Jump to content
IGNORERAD

Visa runs


broder tuk tuk

Recommended Posts

Detta gäller väl ifrån Sverige för HP.

Tänke mest på Nemo svar att det skall finnas i Thaibank.

 

Blir som lite ologiskt, om någon som nybliven pensionär vill söka ett visa för första gången från Sverige,

först måste åka till Thailand och öppna ett konto och sätta in 800.000baht och bli nekad i flera banker för att bara ha turistvisa.

 

Därefter åka hem i 3 månader och vänta, för att försöka få ut ett saldobesked från Thaibanken som kanske måste hämtas personligen för att med vändande flyg åka till ambassaden i Stockholm.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    13

  • kitungmakmak

    10

  • Soengsang

    9

  • broder tuk tuk

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Jag brukar bifoga ett foto på pengarna som jag har under madrassen, hittills har det funkat för mig. Sen ibland lämnar jag ca 20 lappar

för närmare undersökning tll tjänstemannen vid disk nr 6 i Immigrations office i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

första gången är det 2 månader vid nästa ansökan är det 3 månader som gäller

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänke mest på Nemo svar att det skall finnas i Thaibank.

 

Blir som lite ologiskt, om någon som nybliven pensionär vill söka ett visa för första gången från Sverige,

först måste åka till Thailand och öppna ett konto och sätta in 800.000baht och bli nekad i flera banker för att bara ha turistvisa.

 

Därefter åka hem i 3 månader och vänta, för att försöka få ut ett saldobesked från Thaibanken som kanske måste hämtas personligen för att med vändande flyg åka till ambassaden i Stockholm.

Tror du blandar ihop saker och ting. Söker man visum på Thailands ambassad i Sverige visar man upp tillgångar och/eller inkomst man har i Sverige. Söker man på Immigration i Thailand visar man upp tillgångar i thailändsk bank, eller översatt intyg om inkomst från pensionsmyndigheten eller dylikt. Eller en kombination av båda.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänke mest på Nemo svar att det skall finnas i Thaibank.

 

Blir som lite ologiskt, om någon som nybliven pensionär vill söka ett visa för första gången från Sverige,

först måste åka till Thailand och öppna ett konto och sätta in 800.000baht och bli nekad i flera banker för att bara ha turistvisa.

 

Därefter åka hem i 3 månader och vänta, för att försöka få ut ett saldobesked från Thaibanken som kanske måste hämtas personligen för att med vändande flyg åka till ambassaden i Stockholm.

 

Nja, gäller det ett förstagångsvisa, så söker man ett non-o 3 månaders och sedan ansöker man om en ett-års extension på det i Thailand. Då skall pengarna ha varit insatta i 2 månader på en thailändsk bank, nästa år och i fortsättningen skall pengarna ha varit insatta 3 månader innan ansökan för extension.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Nu ska jag se om jag kan rora till det,  jag har 1-års O-turistvisa som jag fick av någon anledning på konsulatet i Goteborg.

 

Ska på visaresa på Måndag och ordna med 90 nya dagar och då får jag stanna till 6 Augusti .

 

Men kan jag gora en ny visaresa 6 Augusti och då få 90 nya dagar då jag kom till Thailand 19 Augusti och stanna till 4 November.

attachicon.gif004.JPG

 

Eller är det 9 Juni som är sista datum att lämna landet for att få 90 nya dagar och stanna till 7 September.

attachicon.gif003.JPG

Blev givetvis problem med mitt turist o-visa multi igår, fick bara 60 dagar, så det blir en resa till Savannakhet i Juli for att fixa nytt non- immigrant o-visum,

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Blev givetvis problem med mitt turist o-visa multi igår, fick bara 60 dagar, så det blir en resa till Savannakhet i Juli for att fixa nytt non- immigrant o-visum,

Tja, det finns väl inte ett sånt. Så det kan ställa till det litegrann.

Fast nu är jag inte nån expert på thaivisa heller, filurar på hur länge man kan stanna i Kambodja istället. Bussieness då jag tänkt jobba där.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...