Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vs Thai för Jul-Aug 2015


Magrood

Recommended Posts

Du är ju inte på riktigt, helt befriad från läsförståelse?

Hur svårt kan det vara att förstå att idi*terna tog för mycket pengar, av en van resenär, som första gången tänkte snika med ett lågprisbolag?

Som erbjuder den fina produkten direktflyg med fina flygplan?

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

Det kan ju mycket möjligt vara brist på min läsförståelse, men det är ju flera som har påpekat samma sak, att din foto ger en förvirrat känsla vad som egentligen hänt. Men Du kan fortsätta göra dig löjlig och dum med din påstående. Svara på ett enkel fråga, vem har gett kontonumret till Norwegian dit pengarna skulle återbetalas? Jag är rätt så säker att Norwgian inte har tillgång tilla alla människors kontonummer, inte ens deras kunder. Dessutom har Norwegian en fyra timmars ångertid på alla köp, då kan man stoppa betalningen genom att avboka beställningen. De måste ju ge nån förklaring varför de drog för mycket pengar! Han måste ju ha betalat via betalkort (eller bankkort alt kreditkort), annars kan de inte gå till nåns konto för att göra ytterligare avdrag. Annan fråga, enkel sån igen, drogs det en gång 10 947 SEK eller först en på 7 113 och ytterligare en gång till på 3 824 SEK

Anser f.ö att dina inlägg är bara svammel igen som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 572
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    94

  • Sam sip sam

    36

  • leifen

    29

  • pigge01

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Krediteringar till betalkort görs normalt till "kortet". Finns inga uppgifter om ev kontonummer kopplade till kortet hos säljföretaget.

Alla dragningar på kortet förutsätter någon form av auktorisation.

Denna story är så full av brister stt inte ens aftonbladet skulle publicerat den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju mycket möjligt vara brist på min läsförståelse, men det är ju flera som har påpekat samma sak, att din foto ger en förvirrat känsla vad som egentligen hänt. Men Du kan fortsätta göra dig löjlig och dum med din påstående. Svara på ett enkel fråga, vem har gett kontonumret till Norwegian dit pengarna skulle återbetalas? Jag är rätt så säker att Norwgian inte har tillgång tilla alla människors kontonummer, inte ens deras kunder. Dessutom har Norwegian en fyra timmars ångertid på alla köp, då kan man stoppa betalningen genom att avboka beställningen. De måste ju ge nån förklaring varför de drog för mycket pengar! Han måste ju ha betalat via betalkort (eller bankkort alt kreditkort), annars kan de inte gå till nåns konto för att göra ytterligare avdrag. Annan fråga, enkel sån igen, drogs det en gång 10 947 SEK eller först en på 7 113 och ytterligare en gång till på 3 824 SEK

Anser f.ö att dina inlägg är bara svammel igen som vanligt.

Pengarna drogs ju från kortet och i och med det hade ju baggarna rätt kortnummer så det är väl nån stackare på deras kontor som sluntit med en tangenttryckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Flög premium Thai från Bkk förra månaden, ingen Lounge, ingen premium kö, otrevlig personal. Världens bästa stolar!

Flög Norwegian till Bkk förra månaden, lounge, premium kö, trevlig personal, servering hela flygningen(mot betalning)sämre stolar!

Denna månad kostade ToR premium Norwegian 9000:- från Luleå och Thai 18000:-, jag väljer Norwegian alla dagar i veckan.

Nu det dåliga, ville boka om biljetterna eftersom vi kan smita några dagar tidigare. Norwegian kan ej boka om dessa biljetter, men man kan köpa nya och få en återbetalning om fyra veckor på de 18000:- som vi lagt ut på de första biljetterna...

puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu det dåliga, ville boka om biljetterna eftersom vi kan smita några dagar tidigare. Norwegian kan ej boka om dessa biljetter, men man kan köpa nya och få en återbetalning om fyra veckor på de 18000:- som vi lagt ut på de första biljetterna...

puss

Erkki

Förstår inte varför har Ni inte kunnat boka om biljetter? ENligt deras regel på hemsidan kan man det om man köper Premium, mot betalnin och Premium Flex utan kostnad. Dessutom är det tydligt och klart redovisat att det kostar 800 SEK per biljett och väg. Att inte kunna göra och att inte vilja betala för ändringen  är olika saker.norski_premium.thumb.jpg.bf56bd40b189454andra_biljett.thumb.jpg.cdbf35e8da2d7658

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengarna drogs ju från kortet och i och med det hade ju baggarna rätt kortnummer så det är väl nån stackare på deras kontor som sluntit med en tangenttryckning.

Jag trodde att säkerheten med kortbetalning var betydligt högre och att det du beskriver skulle vara omöjligt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengarna drogs ju från kortet och i och med det hade ju baggarna rätt kortnummer så det är väl nån stackare på deras kontor som sluntit med en tangenttryckning.

Jag är övertygad om att när jag gör ett kortköp på nätet så ger jag min bank order om att skicka en specifik summa från mitt konto till säljaren och inget annat. Inte att mina kortuppgifter skickas till denne säljare och därmed ges möjlighet att länsa mitt konto, hua så hemskt. :ahh:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Silvertape is da shit...

IMG223.jpg

Och på Thais nyaste 747-400

Dålig Amerikansk kvalité!

