Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vs Thai för Jul-Aug 2015


Magrood

Recommended Posts

Jag är inte speciellt tuff så därför vågar jag inte snåla med något så viktigt som flygbiljetten. 

Jag tar inte den risken.

 

MVH Nonki

Och eftersom du gillar thai så mycket utgår jag ifrån att du även betalar dubbla priset frivilligt. Ju mer man betalar (till thai) desto bättre tydligen. :good:

 

Själv har jag begränsade resurser, så jag sparar (inte snålar enligt mig) lite på flygresan, så får jag mer att spendera till "vanligt" folk, inte högdjuren på Thai Air. Men vi är alla olika :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 572
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    94

  • Sam sip sam

    36

  • leifen

    29

  • pigge01

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och eftersom du gillar thai så mycket utgår jag ifrån att du även betalar dubbla priset frivilligt. Ju mer man betalar (till thai) desto bättre tydligen. :good:

Själv har jag begränsade resurser, så jag sparar (inte snålar enligt mig) lite på flygresan, så får jag mer att spendera till "vanligt" folk, inte högdjuren på Thai Air. Men vi är alla olika :good:

Vi alla gillar väl thai på detta forum?

Finns säkert norgelovers forum också [emoji6]

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Betala 25k med sunkthai eller 17k med världens bästa flygbolag Qatar. Låt mig tänka på saken!? :mdr:

Skickat från min HTC One_M8

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med om att Thai är bättre än andra bolag ,tvärtom både Emirates och Qatar har varit klart bättre när det gäller service och mat och dryck.För vår det är det helt ok med en mellanlandning på 2 till 4 timmar efter halva tiden, lite kul att gå runt och kolla taxfree och andra affärer.

Ska vi va i Thailand i 1 månad så spelar det ingen roll att vi kommer fram några timmar senare.

Vi slutade åka Thai för 4 år sedan dels pga priset men framförallt på servicen som blev sämre och sämre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi alla gillar väl thai på detta forum?

Finns säkert norgelovers forum också [emoji6]

Är ingen större norgelover, men jag gillar att baggarna ger mig ett alternativ om jag vill lägga 1100 sek på lite surmat och en incheckad väska  eller att inte göra det. Om thai hade samma val (till konkurrenskraftiga priser) skulle de nog hamna före på min lista, främst för att resan tar kortare tid. Men jag tror inte de planerar några såna kampanjer :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ingen större norgelover, men jag gillar att baggarna ger mig ett alternativ om jag vill lägga 1100 sek på lite surmat och en incheckad väska eller att inte göra det. Om thai hade samma val (till konkurrenskraftiga priser) skulle de nog hamna före på min lista, främst för att resan tar kortare tid. Men jag tror inte de planerar några såna kampanjer :good:

Givetvis e det så, jag retas bara ju.

Alla fattar inte och tar det personligt, vilket roar en wt som mig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Alla fattar inte och tar det personligt
Tycker det är Du som tar det mer personligt, Du är snabb på att hugga i så snart nån nämner Norwegian, oavsett i vilket syfte, Du har bara skit att komma med om dem. Om jag nu tar ditt inlägg om pinkande passagerare, hur pass vanligt tror Du att det är hos Norwegian vs Thai? Är pinkande passagerare nåt som är vanligt hos passagerare hos Norwegian (och för att ingen behöver lysa upp sig menar jag pinkandet utanför toaletten under luftfärden) Får läsa i media titt som tätt om passagerare på andra bolag som har buntats ihop med buntband av personalen pga dille på flyget, händer såväl hos Thai som Finnair och övriga bolag.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är Du som tar det mer personligt, Du är snabb på att hugga i så snart nån nämner Norwegian, oavsett i vilket syfte, Du har bara skit att komma med om dem. Om jag nu tar ditt inlägg om pinkande passagerare, hur pass vanligt tror Du att det är hos Norwegian vs Thai? Är pinkande passagerare nåt som är vanligt hos passagerare hos Norwegian (och för att ingen behöver lysa upp sig menar jag pinkandet utanför toaletten under luftfärden) Får läsa i media titt som tätt om passagerare på andra bolag som har buntats ihop med buntband av personalen pga dille på flyget, händer såväl hos Thai som Finnair och övriga bolag.

Bravo[emoji4]

Tröttmössa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är inte klok, kom ihåg ta medicinen.

Du behöver inte tycka som mig, jag kan ju inte tvinga dig att ha rätt förstår du väl?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag befann mig på TG961 inatt och måste säga att den fina servicen och leendena jag saknat tidigare år är tillbaka. En otroligt gemytlig resa och att slippa byta flyg nånstans på vägen är guld värt. 9 timmar och 40 minuter tog det ner denna gång, bara lite drygt en arbetsdag :)

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

att slippa byta flyg nånstans på vägen är guld värt

 

Håller med om detta. De få gånger jag flyger så tar jag alltid ett direktflyg oavsett vad det är för bolag, finns det flera att välja på, så blir det den billigaste biljetten.

