Jump to content
IGNORERAD

Första listan över påstått korrupta tjänstemän klar.


Khun Ken

Recommended Posts

Cavemannen

Men hur svårt är det att förstå att går man med i ett fransk förband är "sitt land" frankrike och det arbete och uppdrag man har är att skydda förbandets land som det tillhör ?

 

Om en fransk medborgare kunde gå med i ett svenskt förband är det Sverige som är "hans land" genom detta

Så "sitt land" kan bli Frankrike trotts att man endast har Svenskt pass + medborgarskap?

Vad säger lagen som du vurmar så starkt över?

Jag är 99,99% säker på att jag har rätt och att du har fel enligt lagbokens tolkning om vilken land Svensken tillhör

 

ps. kan vi få höra dig säga: Sorry, jag hade fel?

Jag brukar skriva, större under har skett, men i detta fallet tror jag inte det :D

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    53

  • Tallviking

    36

  • Khun Ken

    15

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Tallviking

Så "sitt land" kan bli Frankrike trotts att man endast har Svenskt pass + medborgarskap?

Vad säger lagen som du vurmar så starkt över?

Jag är 99,99% säker på att jag har rätt och att du har fel enligt lagbokens tolkning om vilken land Svensken tillhör

 

Du vet uppenbart inte mycket om Främlinglegionen

 

Så snart du skrivit på avtalet upphör all din tidigare historia och annat i ditt liv och du blir en ny mer eller mindre anonym fransk soldat i ett franskt förband och får en fransk identitet

 

Det var just därför det var lockande för många kriminella runt om i världen att söka till den franska främlingslegionen för att dom kunde radera sitt tidigare liv och leverne och blir en ny människa med en ny idetittet

 

Du blandar nog ihop främlingslegionen med legosoldater i privata arméer

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så "sitt land" kan bli Frankrike trotts att man endast har Svenskt pass + medborgarskap?

Vad säger lagen som du vurmar så starkt över?

Jag är 99,99% säker på att jag har rätt och att du har fel enligt lagbokens tolkning om vilken land Svensken tillhör

Ja eftersom man får lön från franska staten. Och undertecknat ett avtal att man är redo att åka till kommande oroshärdar och försvara Frankrikes intressen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC

Så Justitieministern och Premiärministern är inga tjänstemän? ooofan..

De är generaler det skrev du själv alltså militärer.

Militärer är inga tjenstemän oavsät funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Du vet uppenbart inte mycket om Främlinglegionen

 

Så snart du skrivit på avtalet upphör all din tidigare historia och annat i ditt liv och du blir en ny mer eller mindre anonym fransk soldat i ett franskt förband och får en fransk identitet

 

Det var just därför det var lockande för många kriminella runt om i världen att söka till den franska främlingslegionen för att dom kunde radera sitt tidigare liv och leverne och blir en ny människa med en ny idetittet

 

Du blandar nog ihop främlingslegionen med legosoldater i privata arméer

Vad säger svenska lagen om det, är man svensk eller fransman? jag har en kompis som gjorde 8år där och han har alltid varit svensk med svenskt pass och är det fortfarande

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Du vet uppenbart inte mycket om Främlinglegionen

 

Så snart du skrivit på avtalet upphör all din tidigare historia och annat i ditt liv och du blir en ny mer eller mindre anonym fransk soldat i ett franskt förband och får en fransk identitet

 

Det var just därför det var lockande för många kriminella runt om i världen att söka till den franska främlingslegionen för att dom kunde radera sitt tidigare liv och leverne och blir en ny människa med en ny idetittet

 

Du blandar nog ihop främlingslegionen med legosoldater i privata arméer

Jag klipper in från en sida => Efter fem år kan legionären ansöka om franskt medborgarskap

http://www.popularhistoria.se/artiklar/framlingslegionens-aterkomst/

Vems land försvarar de utländska legionerärna de första 5åren? sitt eget(som du skriver) eller Frankrikes?

Kan du erkänna att du har fel? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Så "sitt land" kan bli Frankrike trotts att man endast har Svenskt pass + medborgarskap?

Vad säger lagen som du vurmar så starkt över?

Jag är 99,99% säker på att jag har rätt och att du har fel enligt lagbokens tolkning om vilken land Svensken tillhör

ps. kan vi få höra dig säga: Sorry, jag hade fel?

Jag brukar skriva, större under har skett, men i detta fallet tror jag inte det :D

Om man har både svenskt och franskt pass. Vilket land tillhör man då?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klipper in från en sida => Efter fem år kan legionären ansöka om franskt medborgarskap

http://www.popularhistoria.se/artiklar/framlingslegionens-aterkomst/

Vems land försvarar de utländska legionerärna de första 5åren? sitt eget(som du skriver) eller Frankrikes?