Den är lev. 2003-nov.

Oavsett hur gamla de. Hur förtroendeingivande ser det ut med tejpade fönster på ett flygplan?

Spelar det någon roll att planet är från 2003, när det gäller flygsäkerhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Flög premium Thai från Bkk förra månaden, ingen Lounge, ingen premium kö, otrevlig personal. Världens bästa stolar!

Flög Norwegian till Bkk förra månaden, lounge, premium kö, trevlig personal, servering hela flygningen(mot betalning)sämre stolar!

Denna månad kostade ToR premium Norwegian 9000:- från Luleå och Thai 18000:-, jag väljer Norwegian alla dagar i veckan.

Nu det dåliga, ville boka om biljetterna eftersom vi kan smita några dagar tidigare. Norwegian kan ej boka om dessa biljetter, men man kan köpa nya och få en återbetalning om fyra veckor på de 18000:- som vi lagt ut på de första biljetterna...

puss

Erkki

Jag hade inte några problem att boka om två biljetter till Thailand för några veckor sedan. Ringde ca 2 timmar innan avgång kostade 800kr + mellanskillnaden i det pris vi betalt och priset på den nya flighten. 

Ska gå att boka om fram till 30 minuter före avgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Loikkari,

Berodde på att de kvarvarande biljetterna på mitt önskade nya datum var dyrare.
Då gick det inte att lägga mellanskillnad  + ombokningsavgift.

Samt att det blir dubbla avgifter även fast man bara vill boka om en väg..

Puss
Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Loikkari,

Berodde på att de kvarvarande biljetterna på mitt önskade nya datum var dyrare.
Då gick det inte att lägga mellanskillnad  + ombokningsavgift.

Samt att det blir dubbla avgifter även fast man bara vill boka om en väg..

Puss
Erkki

Då har de inte gått enligt villkoren det står ju om premium biljetten att den går att boka om. Om så är fallet håller jag med att det är dåligt av dem, fel helt klart. Intressant.

LowFare
LowFare+
Premium

Kan ändras
Namn, datum, tid och destination kan ändras för samma typ av biljett senast 30 minuter innan ordinarie avgångstid. . Ett tillägg samt eventuell prisskillnad tillkommer.

Namnändring: 370 SEK per person, per väg
Ändra resa: 800 SEK per person, per väg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är övertygad om att när jag gör ett kortköp på nätet så ger jag min bank order om att skicka en specifik summa från mitt konto till säljaren och inget annat. Inte att mina kortuppgifter skickas till denne säljare och därmed ges möjlighet att länsa mitt konto, hua så hemskt. :ahh:

Fritz..

Hur säkerheten fungerar har jag ingen koll på men jag vet att många tillämpar den principen att har man betalat med kort och t.ex köpet ska gå tillbaka så måste pengarna sättas in på samma kort. Till det behövs ju inte cvv-koden så det är kanske där säkerheten finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lita aldrig på ett lågprisbolag. Som Norwegian ;)

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vi sööööörvicebranchen brukar säga - Går det inte att laga med silvertejp..........Då är det trasigt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den "silvertejp" dom använder inom flygsidan är inte direkt den du köper på Biltema eller Clas Ohlson

Det är ganska vanligt med tillfälliga lagningar av den typen men kräver speciell typ av tejp enligt ovan

Finns inte sällan i instruktionerna att man kan göra sådana tillfälliga lösningar. Har sett flera runt frontrutorna i Cockpit bl.a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Skummat igenom denna tråd.

Jag förstår inte varför folk klagar på HC eller andra Apple fanboys.

Finns ju folk som reagerar värre än HC när man klankar på Norwegian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skummat igenom denna tråd.

 

Jag förstår inte varför folk klagar på HC eller andra Apple fanboys.

Finns ju folk som reagerar värre än HC när man klankar på Norwegian.

Don´t you ever vouch for Norwegian, Apple, Chang, Oskalad potatis.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

På tisdag ska jag ut och flyga Norwegian för andra gången på........... flera år.

Halkiga galonsäten som passar bäst på fyllecharter var det senast.

Nåja på vägen hem blir det SAS.

Dubbel glädje att åka hem, med andra ord.

iPhone och SAS rules

Link to comment
Dela på andra sajter

På tisdag ska jag ut och flyga Norwegian för andra gången på........... flera år.

Halkiga galonsäten som passar bäst på fyllecharter var det senast.

Nåja på vägen hem blir det SAS.

Dubbel glädje att åka hem, med andra ord.

iPhone och SAS rules

Du får supa ner dig före boarding så du ser ut som en vanlig nowayagain resenär :)

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det den här?

thai_air-1080288.thumb.jpg.893be413c2699

Var ser du "lagad" och silvertejp på den bilden?

Det är jättebra att du försöker hitta bilder på nätet att lägga in, för några egentagna lär vi aldrig få se, men de måste väl ändå vara någorlunda tajmade med det inlägg du citerar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ser du "lagad" och silvertejp på den bilden?

Det är jättebra att du försöker hitta bilder på nätet att lägga in, för några egentagna lär vi aldrig få se, men de måste väl ändå vara någorlunda tajmade med det inlägg du citerar...

Helt rätt, vore kul med lite bilder från Nemos liv bland vänner i Köping. :)

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...