Jump to content
IGNORERAD

Män med Thaibrudar


Cavemannen

Recommended Posts

Haha, denna tråd var ju riktigt rolig, thai/svenska förhållanden rankas i klass med somalier av medelsvensson, det var nog det mest korkade påstående jag läst på länge.

Kan iof gå med på att svensson garanterat ser ner ganska kraftigt på förhållandena när det skiljer 30-40 år i ålder, men att jämföra med somalier, tiggare och mongoloida blir bara patetiskt, men visst, det är ju faktiskt lördag. :wink:

Bananen verkar ha noll koll bland sina renrasiga vita vänner

Och att blanda in mongoloida i denna debatt/diskussion. Ja jösses

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    39

  • Soengsang

    16

  • Bananen

    13

  • kitungmakmak

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Cavemannen

Inget intresse av att gå in och läsa i den tråden men att svensk/thai par inte står särskilt högt på medelsvenssons rangordningslista råder det nog inga tvivel om. Vi ligger nog, som grupp, en bra bit efter turkar, bögar och dövstumma men kommer nog in strax före somalier, tiggare och mongoloida.

 

Jag känner inga svensk/thai par i Sverige förutom de få bekantskaper jag har via MPR. Det vore dock hyckleri om jag påstod annat än att de flesta par jag ser när jag är i Sverige ser rätt udda ut och hade jag inte genom MPR träffat en hel del vettiga par så hade jag nog trott att alla verkligen var så udda som stereotypen säger. Att en negativ generalisering oftast försvinner när man lär känna någon ur den gruppen är nog en ganska universal sanning som både medlemmar på Familjeliv och MPR borde ha i åtanke, åtminstone ibland.

Där satt den :D

 

ps. är du inne på nr 2 eller 3?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, denna tråd var ju riktigt rolig, thai/svenska förhållanden rankas i klass med somalier av medelsvensson, det var nog det mest korkade påstående jag läst på länge.

 

 

Kan iof gå med på att svensson garanterat ser ner ganska kraftigt på förhållandena när det skiljer 30-40 år i ålder, men att jämföra med somalier, tiggare och mongoloida blir bara patetiskt, men visst, det är ju faktiskt lördag. :wink:

 

Sug på denna då.

 

Jag och min thailändska fru var i Stockholm för ett gäng år sedan och vi bodde då hos min exfru.

Vi ville ju givetvis träffa mina två döttrar, som bor i Stockholm, men den äldsta (född-66) fick jag bara träffa underförutsättning att jag inte hade min fru med mej vid träffen.

Det blev ingen träff mellan henne och mej och nu är det drygt 5 år sedan kontakten mellan oss bröts helt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bananen verkar ha noll koll bland sina renrasiga vita vänner

Och att blanda in mongoloida i denna debatt/diskussion. Ja jösses

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag har vänner från många olika länder...

 

Förövrigt var det ju atom som blandade in mongoloida i debatten först, inte jag...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Och att blanda in mongoloida i denna debatt/diskussion. Ja jösses

 

Varför "gilla" du inlägget om du störs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med för länge för att bry mig om sånt.

Som många vet så gillar jag att träna hundar. Och mycket av den metodiken går att överföra på Thai svensk par.

Om man skaffar sig en hund för att man är rädd att gå ut på kvällspromenaden. Så anammar hunden det den ser hur du gör. Och gör likadant. Och sen smäller det en dag bara för att hunden missuppfatta situationen

Olyckan är ett faktum. En oskyldig har blivit biten.

Många svenskar med Thai partner smyger runt hönorna och förväntar sig att folk ska vara fördomsfulla.

Således får man nästan vad somhelst till att folk är fördomsfulla.

Berättade jag för övrigt att kvinnor i övre medelåldern lider ofta av samma syndrom. Därav kan trådarna som den ts hänvisade till skapas. Och är nog mer ett missnöje med deras egen situation en än direkt utpekning att thailändskor och deras svenska män skulle vara dåliga.

Det var många år sedan jag träffade fördomsfulla människor. Ang mig och min fru.

Kan det vara så att jag ser träden trots skog? :)

Kan bara hålla med. Det bästa sättet att bekämpa fördomar bland diverse surmagade tanter (av alla åldrar och kön) är att helt enkelt låta bli att ge dom vatten på sin kvarn. Min egen flickvän är en väldigt stark och självständig kvinna med massor av humor och stor personlighet. Så långt ifrån den stereotypa bilden av den underdåniga, förtryckta asiatiska sex- och hushållsslavinnan man kan tänka sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Haha, denna tråd var ju riktigt rolig, thai/svenska förhållanden rankas i klass med somalier av medelsvensson, det var nog det mest korkade påstående jag läst på länge.

