Jump to content
IGNORERAD

3 cyklister ihjälkörda av berusad kvinna i Chiang Mai

biker

Recommended Posts

Hej

Fick följande länk av frugan. Jag kan inte läsa thai, men hon sa att det var en full kvinna som mejade ner cyklister. 3 dog.

Inga trevliga bilder i filmklippet.

http://www.khaosod.co.th/view_newsonline.php?newsid=1430631135

Både frun och jag cyklar mycket i Thailand. Men man får en tankeställare varje gång sådana här

nyheter dyker upp.

/biker

Dela på andra sajter

• Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Khun Ken

9

• Baa

5

• Nemo

3

• Nicholas

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köpte en cykel för några år sedan och gjorde ett par turer med den, sedan dess har den bara stått och samlat damm. Helt livsfarligt att cykla i Thailand, avrådes å det starkaste.

Dela på andra sajter

Körde om 2 grupper av cyklister på vägen (hwy 11) norrgående mot CM igår, cirkus 4 mil innan CM, ganska ofta dom cyklar där olika grupper, tänker varje gång att det kan inte vara hälsosamt.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skulle vara intressant att se vaf denna Glada Fyllhynda får för böter och skadeståndskrav i jämförelse med Canadicken som körde full på Phuket och hade ihjäl En person.

Dela på andra sajter

Skulle vara intressant att se vaf denna Glada Fyllhynda får för böter och skadeståndskrav i jämförelse med Canadicken som körde full på Phuket och hade ihjäl En person.

Jo...

Man undrar sa flundran.

På videon så börjar lastbilar direkt att kryssa mellan liken för att ta sig fram

Knepiga typer.

Dela på andra sajter

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BFhIQZd0raU

Dela på andra sajter

Jo...

Man undrar sa flundran.

På videon så börjar lastbilar direkt att kryssa mellan liken för att ta sig fram

Knepiga typer.

Och fyllhunden låg där å yla, precis som att hon var mest skadad! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Och fyllhunden låg där å yla, precis som att hon var mest skadad! 

Hon var i alla fall minst död.

Dela på andra sajter

detta inträffade  för 2 dagar sedan

hade en bil bakom mig och vi fick en raksträcka framför oss , okej Nu kan du köra om mig tänkte jag i början på raksträckan

men inget hände

strax före kurvan så började bilen köra om oss lite sakta och omkörningen var klar i slutet på kurvan ?????????????

jag körde i c:a 80Km/tim

detta är ett ganska vanligt fenomen att omkörningen  avslutas LÅNGT in i kurvan

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ruggigt, man är bra oskyddad på hoj.

Har ett helt annat tänk när jag vistas på gator i Thailand - att alltid vara förberedd på det oväntade.

Detta eftersom inte alla manövrar man sett varit logiska.

Dela på andra sajter

Lung Lennart

Trafikkulturen och respekten för rattfylla är noll i Thailand. Jag skulle tro att de flesta här på forumet som har en Thailändsk relation även har en nära bekant/släkting i Thailand som omkommit i trafiken. Jag har det.

Ändrades av Lung Lennart
Dela på andra sajter

Generellt sett är Thailändare och motorfordon inte någon bra kombination.

Hade det varit praktiskt möjligt så skulle man förbjuda motorfordon och ge alla en cykel för att undvika en massa lidande.

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

Trafikkulturen och respekten för rattfylla är noll i Thailand. Jag skulle tro att de flesta här på forumet som har en Thailändsk relation även har en nära bekant/släkting i Thailand som omkommit i trafiken. Jag har det.

Känns som det är minst en om året (bekant/släkting) där borta som går åt. Bedrövligt.

Dela på andra sajter

"Gen. Prayuth specifically instructed police to organize more road check points and strictly refuse any bribes from motorists, said Maj.Gen. Sansern Kaewkamnerd, a spokesperson of the military government"

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1430741501

Dela på andra sajter

"Gen. Prayuth specifically instructed police to organize more road check points and strictly refuse any bribes from motorists, said Maj.Gen. Sansern Kaewkamnerd, a spokesperson of the military government"

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1430741501

Keep on dreaming, så många check points går inte att uppbringa, men visst vore det bra, problemet är dock att om någon blåser och ertappas med för mycket alkohol får dom böta och köra vidare, ger ju inga bra signaler så länge dom kan fortsätta sin färd och indragna KK hjälper inte heller så länge det räcker med 200 att köpa sig fortsatt färd!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Keep on dreaming, så många check points går inte att uppbringa, men visst vore det bra, problemet är dock att om någon blåser och ertappas med för mycket alkohol får dom böta och köra vidare, ger ju inga bra signaler så länge dom kan fortsätta sin färd och indragna KK hjälper inte heller så länge det räcker med 200 att köpa sig fortsatt färd!

