leifen Inlagd Maj 4, 2015 Dela Inlagd Maj 4, 2015 Tror han menar att det är aldrig för sent att ge upp som pessimistkonsulten Ronny Eriksson slog fast. Har också förbluffats över hur många västerlänningar som kastar allt sunt förnuft överbord så fort de passerar immigration på Suvvan. De kör rattfulla, utan hjälm, för fort, utan bälte, osv, osv. Precis som om de tror att man är odödlig i Thailand... Jag håller med, antalet faranger som regelbundet kör berusade i Isaan är högt har jag upptäckt. De är inga turister heller utan "longstay". Livet i byarna är för tråkigt. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Maj 4, 2015 Dela Inlagd Maj 4, 2015 Jag håller med, antalet faranger som regelbundet kör berusade i Isaan är högt har jag upptäckt. De är inga turister heller utan "longstay". Livet i byarna är för tråkigt. Nej det är inte tråkigt! Det är vad man gör det till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 4, 2015 Dela Inlagd Maj 4, 2015 Säger positiva Ba? Känner inte honom Icke ordvrängaren BAA Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Maj 4, 2015 Dela Inlagd Maj 4, 2015 Känner inte honom Icke ordvrängaren BAA OK kallar man sig "risbygnällis" så kanske man inte är överdrivet positiv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 4, 2015 Dela Inlagd Maj 4, 2015 OK kallar man sig "risbygnällis" så kanske man inte är överdrivet positiv. Finns ju faktiskt en hel del personer på MPR som har så pass mycket intelligent humor att dom fattar vissa självironiska inlägg! Dr B Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Maj 9, 2015 Dela Inlagd Maj 9, 2015 Jag håller med, antalet faranger som regelbundet kör berusade i Isaan är högt har jag upptäckt. De är inga turister heller utan "longstay". Livet i byarna är för tråkigt. Eller så har de helt enkelt blivit förthaiade och följer seden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Maj 9, 2015 Dela Inlagd Maj 9, 2015 § To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Maj 9, 2015 Dela Inlagd Maj 9, 2015 Känner inte honom Icke ordvrängaren BAA Ursäkta att jag stavade ditt nick fel. Naturligtvis skall det vara med två a:n i romerska alfabetet eftersom det på thai skrivs med า Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 9, 2015 Dela Inlagd Maj 9, 2015 Ursäkta att jag stavade ditt nick fel. Naturligtvis skall det vara med två a:n i romerska alfabetet eftersom det på thai skrivs med า Väldigt OT, men uttalas inte า som ah, tja jag har bara fått för mig det men varför veteesjutton. Tror det var när nån kallade mig Pee bah eller nåt ditåt i alla fall. Är nog därför jag aldrig kommer att lära mig språket, har inte öra för dom nyanserna helt enkelt. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Maj 9, 2015 Dela Inlagd Maj 9, 2015 Väldigt OT, men uttalas inte า som ah, tja jag har bara fått för mig det men varför veteesjutton. Tror det var när nån kallade mig Pee bah eller nåt ditåt i alla fall. Är nog därför jag aldrig kommer att lära mig språket, har inte öra för dom nyanserna helt enkelt. Tokig skrivs บ้า och uttalas Baa. Vokalen ั uttalas ah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu