Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vs Thai för Jul-Aug 2015


Magrood

Recommended Posts

1979 betalade jag 4500kr för en biljett, vilket i dagens penningvärde motsvarar 16000-17000kr.

Så billigt att flyga som det är nu har det aldrig varit och vem vet hur länge det varar.

Bäst att passa på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 572
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    94

  • Sam sip sam

    36

  • leifen

    29

  • pigge01

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Jag kan ju fylla i mitt meddelande som jag la tidigare., angående Norweigan.

 

Från det ena till det andra, kom hem i veckan efter en liten tripp till Thailand, jag och kompisen hittade några billiga biljetter med Norweigan (3200 tor.), men kommer inte åka med dom igen.

Från Arlanda köpte vi en liten flaska whiskey som vi hällde i en trocadero flaska för att ha lite gott att dricka, maten struntar jag i men jag vill ju ha kaffe det bl.a köpte jag en liten pappmugg för 4$, sen några öl och macka, totalt 39$.

Sen var det med tiderna från Bangkok fick pallra oss upp klockan 5 på morgonen planet gick ju 9,00.

Men nu har jag testat iallafall.

 

39$ för macka, 3 öl och en kopp kaffe.

 
 
Gott om plats?   :nono:
 
 
Kändes bara trist med personalen ombord, att man bara vara luft, men det kanske man var också.
 
 

Ja sen är jag ingen fin "flicka" men det finns priser på medpassagerare de som satt bredvid mig ner till Bangkok, var ett Svenskt-Thai par som hade med sig matsäck någon "plaa stuvning",

sånna Svenska "gubbar" har jag tyvärr lite förakt emot, så det kändes som man var på en charter vs. speciella farbröder tur.   :fie:

 

 

 

Det borde väl passa herrn, om jag inte läst dina inlägg här fel.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde väl passa herrn, om jag inte läst dina inlägg här fel.

 

Orkar inte ens ta diskussionen just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, 3800 spänn för tor Bangkok inklusiva macka o bira :huh: vad gnäller du om :huh:

Ibland blir det enbart komiskt, pröjsar som för en kort taxiresa och åker halva jorden runt.

Priset för flyget är i stort oförandrat sen minst 10 år eller skall man säga har sjunkit så

vad skulle du säga om du hade eller hade lägre lön än du hade för 10 år sen :huh:

själv är jag nöjd med att ha mer än dubblat min inkomst på dom åren och njuter därför

av dagens flygpriser oavsett vilken klass jag flyger i .

 

Gnäller gör jag inte, bara konstaterade, inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske du är väldigt stor för jag har inga problem att sitta med mina 187cm i baggarnas B787.

 

193 cm är jag, inte bred men långa ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

193 cm är jag, inte bred men långa ben.

Ahhh, långa lårben? Klassisk mprkropp. Ring Pigge01, han har lösningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh, långa lårben? Klassisk mprkropp. Ring Pigge01, han har lösningen

 

Thai i apklass kanske  :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte ens ta diskussionen just nu...

 

Det finns inget att diskutera.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai i apklass kanske  :haha:

Bokar du med Nonki

Och flyger via Kastrup är denna rymlig.

Du har bokat fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokar du med Nonki

Och flyger via Kastrup är denna rymlig.

Du har bokat fel.

 

Just det jag, tänkte inte på det, :good:  jag som åker från Arlanda, sen bokar jag lite här och där vad som passar för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokar du med Nonki

Och flyger via Kastrup är denna rymlig.

Du har bokat fel.

 

Glöm inte att betala med ICA-kortet!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att betala med ICA-kortet!

 

Det blir väl en femtilapp tillbaka då kanske i bonus, som ett fint presentkort när man kommer hem  :heat:

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det jag, tänkte inte på det, :good:  jag som åker från Arlanda, sen bokar jag lite här och där vad som passar för tillfället.

