Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vs Thai för Jul-Aug 2015


Magrood

Recommended Posts

Sam sip sam

Inte Thai inrikes i alla fall, rent av urusla.

Inte visste jag att dom börjat med busstrafik ha ha [emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 572
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    94

  • Sam sip sam

    36

  • leifen

    29

  • pigge01

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Statistik ha ha kan man vinkla hur man vill dom ggr jag åkt thai ligger vi före tidtabellen med råge

 

Visst kan man det. Jag har åkt Norwegian en gång och det utan förseningar medans jag åkt Thai massor av gånger men varit försenad ett par gånger. Om man använder ditt sätt att se på saken när det gäller mitt resande så vinner ju Norwegian med hästlängder eftersom jag aldrig varit försenad när jag åkt med dom :)

 

Hur ser ditt resande med Norwegian ut? Eller ska vi kanske hålla oss till trovärdig statistik istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte visste jag att dom börjat med busstrafik ha ha [emoji1] [emoji1]

Mycket du inte vet. hehe

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6363 sek i augusti med Thaiair upp till ChiangMai mellanlandning i Bkk

Samma dagar med Norwegian fick jag 8450 bara resa med handbagage inget annat inkluderat.post-11217-0-05117800-1434913814_thumb.j

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

6363 sek i augusti med Thaiair upp till ChiangMai mellanlandning i Bkk

Samma dagar med Norwegian fick jag 8450 bara resa med handbagage inget annat inkluderat.

Visste inte att baggarna kör inrikes därnere åxå ;)

 

Jag är inte alls trogen nåt bolag, tar det som passar bäst för stunden. Har Thai nån drive så åker jag gärna med dom, men jag brukar vara borta lite för länge för att passa in på nåt sånt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

6363 sek i augusti med Thaiair upp till ChiangMai mellanlandning i Bkk

Samma dagar med Norwegian fick jag 8450 bara resa med handbagage inget annat inkluderat.attachicon.gifthai.jpg

 

Konstigt det finns hur mycket som helst billigare än ditt pris på 8450,-?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att baggarna kör inrikes därnere åxå :wink:

 

Jag är inte alls trogen nåt bolag, tar det som passar bäst för stunden. Har Thai nån drive så åker jag gärna med dom, men jag brukar vara borta lite för länge för att passa in på nåt sånt.

Baggar var bara till bkk jag skrev otydlig i min inlägg sorry

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt det finns hur mycket som helst billigare än ditt pris på 8450,-?

inte de dagar som passar mig dessutom måste upp till cnx och vill inte sitta i Bkk och vänta flera timmar

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Baggar var bara till bkk jag skrev otydlig i min inlägg sorry

Skojjade bara med dig, fattade precis vad du menade.

Men såklart väljer jag åxå Thai (bagage+käk) om priset är lägre än baggarna (utan bagage+käk) och jag vill ha direktflyg ARN-BKK.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Visste inte att baggarna kör inrikes därnere åxå ;)

 

Jag är inte alls trogen nåt bolag, tar det som passar bäst för stunden. Har Thai nån drive så åker jag gärna med dom, men jag brukar vara borta lite för länge för att passa in på nåt sånt.

Ibland när jag läser dessa trådar om Thai Airways mot andra bolag så får jag associationer till telefontrådarna där de mest hårdnackade av applesektens medlemmar utan att överdriva kan likställas med Thaifanatikerna i de här trådarna :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland när jag läser dessa trådar om Thai Airways mot andra bolag så får jag associationer till telefontrådarna där de mest hårdnackade av applesektens medlemmar utan att överdriva kan likställas med Thaifanatikerna i de här trådarna :crazy:

Kanske är det som du säger men för min del gäller högsta möjliga service till lägst pris. En avvägning.

Om baggarna hade varit billigare så skulle det vara de eller Areoflot

Man kan ha rolig för pengarna på annat sätt än ge bort de för en transport strecka och jag har inget emot att folk köper business class det är inte mina pengar

så får de göra vad de vill.

Man blir inte rik för att man tjänar mycket man bli rik för att man inte har höga utgifter. Vi är bara så olika och det är bra.

