Jump to content
IGNORERAD

Män med Thaibrudar


Cavemannen

Recommended Posts

Guest wUThai

Blabla! Så kul och se andra försöka rättfärdiga att dom ser ut som en far eller i värsta fall som en farfar och ska göra sig rolig över det. Det är ju inte konstigt att asiatiska tjejer har dåligt rykte när en hängpung/halvhängpung springer omkring med en brud som ser jävligt bra ut. Vad är det som är så konstigt med alla dessa fördomar och blickar då? Perspektiv är tydligen nåt som många saknar! 

 

 

Whoop!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    39

  • Soengsang

    16

  • Bananen

    13

  • kitungmakmak

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Cavemannen

Blabla! Så kul och se andra försöka rättfärdiga att dom ser ut som en far eller i värsta fall som en farfar och ska göra sig rolig över det. Det är ju inte konstigt att asiatiska tjejer har dåligt rykte när en hängpung/halvhängpung springer omkring med en brud som ser jävligt bra ut. Vad är det som är så konstigt med alla dessa fördomar och blickar då? Perspektiv är tydligen nåt som många saknar! 

 

 

Whoop!! 

ja eller helt enkelt en helkropps spegel och öppna ögon :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du skulle inte stoppat den i röven då :give_heart:

Pricksäkerhetisdasjit#

Har aldrig vart intresserad av skithål :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Blabla! Så kul och se andra försöka rättfärdiga att dom ser ut som en far eller i värsta fall som en farfar och ska göra sig rolig över det. Det är ju inte konstigt att asiatiska tjejer har dåligt rykte när en hängpung/halvhängpung springer omkring med en brud som ser jävligt bra ut. Vad är det som är så konstigt med alla dessa fördomar och blickar då? Perspektiv är tydligen nåt som många saknar! 

 

 

Whoop!! 

Även om jag nu försöker välja tjejer i min egen ålder så förstår jag inte hur det kan rättfärdiga andra att ha/eller inte ha åsikter om ett par med större åldersskillnad.

 

Jag trivs bättre med en tjej som har ungefär samma mentala ålder som jag - men visst är en 20 åring snyggare... Dock inget jag skulle palla med många dagar. Speciellt inte om hon inte kan Engelska. Tja, jag har faktiskt inte testat just det men jag anar att jag skulle ledsna ganska fort.

 

Men, hittar man nån man gillar och hon gör detsamma så skiter jag i åldern. Dock har jag inte lyckats med det konststycket ännu. Så jag kör på lite säkra erfarenheter  - ungefär min ålder så blir det nog bra.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Har aldrig vart intresserad av skithål :not_i:

Prova, det är bara att blunda, det blir lika bra som den där kvällen för 60år sedan! glöm inte vem det var som gav tipset ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

O Hur fan kommer det sig? (instämmer till 100%)

 

Som klent utrustad så söker jag mig till partners som får böngrodden o se "normal" ut.

Har dessa kaviarstängar till män utrustats med en xxl-batong eller skiter dom helt enkelt i sina tillkortakommande? 

Fråga Clirre

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Prova, det är bara att blunda, det blir lika bra som den där kvällen för 60år sedan! glöm inte vem det var som gav tipset ;-)

Hehe, tyvärr får det nock va ett större hål om en gammal ska lyckas hänga in den  :ledsen:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig vart intresserad av skithål :not_i:

Sjukt överskattat, har jag hört!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, tyvärr får det nock va ett större hål om en gammal ska lyckas hänga in den  :ledsen:

Rolig tråd men nu börjar den slakna. Finns det nån annan helgtråd som jag missat månntro  :wink:

post-4104-0-95699300-1430604298_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

   

Känner en man som är över 70 år. Hans thailändska är runt 30 år. Han är sjuk och håller på att dö i cancer. Visst har han känslor och hon med, med undrar vilken chans har denna man med en 30 årig västerländsk tjej, svensk eller norsk eller finsk eller tysk etc etc. Jag tror att chanserna är små

Så därför tycker du och dina bitterfittor att han ska dö i ensamhet?

