Jump to content
IGNORERAD

Första listan över påstått korrupta tjänstemän klar.


Khun Ken

Recommended Posts

Hoppas nya generalen också rensar bland knarkarpacket så som Thaksin, knark är bland de värsta jag vet

 

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tTdF1KKJbug

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    53

  • Tallviking

    36

  • Khun Ken

    15

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Är inte det kytom här på MPR, det trodde jag efter att ha läst här :-)

 

Det är endast kutym för idi*ter att förespråka avrättning av misstänkta brottslingar innan de fått sin sak prövad av domstol...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En makalös formtopp Caveman/MRZ,

 

Delge oss gärna vad drogen från Svalbard kallas.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En makalös formtopp Caveman/MRZ,

 

Delge oss gärna vad drogen från Svalbard kallas.

 

Ice?    :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon enda människa tror att militären är okoruppt så blir jag både förvånad och lite ledsen, hur tror någon att alla knarkvägar genom djungeln och för all del även längs landsvägarna kunde hållas öppna så enkelt som det uppenbarligen varit och så nära rikets gränser, hur många tror att det inte varit inblandning av militären i söder där man nu hittar en ohygglighet jag inte trodde fanns. Det är väl klart som korvspad att det måste föreligga hjälp även från militärt håll, och den är garanterat inte gratis!

Nej, jag har inga källor eller bevis på detta, å andra sidan tror jag inte nån kan bevisa motsatsen heller!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001

Om någon enda människa tror att militären är okoruppt så blir jag både förvånad och lite ledsen, hur tror någon att alla knarkvägar genom djungeln och för all del även längs landsvägarna kunde hållas öppna så enkelt som det uppenbarligen varit och så nära rikets gränser, hur många tror att det inte varit inblandning av militären i söder där man nu hittar en ohygglighet jag inte trodde fanns. Det är väl klart som korvspad att det måste föreligga hjälp även från militärt håll, och den är garanterat inte gratis!

Nej, jag har inga källor eller bevis på detta, å andra sidan tror jag inte nån kan bevisa motsatsen heller!

Frugans ena systers son är yrkessoldat här i Thailand. Han har varit hemma och hälsat på några dagar. Jag frågade han om militären möjligen kan vara korrupt?

Han flabbade värre än åt värsta skämtet. Givetvis. Var hans enkla svar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon enda människa tror att militären är okoruppt så blir jag både förvånad och lite ledsen, hur tror någon att alla knarkvägar genom djungeln och för all del även längs landsvägarna kunde hållas öppna så enkelt som det uppenbarligen varit och så nära rikets gränser, hur många tror att det inte varit inblandning av militären i söder där man nu hittar en ohygglighet jag inte trodde fanns. Det är väl klart som korvspad att det måste föreligga hjälp även från militärt håll, och den är garanterat inte gratis!

Nej, jag har inga källor eller bevis på detta, å andra sidan tror jag inte nån kan bevisa motsatsen heller!

Skulle förvåna mig mycket om det inte fanns korrumperade militärer, men tror nog det är sannolikare att denna första lista är full av politiker, tjänstemän och poliser.  Dessa har helt enkelt suttit i positioner som gjort dom mer mottagliga för mutor än vad militärer gjort. Beträffande lägren i södern så är det nog gränspolisen och flottan som ligger närmast till att misstänka. Flottan har ju sedan tidigare anklagats för att delta i hanteringen, så det skall bli intressant att se vad som kryper fram beräffande dom. Flottan har ju dessutom stämt ett par journalister som refererat till ett reportage från Reuters om frågan. Har för mig att denna rättegång skulle gå av stapeln tämligen snart.  

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Vad säger svenska lagen om det, är man svensk eller fransman? jag har en kompis som gjorde 8år där och han har alltid varit svensk med svenskt pass och är det fortfarande

 

Är du helt säker på att han inte har ett Franskt pass?

Det kanske även är i ett annat namn.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Det finns inga Svenska medborgare med Franskt medborgarskap, så frågan är irrelevant

 

Fel.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Då kanske du borde läsa på lite innan du så självklart utrycker dig.

Det är nämligen sen 2001 helt lagligt med dubbla medborgarskap.

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Paris/Service-till-svenska-medborgare/Medborgarskap1/Dubbelt-medborgarskap/

 

Det har förekommit dubbelt långt innan det blev lagligt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jasså ?

 

Trodde deras jobb var att skydda sitt eget lands befolknings liv

Hej

Så är det nog i dom bästa av världar och i en minoritet av jordens länder, men många länders befolkningar ser nog tyvärr "sin" militär som både förtryckare och något av en blodigel.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så inget land har rätt att försvara sig med hjälp av våld ?

Hej

Försvara sig mot anda länder är väl ok men oftast handlar det ju som i Thailands fall att försvara landets rika elit mot landets egna och fattiga befolkning som vill få det bättre genom demokrati.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Generalen levererar en lista till Generalen, jag tippar på att 0 av dessa 100 är militärer hehehehehe

Hej

Ja undrar precis som du hur många korrupta militärer som är med på den listan, kanske några av dom som ingår i juntan och är miljardärer trots löner på ca 100 000 baht i månaden.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Försvara sig mot anda länder är väl ok men oftast handlar det ju som i Thailands fall att försvara landets rika elit mot landets egna och fattiga befolkning som vill få det bättre genom demokrati.

Mvh isan lover

 

Är det därför dina idoler använder granatkastare med M76-granater mot militären ?

 

Kallar du det "strida för demokrati" ?