 

Samma dag exakt samma tur som jag vissade tidigare men med SAS varför ska man ge de nästan 4 tusen mer ?? 

vem gynnar det. kanske bara någon direktor som kommer att få bra bonus

 

post-11217-0-71612500-1434917286_thumb.j

 

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är det som du säger men för min del gäller högsta möjliga service till lägst pris. En avvägning.

Om baggarna hade varit billigare så skulle det vara de eller Areoflot

Man kan ha rolig för pengarna på annat sätt än ge bort de för en transport strecka och jag har inget emot att folk köper business class det är inte mina pengar

så får de göra vad de vill.

Man blir inte rik för att man tjänar mycket man bli rik för att man inte har höga utgifter. Vi är bara så olika och det är bra.

 

Samma dag exakt samma tur som jag vissade tidigare men med SAS varför ska man ge de nästan 4 tusen mer ?? 

vem gynnar det. kanske bara någon direktor som kommer att få bra bonus

 

attachicon.gifthai1.jpg

I augusti och september har baggarna haft superbilliga biljetter men flyger bara ett par dagar per vecka från Arlanda,

så passar inte dagarna så blir baggarna dyrare då det blir mellanlandning i Oslo eller Köpenhamn.

 

Det gäller också att vara ute i god tid för billiga biljetter, så nu är nog det slut på dom billigaste.

 

I maj gick det att få en månad i Augusti/September för runt 2500kr från Arlanda TOR med baggarna.

 

Nu kostar samma biljett 3600kr så det är fortfarande prisvärt för ett direktflyg.

 

Norwegians biljetter köps direkt via deras hemsida för lägsta pris.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kanske är det som du säger men för min del gäller högsta möjliga service till lägst pris. En avvägning.

Om baggarna hade varit billigare så skulle det vara de eller Areoflot

Man kan ha rolig för pengarna på annat sätt än ge bort de för en transport strecka och jag har inget emot att folk köper business class det är inte mina pengar

så får de göra vad de vill.

Man blir inte rik för att man tjänar mycket man bli rik för att man inte har höga utgifter. Vi är bara så olika och det är bra.

 

Samma dag exakt samma tur som jag vissade tidigare men med SAS varför ska man ge de nästan 4 tusen mer ?? 

vem gynnar det. kanske bara någon direktor som kommer att få bra bonus

 

attachicon.gifthai1.jpg

 

Som leifen skriver, är du på hugget i god tid och kan vara flexibel med resedatum så slipper du ge bort mindre pengar för transportsträckan. Det många inte verkar förstå är att alla biljetter med Norwegian inte är billiga, likadant är det när Thai har sina kampanjer, det är inte hela ekonomiklassen som säljs ut till kampanjpriser. Norwegian är under rätt förutsättningar det billigaste alternativet att flyga till Thailand och det med direktflyg dessutom :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Thai inrikes i alla fall, rent av urusla.

 

Förmodligen för att de som kommer med de allt som oftast försenade tågen ska ha en chans att hinna med planet.   :D

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Så en biljett med Thai är en garanti för att det inte blir förseningar?

Garanti är det inte, det vet ju också du.

Men statistiken talar ju sitt tydliga språk.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu bara åkt två gånger till BKK med Norwegian mot ett antal gånger med Thai. Mina reflektioner är att baggarna har skött sig bra men några fördelar för mig som en jämförelse:

 

Thai

-  Nattflyg hem

 

Norwegian

- Möjlighet att välja plats vid nödutgång (tidig bokning och betalade extra då jag ändå vill checka in bagage)

 

Är Thai någotsånär i prisparitet med Norwegian så väljet jag Thai. Sedan handlar det om resdagar då Norwegian under sommaren inte reser ner på lördagar.

 

Som kommentar till stökigheter på planet så har jag haft lite överförfriskade svenskar på Thai men inget emot egenhavd dryck på Norwegian. Jag kan skratta åt det mesta men här kunde inte folk gå utan ramlade ned i mitt knä ;-)

 

Har åkt med många andra som skött sig från bra till katastrof till bra men just nu är det direktflyg som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja 99,9% [emoji1] oftast kommer man fram tidigare än tidtabellen[emoji1] [emoji1]

Så du tycker att det är positivt att Thai oftast landar på Suvvan långt före den utsatta tiden ? Så har det väl varit i många år nu och jag tycker att det är bedrövligt.