 

Feministjävlar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

   

Känner en man som är över 70 år. Hans thailändska är runt 30 år. Han är sjuk och håller på att dö i cancer. Visst har han känslor och hon med, med undrar vilken chans har denna man med en 30 årig västerländsk tjej, svensk eller norsk eller finsk eller tysk etc etc. Jag tror att chanserna är små

E du dum i hued??? E man över 70 å har cancer då e man knappt intresserad av nåra finnfittor längre.-  Elää ja antaa elää! Samma på svenska :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

   

Känner en man som är över 70 år. Hans thailändska är runt 30 år. Han är sjuk och håller på att dö i cancer. Visst har han känslor och hon med, med undrar vilken chans har denna man med en 30 årig västerländsk tjej, svensk eller norsk eller finsk eller tysk etc etc. Jag tror att chanserna är små

Förresten, du är inte här som en vanlig person utan du har nåt "journalistiskt" bakom ditt besök.

 

Så Cecilia, vilken tidning skriver du för?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Inget intresse av att gå in och läsa i den tråden men att svensk/thai par inte står särskilt högt på medelsvenssons rangordningslista råder det nog inga tvivel om. Vi ligger nog, som grupp, en bra bit efter turkar, bögar och dövstumma men kommer nog in strax före somalier, tiggare och mongoloida.

 

Jag känner inga svensk/thai par i Sverige förutom de få bekantskaper jag har via MPR. Det vore dock hyckleri om jag påstod annat än att de flesta par jag ser när jag är i Sverige ser rätt udda ut och hade jag inte genom MPR träffat en hel del vettiga par så hade jag nog trott att alla verkligen var så udda som stereotypen säger. Att en negativ generalisering oftast försvinner när man lär känna någon ur den gruppen är nog en ganska universal sanning som både medlemmar på Familjeliv och MPR borde ha i åtanke, åtminstone ibland.

 

Att vara udda innebär inte att det handlar om ett fel. En gammal man som är med en ung thailändska- (har aldrig sett en ung fallan med än äldre thailändska)- kan vara en mycket bra man, en tjock och ful man som lever med en thailändska kan vara en mycket bra make och far, en extremblyg kille som aldrig lyckas få en svensk tjej, kan vara en mycket bra människa, en alkis som nästan ingen svensk tjej orkar med, kan vara en mycket bra och solidarisk vän, etc. Känner även hel icke udda människor som har inga problem att fixa svenska tjejer och som ändå lever ihop med en thailändska, men det finns riktig många som har det svårt att fixa en svensk tjej och som skaffar sig i stället en thailändska. En del tycker att de är mest femenina, en del ser eller tror ser andra ting som de gillar. Men helt oberoende av orsakerna, visst, folk som folk. I grunden är vi bara människor.

Ändrades av Il Duche
Link to comment
Dela på andra sajter

Så därför tycker du och dina bitterfittor att han ska dö i ensamhet?

 

Feministjävlar...

 

Ord och inga visor, he he...............

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vi talar bara om gammal gubbe ung thaitjej. En kamrat ringde idag och meddelade att hans fru inte ville leva med honom. Hon vill ha barn med honom. Medans han tycker att han är alldeles för gammal För det ansvaret. Han var jätteledsen för hon var bra för honom. Det var hon som vill ha barn. Hon är ung och han är betydligt äldre.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

I d i o t e r n a s  Julafton...

 

Saknade du personlig inbjudan?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Ja å nummer är ju samma som siffror, ungefär så som ålder...siffror... Forntiden kommer inte heller...

 

Heja!!

 

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Varför mata trollen?

 

Heja!!

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Ja så heter en lång tråd inne på forumet familjeliv.

Och det är många som håller med trådstartaren att de svenska männen med thaitjejer som hon/han träffat är lite "udda" :D

Här är tråden http://www.familjeliv.se/forum/thread/70332142-man-med-thaibrudar/1

 

Jag roade mej med att skumma några sidor för att se om man kunde hitta var skon klämde och se det kunde man:

 

"Nej det stämmer naturligtvis inte in på alla svenska män som blir ihop med thaitjejer.

En del är helt vanliga män som din bror. Men jag menar att extremt många män med just thaitjejer är lite speciella.

Har inte sett andra nationaliteter som blir ihop med varandra så tydligt att någon av dem skulle vara udda på något sätt.    

Man bara undrar om de udda männen inte kan hitta en svensk udda kvinna i stället för att alltid välja tai?"

 

Hon tillhör alltså "de udda kvinnorna" som tydligen vill ha ensamrätt på de udda männen!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, du är inte här som en vanlig person utan du har nåt "journalistiskt" bakom ditt besök.