Kan du erkänna att du har fel? :D

Är detta verkligen något du tycker är relevant vad gäller thailändsk korruption eller för den delen intressant över huvud taget? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Om man har både svenskt och franskt pass. Vilket land tillhör man då?

 

De första 5åren så kan du ju inte få ett Franskt pass genom att gå med i främlingslegionen, och att ha både Franskt o Svenskt pass samtidigt tror jag är omöjligt. ;-)

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Är detta verkligen något du tycker är relevant vad gäller thailändsk korruption eller för den delen intressant över huvud taget? 

Detta var ett svar på Tallvikings påstående där han hävdade att alla yrkesmilitärer försvarar sitt land :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

De första 5åren så kan du ju inte få ett Franskt pass genom att gå med i främlingslegionen, och att ha både Franskt o Svenskt pass samtidigt tror jag är omöjligt. ;-)

Varför skulle det vara omöjligt?

Vet inte vad som gäller lagmässigt för dubbelt medborgarskap idag? Då det är 2 EU länder.

Men jag kan tänka mig att det finns en och annan svensk som även besitter franskt medborgarskap.

Och i Sverige idag så är det fullt lagligt att inneha dubbla medborgarskap.

Min fru är ju både svensk och thailändsk medborgare.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vad säger svenska lagen om det, är man svensk eller fransman? jag har en kompis som gjorde 8år där och han har alltid varit svensk med svenskt pass och är det fortfarande

 

Svenska lagar styr vad du får göra i Sverige eller i Sveriges tjänst

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Varför skulle det vara omöjligt?

Vet inte vad som gäller lagmässigt för dubbelt medborgarskap idag? Då det är 2 EU länder.

Men jag kan tänka mig att det finns en och annan svensk som även besitter svenskt medborgarskap.

Och i Sverige idag så är det fullt lagligt att inneha dubbla medborgarskap.

Min fru är ju både svensk och thailändsk medborgare.

Där är jag helt enig, jag skulle t.o.m kunna sticka ut hakan och påstå ett flertal :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag klipper in från en sida => Efter fem år kan legionären ansöka om franskt medborgarskap

http://www.popularhistoria.se/artiklar/framlingslegionens-aterkomst/

Vems land försvarar de utländska legionerärna de första 5åren? sitt eget(som du skriver) eller Frankrikes?

Kan du erkänna att du har fel? :D

 

Du försvarar den du skriver avtal om att försvara

 

Skriver du på avtal för legionen står det i avtalet att du försvarar Frankrike och du är skyldig att vara lojal mot Frankrike

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Du försvarar den du skriver avtal om att försvara

 

Skriver du på avtal för legionen står det i avtalet att du försvarar Frankrike och du är skyldig att vara lojal mot Frankrike

Så du fortsätter att hävda att du försvarar DITT land trots att du inte får bli landets medborgare förrens efter 5år?

Blir en gris en häst om den går in i stallet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Så du fortsätter att hävda att du försvarar DITT land trots att du inte får bli landets medborgare förrens efter 5år?

Blir en gris en häst om den går in i stallet?

 

Ditt land är den du har avtal med. Hur svårt är det att förstå ?

 

Samma som med en legosoldat. Han försvarar den som är hans uppdragsgivare

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Där är jag helt enig, jag skulle t.o.m kunna sticka ut hakan och påstå ett flertal :D

Så om en svensk medborgare med franskt medborgarskap går med i främlingslegionen så försvarar inte han sitt land menar du?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

De är generaler det skrev du själv alltså militärer.

Militärer är inga tjenstemän oavsät funktion.

 

En svensk militär är en statlig tjänsteman i militär tjänst

 

Det finns även civila tjänstemän i försvaret

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Så om en svensk medborgare med franskt medborgarskap går med i främlingslegionen så försvarar inte han sitt land menar du?

Det finns inga Svenska medborgare med Franskt medborgarskap, så frågan är irrelevant

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inga Svenska medborgare med Franskt medborgarskap, så frågan är irrelevant

Hmmm vad har du för belägg för detta?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Ditt land är den du har avtal med. Hur svårt är det att förstå ?

 

Samma som med en legosoldat. Han försvarar den som är hans uppdragsgivare

Ja att han försvarar den som är hans uppdragsgivare är ju öppenbart.

Men du hävdade ju tvärom tidigare då du skrev att yrkesmilitären försvarar sitt land, hur skall du ha det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja att han försvarar den som är hans uppdragsgivare är ju öppenbart.

Men du hävdade ju tvärom tidigare då du skrev att yrkesmilitären försvarar sitt land, hur skall du ha det?

 

Är man yrkesmilitär med avtal med främlingslegionen är det enligt avtalet Frankrike som är "hans land" eftersom han då tillhör ett franskt förband.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Är man yrkesmilitär med avtal med främlingslegionen är det enligt avtalet Frankrike som är "hans land" eftersom han då tillhör ett franskt förband.

Och vad är han enligt Svensk lag? den du vurmar så starkt om

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...