Jump to content
IGNORERAD

Visa runs


broder tuk tuk

Recommended Posts

Finns ingen som blir bannlyst på grund av overstay eller köp av visum under bordet.

 

Dessa personer är ju knappast någon fara för Thailands säkerhet.

 

Mest en massa fulla och flummiga typer som inte orkar lämna landet och stenbordet.

 

BTT

Ursäkta, men hur fan kan du yttra dig om det som inte ens kan googla fram hur Visaruns fungerar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    13

  • kitungmakmak

    10

  • Soengsang

    9

  • broder tuk tuk

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Ursäkta, men hur fan kan du yttra dig om det som inte ens kan googla fram hur Visaruns fungerar!

 

Kommentar överflödig.

 

Jag har nog gjort fler borderruns än vad du har gjort.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kommentar överflödig.

 

Jag har nog gjort fler borderruns än vad du har gjort.

 

BTT

 

Ahh, jag anar en k*k-mätar tävling närma sig. Men är vi inte lite för gamla för sånt egentligen?

 

Att man får åka på en visa/borderrun beror väl på viket visum (om nåt) man idats skaffa sig, mina tripper inkluderar numera en månad i Kambodja och jag måste säga att det har inte varit bortkastad tid, tvärtom.

 

Hade Thailändarna inte stängt ner postgången till konsulatet så kanske jag inte skulle ha upptäckt detta underbara land.

 

Vetefan om jag inte gillar Kamboja lite bättre än Thailand ibland. Priserna är lägre, tjejerna jag träffat är aningen trevligare (eller på samma nivå) och vädret är ju detsamma.

 

Så Thailand är inte den ultimata platsen för mig, men jag gillar det landet åxå. Så varför inte bara kombinera? Sålänge jag inte behöver skotta snö och skrapa bilrutan så är jag nöjd.

 

Att börja räkna visa/borderruns verkar ju bara... dumt.

 

LTD verkar ju i alla fall ha kul på sina utflykter som ibland verkar vara borderruns. Har inte satt mig in i Non-im visum men jag har fått för mig att man har rapporteringsskyldighet var 90e dag och måste lämna landet 1gång per år. Men jag kan ju ha fel där åxå då jag inte kan få ett sånt så har jag inte lusläst reglerna.

 

Dock så anser jag att vuxna män inte skall börja jämföra skitsaker som border/visa-runs för att visa sin förträfflighet. Vem som helst kan göra en sån. Från pattis så avgår det en kamikaze minibuss ganska ofta till gränsen, bara betala och se glad ut, är som charter om jag fattat det rätt. Kräver bara din tid och dina pengar så har du 15 nya dagar.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Finns ingen som blir bannlyst på grund av overstay eller köp av visum under bordet.

Dessa personer är ju knappast någon fara för Thailands säkerhet.

Mest en massa fulla och flummiga typer som inte orkar lämna landet och stenbordet.

BTT

Jasså?

Tre månader overstay blir 1 års bannlysning.

Deb stiger det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jasså?

Tre månader overstay blir 1 års bannlysning.

Deb stiger det.

Hade för mig att det var en dag som räckte för 1 år om snuten tar dig på gatan. Överlämnar man sig frivilligt på suvvan så är det strafflindring och böter istället.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Hade för mig att det var en dag som räckte för 1 år om snuten tar dig på gatan. Överlämnar man sig frivilligt på suvvan så är det strafflindring och böter istället.

Tom 5 år om du blir tagen på gatan med en dags overstay som du kan se nedan.

Trotts det så läser man ofta i visafrågorstrådar de. stjärnor som säger att man gott kan ta ett par dagar overstay och betala på flygplatsen, som synes rätt riskabelt.

b28650912fa3a725d2bfdef25d0adbaf.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommentar överflödig.

 

Jag har nog gjort fler borderruns än vad du har gjort.

 

BTT

Inte en chans, då måste du vara i Thailand vilket ju är högst osannolikt att du är eller har varit!