 

 

Kan iof gå med på att svensson garanterat ser ner ganska kraftigt på förhållandena när det skiljer 30-40 år i ålder, men att jämföra med somalier, tiggare och mongoloida blir bara patetiskt, men visst, det är ju faktiskt lördag. :wink:

 

Jag antar att du syftade på mitt inlägg men jag placerade faktiskt "oss" något över somalier, tiggare och mongoloida på denna "rankinglista".

 

Är det verkligen det mest "korkade påståendet" du läst på länge? Jag håller förvisso inte så ofta med dig men jag har aldrig sett dig som överdrivet korkad, menar du verkligen att mitt påstående var så korkat? Om du umgås i kretsar där många har fruar/flickvänner från Sydostasien  och där invandrarfientligheten är påtaglig så kan du säkert uppleva mitt inlägg som märkligt men för mig, som inte har några kompisar i Sverige med thailändska/filipinska fruar/flickvänner, och en mer genomsnittlig syn på invandrare så framstår nog mitt påstående som högst normalt; vissa håller med och andra inte men särskilt korkat tycker nog ingen det är.

 

Jag kan inte påstå att jag någonsin märkt några negativa generaliseringar mot oss i Sverige men det innebär ju inte att de inte finns. Som jämnåriga kommer vi givetvis lindrigare undan än ett par med 30 års åldersskillnad men det gör även en somaliska som tagit av sig burkan jämfört med en som har den på sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förövrigt var det ju atom som blandade in mongoloida i debatten först, inte jag...

Sorry missade det.

/ eniS

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför "gilla" du inlägget om du störs?

Läste tydligen Atoms inlägg lite för snabbt.

Och har samma åsikt i detta fallet att mongoloida kunde även Atom hållt utanför

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du syftade på mitt inlägg men jag placerade faktiskt "oss" något över somalier, tiggare och mongoloida på denna "rankinglista".

 

Är det verkligen det mest "korkade påståendet" du läst på länge? Jag håller förvisso inte så ofta med dig men jag har aldrig sett dig som överdrivet korkad, menar du verkligen att mitt påstående var så korkat? Om du umgås i kretsar där många har fruar/flickvänner från Sydostasien  och där invandrarfientligheten är påtaglig så kan du säkert uppleva mitt inlägg som märkligt men för mig, som inte har några kompisar i Sverige med thailändska/filipinska fruar/flickvänner, och en mer genomsnittlig syn på invandrare så framstår nog mitt påstående som högst normalt; vissa håller med och andra inte men särskilt korkat tycker nog ingen det är.

 

Jag kan inte påstå att jag någonsin märkt några negativa generaliseringar mot oss i Sverige men det innebär ju inte att de inte finns. Som jämnåriga kommer vi givetvis lindrigare undan än ett par med 30 års åldersskillnad men det gör även en somaliska som tagit av sig burkan jämfört med en som har den på sig.

Att jämföra med mongoloida var mycket korkat ja.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Där satt den :D

 

ps. är du inne på nr 2 eller 3?

 

Sista slurken på tvåan, bara trean kvar dessvärre. Imorgon natt är det TG960 och på måndag kväll AIK-Bajen, min första Bajenmatch sedan 1998. Skiter i hur många turkar, somalier, bögar eller dövstumma de har men lite negativa generaliseringar mot Råttorna ska nog även en PKist som jag kunna häva ur mig även om arenan kallas Friends :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Sista slurken på tvåan, bara trean kvar dessvärre. Imorgon natt är det TG960 och på måndag kväll AIK-Bajen, min första Bajenmatch sedan 1998. Skiter i hur många turkar, somalier, bögar eller dövstumma de har men lite negativa generaliseringar mot Råttorna ska nog även en PKist som jag kunna häva ur mig även om arenan kallas Friends :)

Sitter du och WT-Knasen på samma sektion? fan vad man saknar Sverige ibland...

Du får ha en bra tripp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är nog käringar du pratar om.

Min dotter är 23 frugan 34 och käringar glor efter oss. 

 

Fast en gång så hörde jag en komentar att jag har en ung fru.

Jag vände mig och sa till käringen att om hon vill att folk ska vara intresserade av henne så ska hon upptreda som en dam inte som en kärring så kanske hittar hon också någon att k**lla med. 

Säkert att det inte var en komplimang då?

Många män är stolta över att ha en ung fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Att jämföra med mongoloida var mycket korkat ja.

 

Vad var korkat? Är det inte sant att svenskar och människor i allmänhet inte värderar mongoloider särskilt högt? Frugans bästa kompis har en mongoloid son och folk på gatan vänder sig om och stirrar oavsett om de är i Bangkok eller i USA.

 

Var det känsligt att jag nämnde mongoloider men inte känsligt att jag nämnde somalier, tiggare och dövstumma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var korkat? Är det inte sant att svenskar och människor i allmänhet inte värderar mongoloider särskilt högt? Frugans bästa kompis har en mongoloid son och folk på gatan vänder sig om och stirrar oavsett om de är i Bangkok eller i USA.

