Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vs Thai för Jul-Aug 2015


Magrood

Recommended Posts

Thai Tg950 landa på Kastrup 13 före tiden.

Satt själva på det planet.

Hade 34 DEF att sova på

Thais halvtomma plan vittnar väl om att det är dags för dom att banta turtätheten.

Eller skippa vissa linjer helt.

Halvtomt kan man inte köra hur länge som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 572
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    94

  • Sam sip sam

    36

  • leifen

    29

  • pigge01

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Thais halvtomma plan vittnar väl om att det är dags för dom att banta turtätheten.

Eller skippa vissa linjer helt.

Halvtomt kan man inte köra hur länge som helst.

Lågsäsong blir det så men frakterna ska fram i alla fall grönsaker hit och lax dit färskvaror[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Thais halvtomma plan vittnar väl om att det är dags för dom att banta turtätheten.

Eller skippa vissa linjer helt.

Halvtomt kan man inte köra hur länge som helst.

Jag tro inte det var så lite resand på nerresan

men från nästa vecka är det nog ganska fult.

Då semesterperioderna startar.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

En undring om Norwegian: Man får ju betala extra för allt inklusive mat. Frågan är om det blir bråk om man tar med egen mat?

Link to comment
Dela på andra sajter

En undring om Norwegian: Man får ju betala extra för allt inklusive mat. Frågan är om det blir bråk om man tar med egen mat?

En undring om Norwegian: Man får ju betala extra för allt inklusive mat. Frågan är om det blir bråk om man tar med egen mat?

Tydligen helt ok att ha picknick ombord på Norwegian.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

En undring om Norwegian: Man får ju betala extra för allt inklusive mat. Frågan är om det blir bråk om man tar med egen mat?

Mat och mat men har haft smörgåsar och vatten (som visserligen måste köpas efter safe control) och ingen har sagt nåt. En  macka med ost och skinka går väl bra vad jag erfar.  Sen har man sett vissa käka kycklingsallad etc som kan ätas kall.

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

En undring om Norwegian: Man får ju betala extra för allt inklusive mat. Frågan är om det blir bråk om man tar med egen mat?

Inga problem. Har haft en wrap till "middag" och en ostfralla till frulle med mig. Och lite vatten. Kostnad ca 50 sek istället för 550 sek. I vissas ögon är jag ju givetvis en snåljävel, men det är mer deras problem:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja har man inget behov av incheckat bagage så är det ju smartare att ta med sig eget käk och är väl lite tanken med Norwegians koncept.

Link to comment
Dela på andra sajter

En del medlemmar har tydligen testat Premium Economy med Norwegian.

Skulle vara kul med lite omdömen angående detta eftersom jag funderar på att testa detta nästa resa.

Vilka sittplatser är de bästa i PE kabinen?

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

En del medlemmar har tydligen testat Premium Economy med Norwegian.

Skulle vara kul med lite omdömen angående detta eftersom jag funderar på att testa detta nästa resa.

Vilka sittplatser är de bästa i PE kabinen?

  / Joe

Kompisen har åkt PE med norskarna ett flertal gånger och är jättenöjd. 2x20 kg incheckat och 10 kg handbagage får man visst ha. Och bra mat tyckte han att det var. Dessutom får man nyttja Thais lounge 

Det är fler och fler som kommer på det här med PE med norskarna. Reser man till USA så är det dessa biljetter som försvinner först

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte någon Thailounge. 3dbf5f8ac36882ce4c107544afba9204.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka lounge erbjuds med Thai och en PE biljett?

Bra att veta när man jämför priser.

Har för mig att ingen lounge ingår.  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Tror att du inte får använda loungen det är ju trots allt en ekonomibiljett , men du tjänar hyfsat med poäng i till exempel Royal Orchid Plus eller om du redan är med i ett annat program inom star allaiance där bland annat SAS är med och då kommer du in i lounger när du nått guldnivå.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att du inte får använda loungen det är ju trots allt en ekonomibiljett , men du tjänar hyfsat med poäng i till exempel Royal Orchid Plus eller om du redan är med i ett annat program inom star allaiance där bland annat SAS är med och då kommer du in i lounger när du nått guldnivå.

Senaste resan med 6 ben fick jag inte en endaste poäng av thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Long haul flygningar ingår lounge i Premium biljetter hos Norwegian, listan står ju uppe i tidigare inlägg.
3dbf5f8ac36882ce4c107544afba9204.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
Det är ROLBA som skriver detta

Senaste resan med 6 ben fick jag inte en endaste poäng av thai.

 

Aj fan du kanske åkte med ett annat bolag Norweigan eller Qatar airways ? Men du har rätt i en sak; i Royal Orchid Plus får man miles och inte poäng. Jag råkade skriva poäng för att jag är med i Eurobonus hos SAS och då får man poäng och inte miles.

Ändrades av Chrille Columbus
Fel i citat hur blir det ett citat av mig själv när jag citerar ROLBA?

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj fan du kanske åkte med ett annat bolag Norweigan eller Qatar airways ? Men du har rätt i en sak; i Royal Orchid Plus får man miles och inte poäng. Jag råkade skriva poäng för att jag är med i Eurobonus hos SAS och då får man poäng och inte miles.

