Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vs Thai för Jul-Aug 2015


Magrood

Recommended Posts

He he he...

Jag upplever fortfarande att de är små trots att det äldsta barnet snart börjar förskoleklass.

 

Har tyvärr satt mig själv i stressframkallande situation med följande föreställningar:

1. Jag är nojig och är rädd att mina barn ska störa andra passagerare.

 

2. Jag vill helst inte mina barn ska glo för mycket på elektroniska skärm.

Men det råder undantag när vi reser. Och nu har jag även köpt lite fritid med extra speltid vid speciella tillfällen.

Normalt får de bara 30 min/dag att stirra på en fyrkantig elektronisk skärm. (Pojken har föreslagit att dela upp skärmen så den blir trekantig istället - för då kan kan glo på den längre.)

På morgonen kan de spela extra om de gör sig iordning snabbt och väntar på resten av familjen.

Och de kan jobba för extra speltid.

Plocka ut disken ger typ 2 poäng som motsvarar 4 minuters speltid.

 

På semester får de 1 timme per dag.

 

:::

Sen tror jag att det är stor skillnad när det gäller hur lätt flygresan upplevs

- om det är en vuxen som åker med två barn i 5 o 6 års åldern eller

- om det är 2 vuxna med 1 barn

- om det är 1 vuxen med en tonåring och 1 barn

plus vilken läggning varje barn har och jag och barnens pappa är inte kända för att vara lugna direkt... he he he. Så ni kan tänka er hur våra barn är.

 

:::

Som tur var så har pojken blivit mycket mycket lugnare under det senast halvåret (och jag själv med) :-)

 

 

Mvh

Magrood

 

Nej barn är barn!

 

Kan folk inte stå ut med att dom far runt lite i gången

För lite liv så ska dom stanna hemma.

 

Det är jobbigt när man själva vill sova.

Grabben somna när det var 2,5 timmar kvar av resan.

Det hände ofta. Den stora grabben som nu är 26.

sov mesta tiden av resan.

 

Så låt det bli som det blir.

Livet är kort, tiden går fort.

 

När flyger ni ner.

 

Jag och Rochelle flyger på söndag em. 

Rochelle slutar jobba kl. 6

sedan ska vi åka vid 9 med taxi och tåg till Kastrup.

Tåget tar en timma.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 572
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    94

  • Sam sip sam

    36

  • leifen

    29

  • pigge01

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

(Pojken har föreslagit att dela upp skärmen så den blir trekantig istället - för då kan kan glo på den längre.)

 

Den grabben kommer att gå långt här i livet, sanna mina ord ! :good:

 

Pastor Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som natt och dag.

Baggarn har inte samma stolar och är trånga.

Som gamla stolarna på 747 innan stolsbytena.

Gamla PE stolarna på Thais 747 var ju riktigt bra, har du åkt Norwegian PE?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att det är Volt som avgör och Amperé har inte med saken att göra?

De flesta laddare är byggda för att kunna ladda mellan 100-250 volt. Ju högre spänning in desto snabbare laddning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Kom i måndags BKK-ARN planet gick enligt tidtabel 09.10 och landade 25 minuter innan ordinare landingstid, 15.45 iställer för 16.10.

Allt fungerade jättebra, biljetten kostade 1 717 SEK väskan 270 SEK så totalt 1 987 SEK

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom i måndags BKK-ARN planet gick enligt tidtabel 09.10 och landade 25 minuter innan ordinare landingstid, 15.45 iställer för 16.10.

Allt fungerade jättebra, biljetten kostade 1 717 SEK väskan 270 SEK så totalt 1 987 SEK

 

Duvet, även en blind höna . . . . . . . 

 

Ärligt så har de ju bättrat sig nu, men blir ju en stor deviation var gång något haveri inträffar då de har en liten flotta av longhaul, och inga samarbetspartners.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Duvet, även en blind höna . . . . . . . 

 

Ärligt så har de ju bättrat sig nu, men blir ju en stor deviation var gång något haveri inträffar då de har en liten flotta av longhaul, och inga samarbetspartners.