 

Var det känsligt att jag nämnde mongoloider men inte känsligt att jag nämnde somalier, tiggare och dövstumma?

Innerst inne vet du också att det är korkat att dra in sjukdomar som jämförelse.Tycker fortfarande att det var korkat.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
Inlagd (ändrad)

Innerst inne vet du också att det är korkat att dra in sjukdomar som jämförelse.Tycker fortfarande att det var korkat.

Korkat var ordet, men menar du att Atom har fel? eller vem är det som är korkad isåfall? Svenska befolkningen eller?

Eller menar du att sveriges befolkning inte ser ner på mongolider?

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Jag tror nog inte en någorlunda upplyst människa ser ner på en mongolid.

Däremot så kan nog ingen förneka att de är annorlunda och därför drar åt sig blickar, men ser ner, nej!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista slurken på tvåan, bara trean kvar dessvärre. Imorgon natt är det TG960 och på måndag kväll AIK-Bajen, min första Bajenmatch sedan 1998. Skiter i hur många turkar, somalier, bögar eller dövstumma de har men lite negativa generaliseringar mot Råttorna ska nog även en PKist som jag kunna häva ur mig även om arenan kallas Friends :)

Ja själv har jag precis checkat in på tg960

Har du tid och har numret kvar. Är det bara att höra av dig. Så ska jag säkert kunna skaka fram en sillbit med tillhörande nubbe. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Innerst inne vet du också att det är korkat att dra in sjukdomar som jämförelse.Tycker fortfarande att det var korkat.

 

Nej, jag har verkligen ingen aning om varför du tycker det var korkat. Jag gav ett exempel på hur jag tror att medelsvensson "rankar" olika typer av människor och då kan jag inte se att det skulle vara korkat att blanda fysiska handikapp med sociala handikapp; för inte fan är svenskar i gemene man så fina att vi bara föraktar det som är värt att förakta.

 

Frugans kompis son är en jävligt skön liten snubbe men det hindrar inte att jag inser att folk som inte känner honom ser honom som en Alien, precis som många här ser en burkhaklädd somaliska. Visst; frugans kompis son har ingen som helst skuld i sin roll som pariah men burkhadamen har ju inte heller gjort något fel, hon följer bara sin tradition.  

 

Om du fortfarande anser att mitt inlägg var korkat så får det vara så men då måste jag dessvärre se dig som åtminstone relativt korkad för din avsaknad av vidsynthet. Jag har inte lagt några värderingar på vad som är bra eller dåligt, bara återgett vad jag hört, upplevt och tänkt och det kan möjligtvis vara skevt och märkligt men det kan aldrig vara korkat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har verkligen ingen aning om varför du tycker det var korkat. Jag gav ett exempel på hur jag tror att medelsvensson "rankar" olika typer av människor och då kan jag inte se att det skulle vara korkat att blanda fysiska handikapp med sociala handikapp; för inte fan är svenskar i gemene man så fina att vi bara föraktar det som är värt att förakta.

 

Frugans kompis son är en jävligt skön liten snubbe men det hindrar inte att jag inser att folk som inte känner honom ser honom som en Alien, precis som många här ser en burkhaklädd somaliska. Visst; frugans kompis son har ingen som helst skuld i sin roll som pariah men burkhadamen har ju inte heller gjort något fel, hon följer bara sin tradition.  

 

Om du fortfarande anser att mitt inlägg var korkat så får det vara så men då måste jag dessvärre se dig som åtminstone relativt korkad för din avsaknad av vidsynthet. Jag har inte lagt några värderingar på vad som är bra eller dåligt, bara återgett vad jag hört, upplevt och tänkt och det kan möjligtvis vara skevt och märkligt men det kan aldrig vara korkat.

Håller med dig i det stora hela.Men tycker bara att det var onödigt att blanda in mongoloida.Min åsikt bara.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korkat var ordet, men menar du att Atom har fel? eller vem är det som är korkad isåfall? Svenska befolkningen eller?

Eller menar du att sveriges befolkning inte ser ner på mongolider?

Jag ser inte ned på mongolider.Gör du?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Jag ser inte ned på mongolider.Gör du?

 

Jag ser inte ner på nån, varken Mongolid, Somalier eller Arab. Hur är det med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte ner på nån, varken Mongolid, Somalier eller Arab. Hur är det med dig?

Jo tack bara bra.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Jo tack bara bra.

Okey, nu har jag inte så bra koll på just dig, men gå in i färg/älg alt. tiggar trådarna och du skall hitta folk som ser ner, behöver jag förklara mer? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen för att det är valborg och då måste alla amatörer dricka alkohol (vilket de helt klart inte tål) och sedan ska det skrivas meningslösa inlägg på forumet.

 

Fredagar och lördagar är ju likadant, fullvuxna män som inte borde dricka alkohol beter sig som tonåringar på forumet. Men roligt har de, tror de i alla fall.

 

Vita vuxna män?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...