 

Så Cecilia, vilken tidning skriver du för?

Säkert hon som jobba sig på Julia Assange med falska anklagelser, typisk manshatare och gudrun älskare...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag roade mej med att skumma några sidor för att se om man kunde hitta var skon klämde och se det kunde man:

 

"Nej det stämmer naturligtvis inte in på alla svenska män som blir ihop med thaitjejer.

En del är helt vanliga män som din bror. Men jag menar att extremt många män med just thaitjejer är lite speciella.

Har inte sett andra nationaliteter som blir ihop med varandra så tydligt att någon av dem skulle vara udda på något sätt.    

Man bara undrar om de udda männen inte kan hitta en svensk udda kvinna i stället för att alltid välja tai?"

 

Hon tillhör alltså "de udda kvinnorna" som tydligen vill ha ensamrätt på de udda männen!

Orkade ju igenom några sidor jag åxå, men fick mer känslan av två läger.

 

Svenska tjejer som inte fattar att man kan finna utländska tjejer intressanta. Och de som faktiskt försvarade att man kan hitta kärleken (eller vad det nu är) utomlands åxå.

Märkligt med den första gruppen, men så kanske det är i deras ögon. Frågan är ju om en Ryska eller Polska skulle falla bättre i smaken i deras ögon då.

 

Fanns ju några som tyckte att dom som far ner till Asien måste vara från norrland och vara halta och lytta åxå men dom räknar jag bort för det verkar ju bara fånigt. Finns väl halta och lytta söderöver åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Orkade ju igenom några sidor jag åxå, men fick mer känslan av två läger.

 

Svenska tjejer som inte fattar att man kan finna utländska tjejer intressanta. Och de som faktiskt försvarade att man kan hitta kärleken (eller vad det nu är) utomlands åxå.

Märkligt med den första gruppen, men så kanske det är i deras ögon. Frågan är ju om en Ryska eller Polska skulle falla bättre i smaken i deras ögon då.

 

Fanns ju några som tyckte att dom som far ner till Asien måste vara från norrland och vara halta och lytta åxå men dom räknar jag bort för det verkar ju bara fånigt. Finns väl halta och lytta söderöver åxå.

 

Där var ett intressant  inlägg från en kvinna från Thailand, visserligen ganska långt:

 

"Hej TS och alla andra.

Jag är själv en så kallad "Thaibrud". Jag har varit med i Tidningen AMELIA för just denna uppståndelsen/snackisen som är ett uppskattat tema hos många Svenskar.

För det första tycker jag personligen att denna tråden är osmaklig. Men givetvis måste man få diskutera något man inte har kunskap över och undrar något om, eller hur?

Som TS undrar, om män i Sverige som skaffar "Thaibrud",  är udda eller har svårt att skaffa tjejer?

Jag är insatt i detta och har sett så mycket. Kan hålla med om att mycket bekräftar era förutfattade meningar om relationer mellan Svenska män och Thailändska kvinnor. 

Jag har själv mina förutfattade meningar om dessa relationer. Men jag har upptäckt att det inte skiljer sig från en relation mellan en Svensk man och en Svensk kvinna, eller vilken nationalitet det nu kan vara.

Jag tänker inte försvara ämnet. Jag kan förstå att ni Svenskar och folk i andra länder med, har en förutfattad mening om detta. Det ryktas om att männen i vanliga fall har svårt att skaffa en relation den "vanliga" vägen. Jodå, det kan nog stämma in i många fall, men långt ifrån alla kan jag säga er. Jag vet en handfull män som är riktigt snygga som skaffat sig en riktigt snygg Thailändsk tjej. Jag har även sett det som drar ned oss alla andra, äldre eller udda män med yngre Thailändska tjejer. Men sådant finns ju även inom Sverige, eller hur?

Det ryktas om att Thaitjejerna blir förtryckta, slagna, tvingas göra sådant som tjejerna inte vill med mera. Misshandel samt förtryck inom förhållanden finns i alla länder. Det ryktas om att Thaitjejer kommer till Sverige för att utnyttja mannen och bedra honom. Jag har sett många fall, men långt ifrån alla. Så är väl Svenska kvinnor och män med? Men inte alla, eller hur? 