Så vad du säger är att det är ingen idé att ens försöka? 

Dela på andra sajter

Din slutledningsförmåga överträffar till o med mina vildaste förväntningar, är du lika konsekvent negativ i allt du företar dig?

Men OK, vi kör det på lågstadienivå så kanske du hänger med!

1. Många Thailändare har en annan syn på alkohol o framförande av motorfordon än den vi lärt oss leva efter, därför tror jag inte att det finns tillräckliga resurser att stävja detta.

Om du läst mitt tidigare inlägg står det "men visst vore det bra", hur tolkar du de orden?

2. straffsatsen för rattfylla är löjligt låg och felaktigt använd, detta är det lätt att ändra på OM man har viljan vilket ju ibland inte verkar vara fallet.

3. Indraget KK har föga betydelse emedan det räcker med en 200 THB om man skulle bli stoppad vid färd utan detta! Även här skulle ett kännbarare straff förmodligen ha en större inverkan och ge även de som har lite fetare plånböcker lite svid i skinnet, ett bra sätt är att böterna utdöms i paritet med bilens värde i vissa fall när det i dataåldern måste vara lätt att konstatera upprepade förseelser även i Thailand. 

Dela på andra sajter

Gäsp... Så bästa sättet att motverka trafikolyckor med berusade förare är att rycka på axlarna, suck.

Själv tycker jag så skall man försöka med allt när det finns liv att rädda... Men vi är ju olika, en del ser

lågt på människoliv tyvärr.

Dela på andra sajter

1. Många Thailändare har en annan syn på alkohol o framförande av motorfordon än den vi lärt oss leva efter,

Som om inte många svenskar som besöker Thailand tycker att både fylle- och fortkörning är OK här i Thailand men inte i Sverige ?

Man behöver ju bara hänga med i trådarna på MPR för att ställa sig den frågan.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

det var 2 thai bröder och den ena förlorade sin son i en Mc olycka (fylla)

sista kvällen efter ihopplockningen så firade dom och den andra brodern tog bilen hem! ! !

det slutade i diket (han var full) 

jag skrattade åt det tragi komiska   men ingen annan förstod VARFÖR     :_russian:

Dela på andra sajter

Som om inte många svenskar som besöker Thailand tycker att både fylle- och fortkörning är OK här i Thailand men inte i Sverige ?

Man behöver ju bara hänga med i trådarna på MPR för att ställa sig den frågan.

Fritz..

Jo, har uppmärksammat detta, man kan ju undra hur moget det är att skrodera om fylle o fortkörningar!

Dela på andra sajter

Din slutledningsförmåga överträffar till o med mina vildaste förväntningar, är du lika konsekvent negativ i allt du företar dig?

1. Många Thailändare har en annan syn på alkohol o framförande av motorfordon än den vi lärt oss leva efter, därför tror jag inte att det finns tillräckliga resurser att stävja detta.

Om du läst mitt tidigare inlägg står det "men visst vore det bra", hur tolkar du de orden?

2. straffsatsen för rattfylla är löjligt låg och felaktigt använd, detta är det lätt att ändra på OM man har viljan vilket ju ibland inte verkar vara fallet.

3. Indraget KK har föga betydelse emedan det räcker med en 200 THB om man skulle bli stoppad vid färd utan detta! Även här skulle ett kännbarare straff förmodligen ha en större inverkan och ge även de som har lite fetare plånböcker lite svid i skinnet, ett bra sätt är att böterna utdöms i paritet med bilens värde i vissa fall när det i dataåldern måste vara lätt att konstatera upprepade förseelser även i Thailand. 

Suck! Tack för svaret på min fråga! Vad var frågan nu igen?

Dela på andra sajter

UglyFarang

Ett sätt vore kanske att det framförda fordonet blir förverkat vid fyllekörning.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Säger positiva Ba?  blink.png

Dela på andra sajter

Tror han menar att det är aldrig för sent att ge upp som pessimistkonsulten Ronny Eriksson slog fast.

Har också förbluffats över hur många västerlänningar som kastar allt sunt förnuft överbord så fort de passerar immigration på Suvvan. De kör rattfulla, utan hjälm, för fort, utan bälte, osv, osv. Precis som om de tror att man är odödlig i Thailand...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...