Finns fina flyg från ARN - CPH, finns även tåg, du kan även gå eller krypa. Allt är är bättre om du bokar resan rätt. Vill inte vara otrevlig men jag tar för givet att du har döpt dina datorer med siffror, typ Rillex01, annars gör du fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns fina flyg från ARN - CPH, finns även tåg, du kan även gå eller krypa. Allt är är bättre om du bokar resan rätt. Vill inte vara otrevlig men jag tar för givet att du har döpt dina datorer med siffror, typ Rillex01, annars gör du fel.

 

Haha nej det namnet har jag faktiskt bara här, allt annat är döpt efter ett visst system som kan härledas till Rillex01,02,03.. .. ..osv. osv.   :im_happy: man får inte vara dum, för då hamnar man på posten.  :im_happy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir väl en femtilapp tillbaka då kanske i bonus, som ett fint presentkort när man kommer hem  :heat:

 

Jag syftade på Pigges, Thai Nonki Köpenhamn och ICA-kortet........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade på Pigges, Thai Nonki Köpenhamn och ICA-kortet..

 

Men det blir iallafall bonus på ICA kortet...

 

Det finns många fördelar med att ha ICA-kort

post-9472-0-29896400-1434658704.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Men det blir iallafall bonus på ICA kortet...

 

Det finns många fördelar med att ha ICA-kort

 

 

Jag kör ICA-bankkort+ och det funkar kanon.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör ICA-bankkort+ och det funkar kanon.

 

Perfekt! då blir det en liten bonus lapp till dig också då  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt! då blir det en liten bonus lapp till dig också då  :good:

 

Den bästa kommer när jag köpt våra flygbiljetter.

Jag var och kollade in en bil till frun härom dagen, och frågade säljaren om de tog kort, men tyvärr inte Mastercard....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bästa kommer när jag köpt våra flygbiljetter.

Jag var och kollade in en bil till frun härom dagen, och frågade säljaren om de tog kort, men tyvärr inte Mastercard.

Ytterst sällan de tar kreditkort med avgifter, betalkort utan avgifter går bra dock ;)

En duktigt förhandlare löser dock den lilla skillnaden på ca 3% till sin fördel ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bästa kommer när jag köpt våra flygbiljetter.

Jag var och kollade in en bil till frun härom dagen, och frågade säljaren om de tog kort, men tyvärr inte Mastercard.

 

Synd, men du kan ju alltid köpa en postväxel på kortet då du blir det en fet bonus, beror iofs vad bilen kostar men upp till 975 kronor, men det beror vad frun får för bil, men det är bara att fresta på.

 

post-9472-0-43159300-1434659637_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterst sällan de tar kreditkort med avgifter, betalkort utan avgifter går bra dock :wink:

En duktigt förhandlare löser dock den lilla skillnaden på ca 3% till sin fördel :wink:

 

De vill inte ha kontanter, de vill inte ta kort(vissa) de vill ha överföring direkt till sitt konto(helst) eller Postväxel och de var inte intresserade av att sänka priset 15% så de fick behålla bilen till fruns förtvivlan...

Minuspoäng till mej....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd, men du kan ju alltid köpa en postväxel på kortet då du blir det en fet bonus, beror iofs vad bilen kostar men upp till 975 kronor, men det beror vad frun får för bil, men det är bara att fresta på.

 

attachicon.gifbonus.JPG

 

Hur gör jag detta?

Bilen vi kollade på gick löst på 179 900:- det blir hyfsad bonus!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

De vill inte ha kontanter, de vill inte ta kort(vissa) de vill ha överföring direkt till sitt konto(helst) eller Postväxel och de var inte intresserade av att sänka priset 15% så de fick behålla bilen till fruns förtvivlan...

Minuspoäng till mej.

Vad var minus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör jag detta?

Bilen vi kollade på gick löst på 179 900:- det blir hyfsad bonus!

 

Har du ringt till ICA Banken och lyssnat eller sök på deras hemsida kan bli en del presentcheckar, gäller att vara om och kring sig.

 

https://www.icabanken.se/prislista/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...