Hur många passagerare ska det inte varit under årets lopp som blivit frustrerade över att få vänta på den hämtning som förbeställts men inte dyker upp förrän den tid som Thai angivit att planet ska landa ? Att snickra ihop en tidtabell som någorlunda överensstämmer med verkligheten kan väl inte vara så jäkla svårt ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar väl om max 5 - 10 minuter, sen ska man genom kontroller och vänta på bagaget.

Så du tycker att det är positivt att Thai oftast landar på Suvvan långt före den utsatta tiden ? Så har det väl varit i många år nu och jag tycker att det är bedrövligt.

Hur många passagerare ska det inte varit under årets lopp som blivit frustrerade över att få vänta på den hämtning som förbeställts men inte dyker upp förrän den tid som Thai angivit att planet ska landa ? Att snickra ihop en tidtabell som någorlunda överensstämmer med verkligheten kan väl inte vara så jäkla svårt ?

 

Fritz..

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Så du tycker att det är positivt att Thai oftast landar på Suvvan långt före den utsatta tiden ? Så har det väl varit i många år nu och jag tycker att det är bedrövligt.

Hur många passagerare ska det inte varit under årets lopp som blivit frustrerade över att få vänta på den hämtning som förbeställts men inte dyker upp förrän den tid som Thai angivit att planet ska landa ? Att snickra ihop en tidtabell som någorlunda överensstämmer med verkligheten kan väl inte vara så jäkla svårt ?

Fritz..

Jag har aldrig behövt vänta på upphämtning [emoji1] [emoji1] [emoji1] och ganska skönt att komma ur planet så fort som möjligt ioch a det lugnt[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker att det är positivt att Thai oftast landar på Suvvan långt före den utsatta tiden ? Så har det väl varit i många år nu och jag tycker att det är bedrövligt.

Hur många passagerare ska det inte varit under årets lopp som blivit frustrerade över att få vänta på den hämtning som förbeställts men inte dyker upp förrän den tid som Thai angivit att planet ska landa ? Att snickra ihop en tidtabell som någorlunda överensstämmer med verkligheten kan väl inte vara så jäkla svårt ?

Fritz..

Hmm Fritz.

Säger som B, hur tänker du nu?

Är det bättre att komma försent än för tidigt?

Personligen föredrar jag att vara för tidig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm Fritz.

Säger som B, hur tänker du nu?

Är det bättre att komma försent än för tidigt?

Personligen föredrar jag att vara för tidig.

Jag läste ett inlägg här på MPR för ett tag sen där någon beskrev att han anlänt med Thai till Suvvan i väldigt långt före tidtabellen. Taxin som var förbeställd från Mr T fanns inte på plats och efter en lång väntan tog han till slut en annan taxi vilket ledde till att Mr T blev lite sur. Kanske var det en engångsföreteelse med att planet var ute i så lång tid före tidtabellen, i så fall retirerar jag.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste ett inlägg här på MPR för ett tag sen där någon beskrev att han anlänt med Thai till Suvvan i väldigt långt före tidtabellen. Taxin som var förbeställd från Mr T fanns inte på plats och efter en lång väntan tog han till slut en annan taxi vilket ledde till att Mr T blev lite sur. Kanske var det en engångsföreteelse med att planet var ute i så lång tid före tidtabellen, i så fall retirerar jag.

Fritz..

Ok.

Men enl mig är det ett i-landsproblem att bli sur över att vara för tidig!

Normalt blir man möjligen sur över förseningar.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Garanti är det inte, det vet ju också du.

Men statistiken talar ju sitt tydliga språk.

 

Jag har aldrig varit sen när jag flugit DY, däremot med Thai. Är DY bättre än TG då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Fritz är ibland lite fel ute.

Thai har en bra tidtabell om man ska vidare.

Från BKK med anslutningsflyg.

Jag byter ofta till MNL Manila.

Och då stör det inte nät dom är tidiga

Men när don som vid vinterväder hemma.

Är en timma sedna till BKK är det jobbigt.

Vi lämna gaten i tid sedan blev vi försenade av avvisning.

På Kastrup.

När vi landa så var det bording på TG 620.

Dom vänta på oss Skandinaver den dagen.

Alla tre planen var sena.

CPH, ARN o Oslo.

TG 620 starta en timma sent mot Manila.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...