 

Lårbensutrymme, kvalitén på maten eller utseendet på de anställda är jag inte intresserad av.       aviateur07.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var med om något liknande med en KLM-flight från Amsterdam till Bangkok
 

 

Detta tycks var den gemensamma nämnaren ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt med Norwegian en del gånger.

Överlägset mest WT, några fyllskallar / psykfall som drack mintuu hela vägen.

Hur fan kan man dricka sån skit.

Jag har aldrig på 100tals longhauls varit med om värre.

Småungar som sitter och sparkar och skriker hela resan.

Så mycket ufon som på Norwegian har jag aldrig vart med om.

Sträckan Stockholm Oakland är ju lugn för dit flyger inte WT, men till BKK, ojoj.

 

Jag har aldrig flugit med Norwegian, kommer sannolikt aldrig heller att flyga med dem, men de värsta fyllona jag råkat ut för under mina resor har jag träffat på vid flyg med Thai(CPH-BKK), dräng fulla Danskar och dräng fulla bönner från Skaraborgs hållet av dialekten att döma.

Jag kommer ändå att flyga med Thai igen om de fortsätter med vettig bagagevikt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju åkt med både Thai och Norskt och det känns väl som det är klart mer fylla i Thai planen.

Kan ju vara en så enkel orsak som att spriten är klart mer lättillgänglig där ;)

Är även endast på Thai flygning som jag varit med om att dom bundit ihop en passagerare med buntband.

Skrek som en gris hela resan ;)

Givetvis svensk...

Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju åkt med både Thai och Norskt och det känns väl som det är klart mer fylla i Thai planen.

Kan ju vara en så enkel orsak som att spriten är klart mer lättillgänglig där :wink:

Är även endast på Thai flygning som jag varit med om att dom bundit ihop en passagerare med buntband.

Skrek som en gris hela resan :wink:

Givetvis svensk...

Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk

Du är väl medveten om att ett sådant uttalande här på MPR är ungefär som att svära i kyrkan. ;)

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl medveten om att ett sådant uttalande här på MPR är ungefär som att svära i kyrkan. ;)

Fritz..

Man är väl tuff och dum [emoji2]

Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid ett antal samtal med olika flygvärdinnor på Thai genom åren så har Stockholm varit ohotad etta på listan över jobbiga flyg med Köpenhamn som god tvåa.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Undviker numera alltid att flyga fredagar från Skandinavien för det är då det sups mest oavsett bolag och det är störande.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Undviker numera alltid att flyga fredagar från Skandinavien för det är då det sups mest oavsett bolag och det är störande.

Håller med flyger oftast söndagar lugnt och skönt[emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju åkt med både Thai och Norskt och det känns väl som det är klart mer fylla i Thai planen.

Kan ju vara en så enkel orsak som att spriten är klart mer lättillgänglig där :wink:

Är även endast på Thai flygning som jag varit med om att dom bundit ihop en passagerare med buntband.

Skrek som en gris hela resan :wink:

Givetvis svensk...

Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk

En av de viktigaste kriterierna för mpr:are verkar ju vara att det är fri dryck på flighten och då skall väl priset flygbiljetten krökas in.

De som flyger Norskt gör det till 99% pga lågt pris och vill då inte slösa pengar på dyr alkohol.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av de viktigaste kriterierna för mpr:are verkar ju vara att det är fri dryck på flighten och då skall väl priset flygbiljetten krökas in.

De som flyger Norskt gör det till 99% pga lågt pris och vill då inte slösa pengar på dyr alkohol.

Mja.

Det är poppulärt med wiskey i Trocaderoflaskor i WT kretsar, så de får sin alco på inrättningar som Norwegian också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Brukar själv chartra ett plan ner, tål inte dessa fattiglappar som trängs på Thai och Norwegian.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av de viktigaste kriterierna för mpr:are verkar ju vara att det är fri dryck på flighten och då skall väl priset flygbiljetten krökas in.

De som flyger Norskt gör det till 99% pga lågt pris och vill då inte slösa pengar på dyr alkohol.

Hade baggarna haft en vettigare tidtabell.

Med nattflyg i båda riktningarna.

Så hade dom kanske varit mera intressanta.

Sedan ska mat och alkoholfridryk och te/kaffe ingå i biljettpriset..

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hade baggarna haft en vettigare tidtabell.

Med nattflyg i båda riktningarna.

Så hade dom kanske varit mera intressanta.

Sedan ska mat och alkoholfridryk och te/kaffe ingå i biljettpriset..

 

Håller med om tiden hem, den är inte optimal.

Men att påtvinga personer mat och dryck om man inte vill ha det är ju lite märkligt. Hos baggarna så ingår det om du väljer att betala för det, hos Thai får du inte välja.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...