Jag kan visa upp pass med in o utresor under 10 års tid, kan du?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tom 5 år om du blir tagen på gatan med en dags overstay som du kan se nedan.

Trotts det så läser man ofta i visafrågorstrådar de. stjärnor som säger att man gott kan ta ett par dagar overstay och betala på flygplatsen, som synes rätt riskabelt.

b28650912fa3a725d2bfdef25d0adbaf.jpg

 

Det är inte nog att jag har problem med hörseln, nu har synen börjat krångla också.

Jag kan inte se att de skriver om en dags overstay, däremot "overstaying more than 90 days".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte nog att jag har problem med hörseln, nu har synen börjat krångla också.

Jag kan inte se att de skriver om en dags overstay, däremot "overstaying more than 90 days".

Då ska du nog byta optiker!

 

In case that alien being apprehended

Overstay less then one year forbidden 5 year!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska du nog byta optiker!

 

In case that alien being apprehended

Overstay less then one year forbidden 5 year!

 

Ja det kan man ju faktiskt få till en dags overstay om man vill vara riktigt petig, men tror du verkligen de menar en dag eller enstaka dagar med "less than one year" ? Det tror inte jag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Det är inte nog att jag har problem med hörseln, nu har synen börjat krångla också.

Jag kan inte se att de skriver om en dags overstay, däremot "overstaying more than 90 days".

Du borde nog gå till optiker isof.

Vad får du "less than 1 year" till?

I min värld är det 1-364 dagar :)

(FYI apprehended betyder annhållen)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

18.500SEK efter skatt.

!5500 KR år den korrekta siffran, och den godkänner IMG

 Detta är före skatt så har det varit i åtminstånde 6 år.

 

Hur mycket skatt du betalar har man ingen aning om.

 

Söker du från Sverige så räknar man på inkomst efter skatt.

 

Lite oroande för många om man går ut med uppgifter som inte är helt korrekta.

 

Ambassaden ger i dag en kurs på 4, 20.

 

Om du söker på att få ett ettårigt uppehålls tillstånd,baserat på giftermål, kan du halvera inkomsten.

 

Oj K K sexrader!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

!5500 KR år den korrekta siffran, och den godkänner IMG

5500kr borde de flesta klara?

Mvh läsförståelse.se ;)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

5500kr borde de flesta klara?

Mvh läsförståelse.se :wink:

En etta för lite är möjligt bättre än en "nolla" för mycket.

 

Men hoppas att de flesta förstog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar jag fornyade mitt 1-arsvisa pa immi i Udon Thani (2015-04-21).

Enligt Svenska Ambassaden hade jag 1.000.000 Bath Innan svensk skatt,fick Mycket bra vaxlingskurs.

 

Pa immi i Udon Thani sa tog hon fram nagon Lista+miniraknaren,har ingen aning vad hon kollade!

 

Efter lite pappersjobb hade jag mitt 1-arsvisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan man ju faktiskt få till en dags overstay om man vill vara riktigt petig, men tror du verkligen de menar en dag eller enstaka dagar med "less than one year" ? Det tror inte jag.

Tror inte jag heller, men kunde inte låta fingrarna vara still!

 

Petgubben Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Nu ska jag se om jag kan rora till det,  jag har 1-års O-turistvisa som jag fick av någon anledning på konsulatet i Goteborg.

 

Ska på visaresa på Måndag och ordna med 90 nya dagar och då får jag stanna till 6 Augusti .

 

Men kan jag gora en ny visaresa 6 Augusti och då få 90 nya dagar då jag kom till Thailand 19 Augusti och stanna till 4 November.

post-3132-0-95484500-1430968613.jpg

 

Eller är det 9 Juni som är sista datum att lämna landet for att få 90 nya dagar och stanna till 7 September.

post-3132-0-23701900-1430968662.jpg

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Nar jag fornyade mitt 1-arsvisa pa immi i Udon Thani (2015-04-21).

