetter långt fram i bussen men jag tycker ändå det är rätt väg att gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då kan du välja att köpa mat och dryck för hur mycket du vill. Helt ok koncept tycker jag.

Tror Finnair har något liknande på gång, om det inte redan har startat? Nu köpte jag iofs biljetter långt fram i bussen men jag tycker ändå det är rätt väg att gå.

 

Jepp, valfrihet är svaret

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju fylla i mitt meddelande som jag la tidigare., angående Norweigan.

 

Från det ena till det andra, kom hem i veckan efter en liten tripp till Thailand, jag och kompisen hittade några billiga biljetter med Norweigan (3200 tor.), men kommer inte åka med dom igen.

Från Arlanda köpte vi en liten flaska whiskey som vi hällde i en trocadero flaska för att ha lite gott att dricka, maten struntar jag i men jag vill ju ha kaffe det bl.a köpte jag en liten pappmugg för 4$, sen några öl och macka, totalt 39$.

Sen var det med tiderna från Bangkok fick pallra oss upp klockan 5 på morgonen planet gick ju 9,00.

Men nu har jag testat iallafall.

 

39$ för macka, 3 öl och en kopp kaffe.

 
post-9472-0-03162100-1434652925.jpg
 
Gott om plats?   :nono:
 
post-9472-0-58420900-1434652970.jpg
 
Kändes bara trist med personalen ombord, att man bara vara luft, men det kanske man var också.
 
post-9472-0-90855100-1434653030.jpg
 

Ja sen är jag ingen fin "flicka" men det finns priser på medpassagerare de som satt bredvid mig ner till Bangkok, var ett Svenskt-Thai par som hade med sig matsäck någon "plaa stuvning",

sånna Svenska "gubbar" har jag tyvärr lite förakt emot, så det kändes som man var på en charter vs. speciella farbröder tur.   :fie:

 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då kan du välja att köpa mat och dryck för hur mycket du vill. Helt ok koncept tycker jag.

Tror Finnair har något liknande på gång, om det inte redan har startat? Nu köpte jag iofs biljetter långt fram i bussen men jag tycker ändå det är rätt väg att gå.

Har ju dessutom garderoben full i huset jag hyr, så handbagage duger gott.

 

De flesta bolag verkar gå åt det hållet med grundpris med olika tillägg.

 

Finnarna är ju så snälla/bussiga att dom har flyttat fram mig i bussen två hemresor i rad i april.

Ny linje Umeå - Helsingfors kan bli bra när pris och tider stämmer.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju dessutom garderoben full i huset jag hyr, så handbagage duger gott.

 

De flesta bolag verkar gå åt det hållet med grundpris med olika tillägg.

 

Finnarna är ju så snälla/bussiga att dom har flyttat fram mig i bussen två hemresor i rad i april.

Ny linje Umeå - Helsingfors kan bli bra när pris och tider stämmer.

Funkar bra från gbg om man vill ha kort restid och saknar direktflyg. Hemresan kl09 från suvvan ser jag som positivt. Man får hela dagen innan användbar istället för att gå och vänta på att åka till flyget. Bara att ta en taxi kl06, frulle i loungen och sedan sitta gott i en fällbar stol ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag kan ju fylla i mitt meddelande som jag la tidigare., angående Norweigan.

 

Från det ena till det andra, kom hem i veckan efter en liten tripp till Thailand, jag och kompisen hittade några billiga biljetter med Norweigan (3200 tor.), men kommer inte åka med dom igen.

Från Arlanda köpte vi en liten flaska whiskey som vi hällde i en trocadero flaska för att ha lite gott att dricka, maten struntar jag i men jag vill ju ha kaffe det bl.a köpte jag en liten pappmugg för 4$, sen några öl och macka, totalt 39$.

Sen var det med tiderna från Bangkok fick pallra oss upp klockan 5 på morgonen planet gick ju 9,00.

Men nu har jag testat iallafall.

 

39$ för macka, 3 öl och en kopp kaffe.

 
 
Gott om plats?   :nono:
 
 
Kändes bara trist med personalen ombord, att man bara vara luft, men det kanske man var också.
 
 

Ja sen är jag ingen fin "flicka" men det finns priser på medpassagerare de som satt bredvid mig ner till Bangkok, var ett Svenskt-Thai par som hade med sig matsäck någon "plaa stuvning",

sånna Svenska "gubbar" har jag tyvärr lite förakt emot, så det kändes som man var på en charter vs. speciella farbröder tur.   :fie:

 

 

Nu kanske du är väldigt stor för jag har inga problem att sitta med mina 187cm i baggarnas B787.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag kan ju fylla i mitt meddelande som jag la tidigare., angående Norweigan.

 

Från det ena till det andra, kom hem i veckan efter en liten tripp till Thailand, jag och kompisen hittade några billiga biljetter med Norweigan (3200 tor.), men kommer inte åka med dom igen.