Jag reste med thai och har EB hos SAS. Näst sista resan fick jag ca 12000 p (miles) Jag stötte på hos EB för en vecka sedan om senaste resan och fick svar igår att thai säger att resorna inte är "is not valid for accrual of EuroBonus points"

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Jag reste med thai och har EB hos SAS. Näst sista resan fick jag ca 12000 p (miles) Jag stötte på hos EB för en vecka sedan om senaste resan och fick svar igår att thai säger att resorna inte är "is not valid for accrual of EuroBonus points"

Aj fan trist

Det bevisar att det är en djungel med flygbolagens bonusprogram dom använder ju inte samma koder som te.x. Y för fullpris ekomomi här är en wikipedia artikel om det jag menar den är på engelska och det verkar inte finnas någon på svenska tyvärr ( tråkigt för er som inte är så bra på engelska). https://en.wikipedia.org/wiki/Fare_basis_code

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reste med thai och har EB hos SAS. Näst sista resan fick jag ca 12000 p (miles) Jag stötte på hos EB för en vecka sedan om senaste resan och fick svar igår att thai säger att resorna inte är "is not valid for accrual of EuroBonus points"

Har hänt mig flera gånger jag åkt med Thai så har det blivit noll poäng till EB då det varit kampanjbiljetter med bokningsklass V,W

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj fan trist

Det bevisar att det är en djungel med flygbolagens bonusprogram dom använder ju inte samma koder som te.x. Y för fullpris ekomomi här är en wikipedia artikel om det jag menar den är på engelska och det verkar inte finnas någon på svenska tyvärr ( tråkigt för er som inte är så bra på engelska). https://en.wikipedia.org/wiki/Fare_basis_code

Har hänt mig flera gånger jag åkt med Thai så har det blivit noll poäng till EB då det varit kampanjbiljetter med bokningsklass V,W

Jag hade Y på alla biljetter, även de med Thaismile.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag hade Y på alla biljetter, även de med Thaismile.

Boardingkortet brukar ha Y men i själva bokningen är det V eller W.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag hade Y på alla biljetter, även de med Thaismile.

Det betyder ekonomiklass när det står på boardingkortet som leifen nämner.Alltså inte din bokningsklass, snurrigt ja...  bokar man däremot en biljett i bokningsklass Y så är det priset ofta upp emot vad den billigaste business kostar.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Boardingkortet brukar ha Y men i själva bokningen är det V eller W.

Det betyder ekonomiklass när det står på boardingkortet som leifen nämner.Alltså inte din bokningsklass, snurrigt ja...  bokar man däremot en biljett i bokningsklass Y så är det priset ofta upp emot vad den billigaste business kostar.

Kan nog vara så att det är W på dessa.

Verkar vara M och Q på de tidigare.

Lite märkligt eftersom de var ombokningsbara i ett år.

Jag har för mig att de snikigaste biljetterna inte är ombokningsbara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

 

Kan nog vara så att det är W på dessa.

Verkar vara M och Q på de tidigare.

Lite märkligt eftersom de var ombokningsbara i ett år.

Jag har för mig att de snikigaste biljetterna inte är ombokningsbara.

Ja även dom billigaste är ombokningsbara och endast 25% miles

 

Resa Klass:

Ekonomi förstklassig service

Behörighet:Dessa priser gäller med begränsningar som fastställs av Carrier bästa dom kapacitet
Flyg Begränsning:Gäller endast på TG drivs flyg
Längsta vistelse:
1 År
Bokning förändringar:Tillåtet med avgift SEK840
Avbokning / Återbetalning:Betalas med avgift SEK840
Barnrabatt:
Tillsammans barn ålder 2 till 11 år; rabatt 25% av gällande vuxenpris
Spädbarn under 2 år utan sits - rabatt 80% av gällande vuxenpris
Ensamkommande barn är inte tillåtna på dessa priser
Royal Orchid Plus Miles:25 % körsträcka periodiserad
Förfrågningar:
För ytterligare information, vänligen kontakta THAI kontor i
Stockholm 46 8 5988 3600
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja även dom billigaste är ombokningsbara och endast 25% miles

 

Resa Klass:

Ekonomi förstklassig service

Behörighet:Dessa priser gäller med begränsningar som fastställs av Carrier bästa dom kapacitet
Flyg Begränsning:Gäller endast på TG drivs flyg
Längsta vistelse:
1 År
Bokning förändringar:Tillåtet med avgift SEK840
Avbokning / Återbetalning:Betalas med avgift SEK840
Barnrabatt:
Tillsammans barn ålder 2 till 11 år; rabatt 25% av gällande vuxenpris
Spädbarn under 2 år utan sits - rabatt 80% av gällande vuxenpris
Ensamkommande barn är inte tillåtna på dessa priser
Royal Orchid Plus Miles:25 % körsträcka periodiserad
Förfrågningar:
För ytterligare information, vänligen kontakta THAI kontor i
Stockholm 46 8 5988 3600

Fast mina biljetter var ombokningsbara utan kostnad enl Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...