Enligt Svenska Ambassaden hade jag 1.000.000 Bath Innan svensk skatt,fick Mycket bra vaxlingskurs.

 

Pa immi i Udon Thani sa tog hon fram nagon Lista+miniraknaren,har ingen aning vad hon kollade!

 

Efter lite pappersjobb hade jag mitt 1-arsvisa.

Vet du eller någon annan om man kan fixa non- immigrant O-visa där?

Själv tror jag att jag måste lämna landet men man vet ju aldrig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar jag fornyade mitt 1-arsvisa pa immi i Udon Thani (2015-04-21).

Enligt Svenska Ambassaden hade jag 1.000.000 Bath Innan svensk skatt,fick Mycket bra vaxlingskurs.

 

Pa immi i Udon Thani sa tog hon fram nagon Lista+miniraknaren,har ingen aning vad hon kollade!

 

Efter lite pappersjobb hade jag mitt 1-arsvisa.

På Immigration i Jomtien godkänner dom den mycket fina växlingskursen som svenska konsulatet här i Pattaya räknar på. En del andra Immigrations godkänner inte den kursen utan räknar om den till en som är närmare verkligheten. Om det verkligen är så vet jag inte men så har det nyligen berättats för mig.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag har gett upp på att fatta dom reglerna för länge sen. Kollar bara stämpeln och ser till att dom är på rätt datum i alla fall.

Sen kör jag på mitt sätt att tolka reglerna-1 dag så jag är på den säkra sidan. Har ju funkat hitintills, men jag är ju turist.

 

Dina papper fattade jag inte ett smack av, ärligt talat. Såg ut som att du har ett års visum. Med vad det nu innebär, 90 dagars reggande osv.

Men sen fanns det andra som jag inte vet om dom övertrumfar O-visat. Eller så såg jag fel, är lite trött nu.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte jag heller, men kunde inte låta fingrarna vara still!

 

Petgubben Baa

 

Jag var nere på Imm idag för 90-dagarsnotification. I deras alldeles nyinredda lokaler hade en rullande text på en TV-skärm med regler och bestraffning för overstay.

Bestraffningen började vid 90 dagars overstay (hemskickning och ett års returförbud). Ingenting om 0-90 dagars overstay.

 

Fan vad smidigt det går nu. Bara lämna fram passet utan några fler handlingar - inte ens en ifylld blankett.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Vet du eller någon annan om man kan fixa non- immigrant O-visa där?

Själv tror jag att jag måste lämna landet men man vet ju aldrig.

 

Nått visa tror jag du inte kan göra där, men väl ett extension på ett år av dit nuvarande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nere på Imm idag för 90-dagarsnotification. I deras alldeles nyinredda lokaler hade en rullande text på en TV-skärm med regler och bestraffning för overstay.

Bestraffningen började vid 90 dagars overstay (hemskickning och ett års returförbud). Ingenting om 0-90 dagars overstay.

 

Fan vad smidigt det går nu. Bara lämna fram passet utan några fler handlingar - inte ens en ifylld blankett.

Så har vi haft det i ett år minst, allt ligger lagrat i datorn, det enda är att vi måste vidimera telefonnumret! (ibland)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nere på Imm idag för 90-dagarsnotification. I deras alldeles nyinredda lokaler hade en rullande text på en TV-skärm med regler och bestraffning för overstay.

Bestraffningen började vid 90 dagars overstay (hemskickning och ett års returförbud). Ingenting om 0-90 dagars overstay.

 

Fan vad smidigt det går nu. Bara lämna fram passet utan några fler handlingar - inte ens en ifylld blankett.

1-90 dagars overstay handlar om böter vid "Suvvan".

 

Påträffas du av vanlig polis utan giltigt visa så är det nog buren som gäller och högre böter.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

1-90 dagars overstay handlar om böter vid "Suvvan".

 

Påträffas du av vanlig polis utan giltigt visa så är det nog buren som gäller och högre böter.

Ja och 91-10000000000000000 dagars overstay handlar också om böter vid "Suvvan".....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...