Från Arlanda köpte vi en liten flaska whiskey som vi hällde i en trocadero flaska för att ha lite gott att dricka, maten struntar jag i men jag vill ju ha kaffe det bl.a köpte jag en liten pappmugg för 4$, sen några öl och macka, totalt 39$.

Sen var det med tiderna från Bangkok fick pallra oss upp klockan 5 på morgonen planet gick ju 9,00.

Men nu har jag testat iallafall.

 

39$ för macka, 3 öl och en kopp kaffe.

 
 
Gott om plats?   :nono:
 
 
Kändes bara trist med personalen ombord, att man bara vara luft, men det kanske man var också.
 
 

Ja sen är jag ingen fin "flicka" men det finns priser på medpassagerare de som satt bredvid mig ner till Bangkok, var ett Svenskt-Thai par som hade med sig matsäck någon "plaa stuvning",

sånna Svenska "gubbar" har jag tyvärr lite förakt emot, så det kändes som man var på en charter vs. speciella farbröder tur.   :fie:

 

 

Så, 3800 spänn för tor Bangkok inklusiva macka o bira ??? vad gnäller du om ???

Ibland blir det enbart komiskt, pröjsar som för en kort taxiresa och åker halva jorden runt.

Priset för flyget är i stort oförandrat sen minst 10 år eller skall man säga har sjunkit så

vad skulle du säga om du hade eller hade lägre lön än du hade för 10 år sen ???

själv är jag nöjd med att ha mer än dubblat min inkomst på dom åren och njuter därför

av dagens flygpriser oavsett vilken klass jag flyger i .

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, 3800 spänn för tor Bangkok inklusiva macka o bira :huh: vad gnäller du om :huh:

Ibland blir det enbart komiskt, pröjsar som för en kort taxiresa och åker halva jorden runt.

Priset för flyget är i stort oförandrat sen minst 10 år eller skall man säga har sjunkit så

vad skulle du säga om du hade eller hade lägre lön än du hade för 10 år sen :huh:

själv är jag nöjd med att ha mer än dubblat min inkomst på dom åren och njuter därför

av dagens flygpriser oavsett vilken klass jag flyger i .

Vill minnas att jag brukade betala 7-8k för en biljett för 10 år sedan, idag kostar densamma ungefär hälften men som du säger så har man ett par kronor mer i börsen också.

Sjukt prisutveckling men ändå är folk missnöjda

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar bra från gbg om man vill ha kort restid och saknar direktflyg. Hemresan kl09 från suvvan ser jag som positivt. Man får hela dagen innan användbar istället för att gå och vänta på att åka till flyget. Bara att ta en taxi kl06, frulle i loungen och sedan sitta gott i en fällbar stol :wink:

Första gången tyckte jag inte om hemresor kl. 09.00 och åkte till Bkk eftermiddagen före och bodde på hotell samt taxi kl.06.00.

 

Numera tar jag nattbussen (First-class) kl 24.00 och sover på bussen och kliver av vid Rangsit kl. 05.00 och taxi därifrån. Får ändå vänta på att incheckningen öppnar.

 

Har slutat åka fram till Morchit där det är för krångligt med taxiköer och blufförare. 

 

Smidigt som passar mig bra.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången tyckte jag inte om hemresor kl. 09.00 och åkte till Bkk eftermiddagen före och bodde på hotell samt taxi kl.06.00.

 

Numera tar jag nattbussen (First-class) kl 24.00 och sover på bussen och kliver av vid Rangsit kl. 05.00 och taxi därifrån. Får ändå vänta på att incheckningen öppnar.

 

Har slutat åka fram till Morchit där det är för krångligt med taxiköer och blufförare. 

 

Smidigt som passar mig bra.

Jag går på klubb till midnatt och sover 5-6 timmar på hotellet. Om jag skulle åka kl 23,55 så skulle jag ha bokat en helnatt för hotellet ändå @Odin #dyrtmedlatecheckoutpåbayoke

Sover kass på flyg oavsett klass, endast sprit hjälper och då föredrar jag bra stol och seminykter med en bok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att jag brukade betala 7-8k för en biljett för 10 år sedan, idag kostar densamma ungefär hälften men som du säger så har man ett par kronor mer i börsen också.

Sjukt prisutveckling men ändå är folk missnöjda

 

Ja det är vad jag minns med 7k som relativt billigt och ibland nere på otroliga dryga 5k

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går på klubb till midnatt och sover 5-6 timmar på hotellet. Om jag skulle åka kl 23,55 så skulle jag ha bokat en helnatt för hotellet ändå @Odin #dyrtmedlatecheckoutpåbayoke

Sover kass på flyg oavsett klass, endast sprit hjälper och då föredrar jag bra stol och seminykter med en bok.

Jag har talang som sover rätt bra både på buss och flyg utan sprit.

 

Föredrar att dricka på krogen istället.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...