 

Du har missat att läsa de norska tidningarna.

http://e24.no/privat/reise/norwegian-air-shuttle/290-nye-passasjerer-kjos-faste-i-usa/23463666 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hahahah Norwegian i ett nötskal
Ok E24 kan inte länka rätt på egen hemsida så är även det Norwegians fel, Tomurdoc i nötskal
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok E24 kan inte länka rätt på egen hemsida så är även det Norwegians fel, Tomurdoc i nötskal

 

Är du totalt humorlös karl ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret är ja

Har förstått det..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har förstått det..
Verkar ta slut hos dig med så snart det riktas mot dig, ändå tycker Du skoja på andras beskostnad.  Dåligt dåligt dåligt, en riktig karl skulle ha tagit min inlägg med en klackspark.
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ta slut hos dig med så snart det riktas mot dig, ändå tycker Du skoja på andras beskostnad.  Dåligt dåligt dåligt, en riktig karl skulle ha tagit min inlägg med en klackspark.

 

Om jag skojar till det om en trasig länk på norska 24, är det på annans bekostnad, vad har du med det att göra, är du någon typ av självutnämnd mpr-försvarsadvokat för dem?

Allt som skrivs ang baggarna är inte personligt menat till Loikkari förstår du!

 

Se det roliga med baggarna, och gå vidare i livet!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flygit med baggarna flera gånger utan problem forutom en gång ingen storre forsening.

 

Så läste jag detta i dag i Aftonbladet

 

Dreamliner-planet skulle avgå från flygplatsen i Oakland utanför San Francisco i USA i lördags kväll, lokal tid.

Men flygplanet fick tekniska problem och först i dag onsdag hade flygbolaget Norwegian fått fram ett nytt plan. Detta är nu på väg mot Skandinavien, och förväntas landa på flygplatsen Gardermoen i Oslo på onsdagseftermiddagen.

Ombord finns 254 arga passagerare som de senaste dagarna väntat på flygplatsen. Passagerare har berättat för nyhetsbyrån NKR att flyget ställts in flera gånger under den här tiden, och att de hela tiden fått dålig information.

Stora problem

Ett utlovat nytt flygplan drabbades enligt uppgift också av tekniska problem och fick även det ställas in.

Flygbolaget Norwegian, som började använda Boeing 787 Dreamliner för två år sedan, har i omgångar haft stora problem med sina flygplan som drabbats av en rad tekniska fel med stora förseningar, ilskna passagerare och stora krav på ekonomisk ersättning som följd.

 

Men jag kommer att flyga med dom igen

Ändrades av Janne
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är ju alltid riskabelt införskaffa första exemplet på nya modeller, fast nu var ju Norwegian först ute men bland de första iallafall.

Jag var också dum i början av 2000 talet när jag köpte tre stycken nya FM 9 Volvo, de första i Stockholm. Kan lova att det var många

besök hos verkstaden runtom i Stockholm, man är ju lite rädd när det lyser rött i panelen med hänvisning till närmaste märkesverkstad.

 

Oftast var de små fel, nån givare som dragit in fukt eller sånt, o allt gick ju på garanti men man köper inte lastbilar för att de ska stå

på verkstan, det är samma med båtar, de ska inte stå i hamnen utan var ute på havet o tjäna pengar till ägaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det där spelar väl ingen roll, här snackar vi om ett inställt flyg från San Francisco med norrmännen, och det spelar roll serru :wink:

 

Fritz..

För det är roligare sparka på liggande än ge beröm eller, trodde inte att Du Fritz skulle vara så jävla småsjälat, pikkusieluiset perkeleet. Ingen jävla skylt här inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det är roligare sparka på liggande än ge beröm eller, trodde inte att Du Fritz skulle vara så jävla småsjälat, pikkusieluiset perkeleet. Ingen jävla skylt här inte.

Nu tror jag minsann att Lokkari missade ironin i mitt inlägg, trots att jag avslutade med en smiley. Ja ja, sånt är livet.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu tror jag minsann att Lokkari missade ironin i mitt inlägg
Och jag som trodde att vi sitter i samma båt. Ingen smiley här heller!
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...