 

http://www.thai-faq.com/thai-army-open-fire-on-red-protesters/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Får se hur det går med denna listan då, sist det upprättades en lista över misstänkta brottslingar slutade det med att 3 000 personer sköts ihjäl utan möjlighet att försvara sig i en domstol. Vi får väl hoppas att Thailand kommit längre nu och låter brottsmisstankarna prövas i en domstol den här gången...

Detta är en mera rätt väg att gå.

 

Big drug offensive planned.

http://www.nationmultimedia.com/national/Big-drug-offensive-planned-30259721.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det därför dina idoler använder granatkastare med M76-granater mot militären ?

 

Kallar du det "strida för demokrati" ?

 

http://www.thai-faq.com/thai-army-open-fire-on-red-protesters/

Hej

Dom senaste som använde militära vapen som M-16 och M-76 i Bangkok var väl Sutheps inhyrda s.k svartklädda vakter och då var måltavlan poliser och civila.

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom senaste som använde militära vapen som M-16 och M-76 i Bangkok var väl Sutheps inhyrda s.k svartklädda vakter och då var måltavlan poliser och civila.

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja undrar precis som du hur många korrupta militärer som är med på den listan, kanske några av dom som ingår i juntan och är miljardärer trots löner på ca 100 000 baht i månaden.

Mvh isan lover

Får mig att tänka på en historia när jag var ung och nyanställd, en medlem i facket ville att styrelsen och medlemmarna skulle sparka ut en ledamot  i  styrelsen med motivationen att han genom ett arv nyligen blivit rik och därmed inte kunde företräda sina medlemmar på ett rättvist sätt.

 

Rikedom ärvs ofta också:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Får mig att tänka på en historia när jag var ung och nyanställd, en medlem i facket ville att styrelsen och medlemmarna skulle sparka ut en ledamot i styrelsen med motivationen att han genom ett arv nyligen blivit rik och därmed inte kunde företräda sina medlemmar på ett rättvist sätt.

Rikedom ärvs ofta också:

Hej

Det händer ju att rika har ärvt sin förmögenhet, men att så skulle vara fallet med alla dom militärer och poliser som ingår i juntan tvivlar jag på, dessa försökte ju gömma sin rikedom och det krävdes ett domstolsbeslut för att dom skulle lämna ut uppgifterna, hade dom ärvt pengarna eller tjänat ihop dom lagligt hade dom väl kunnat styrka var pengarna kom ifrån och inte behövt försöka gömma dom?

Jag tror att du är lite naiv angående hur Thailändska poliser och militärer får ihop sina stora miljard förmögenheter trots löner på 60 000 - 100 000 baht per månad, korruptionen är kraftigt utbredd och vanlig både inom militär och polisledningen.

Men både den Thailändska polisen och militären är dig nog tacksamma för att du försöker försvara dom i detta svåra läge, men för den Thailändska befolkningen är det nog ganska uppenbart vad som ligger bakom dessa förmögenheter i dom flesta fall.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Just när det gäller mutor kan det ja faktiskt vara så att de inte endast tas emot för att göra något, det kan lika väl vara tvärtom, att inte göra eller se något!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det händer ju att rika har ärvt sin förmögenhet, men att så skulle vara fallet med alla dom militärer och poliser som ingår i juntan tvivlar jag på, dessa försökte ju gömma sin rikedom och det krävdes ett domstolsbeslut för att dom skulle lämna ut uppgifterna, hade dom ärvt pengarna eller tjänat ihop dom lagligt hade dom väl kunnat styrka var pengarna kom ifrån och inte behövt försöka gömma dom?

Jag tror att du är lite naiv angående hur Thailändska poliser och militärer får ihop sina stora miljard förmögenheter trots löner på 60 000 - 100 000 baht per månad, korruptionen är kraftigt utbredd och vanlig både inom militär och polisledningen.

Men både den Thailändska polisen och militären är dig nog tacksamma för att du försöker försvara dom i detta svåra läge, men för den Thailändska befolkningen är det nog ganska uppenbart vad som ligger bakom dessa förmögenheter i dom flesta fall.

Mvh isan lover

Hur kan du få till att jag försvarar thailändska militärer med en historia från mitt jobb är gåtfullt.   Fattar inte hur du läser alls.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du få till att jag försvarar thailändska militärer med en historia från mitt jobb är gåtfullt.   Fattar inte hur du läser alls.

 

Han har missat dig "Hoffa" ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

Det händer ju att rika har ärvt sin förmögenhet, men att så skulle vara fallet med alla dom militärer och poliser som ingår i juntan tvivlar jag på, dessa försökte ju gömma sin rikedom och det krävdes ett domstolsbeslut för att dom skulle lämna ut uppgifterna, hade dom ärvt pengarna eller tjänat ihop dom lagligt hade dom väl kunnat styrka var pengarna kom ifrån och inte behövt försöka gömma dom?

Jag tror att du är lite naiv angående hur Thailändska poliser och militärer får ihop sina stora miljard förmögenheter trots löner på 60 000 - 100 000 baht per månad, korruptionen är kraftigt utbredd och vanlig både inom militär och polisledningen.

Men både den Thailändska polisen och militären är dig nog tacksamma för att du försöker försvara dom i detta svåra läge, men för den Thailändska befolkningen är det nog ganska uppenbart vad som ligger bakom dessa förmögenheter i dom flesta fall.

Mvh isan lover

 

Var det där Thaksin fick sin utbildning till att råna landet och folket?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du få till att jag försvarar thailändska militärer med en historia från mitt jobb är gåtfullt.   Fattar inte hur du läser alls.

Han läser väl som farbror Baa läser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...