Det ryktas om att tjejerna som kommer hit är FD prostituerade och/eller hittats på internetsidor (som att beställa postorder.som ni kallar det).  Det är givetvis tråkigt att några var prostituerade innan, jag tycker själv det är äckligt. Och det är ju modernt att dejta på nätet, eller hur?

Jag tycker det är tragiskt att alla Asiatiska kvinnor dras över en kam. Himla tråkigt att folk i huvud taget dras över en kam i hela världen.

Nu undrar ni hur jag lever och vad jag har att stå på. Jag är en tjej på 30 år, har barn med min sambo som är 15 år äldre än mig. Jag har eget företag, vi arbetar, lever fint, jag kan flytande Svenska och har arbetat inom bland annat SEO. Jag har även en god bakgrund som skribent, tekniker, programmerare och valutahantering. Och detta har jag arbetat med i Sverige.

 

Min sambo hade inte mycket i plånboken när vi blev tillsammans. Så det är inte som ni tror när ni ser oss ihop - "Liten Thaitjej med en Svensk man, hon vill nog bara ha hans pengar".

Han har aldrig haft svårt att skaffa tjejer. Han är utåtriktad, rolig, har många vänner, ser bra ut och är inte som ni föreställer er. Han passar inte in i bilden ni föreställer er en man som skaffat en sån där "Thaibrud".

Det slängs så mycket skit på till exempel Bangkok, Phuket och Pattaya. Det bor bara massor med h*ror där. 

Folk säger att man ser prostitutionen överallt i Thailand oavsett vart man gång. Det beror på om man går JUST i dessa stråk. Det finns stråk i Sverige med. Kolla in Rosenlund i Göteborg! 

Detta finns överallt, likaså förutfattade meningar.

Man tänker saker och ting om alla på stan. Ser du en fet brud med en smal man och barn tänker man " det där var nog ett sneligg, han insåg som nykter hur hon såg ut och så blev hon gravid med honom i buskarna".

Det kanske inte alls var så.

Ni ser en äldre Svensk man med en yngre Svensk tjej hand i hand. Ni tänker "oj oj oj, han måste vara miljonär". Det kanske inte är så som ni tror.

Ni ser en Svensk brud med en Amerikansk man och tänker "vilken golddigger den tjejen är, hon måste ha varit Aupair i USA och snaskat åt sig en Amerikanare där".

Ni ser ett utländskt par som bryter på Svenska och tänker "måste ha kommit hit med hela sin jäkla släkt för att utnyttja det Svenska systemet". 

Ni ser ett vanligt Svenskt par och tänker "vad bra det paret är på att hålla upp sin goda fasad...eller så har de inga bekymmer..neeej så kan det inte vara. Det måste vara en bra fasad."

Det finns förutfattade meningar om allt...typ som att Svenskar köper sådant de inte behöver och har råd till för att imponera på folk de inte ens känner eller hatar. Och att Svenskar tror de äger något så fort de lånat till det hos Banken. Inte mina åsikter, jag har bara hört när jag rest utomlands. Visst sårar det mig med eftersom jag bor här i Sverige. Ni är ju inte alls sådana...eller?"

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Här kommer en till från ett barn till en Thaikvinna och en Svensk man, barnet är ingen reklampelare kan man säja...

 

"Män som skaffar sig thailändska tjejer är ofta demsamma... Jag har nog sett det på bra mycket närmre håll än de flesta andra eftersom jag under hela min uppväxt varit omgiven av sånt folk.

Min pappa är en typisk sådan man. Och umgås bara med likadana. Min mamma är en thailändska, alla deras vänner är svenska äldre män med thailändska mycket yngre fruar. Förutom det gemensamt så är de alla mycket... "speciella".

Jag tycker att det är pissvidrigt, min mamma berättade för mig för en vecka sedan att de hjälpt en 20-årig tjej träffa en 60-årig gubbe med en egen ö ute i Stockholm någonstans. Äckliga vider.

Och stackars jävla barn, som får växa upp och inte förstå att mamma har horat bort sin framtid för att få komma till Sverige, och pappa är en tragisk misslyckad äckelgubbe. :)"

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker lite synd om dem som inte fått en riktigt fungerande hjärna, men visst är det lite våldvänster/F! i deras sätt att tänka... Eller.

 

Undra hur mycket singel de är, för vilken man  vill ha en sån hatmaskin som partner...

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...